Jaargang 9 | editie 15 | 24 maart 2017
Léon Bouwman treedt per 10 april toe tot de directie van de Sijthoff Media Groep... lees verder
 
Sanoma | SBS en SAMR lanceren BSR Quality Planner

Sanoma | SBS en marktonderzoeksbureau SAMR (SmartAgent MarketResponse) lanceren gezamenlijk de BSR Quality Planner. Deze tool voegt een extra dimensie aan mediaplanning toe; naast de gebruikelijke socio-demografische gegevens is er ook de beschikking over psychografische gegevens...


Lees Meer

 
KOKORO Amsterdam maakt campagne Trouw
Trouw laat in de nieuwe campagne zien dat je bewust kan kiezen voor ander geluid. De krant is van mening dat het soort nieuws dat je tot je neemt, heel bepalend is voor de manier waarop je naar de wereld kijkt en hoe je in het leven staat...

Lees Meer

 
[BoxOffice] Kong: Skull Island ligt nog steeds op kop
Kong is ook deze week weer heerser aan de top. De Top 10 van deze week is weinig veranderd ten opzichte van vorige week. Behalve de op het Bre-X-schandaal uit de jaren negentig gebaseerde film Golddie nieuw binnen is gekomen op nummer 6, is de top 10 vrijwel gelijk aan vorige week...

Lees Meer

 
[Interview] Brechtje de Leij over kansen in mobile
Brechtje de Leij is dé lady geek van Nederland. Ze werkte onder andere voor Greetz, NU.nl en Icemobile, is tegenwoordig senior productmanager bij eBay/Marktplaats en eigenaar van B-Digitized. Onlangs bracht ze het boek Mobiele Eenheid uit, waarin ze haar jarenlange ervaring deelt...

Lees Meer

 
YPCA komt dit jaar met drie online radiostations
Het Hilversumse mediabedrijf YPCA, de radiofabriek, werkt aan drie radiostations die nog dit jaar van start gaan. Het mediabedrijf, onder meer eigenaar van de internetradiostations Traffic Radio, ALLsportsradio en New Business Radio, wil de komende tijd met een nieuwe lifestylezender...

Lees Meer

 
[Analyse] Talpa blijft aandelen TMG kopen - wat wil John de Mol?

Op dinsdag 21 maart deed de Ondernemingskamer uitspraak in de zaak die Talpa had aangespannen tegen TMG. Daar werd reikhalzend naar uitgekeken...


Lees Meer

 
Nieuw distributiecentrum faciliteert groei vtwonen.nl
Online woonwarenhuis vtwonen.nl heeft een nieuwe distributiecentrum in Lelystad, met een oppervlakte van bijna 10.000 m2 en vijf laaddocks. Vanuit dit distributiecentrum worden sinds afgelopen zomer vrijwel alle E-commerce orders verwerkt en verstuurd...

Lees Meer

 
[Interview] Gisela Rule over Grolsch 0.0%
In navolging van de alsmaar groeiende populariteit van alcoholvrij bier, lanceerde ook Grolsch onlangs een 0,0-variant. We spreken met marketingdirecteur Gisela Rule over de alcoholvrijtrend en de ontwikkelingen op marketinggebied...

Lees Meer

 
TMG verkoopt huis-aan-huisbladen en -merken aan BDUmedia
Op 29 juli 2016 kondigde Telegraaf Media Groep aan een aantal organisatorische veranderingen door te voeren om de koers van de 24/7-strategie door te zetten en de kosten structureel te verlagen...

Lees Meer

 
Chantal Janzen naakt in eerste editie eigen glossy &C

Niemand die het gelooft maar het zorgt natuurlijk altijd voor buzz. Chantal Janzen naakt. Klinkt goed. En als Chantal het zelf zegt dan klinkt het nog beter...


Lees Meer

 
 
Groep HVA-studenten creëert nep-influencer en krijgt binnen no time 10.000 volgers
 
Amazing Oriental hoofdsponsor Peking Express
 
Continuum bereikt binnen 4 maanden 100.000 abonnees op Youtube


 
Anton van Lieshout Station Manager SLAM!
 
Expand Online werkt voor Arla Foods
 
Opel OnStar: nieuwe diensten en al meer dan 9 miljoen interacties


 
Intratuin sponsort RTL programma Groene Handen
 
EXACT kiest voor UM
 
New Business Radio start met communicatieprogramma IssueTalk


 
Hartstiching en Kingsday lanceren oplossingsgerichte campagne
 
ONLY Creative Entrepreneurs verwelkomt True
 
Bartiméus en Geodan ontwikkelen virtuele geleidelijn-app


 
Moederbedrijf T-Mobile start samenwerking met band Gorillaz
 
Meijer & Walters aan de slag voor Getty Images DE
 
Erasmus University (RSM) onderzoekt vloermarkeringen in winkels


 
Bastiaan Schoonhoven Sales en Marketing Director Marcommit
 
Mogen mijn tanden naast de jouwe wint Six Word Story wedstrijd van Being There
 
KesselsKramer creates name, identity and campaign for ARTE TV


 
Mango brengt brengt met Shazam en Mood Media digitale beleving naar zijn winkels
 
Buro Benk aan de slag voor Stegeman
 
Hot Pepper lanceert Youtubekanaal Tieners met kijkwijzer


 
Adobe vereenvoudigt planning en inkoop voor televisie en digital met Adobe Advertising Cloud
 
Goed ontbijten centraal in voorjaarscampagne Jumbo
 
Ticketinkomsten Nederlandse dancefestivals in vijf jaar verdrievoudigd


 
OBILytics en SyncKroon lanceren MediaRate: media-rating-platform op basis van social engagement
 
Michelle Bakker hoofdredacteur Ze.nl
 
Rabobank en KNHB verlengen partnership met vier jaar


 
Mirabeau and Transavia launch chatbot
 
Krasse knarren weg uit eigen wereld in SBS-De wereld rond met 80-jarigen
 
André Manning benoemd tot directeur Logeion



 
[Luistercijfers] Sterke groei Radio 10, ondergang van 3FM
 
Glamour opent shop-in-shop op National Glamour Day
 
Ziggo stapt in eSports: eerste officiële Formule 1-eBattle van Nederland


 
Bitcoin steeds populairder: waarde Bitcoin concurreert met goudprijs
 
Scotch & Soda showcase newest campaign at Amsterdam Airport Schiphol
 
LINDA.lijnt: 89.500 mensen lijnen mee met Linda de Mol
 
 
[Cross Media Case 2017] Isabelle Dacz over Appelsientje 100% Pure campaign

Op 19 april worden de Cross Media Awards uitgereikt.  MEC Nederland stuurt Appelsientje 100% Pure campaign in als Cross Media Case van het Jaar. Aan het woord is Isabelle Dacz, CEO van MEC Nederland...



Lees Meer

 
[Cross Media Case 2017] Marjet Nieuwland over Mocktails

Op 19 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. De Ahold Delhaize Marketing & Media Group stuurt Mocktails in als Cross Media Case van het Jaar. Aan het woord is Marjet Nieuwland, Marketing & Concept Manager bij Ahold Delhaize Marketing & Media Group...


Lees Meer

 
[Cross Media Event 2017] Hidde Clevers over het Allerhande Kerstfestival

Op 19 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Albert Heijn stuurt het Allerhande Kerstfestival in als Cross Media Event van het Jaar. Aan het woord is Hidde Clevers, manager speciale projecten binnen het inspiratieteam van Albert Heijn...


Lees Meer

 
[Cross Media Innovatie 2017] Marije van der Star over Psychologie Academy

Op 19 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. WPG stuurt de Psychologie Academy in voor Cross Media Innovatie van het Jaar. Aan het woord is Marije van der Star, manager online van Psychologie Magazine...


Lees Meer

 
[Cross Media Event 2017] Mark Miedema over VIVA400

Op 19 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Sanoma | SBS stuurt VIVA400 in als Cross Media Event van het Jaar. Aan het woord is Mark Miedema, Director Events bij Sanoma...


Lees Meer

 
[Cross Media Event 2017] Mike Hendrixen over FIFA 17 Xperience

Op 19 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Vertigo 6 stuurt FIFA 17 Xperience in als Cross Media Event van het Jaar. Aan het woord is Mike Hendrixen, eigenaar en oprichter van Vertigo 6...


Lees Meer

 
[Cross Media Innovatie 2017] Quintijn van Kessel over de wintercampagne voor Transavia

Op 19 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. NMPi stuurt de wintercampagne voor Transavia in voor Cross Media Innovatie van het Jaar. Aan het woord is Quintijn van Kessel, Head of Consultancy bij NMPi...


Lees Meer

 
[Cross Media Innovatie 2017] Ingrid Walschots over de interactieve documentaire Jheronimus Bosch, De tuin der lusten

Op 19 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. NTR stuurt de interactieve documentaire Jheronimus Bosch, De tuin der lusten in voor Cross Media Innovatie van het Jaar. Aan het woord is Ingrid Walschots, project Manager / creative concept bij NTR Internet & Innovation...


Lees Meer

 
[Cross Media Innovatie 2017] Hilmar Mulder over Libelle TV

Op 19 april worden de Cross Media Awards uitgereikt.Sanoma stuurt Libelle TV in voor Cross Media Innovatie van het Jaar. Aan het woord is Hilmar Mulder, hoofdredacteur Libelle, Libelledaily.nl en Libelle TV bij Sanoma...


Lees Meer

 
 
 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -