Marketing Report
[Vacatures] Mediahuis zoekt een UX/UI Designer vacatures

[Vacatures] Mediahuis zoekt een UX/UI Designer

Mediahuis is per direct op zoek naar een:

UX/UI Designer

Binnen de Productafdeling van Mediahuis Nederland zijn wij dagelijks bezig om onze journalistieke producten te verbeteren. Dé plek waar data crunchers, product owners en analisten dag in dag uit bezig zijn met het optimaliseren van onze journalistieke producten. Zo werken zij o.a. aan de websites en apps van De Telegraaf, Noordhollands Dagblad, IJmuider Courant, Haarlems Dagblad, De Gooi- en Eemlander en Leidsch Dagblad. Samen geloven wij in de kracht van journalistiek en relevante media en bedienen wij onze gebruikers met gewilde producten en een optimale klantervaring. Wil jij met jouw expertise een steentje bijdragen? Dan is dit je kans! Wij openen namelijk onze deuren voor een UX/UI designer (medior/senior).

Wat ga je doen als UX/UI Designer

Als UX en UI designer heb je een heel eigen kijk op ons product en by default denk je in het belang van de gebruiker. Je weet visueel te maken wat onze gebruikers echt nodig hebben en je denkt in flows en wireframes. Met jouw ontwerpoplossingen zorg je er niet alleen voor dat onze abonnees nog langer willen blijven maar ook een betere klantervaring hebben.

Samen met onze collega’s van de redactie, de B2C en B2B afdeling stellen wij hoge eisen aan onze digitale producten. Hieronder vallen ook de paywall, registratiewall, aboshop, self service sites en nieuwsbrieven. Juist daar waar gebruikers ons zien ben jij achter de schermen in staat om op basis van de juiste input, data, kennis van stakeholders en jouw creatieve brein verrassend intuïtieve oplossingen uit te werken. Daarnaast;

  • Verbeter je onze sites en apps met intuïtieve en onderscheidende designs.
  • Creëer je designs die aansluiten op de ontwikkelingen in de markt en de klanttevredenheid verhogen.
  • Denk je mee over hoe de krant er over pakweg 5 of 10 jaar uit ziet.
  • Beheers je Design Thinking tools en heb je plezier in het maken van zowel visual designs/interface designs als wireframes, flows e.d.
  • Help je mee design systems op te zetten en te onderhouden
  • Optimaliseer je user journeys en flows.
  • weet je je werk goed te presenteren
  • Zie en benut de je kansen van A/B testen optimaal
  • Werk je samen met de product owners in het team en zoek je de juiste balans tussen interne doelen en de wensen van ons gebruikers.

 

Wat wij in huis willen halen

Is een UX/UI designer die door meerdere jaren ervaring verstand heeft van UX research, weet hoe je onderzoeksresultaten omzet in design optimalisaties en beschikt over een portfolio waaruit jouw expertise blijkt. Je kan o.a. werken met Figma, Sketch en Zeplin en hebt ervaring met het opzetten en uitbouwen van een design system. Ook kennis van media en journalistiek? Zeker een pre!

Dit hebben wij voor jou in huis

Als Europese mediagroep bieden wij jou een inspirerende en internationale werkomgeving waar iedereen zich thuis voelt. We vormen de thuisbasis van een brede verzameling van autonome en cross mediale mediamerken. Het is net die diversiteit die we hier omarmen en die de fundering vormt van ons huis. Met innovatie in onze genen en een nieuwsgierige blik op de wereld werken we op een open en respectvolle manier voor elkaar samen. We zijn een plek met zuurstof voor nieuwe ideeën en ruimte om te bewegen. Waar jij je talent kunt inzetten en wordt gezien. En waar je minstens zo veel energie krijgt als dat je geeft.

Naast een bruto maandsalaris wat ligt tussen € 3200 en maximaal € 4700 op basis van een 40-urige werkweek, en waarbij jouw startsalaris natuurlijk afhankelijk is van datgene jij in huis hebt, krijg je alle instrumenten om je werk goed te kunnen uitvoeren. Daaronder inbegrepen een laptop, iPhone en de mogelijkheid om dankzij onze hybride werkcultuur en in afstemming met je directe collega’s een gedeelte van je werkweek vanuit eigen huis te werken. Voor deze thuiswerkdagen ontvang je een vergoeding. En voor je dagen op kantoor ontvang je ongeacht het vervoersmiddel een reiskostenvergoeding waarbij je deze keuze krijgt tussen een kilometervergoeding van € 0,21 of een NS Business Card. Kom je met de auto? Dan hebben wij dankzij een ruim eigen parkeerterrein in onze achtertuin altijd wel een plekje vrij, met of zonder stekker. Kan je bij binnenkomst gelijk je dagelijkse hoeveelheid vitamine C meepakken dankzij de aanwezigheid van onze “Froottruck”. Als nieuwe collega krijg je verder onbeperkt toegang tot De Academie, onze binnenhuisuniversiteit, met een ruim aanbod aan opleidingen om je talenten optimaal te ontwikkelen of te ontdekken. En met een pensioen van ons eigen Mediahuis Pensioenfonds werk je ook alvast aan je mogelijkheden voor later

Mediahuis: één met de samenleving 

Onze merken staan in het hart van de samenleving. Een samenleving die zich net als onze autonome en cross mediale merken kenmerkt door een grote verscheidenheid. Het is net díe diversiteit die we omarmen en die de fundering vormt van ons huis. Ook als het gaat om onze collega’s.  We willen dat iedereen hier zichzelf kan zijn en een mening kan vormen. We nodigen je uit om helemaal jezelf te zijn en geven je de mogelijkheid om te bewegen door de hele organisatie. Ons huis moet als thuis voelen.

Kom binnen!

Klinkt deze vacature en ons huis als jouw plek om (verder) te groeien? Open dan onze deuren met jouw sollicitatie en ontdek wie wij zijn. Stuur ook een link naar jouw portfolio, waarin we niet alleen mooie plaatjes zien, maar ook kunnen lezen hoe je er tot bent gekomen/welke processen je hebt gebruikt. Heb je vragen of behoefte aan meer informatie? Stel ze dan! Bel (06-42829469) of app met Bo Hilster, onze Recruitment Coördinator. Of stuur een e-mail naar recruitment@mediahuis.nl of solliciteer hier, net wat jou uitkomt.  

www.mediahuis.nl

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief