Jaargang 9 | editie 8 | 21 februari 2017
Sky Radio begint het nieuwe jaar als markt- en bereiksleider in de doelgroep Vrouw 20-49 jaar... lees verder
 
[Luistercijfers] Record marktaandelen Sky Radio en Radio 2, groei E Power Radio en ORN
De luistercijfers voor de periode Dec2015Jan2016 laten opmerkelijke scores zien. Verrweweg het meest in het oog springend is het record marktaandeel van Radio 2. Het station dat de Top 2000 uitzendt, een van de meest succesvolle crossmediale radioconcepten ooit in Nederland, behaalde een marktaandeel van 14,8 procent, 1,1 procentpunt hoger dan in dezelfde periode een jaar eerder. Daarmee groeide het marktaandeel van Radio 2 met 8 procent...

Lees Meer

 
Primeur Fox Sports: Feyenoord-PSV met virtuele camera
Naast de reguliere tv-registratie brengt FOX Sports zondag 26 februari de Eredivisie topper Feyenoord - PSV ook met een virtuele camera. De virtuele wedstrijdbeelden zijn online live te bekijken op FOX Sports 7 en tijdens analyses in het tv-programma Dit was het weekend op...

Lees Meer

 
Mediahuis en VP Exploitatie verhogen bod op TMG van 5,25 naar 5,90 euro - zelfde bod als John de Mol

Mediahuis en VP Exploitatie bevestigen hun voornemen om gezamenlijk een openbaar bod uit te brengen op alle uitstaande aandelen van de Telegraaf Media Groep. Nu due dilligence is afgerond en na gesprekken met de onderneming verhogen Mediahuis en VP Exploitatie hun indicatieve niet-bindende prijs naar 5,90 euro per aandeel...


Lees Meer

 
[Interview] Dolly van den Akker: Consumenten zoeken echte relevantie in content

Dolly van den Akker is business  directeur bij MPG. Zij staat op nummer 50 in DeMedia100. Wij spreken haar.

Dag Dolly, kun jij MPG. introduceren?

De tekst op borrels en in de lift: We zijn goed in contentmarketing. We doen dagelijks ons stinkende best om onze opdrachtgevers met de juiste strategie, gebaseerd op persona’s en customer journeys, en ijzersterke content in gesprek te krijgen en houden met hun doelgroepen...

Lees Meer

 
[Column] Ruud Verheijen: Het populisme van Dick van der Lecq en Diederik Breijer

Toegegeven. Ik kon een glimlach niet onderdrukken toen ik de presentatie van Dick van der Lecq zag op het MWG Congres. En al even hilarisch was de reactie van Diederik Breijer. De vorm is leuk. Maar de inhoud is natuurlijk verschrikkelijk...


Lees Meer

 
Perform Group breidt samenwerking met Improve Digital uit naar Scandinavië
Digitale sportcontent- en mediabedrijf Perform Group gaat de samenwerking met Improve Digital uitbreiden naar Scandinavië. Perform Group is onder andere eigenaar van Goal.com, Sportingnews.com, Voetbalzone.nl en Spox.com...

Lees Meer

 
[Interview] Taco Zimmerman over Tuvalu Media

Met de komst van het Franse productiehuis Newen als aandeelhouder zal televisieproducent Tuvalu Media een meer internationale focus krijgen. We spreken met mede-eigenaar Taco Zimmerman over de veranderingen, de televisiemarkt en de toekomst...


Lees Meer

 
Arie Boomsma en Women's Health lanceren Stronger than your boyfriend
Arie Boomsma (Vondelgym) en Women’s Health hebben de handen ineengeslagen voor de videocampagne Stronger than your boyfriend. In deze videocampagne laten ze zes van de sterkste vrouwen van Nederland aan het woord en zien we hoe ze trainen...

Lees Meer

 
[Forum] Waarmee moeten marketeers onmiddellijk stoppen? En waarmee moeten ze beginnen?
Waarmee moeten marketeers onmiddellijk stoppen? En waarmee moeten ze juist beginnen? Een groot aantal professionals in de mediawereld legden we deze vragen voor. Vandaag de eerste serie antwoorden. "Toon lef door meer te proberen en te experimenteren."...

Lees Meer

 
[Startups] Robin van der Meulen over MyHappyList

Nederlands MediaNetwerk doet een serie interviews met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2017 op 19 april in het Compagnietheater in Amsterdam. Vandaag spreken we Robin van der Meulen, oprichter van MyHappyList...


Lees Meer

 
Social media steeds belangrijker voor tijdschriften

In het vierde kwartaal van 2016 is het aantal likes/volgers van magazine merken op social media met 7 procent gestegen ten opzichte van het derde kwartaal. Vooral het aantal volgers op Youtube (+30 procent) en Instagram (+11 procent) nemen fors toe. Dit blijkt uit de Social Media Monitor die voor de tweede keer...


Lees Meer

 
[Interview] Head of Digital Ventures & Innovation Aksel van der Wal over Turner

Internationaal mediabedrijf Turner (onder meer CNN en Cartoon Network) heeft met de nieuw opgezette divisie Digital Ventures & Innovation Group een eerste investering gedaan in Copa90, een digitaal videoplatform voor voetbalcontent. We spreken met Aksel van der Wal die de investeringstak van Turner leidt...


Lees Meer

 
Value Zipper salespartner van Veen Media
Met ingang van 1 maart 2017 gaat Value Zipper de advertentieverkoop van de special interest uitgaven van Veen Media verzorgen. Veen Media is de uitgever van Jamie magazine, Filosofie Magazine, New Scientist, Maarten! en Historisch Nieuwsblad...

Lees Meer

 
[Interview] Global Product Manager Mathieu Spros over JOZO

Als Global Product Manager Retail Salt Specialties bij AkzoNobel is Mathieu Spros verantwoordelijk voor de re-branding van JOZO keukenzout. Wij spreken hem over de noodzaak van die re-branding, de uitvoering en zijn werk bij de multinational...


Lees Meer

 
Adverteerders: 25 procent meer naar zoekmachinemarketing

Adverteerders uit de reis-, retail- en financiële sector hebben in 2016 samen 25 procent meer aan zoekmachinemarketing uitgegeven dan in het jaar daarvoor...


Lees Meer

 
[Interview] Brand Leader Luuk Hoskam over Chocomel

Onder de noemer Lekker Weertje brengt Chocomel tot eind februari het weerbericht op Facebook en Chocomel.nl, met daarbij het advies om de chocolademelk die dag warm of koud te drinken. We spreken met Brand Leader Luuk Hoskam over het weer, het gebruik van online media en de campagne...


Lees Meer

 
 

[Kijkcijfers] Boer Zoekt Vrouw trekt opnieuw 3,8 miljoen kijkers

 

Primeur Fox Sports: Feyenoord-PSV met virtuele camera

 

Boomerang Create ontwikkelt social media campagne voor ING

 

TamTam bouwt Eneco-app

 

Viacom vergroot footprint Spike na succesvolle start


 

Arie Boomsma en Women's Health lanceren Stronger than your boyfriend

 

Snotteraars en loopneuzen warmen zich op bij Kleenex-abri

 

Platform maakt influencermarketing toegankelijk

 

Social media steeds belangrijker voor tijdschriften

 

Onderzoek : zakelijk gebruik internet stijgt mondjesmaat


 

[BoxOffice] Fifty Shades Darker trekt al meer dan 140.000 bezoekers

 

Vraag naar marketing- en communicatieprofessionals stijgt spectaculair

 

[Startups] IQ-Media Group breidt uit met casting startup

 


Nederlandse hotels en contentmarketing: we willen wel, maar ja tijd, kennis

 

Radio 538 zoekt een Heer voor Gerard Joling



 

Ziggo Sport komt iedere zondag met samenvattingen hoofdklasse hockey

 

Adverteerders: 25 procent meer naar zoekmachinemarketing

 

Dept lanceert production agency Unskippable

 

Store Support ontvangt dubbele ISO certificering

 

Hollywoodster wordt professioneel kickbokser in twaalf maanden


 

Shopping Tomorrow helpt retailers veranderen naar omnichannel

 

H&M kiest wederom voor MediaCom

 

[Campagnes] HP lanceert cybersecurity serie The Wolf met Christian Slater

 

Zelf radio zoeken en boeken met RadioBookers

 

Fleet Complete met T-Mobile Oostenrijk in Internet of Things


 

Adobe presenteert belangrijkste trends in stockfotografie

 

Energize maakt storytellingwebsite voor Mauritshuis

 

Peugeot trapt partnership ATP af met Frank Evenblij

 

Albert Heijn introduceert AH to go-app

 

[Startups] Another Cookie zet koffie op de kaart


 

NRC vernieuwt

 

Pepijn Spanjerberg en Norman Groenewegen naar Cheil Amsterdam

 

Lennard Hoogenraad vertrekt bij TMG

 

Dertje Meijer Managing Director Pathé Theatres

 

TamTam, Expand Online en a friend of mine aan de slag voor Gazelle


 

[Vacatures] MPG. zoekt Contentmanager culinair Allerhande

 

[Vacatures] MPG. zoekt Creative

 

[Kijkcijfers] Jinek trekt 1,4 miljoen kijkers met uitzending Patricia Paay over sekstapes

 

[Startups] HEY bracelet trending op Kickstarter

 

Persgroep lanceert grootste campagne ooit met 44 verkiezings-cartoons



 

Tweede editie LINDA.festival

 

Winnaars Gouden Giraffe Event Awards bekend

 

Criteo: last-minuteaankopen Valentijnsdag steeds vaker online

 

NUsport en Helden lanceren nieuwe videoserie 2 x 45 seconden

 

Marketingfacts lanceert Marketingfacts.tv


 

Selmore maakt campagne voor KNGF Geleidehonden

 

D-Tour en De Haven van Rotterdam nieuw op Discovery

 

Ngage Media brengt ode aan de liefde

 

Donald Nolet keert terug bij Dawn

 

Megakunstwerk op voormalig hogeschool gebouw Wibautstraat


 

Marley Spoon introduceert de maaltijdbox zonder doos

 

Exclusieve korting GTST Magazine via Adoptiq

 

Fitzroy aan de slag voor Naturo

 

EvenementContact verwacht verdubbeling aantal bezoekers

 

Overheid controleert radiozender RADIONL en maakt zelf fouten


 

TUI laat reizigers eigen vliegtuig ontwerpen

 

Sky Radio presenteert Valentijn’s Hitlijst

 

Stevige digitale stijging van NRC maakt daling papier ruimschoots goed

 

Bavaria kiest voor MEC Wavemaker als global partner voor social media en digitale activaties

 

Turner en Cyber Group Studios kondingen co-productie TAFFY aan voor Boomerang International

 
 
[Interview] Marketingmanager Brent Renniers over Discovery

Met goudmijntjes als Deadliest Catch in handen, blijft Discovery een grote speler op de Nederlandse televisie. We spreken met marketingmanager Brent Renniers over in hoeverre hij afhankelijk is van het moederbedrijf, hoe hij van Discovery “dé mannenzender” maakt en over de nieuwste programma’s...


Lees Meer

 
Augmented reality app leidt mensen rond in nieuwe vestiging doet-het-zelver Hornbach

Op vrijdag 17 februari opent Hornbach om 07:00 uur haar twaalfde vestiging in Amsterdam-Sloterdijk. Dit viert de bouwmarkt met een lancering van een bijzondere app waarbij Max Verstappen in de introductie de hoofdrol speelt...


Lees Meer

 
[Startups] Jochem Snels over Another Cookie
Nederlands MediaNetwerk doet een serie interviews met startups in het kader van onze Startup CompetitieDe beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2017 op 19 april in het Compagnietheater in Amsterdam. Vandaag spreken we Jochem Snels, oprichter van Another Cookie...

Lees Meer

 
Dagan Cohen creatief directeur van Social Inc.

Met ingang van februari 2017 is Dagan Cohen creatief directeur van het bureau Social Inc. en daarmee verantwoordelijk voor het verder vormgeven en uitbouwen van de creatieve diensten en het creatieve team...


Lees Meer

 
[Startups] Jeroen Veldman over Bynco

Nederlands MediaNetwerk doet een serie interviews met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2017 op 19 april in het Compagnietheater in Amsterdam. Vandaag spreken we Jeroen Veldman, general manager van Bynco...


Lees Meer

 
DDB & Tribal maakt maakt zestigste Even Apeldoorn Bellen commercial voor Centraal Beheer
Deze weel gaat de nieuwe Even Apeldoorn Bellen commercial van Centraal Beheer in première. De film Hulk is nummer 60 in de reeks van commercials die ruim 30 jaar geleden bij Centraal Beheer ontstond...

Lees Meer

 
[Startups] Nanda Appelman en Leonie Ruhe over FoodX.nl

Nederlands MediaNetwerk doet een serie interviews met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2017 op 19 april in het Compagnietheater in Amsterdam. Vandaag spreken we Nanda Appelman enLeonie Ruhe, oprichters van Foodx.nl...


Lees Meer

 
[Interview] Michel van Grunsven over sportmarketing bij Triple Double

Emotie, supporters, beweging. Michel van Grunsven, partner bij sportmarketingbureau Triple Double, heeft er iedere dag mee te maken. We spreken hem over zijn specialisatie en de positieve en negatieve ontwikkelingen in het vak....


Lees Meer

 
Cross Media Congres 2017 zoekt startups!

Op woensdag 19 april vindt het Vierde Cross Media Congres plaats. Locatie is het Compagnietheater Amsterdam.

Cross Media Congres organiseert voor de derde keer de Startup Competitie.

Startups kunnen meedoen aan deze competitie door zich aan te melden voor een interview...


Lees Meer

 
Nederlands MediaNetwerk lanceert Nederlands MediaNetwerk Trainingen - toptrainers gezocht
Nederlands MediaNetwerk lanceert Nederlands MediaNetwerk Trainingen. Directeur van Nederlands MediaNetwerk Trainingen is Dorien van Schie: "We zien het medialandschap razendsnel veranderen en de eisen aan mensen die in media werken, veranderen net zo snel mee. Er worden nu volop mensen in vakgebieden gevraagd die een paar jaar geleden nog niet bestonden...

Lees Meer

 
[Vacatures] MPG. zoekt Contentmanager Savory NL
MPG. Concepts Inc. maakt in opdracht van Ahold USA de content voor het foodplatform Savory. Het Savory-team is verantwoordelijk voor de totale crossmediale contentproductie. In deze functie ben je verantwoordelijk voor de planning en het proces van de Savory-content en de..

Lees Meer

 


 
 
Vacatures

Clipit

HTML/XML Engineer
Media Monitoring Adviseur

 

Exterion Media

Contractmanager
Business Controller
Designer
International Key Account Manager

 

IEX Media

Content Coördinator IEXProfs

 

Improve Digital

Senior Technical Account Manager France | Amsterdam
Enterprise Sales Director | Amsterdam
International Demand Manager | Amsterdam
Data Analyst | Amsterdam

 

Initiative

Communication Director
Video Consultant
Social Advertising Consultant
SEA Consultant
Display Consultant
Digital Director
Account Manager

 

MEC

Influencer Marketing Director

 

MediaScience

Campaign Manager Display & Video
Senior Digital Strateeg
SEA Specialist

 

MediaTest

Research Consultant

 

MPG.

Contentmanager Savory NL
Creative  
Contentmanager culinair Allerhande

 

NRC Media

Assistent controller
Junior marketing data analist

 

OMG

Campaign manager kranten – OMG/Netdirect
Front-end developer met gevoel voor design – OMG/Brainshuffle 
PHP developer – OMG/Brainshuffle 

 

OMS

Planner

 

Persgroep

Accountmanager Mediabureaus
Businessanalist AdOps
Junior Online Marketing Specialist
Regionaal Accountmanager Amsterdam
Directiesecretaresse Marketing
Projectmanager Marketing

 

Publicis One

Social Advertising Consultant
Strategy Director
Media Director
Connections Manager
Media Consultant
Programmatic Consultant
Digital Consultant
Digital Campagne Manager
SEA Consultant
AV Consultant
Media Executive

 

Quadia

Planner
Medisch Redacteur Online Video
Projectmanager Online Video Platform
Inside sales
Video Editor Motion Graphics Designer Online Video

 

Sanoma | SBS

Business controller m/v (full time)
Commerciele Database Marketeer (medior)

Technisch Marketeer Startpagina
SEO Marketeer
Teamlead Consumer & Strategic Insights
Senior medewerker Online Campaign Managemen
Teamlead Consumer & Strategic Insights
Conversie specialist NU.nl
Commerciele Database Marketeer (medior)

 

SEMpeople

Junior Online Marketeer met ervaring in SEO/SEA  
International Retail Manager
PHP Programmeur
Online Marketeer met SEO ervaring
Accountmanager Online Marketing

Talpa Radio

Art Director
Medewerker Debiteuren- en Crediteurenadministratie
Business Analist
Redacteur
Legal Counsel
Community Manager
Front-end Developer
Tester
Scrum Master

Telegraaf Media Groep | TMG

Verkoper Binnendienst
.NET Web Developer
Medewerker Service & Sales Outbound
Python Developer
Quality Assurance Engineer
Senior Web Developer

 

The Gardeners

Social Media Manager

 

Triple

Android Developer
Disruptive Visual Genius
Freelance Developer
iOS Developer
Medior Netwerk Engineer
Medior Projectmanager
Intern Visual/Interface Designer
Tester Mobile Viewpoint
Unity3D Developer

 

Value Zipper

Accountmanager Brand Solutions

 

Wayne Parker Kent

Projectmanager
Account Executive
Head of Studio

 

ZenithOptimedia

Strategy Director

Media Director

Connections Manager

Media Consultant

Programmatic Consultant

Digital Consultant

Digital Campagne Manager

AV Consultant

Media Executive



Events
9 maart | DeFabrique | Utrecht

B2B Summit: Proud to B2B

De grenzen tussen b2b en b2c mogen dan vervagen, b2b blijft een aparte tak van sport. Communiceren op de zakelijke markt vereist andere skills en inzichten. Toch is consumerization van marketing en e-commerce op de zakelijke markt een onvermijdelijke trend. Hoe houd jij je als b2b marketeer en e-commerce professional staande en bewijs je jouw meerwaarde? Hoe kan jij een trotse held in het vakgebied zijn en blijven? Op het B2B Summit van 9 maart 2017 discussiëren we graag met jou verder over de trends en ontwikkelingen in b2b marketing en e-commerce. Come on and be proud to B2B!

www.b2bsummit.nl

 

19 april  | Compagnietheater | Amsterdam

Cross Media Congres 2017

www.crossmediacongres.nl


19 april 2017 | Compagnietheater | Amsterdam

Cross Media Awards 2017

www.crossmediaawards.nl


 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -