Jaargang 9 | editie 10 | 7 maart 2017
 
The Gardeners werkt voor nieuw zuivelmerk Holland Jersey
Holland Jersey Food Company brengt een nieuw zuivelmerk op de markt: Holland Jersey. Onder deze naam komen verschillende zuivelproducten op de markt dit jaar. Holland Jersey heeft The Gardeners gekozen als hun bureau voor de overall campagne, activaties, PR en social...

Lees Meer

 
Radiocampagnes met online radio leiden gemiddeld tot 60 procent meer websitebezoek
Radiocampagnes met online radio leiden gemiddeld tot 60 procent meer websitebezoek. Dit blijkt uit onderzoek van MeMo², in opdracht van OMS en The Media Exchange, waarbij in 2016 de radiocampagnes van meer dan 25 adverteerders zijn onderzocht. Naast dat de inzet van FM radio in combinatie met een online radiocampagne effect...

Lees Meer

 
Mediahuis neemt TMG over, overnameprijs naar 6 euro per aandeel, Raad van Bestuur TMG geschorst door commissarissen, Keesing wordt verkocht, Talpa verhoogt bod naar 6,50 euro

Zo, dat ging allemaal wel heel erg hard opeens. De dynamiek rondom de overname van TMG liep eerder dit weekend al hoog op toen verschillende stakeholders zich uitspraken over welke van de biedende partijen hun voorkeur heeft...


Lees Meer

 
TMG wijst bod Talpa af, Talpa vergroot belang in TMG tot 23,3 procent

Het nieuws rondom TMG blijft zich de afgelopen dagen de hele dag door ontwikkelen. Op zondag - inclusief de updates van maandag - publiceerden wij al een artikel met de kop Mediahuis neemt TMG over, overnameprijs naar 6 euro per aandeel, Raad van Bestuur TMG geschorst door commissarissen, Keesing wordt verkocht, Talpa verhoogt bod naar 6,50 euro maar dezelfde dag nog komt er van zowel TMG als Talpa alweer een nieuw persbericht binnen...


Lees Meer

 
Michiel Mol, Stefan Nuijten en Maarten Elshove lanceren digital agency The Fightclub
Digital entrepreneurs Michiel Mol (The Communication Company, Lost Boys, Force Field VR), Stefan Nuijten (Forza, 76interactive) en Maarten Elshove (Force Field VR, MM Ventures) lanceren een nieuw digital agency...

Lees Meer

 
[Interview] Jan Lagrouw, E Power Radio & Online: Act local was nog nooit zo dichtbij

Regionale radio doet het goed. ORN en E Power Radio & Online zagen in de periode November-December 2016 hun marktaandeel flink oplopen. Wij spreken met Jan Lagrouw, General Manager E Power Radio & Online...


Lees Meer

 
Online bestedingen passeren de grens van 20 miljard euro in 2016
Nederlandse consumenten hebben in 2016 voor 20,16 miljard euro uitgegeven bij webwinkels die online producten en/of diensten verkopen. De online bestedingen[1] stijgen hiermee met 23 procent ten opzichte van het jaar daarvoor...

Lees Meer

 
[Column] Brechtje de Leij: De toekomst van media in de wereld van smart homes, connected cars en smart cities

Mobiel. Denken wij dan nog aan bellen en onze eerste Nokia met Snake, de jeugd ziet het als een verlengstuk van hun arm waarmee ze kunnen Snapchatten, Musically’en, Pokémon vangen, vloggen en natuurlijk content lezen op Facebook, het grootste mediabedrijf ter wereld, dat zelf overigens geen content publiceert...


Lees Meer

 
KPN en NewBeTV verkopen remake rechten TOON aan Sony Pictures Television USA

De Nederlandse comedyserie TOON van KPN Presenteert is naast Duitsland nu ook verkocht aan de Verenigde Staten. Sony Pictures Television heeft de rechten gekocht...


Lees Meer

 
[Interview] Pascal Gerrits over Gardeners’ World

F&L Publishing Group voegt een nieuwe titel toe aan het portfolio: Gardeners’ World, een licentie van de BBC, die het blad in Groot-Brittannië uitgeeft als brand extention van het gelijknamige televisieprogramma. We spreken met hoofdredacteur Pascal Gerrits...


Lees Meer

 
Netto-omzet FD Mediagroep stijgt met 4,3 procent naar 74,5 miljoen euro in 2016

FD Mediagroep presenteert de jaarcijfers van 2016. Het bedrijf heeft een succesvol jaar achter de rug. De netto-omzet steeg met 4,3 procent tot 74,5 miljoen euro en de nettowinst steeg met 23,8 procent...


Lees Meer

 
[Interview] Stefan Tieleman over VICELAND

Millenialmerk VICE heeft een eigen tv-zender gelanceerd: VICELAND. We spreken met General Manager Stefan Tieleman over de inhoud van de zender en de merkidentiteit van VICE...


Lees Meer

 
[Column] Wouter Bax: Mooi weer spelen is dodelijk
Voor de balorige werknemer die het topmanagement eens goed op de kast wil krijgen, is er een recept met gegarandeerd resultaat: surf naar Intranet, maak een screenshot van een willekeurig bericht en gooi dat nieuws op straat...

Lees Meer

 
Bruto mediabestedingen 2016: Unilever en KPN besteden veel minder, Procter & Gamble en Tele2 juist veel meer
In 2016 daalden de mediabestedingen met 3,6 procent. Mediabestedingen van Unilever en KPN liepen serieus terug. De mediabestedingen van Procter & Gamble en Tele2 liepen juist enorm op...

Lees Meer

 
 

TMG wijst bod Talpa af, Talpa vergroot belang in TMG tot 23,3 procent

 

TUI lanceert Travellr

 

Format tv-show bepalend voor keuze politieke gasten

 

1woord-campagne van start op Twitter en langs het spoor

 

Jumbo opent tijdelijke winkel aan Witte de Withstraat


 

Dove werkt samen met fotograaf Mario Testino in nieuwe campagne

 

Affiliate Window en zanox verder als Awin

 

Harry de Wit spreekt voorkeur uit voor Talpa - Centrale Ondernemingsraad TMG wil gelijkwaardig speelveld voor bieders

 

Omnicom gaat internationale samenwerking aan op vier Europese markten

 

Khanna\Reidinga ontwikkelt film voor Nationale-Nederlanden



 
Online nieuwsmedia: Rutte en Wilders meest onbetrouwbaar
 

Nederlandse top DJ's op SLAM! Koningsdag 2017

 

Anita Witzier opent Tribes Amsterdam Schiphol

 

Han Snel wint pitch Op=Op Voordeelshop

 

De KPN ‘Alles-in-1 keer voor elkaar weken’ blinken je tegemoet



 

Adverteerders krijgen toegang tot RTL Telekids-app

 

[BoxOffice] Fifty Shades Darker trok deze week opnieuw de meeste bezoekers

 

Wie is de Mol? verhoogt zoekopdrachten Portland op TIX.nl

 

Metapeople lid DDMA

 

Ruben Sondaar Head of Supply SpotX


 

Vatfree.com lanceert taxfree shoppingapp

 

[Startups] Postcode Lottery Green Challenge zoekt startups

 

Kim Feenstra in campagne Christine le Duc

 

Jacky Olie-Zijlstra Account Executive En Serio

 

[Startups] Lena Olivier COO Recruitz.io


 

Regisseurs Andreas Roth, Jerom Fischer, Damien Hope en Marcel Kaper naar Eyeforce

 

200 miljoen gebruikers voor PayPal

 

Emoji als wegwijzers KLM Messenger

 

World Hearing Day start samenwerking met Alpine Hearing Protection en Mixmash Records

 

Netto-omzet FD Mediagroep stijgt met 4,3 procent naar 74,5 miljoen euro in 2016


 

Ondernemers willen hardere aanpak cybercrime van nieuw kabinet

 

The Solos componeren muziek trailers Alien: Covenant

 

Omzet Coolblue groeide in 2016 met 55 procent naar 857 miljoen euro

 

Endemol Shine benoemt Eva Peters tot Manager Communicatie

 

Brand New Journey maakt Fontys vindbaar


 

VVCS kiest voor samenwerking met Happy Leads

 

Cosmopolitan lanceert Verkiezingstoolkit met chatbot

 

MSS 2016: Smartphone het meest gebruikte device om te internetten

 

Mediahuis en VP Exploitatie: Bod van Talpa niet realistisch

 

Bruto mediabestedingen 2016: Unilever en KPN besteden veel minder, Procter & Gamble en Tele2 juist veel meer


 

John de Mol verhoogt bod op TMG naar 6,35 euro per aandeel

 

Grootste Belgische kortingensite lanceert online community

 

Jesper Schrijen, Amber Verburg en Nivine de Mönnink naar M2Media

 

De Persgroep lanceert vernieuwde website De Ondernemer

 

Media-app Koos van VPRO uitgebreid


 

Don’t Say Nothing strategisch en creatief partner Hero Baby

 

A+E Networks kiest 3sixtyfive voor Hunting Hitler

 

Coders Co. introduceert programmeertaal Rax

 

Fitzroy ontwikkelt campagne FD

 

KPN en NewBeTV verkopen remake rechten TOON aan Sony Pictures Television USA


 

BBDO, Kunstmaan, Intracto, Loyalty Rockstars en Newcraft partners Selligent

 

Qmusic opent Q-college voor nieuw talent

 

Clear Channel organiseert STL Skillbreak

 

Samenwerking eMense en Hardwell

 

GGZ Friesland stopt met merknaam Denk en www.denk.nl


 

Nominaties De tv-beelden 2017 bekend. Linda de Mol krijgt oeuvreprijs

 

[Startups] Artificialintelligence-vertaler Travis naar Barcelona

 

[Kijkcijfers] Boer Zoekt Vrouw trekt drie keer zoveel kijkers als RTL Rode Hoed Debat

 

[Vacatures] Publicis One zoekt Programmatic Consultant

 

Mediahuis meldt definitieve overname belang Delta Lloyd in TMG

 
 
[Interview] Pablo van den Berg over Yune en IPG Mediabrands

Begin dit jaar werd Yune overgenomen door IPG Mediabrands. Wij spreken Pablo van den Berg, Managing Director van Yune...


Lees Meer

 
[Startups] Esmée Pater over iCasting

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2017 op 19 april in het Compagnietheater in Amsterdam. Vandaag spreken we Esmée Pater, algemeen directeur van iCasting...


Lees Meer

 
[Column] Maarten Ros: Kunnen we praten?
De verkiezingen staan voor de deur en het campagnecircus draait op volle toeren. De lijsttrekkers en andere beeldbepalende figuren van de politieke partijen debatteren dag in dag uit op radio en televisie, in dag- en weekbladen en via social media...

Lees Meer

 
Carola van der Linden en Wessel Berkman lanceren The Social Selling Company
Marketing- en social selling-expert Carola van der Linden en salesspecialist Wessel Berkman lanceren The Social Selling Company, een organisatie die bedrijven met een geïntegreerde benadering ondersteunt bij de nieuwste manier van commercie bedrijven...

Lees Meer

 
[Startups] Nino Floris over Crowded

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2017 op 19 april in het Compagnietheater in Amsterdam. Vandaag spreken we Nino Floris, mede-oprichter van Crowded...


Lees Meer

 
[Column] Martin Leeflang: Fingerfood voor marketeers en de dopaminejagers van Netflix
Onze oosterburen hebben na de briljante primeur van de zelfgeknutselde Adidas break-freefilm waarover ik eerder een column schreef, een nieuwe creatieve storm. Netflix wist de Duitse bevolking over de zeik te krijgen met een als curryworst vermomde vinger...

Lees Meer

 
G+J Custom Content maakt Msafiri voor Kenya Airways

G+J Custom Content heeft de internationale pitch gewonnen die Kenya Airways uitschreef om het Engelstalige glossy inflight magazine Msafiri volledig te restylen. Het eerste nummer ligt op 1 maart in het vliegtuig...


Lees Meer

 
Letgo kiest voor Mindshare

Letgo, een nieuwe app om gebruikte spullen te kopen en verkopen in je eigen buurt, heeft Mindshare gekozen na een bureau-oriëntatie om in 2017 de lancering van deze nieuwe propositie in Nederland te gaan begeleiden in de media. De campagne is in januari gestart...


Lees Meer

 
[Column] Rogier van Kralingen en Matthijs Pontier: The Media are Rigged

Voor iedereen die nu zijn vrienden, familie, collega’s en kennissen aan het verliezen is door politieke discussies hebben we een hart onder de riem: blame the media. En nee, niet zoals luid-kwakende oom Donald in het Witte Huis doet natuurlijk. Maar veel dichter bij huis. Jouw eigen social media is rigged...


Lees Meer

 
DDMA waarschuwt: neem maatregelen Europese privacywet
Er liggen miljoenenboetes te wachten op organisaties die hun bedrijfsvoering niet op korte termijn aanpassen aan de nieuwe Europese wet voor privacy en databescherming, de Algemene Verordening Gegevensbescherming...

Lees Meer

 
F&L Publishing Group lanceert Nederlandse uitgave BBC's Gardeners' World
F&L Publishing Group brengt het magazine Gardeners’ World van de BBC naar Nederland. Het magazine richt zich op de liefhebbers van tuinieren. De Britten weten als geen ander hoe zij een mooie tuin moeten ontwerpen en bijhouden...

Lees Meer

 
OBI4wan neemt Buzzcapture over

Het Amsterdamse reputatieanalysebureau Buzzcapture wordt overgenomen door OBI4wan. Beide partijen bieden SaaS-oplossingen voor (social)mediamonitoring en webcare...


Lees Meer

 
[Vacatures] OMS zoekt een Digital Planner Audio
OMS is het grootste saleshuis voor de verkoop van radioreclame van Sky Radio, Radio 538, 100% NL, Radio Veronica, Sublime FM, SLAM!, Radio 10 en de digitale radiozenders van OMX...

Lees Meer

 
[Vacatures] OMS zoekt een Assistent Controller
OMS is het grootste saleshuis voor de verkoop van radioreclame van Sky Radio, Radio 538, 100% NL, Radio Veronica, Sublime FM, SLAM!, Radio 10 en de digitale radiozenders van OMX...

Lees Meer

 
[Vacatures] OMS zoekt Accountmanager Digital Audio
OMS is het grootste saleshuis voor de verkoop van radioreclame van Sky Radio, Radio 538, 100% NL, Radio Veronica, Sublime FM, SLAM!, Radio 10 en de digitale radiozenders van OMX...

Lees Meer

 
[Vacatures] OMS zoekt Sales Director Digital Audio
OMS is het grootste saleshuis voor de verkoop van radioreclame van Sky Radio, Radio 538, 100% NL, Radio Veronica, Sublime FM, SLAM!, Radio 10 en de digitale radiozenders van OMX...

Lees Meer

 
Eerste sprekers Cross Media Congres 2017 bekend

Op 19 april vindt de vierde editie van het Cross Media Congres plaats. Locatie is het Compagnietheater Amsterdam.

Dit congres is het enige crossmedia congres in Nederland – juist in het leven geroepen omdat geen enkel ander congres dit belangrijke thema centraal stelt...


Lees Meer

 
Nederlands MediaNetwerk lanceert Nederlands MediaNetwerk Trainingen - toptrainers gezocht

Nederlands MediaNetwerk lanceert Nederlands MediaNetwerk Trainingen. Directeur van Nederlands MediaNetwerk Trainingen is Dorien van Schie: "We zien het medialandschap razendsnel veranderen en de eisen aan mensen die in media werken, veranderen net zo snel mee...


Lees Meer

 
Cross Media Congres 2017 zoekt startups!

Op woensdag 19 april vindt het Vierde Cross Media Congres plaats. Locatie is het Compagnietheater Amsterdam.

Cross Media Congres organiseert voor de derde keer de Startup Competitie...


Lees Meer

 
Jury Cross Media Awards 2017 en nieuwe categorie bekend, opening inschrijving

Op 19 april vindt de vijfde editie van de Cross Media Awards plaats.

De awards voor de beste cross media cases van Nederland zullen worden uitgereikt tijdens het Cross Media Diner in het Compagnietheater aan de Kloveniersburgwal in hartje Amsterdam...


Lees Meer

 

 
Vacatures

BBP Media

B2B Marketeer (tijdelijk)

 

Clipit

HTML/XML Engineer
Media Monitoring Adviseur

E Power Radio & Online

Verkoper online- en radioreclame

 

Exterion Media

Contractmanager
Business Controller
Designer
International Key Account Manager

 

IEX Media

Content Coördinator IEXProfs

 

Improve Digital

Enterprise Sales Director | Amsterdam
International Demand Manager | Amsterdam
Data Analyst | Amsterdam
Product Manager BI & Reporting
Account Director Demand & Partnerships Italy
Account Director Demand and Partnerships France

 

Initiative

Communication Director
Video Consultant
Social Advertising Consultant
SEA Consultant
Display Consultant
Digital Director
Account Manager

 

MEC

Influencer Marketing Director

 

MediaScience

Campaign Manager Display & Video
Senior Digital Strateeg
SEA Specialist

 

MediaTest

Research Consultant

 

MPG.

Contentmanager Savory NL
Creative  
Contentmanager culinair Allerhande

 

NRC Media

Junior marketing data analist
Medewerker ICT
Coördinator Klantenservice

 

OMG

Campaign manager kranten – OMG/Netdirect
Front-end developer met gevoel voor design – OMG/Brainshuffle 
PHP developer – OMG/Brainshuffle 

 

OMS

Digital Planner Audio
Assistent Controller
Accountmanager Digital Audio
Sales Director Digital Audio

 

Persgroep

Accountmanager Mediabureaus
Businessanalist AdOps
Junior Online Marketing Specialist
Regionaal Accountmanager Amsterdam
Directiesecretaresse Marketing
Projectmanager Marketing
Data Engineer
Ruby Develope
Projectmanager Branded Content
Product Owner Employment Solutions

 

Publicis One

Social Advertising Consultant
Strategy Director
Media Director
Connections Manager
Media Consultant
Programmatic Consultant
Digital Consultant
Digital Campagne Manager
SEA Consultant
AV Consultant
Media Executive

 

Qmusic

Crossmediale Content Producer
Nieuwslezer / Producer

Social Media Redacteur
Digital Coördinator

 

Quadia

Planner
Medisch Redacteur Online Video
Projectmanager Online Video Platform
Inside sales
Video Editor Motion Graphics Designer Online Video

 

Sanoma | SBS

TV Planner SBS
Medewerk(st)er Sales Traffic SBS

Acquisitions & Rights Manager SBS (fulltime)

Junior Product Owner Startpagina

Salesgerichte coach Customer Sales en Services

Linux Systeembeheerder SBS

Product Owner SBS

Business controller m/v (full time)

Technisch Marketeer Startpagina
SEO Marketeer
Teamlead Consumer & Strategic Insights
Senior medewerker Online Campaign Managemen
Teamlead Consumer & Strategic Insights
Conversie specialist NU.nl
Commerciele Database Marketeer (medior)

 

SEMpeople

Campaign Manager Display en Video
Content Coordinator
Junior Online Marketeer met ervaring in SEO/SEA  
Online Marketeer met SEA ervaring
Accountmanager Online Marketing

Talpa Radio

Art Director
Business Analist
Online Redacteur
Legal Counsel
Community Manager
Front-end Developer
Scrum Master
 

Telegraaf Media Groep | TMG

Sales Developer
Strategist

Conceptor

Verkoper Binnendienst
.NET Web Developer
Medewerker Service & Sales Outbound
Python Developer
Quality Assurance Engineer
Senior Web Developer

 

The Gardeners

Social Media Manager

 

Triple

Android Developer
Disruptive Visual Genius
Freelance Developer
iOS Developer
Medior Netwerk Engineer
Intern Visual/Interface Designer
Tester Mobile Viewpoint
Unity3D Developer

 

Value Zipper

Accountmanager Brand Solutions

 

Wayne Parker Kent

Projectmanager
Account Executive
Head of Studio

 

ZenithOptimedia

Strategy Director
Media Director
Connections Manager
Media Consultant
Programmatic Consultant
Digital Consultant
Digital Campagne Manager
AV Consultant
Media Executive





Events
9 maart | DeFabrique | Utrecht

B2B Summit: Proud to B2B

De grenzen tussen b2b en b2c mogen dan vervagen, b2b blijft een aparte tak van sport. Communiceren op de zakelijke markt vereist andere skills en inzichten. Toch is consumerization van marketing en e-commerce op de zakelijke markt een onvermijdelijke trend. Hoe houd jij je als b2b marketeer en e-commerce professional staande en bewijs je jouw meerwaarde? Hoe kan jij een trotse held in het vakgebied zijn en blijven? Op het B2B Summit van 9 maart 2017 discussiëren we graag met jou verder over de trends en ontwikkelingen in b2b marketing en e-commerce. Come on and be proud to B2B!

www.b2bsummit.nl


19 april  | Compagnietheater | Amsterdam

Cross Media Congres 2017

www.crossmediacongres.nl


19 april 2017 | Compagnietheater | Amsterdam

Cross Media Awards 2017

www.crossmediaawards.nl


 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -