Jaargang 9 | editie 9 | 28 februari 2017

Op 19 april vindt het vierde Cross Media Congres plaats in het Compagnietheater Amsterdam. De eerste sprekers zijn bekend. Profiteer tot en met vrijdag 3 maart van aantrekkelijke early bird korting... lees alles over Cross Media Congres 2017 hier
 
Mediahuis meldt definitieve overname belang Delta Lloyd in TMG
Mediahuis maakt bekend dat het haar recht heeft uitgeoefend om tot levering van de aandelen van Delta Lloyd in TMG te komen. Het aandelenbelang van 11,24 procent dat Delta Lloyd in TMG houdt zal aan Mediahuis worden geleverd...

Lees Meer

 
Qmusic opent Q-college voor nieuw talent

Word jij onze nieuwe dj of ben jij ons nieuwe videotalent? Vanaf nu kunnen nieuwe talenten zich weer aanmelden voor Q-college, het opleidingsprogramma van Qmusic...


Lees Meer

 
[Interview] Marketingmanager Jetske Freeve over Heineken

Het is Heineken samen met creatief bureau TBWA\NEBOKO weer gelukt: onlangs werd een nieuwe commercial gelanceerd en ook deze is duidelijk met veel aandacht en een fijn budget gemaakt. We spreken met marketingmanager Jetske Freeve over creatieve bureaus, media en inspiratie...


Lees Meer

 
RTL Z sluit deal met BBC

RTL Z heeft een deal gesloten met de BBC waardoor vanaf dinsdag 7 maart de Doc-avonden uitgebreid worden met nieuwe BBC-titels. Alles over eten, reizen, luchtvaart, luxury, natuur en auto’s, het komt allemaal voorbij...


Lees Meer

 
[Column] Jeroen Verkroost: Kamergotchi, whiskyveiling, influencers… Algoritme is king!
Als IAB directeur spreek ik regelmatig consumenten die niet blij zijn met de manier waarop er met ze omgegaan wordt op het internet. De meest gehoorde klachten? Er wordt allerlei data over je opgeslagen, wat je op de ene site bekijkt zie je vervolgens in een advertentie op een andere...

Lees Meer

 
Etcetera maakt De Telegraaf-campagne Altijd vanuit het hart

De Telegraaf lanceert een commercial binnen de vorig jaar opgestarte campagne Altijd vanuit het hart. Deze nieuwe variant zal gedurende drie weken op diverse platformen zichtbaar zijn: tv, online, billboards, abri’s en advertenties. De TVC is gemaakt door Etcetera....


Lees Meer

 
[Commercial Review] Maurice van Susante: Heineken, Peugeot, Barbie
Het absolute pareltje op videogebied van de afgelopen periode is de laatste commercial van Heineken. Storytelling, detail, humor en een Nederlandse signatuur spatten ervanaf (doortable, haha). Deze kun je niet kijken zonder glimlach...

Lees Meer

 
Forse stijging magazinemerken op YouTube en Instagram
In het vierde kwartaal van 2016 is het aantal likes/volgers van magazinemerken op social media met 7 procent gestegen ten opzichte van het derde kwartaal. Vooral het aantal volgers op Youtube (+30%) en Instagram (+11%) nemen fors toe...

Lees Meer

 
[Column] Marc Teuwsen: Filmjunkies als laaghangend fruit
Sinds een jaar of vier ben ik werkzaam als consultant bij 227 Media Executive Search. In die hoedanigheid kom ik bij zo ongeveer alle media- en entertainmentbedrijven over de vloer die mensen zoeken...

Lees Meer

 
[Startups] Guy Kessels over Hugo

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2017 op 19 april in het Compagnietheater in Amsterdam. Vandaag spreken we Guy Kessels, mede-oprichter van Hugo...


Lees Meer

 
Stuur jouw cases in voor de Cross Media Awards 2017
De Cross Media Awards 2017 komen eraan! De uitreiking is op 19 april en de dealines voor het insturen van cases komen snel naderbij.

Natuurlijk stuur jij ook jouw beste cross media cases in!

Lees Meer

 
 
Qmusic opent Q-college voor nieuw talent
 

Clear Channel organiseert STL Skillbreak

 

Samenwerking eMense en Hardwell

 

GGZ Friesland stopt met merknaam Denk en www.denk.nl

 

Nominaties De tv-beelden 2017 bekend. Linda de Mol krijgt ouvreprijs


 
Eerste sprekers Cross Media Congres 2017 bekend - profiteer nu van early bird korting!
 
Trekpleister in actie voor Dirk Kuyt Foundation
 

BeyenMeyer ontwikkelt verkiezingscampagne voor Kruidvat

 

Canal Company krijgt Stromma.com-identiteit

 

[BoxOffice] Fifty Shades Darker behoudt koppositie



 

Sony Pictures Entertainment gaat samenwerken met September Film

 

ABN Amro en Krajicek Foundation verlengen partnership

 

Don Diablo, Showtek, Lucas & Steve en Martin Garrix vallen in de prijzen op SLAM!

 

AD sluit reactiemogelijkheid onder artikelen

 

Transavia werkt met betaalservice-app Tikkie


 

WE ARE Pi creates ATL Outdoor Campaign Heineken

 

Brand values by Brand Finance

 

Rob Lowe in campagne Skechers

 

KoeweidenPostma wint pitch Talking Traffic

 

75 procent meertalige websites heeft verkeerde taalinstelling


 

Friends of the Brands naar Dubai

 

SuperHeroes ontwikkelt campagne Setapp

 

Audi invites drivers to enter VR sandbox

 

Forse stijging magazinemerken op YouTube en Instagram

 

TradeCast geselecteerd als deelnemer grootste televisiebeurs NAB Show 2017



 

Fujifilm vernieuwt development roadmap

 

Live halve finales KNVB Beker bij Veronica en NUsport

 

Kadopagina.nl wordt SurpriseFactory

 

Bol.com en Kobo lanceren onbeperkt lezen

 

Goud Uberconnected internationaal aan de slag voor Danerolles


 

Helmut Marko, ontdekker Max Verstappen, naar Eva Jinek

 

Mediasmart Mobile partners with Fyber and AppNexus

 

Wubbe ontwikkelt Huishoudbeursactie Palmolive

 

LVV kiest voor Whitelabel PR

 

Rik van de Westelaken presenteert Peking Express


 

Daryl en Negan van The Walking Dead naar Amsterdam

 

Harley-Davidson Benelux kiest voor RIDE

 

Net5 start met Fashionchick make-over

 

Senzie werkt voor Game-uitgever 2K

 

PIM Trendrapport 2017: marketing draait meer dan ooit om vertrouwen


 

Vans introduces This is Off the Wall campaign

 

WWAV ontwikkelt campagne VluchtelingenWerk Nederland

 

Groot deel ondernemers gebruikt geen socialmediabuttons

 

MeMo² duikt in Snapchatgebruik

 

[Luistercijfers] Record marktaandelen Sky Radio en Radio 2, groei E Power Radio en ORN


 

David Lette marketingdirecteur Heineken Nederland

 

[Kijkcijfers] Boer Zoekt Vrouw trekt opnieuw 3,8 miljoen kijkers

 

Primeur Fox Sports: Feyenoord-PSV met virtuele camera

 

Boomerang Create ontwikkelt socialmediacampagne voor ING

 

DDB & Tribal maakt maakt zestigste Even Apeldoorn Bellen commercial voor Centraal Beheer


 

TamTam bouwt Eneco-app

 

Viacom vergroot footprint Spike na succesvolle start

 

Fleurop sponsor RTL4 programma Janzen & Van Dijk: Voor al Uw Bruiloften en Partijen

 

Exclusief en live bij Net5 en Superguide de Oscaruitreiking 2017

 

Filmdistributeur The Searchers koopt toptitels op Berlinale


 

NPO Radio 4 in teken van de filmmuziek

 

[Vacatures] MPG. zoekt Contentmanager Savory NL

 

[Forum] Waarmee moeten marketeers onmiddellijk stoppen? En waarmee moeten ze beginnen?

 

Perform Group breidt samenwerking met Improve Digital uit naar Scandinavië

 

Karin Schut directeur VINEX

 
 
[Startups] Jack Stroeken over Ekomenu

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2017 op 19 april in het Compagnietheater in Amsterdam. Vandaag spreken we Jack Stroeken, oprichter van Ekomenu...


Lees Meer

 
AD sluit reactiemogelijkheid onder artikelen
Het AD heeft de reactiemogelijkheid onder artikelen tijdelijk gesloten. Er is op dit moment te weinig zinvolle interactie, stelt hoofdredacteur Hans Nijenhuis in een reactie op Villamedia.nl...

Lees Meer

 
[Column] Paola Cassone: Debunking the millennials myth
We kunnen er niet omheen. De millennial is de meest onderzochte generatie aller tijden. Ze waren nog niet uit de luiers of de eerste marketinggoeroes schreven al dat ze anders waren dan alle andere generaties. Omdat ze als enige in het digitale tijdperk zijn geboren...

Lees Meer

 
Net5 start met Fashionchick make-over
In Fashionchick make-over helpen Net5-presentatrice en fashionblogster Yara Michels, styliste Patty Zomer en visagiste Xelly Cabau van Kasbergen zes verschillende vrouwen om hun stijl (terug) te vinden...

Lees Meer

 
Margot Robbie nieuwe gezicht elektrische auto's Nissan
De Australische actrice Margot Robbie, bekend van de films The Wolf of Wall Street en Suicide Squad, is de eerste ambassadeur voor Nissans volledig elektrische en emissievrije auto's...

Lees Meer

 
Eerste sprekers Cross Media Congres 2017 bekend - profiteer nu van early bird korting!

Op 19 april vindt de vierde editie van het Cross Media Congres plaats. Locatie is het Compagnietheater Amsterdam...


Lees Meer

 
Nederlands MediaNetwerk lanceert Nederlands MediaNetwerk Trainingen - toptrainers gezocht
Nederlands MediaNetwerk lanceert Nederlands MediaNetwerk Trainingen. Directeur van Nederlands MediaNetwerk Trainingen is Dorien van Schie: "We zien het medialandschap razendsnel veranderen en de eisen aan mensen die in media werken, veranderen net zo snel mee...

Lees Meer

 
Cross Media Congres 2017 zoekt startups!

Op woensdag 19 april vindt het Vierde Cross Media Congres plaats. Locatie is het Compagnietheater Amsterdam.

Cross Media Congres organiseert voor de derde keer de Startup Competitie.

Startups kunnen meedoen aan deze competitie door zich aan te melden voor een interview...


Lees Meer

 
[Vacatures] Publicis One zoekt Programmatic Consultant

Heb jij een passie voor techniek en innovatie op het gebied van programmatic? Ben jij een echte specialist en ben je op zoek naar een nieuwe uitdaging? Dan is de functie Programmatic Consultant zeker iets voor jou!...


Lees Meer

 
[Vacatures] Publicis One zoekt Digital Consultant
Ben jij een digitale wizard met minimaal vijf jaar werkervaring in een soortgelijke functie bij een bureau? Kun jij op basis van je analytische kennis en adviesvaardigheden de klant overtuigen van het beste digitale advies en ben je op zoek naar een nieuwe uitdaging?...

Lees Meer

 
[Vacatures] MPG. zoekt Contentmanager Savory NL
MPG. Concepts Inc. maakt in opdracht van Ahold USA de content voor het foodplatform Savory. Het Savory-team is verantwoordelijk voor de totale crossmediale contentproductie...

Lees Meer

 
Stuur jouw cases in voor de Cross Media Awards 2017
De Cross Media Awards 2017 komen eraan! De uitreiking is op 19 april en de dealines voor het insturen van cases komen snel naderbij.

Natuurlijk stuur jij ook jouw beste cross media cases in!

Lees Meer

 

 
Vacatures

BBP Media

B2B Marketeer (tijdelijk)

 

Clipit

HTML/XML Engineer
Media Monitoring Adviseur

 

E Power Radio & Online

Verkoper online- en radioreclame

 

Exterion Media

Contractmanager
Business Controller
Designer
International Key Account Manager

IEX Media

Content Coördinator IEXProfs

 

Improve Digital

Enterprise Sales Director | Amsterdam
International Demand Manager | Amsterdam
Data Analyst | Amsterdam
Product Manager BI & Reporting
Account Director Demand & Partnerships Italy
Account Director Demand and Partnerships France

 

Initiative

Communication Director
Video Consultant
Social Advertising Consultant
SEA Consultant
Display Consultant
Digital Director
Account Manager

 

MEC

Influencer Marketing Director

 

MediaScience

Campaign Manager Display & Video
Senior Digital Strateeg
SEA Specialist

 

MediaTest

Research Consultant

 

MPG.

Contentmanager Savory NL
Creative  
Contentmanager culinair Allerhande

 

NRC Media

Junior marketing data analist
Medewerker ICT
Coördinator Klantenservice

 

OMG

Campaign manager kranten – OMG/Netdirect
Front-end developer met gevoel voor design – OMG/Brainshuffle 
PHP developer – OMG/Brainshuffle 

 

Persgroep

Accountmanager Mediabureaus
Businessanalist AdOps
Junior Online Marketing Specialist
Regionaal Accountmanager Amsterdam
Directiesecretaresse Marketing
Projectmanager Marketing
Data Engineer
Ruby Develope
Projectmanager Branded Content
Product Owner Employment Solutions

 

Publicis One

Social Advertising Consultant
Strategy Director
Media Director
Connections Manager
Media Consultant
Programmatic Consultant
Digital Consultant
Digital Campagne Manager
SEA Consultant
AV Consultant
Media Executive

 

Qmusic

Crossmediale Content Producer
Nieuwslezer / Producer

Social Media Redacteur
Digital Coördinator

 

Quadia

Planner
Medisch Redacteur Online Video
Projectmanager Online Video Platform
Inside sales
Video Editor Motion Graphics Designer Online Video

 

Sanoma | SBS

TV Planner SBS
Medewerk(st)er Sales Traffic SBS

Acquisitions & Rights Manager SBS (fulltime)

Junior Product Owner Startpagina

Salesgerichte coach Customer Sales en Services

Linux Systeembeheerder SBS

Product Owner SBS

Business controller m/v (full time)

Technisch Marketeer Startpagina
SEO Marketeer
Teamlead Consumer & Strategic Insights
Senior medewerker Online Campaign Managemen
Teamlead Consumer & Strategic Insights
Conversie specialist NU.nl
Commerciele Database Marketeer (medior)

 

SEMpeople

Campaign Manager Display en Video
Content Coordinator
Junior Online Marketeer met ervaring in SEO/SEA  
Online Marketeer met SEA ervaring
Accountmanager Online Marketing


Talpa Radio

Art Director
Business Analist
Online Redacteur
Legal Counsel
Community Manager
Front-end Developer
Scrum Master

Telegraaf Media Groep | TMG

Sales Developer
Strategist

Conceptor

Verkoper Binnendienst
.NET Web Developer
Medewerker Service & Sales Outbound
Python Developer
Quality Assurance Engineer
Senior Web Developer

 

The Gardeners

Social Media Manager

 

Triple

Android Developer
Disruptive Visual Genius
Freelance Developer
iOS Developer
Medior Netwerk Engineer
Intern Visual/Interface Designer
Tester Mobile Viewpoint
Unity3D Developer

 

Value Zipper

Accountmanager Brand Solutions

 

Wayne Parker Kent

Projectmanager
Account Executive
Head of Studio

 

ZenithOptimedia

Strategy Director
Media Director
Connections Manager
Media Consultant
Programmatic Consultant
Digital Consultant
Digital Campagne Manager
AV Consultant
Media Executive




Events
9 maart | DeFabrique | Utrecht

B2B Summit: Proud to B2B

De grenzen tussen b2b en b2c mogen dan vervagen, b2b blijft een aparte tak van sport. Communiceren op de zakelijke markt vereist andere skills en inzichten. Toch is consumerization van marketing en e-commerce op de zakelijke markt een onvermijdelijke trend. Hoe houd jij je als b2b marketeer en e-commerce professional staande en bewijs je jouw meerwaarde? Hoe kan jij een trotse held in het vakgebied zijn en blijven? Op het B2B Summit van 9 maart 2017 discussiëren we graag met jou verder over de trends en ontwikkelingen in b2b marketing en e-commerce. Come on and be proud to B2B!

www.b2bsummit.nl

19 april  | Compagnietheater | Amsterdam

Cross Media Congres 2017

www.crossmediacongres.nl


19 april 2017 | Compagnietheater | Amsterdam

Cross Media Awards 2017

www.crossmediaawards.nl


 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -