Jaargang 9 | editie 17 | 28 maart 2017
[Cross Media Event 2017] Judith Peters over The Roast of Gordon... lees meer
 
Inventaris-app AppNexus van Sanoma | SBS live
De inventory van Sanoma | SBS is vanaf nu beschikbaar via AppNexus. De display inventory voor alle merken en alle devices, zowel web als app, zijn nu via één platform in te kopen. Met het wegnemen van de muren tussen onlinekanalen, kan de inkoop nu...

Lees Meer

 
[Interview] Marscha Krouwel over de transitie van Hearst Netherlands
Ook Hearst Netherlands had het een aantal jaar geleden moeilijk. De economie en het consumentengedrag veranderden en adverteerders veranderden mee. Met het aanstellen van Marscha Krouwel als Publishing Group Director Women's Brands wist de uitgeverij...

Lees Meer

 
[Column] Marianne van Soomeren: Wel willen innoveren, niet willen veranderen

Iedereen wil innoveren, maar niemand wil veranderen. Behalve Adidas. En Google met YouTube TV.

Eerst Adidas. Die stopt met adverteren op televisie en richt zich voortaan volledig op het digitaal en vooral mobiel bereiken van hun jonge klanten...


Lees Meer

 
[Interview] Toon Branbergen over Holland Jersey, nieuwkomer in het zuivelschap

Hoe verover je een plek in een overvol zuivelschap? Peter van Dronkelaar, Harald Hoffmann, Mad Koorn en Toon Branbergen zijn overtuigd dat het gaat lukken met Holland Jersey. We spreken met marketingmanager Branbergen over koeien, de zuivel en storytelling.

Hallo Toon, wat is Holland Jersey? 

Holland Jersey is het nieuwe zuivelmerk in het schap in NL. 100 procent natuurlijke zuivel van alleen Jersey koeien...

Lees Meer

 
[Startups] Maarten van Asbeck over FLAVAdrinks

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2017 op 19 april in het Compagnietheater in Amsterdam. Vandaag spreken we: Maarten van Asbeck , oprichter van FLAVAdrinks...



Lees Meer

 
Donald Duck Weekblad lanceert Week van het geld-editie
Voor de Week van het geld, die van 27 maart tot en met 31 maart wordt gehouden, brengt Donald Duck Weekblad in samenwerking met Wijzer in geldzaken een speciale editie over geld uit...

Lees Meer

 
[Startups] Joost van Vollenhoven over Kaartjes.nl

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2017 op 19 april in het Compagnietheater in Amsterdam. Vandaag spreken we Joost van Vollenhoven, CEO van Kaartjes.nl...


Lees Meer

 
[Column] Roupert Muller: Valse verontwaardiging; programmatic advertising is niet waterdicht
Afgelopen week viel in communicatie- en medialand de negatieve publiciteit op rondom YouTube. Adverteerders waren op z’n zachts gezegd niet blij dat hun advertenties naast “hateful, offensive and derogatory content” werden getoond op YouTube...

Lees Meer

 
[Column] Gerard Molenaar: Hoe word je als vakblad 100?
Een van de vakbladen die het bedrijf  waar ik werk uitgeeft, is Graficus. Het is een van de oudste vakbladen van Nederland en binnenkort wordt Graficus 100. Is dat een feestje waard? Natuurlijk, maar tegelijkertijd geeft het stof tot nadenken want de markt  waarop het blad zich al 100 jaar richt, is de afgelopen 20 jaar dramatisch veranderd...

Lees Meer

 
Continuum bereikt binnen 4 maanden 100.000 abonnees op Youtube
Het muziekformat Continuum is een uniek concept en de enige boyband die elkaar nog nooit in levende lijve hebben ontmoet. De vier jongens van Continuum wonen in hun eigen land, verdeeld over drie werelddelen. Samen vormen zij een band en zingen bekende covers die zij wekelijks delen op hun YouTube kanaal...

Lees Meer

 
[Column] Wilbert van der Heijden: Dáág, vak!
Afgelopen week raakte ik weer een beroep kwijt waarvoor ik ben opgeleid. Is dat triest! Ik berustte er al een beetje in, dat met de huidige media iedereen journalist denkt te zijn. Maar afgelopen week ontdekte ik dat hoe je steden bouwt ook het domein van íedereen is geworden...

Lees Meer

 
[Startups] OOH met The Bikevertising Company
Het oer-Hollandse vervoersmiddel als uithangbord voor een merk, dankzij moderne GPS-toepassingen. Bikevertisement start een concept waarbij fietser en adverteerder elkaar vinden in een win-winsituatie...

Lees Meer

 
 

MWM2 wint aanbesteding Kamer van Koophandel

 

Burst en Puurpxl winnen pitch Natuurmonumenten

 

Groep HVA-studenten creëert nep-influencer en krijgt binnen no time 10.000 volgers

 

Amazing Oriental hoofdsponsor Peking Express

 

Anton van Lieshout Station Manager SLAM!


 

Expand Online werkt voor Arla Foods

 

Opel OnStar: nieuwe diensten en al meer dan 9 miljoen interacties

 

Intratuin sponsort RTL programma Groene Handen

 

New Business Radio start met communicatieprogramma IssueTalk

 

Hartstiching en Kingsday lanceren oplossingsgerichte campagne


 

T-Mobile start samenwerking met band Gorillaz

 

Meijer & Walters aan de slag voor Getty Images DE

 

KOKORO Amsterdam maakt campagne Trouw

 

Sanoma | SBS en SAMR lanceren BSR Quality Planner

 

Léon Bouwman Chief Content Officer Sijthoff Media Groep


 

EXACT kiest voor UM

 

YPCA komt dit jaar met drie online radiostations

 

[Analyse] Talpa blijft aandelen TMG kopen - wat wil John de Mol?

 

Bartiméus en Geodan ontwikkelen virtuele geleidelijn-app

 

ONLY Creative Entrepreneurs verwelkomt True


 

TMG verkoopt huis-aan-huisbladen en -merken aan BDUmedia

 

Erasmus University (RSM) onderzoekt vloermarkeringen in winkels

 

Nieuw distributiecentrum faciliteert groei vtwonen.nl

 

Bastiaan Schoonhoven Sales en Marketing Director Marcommit

 

Mogen mijn tanden naast de jouwe wint Six Word Story wedstrijd van Being There


 

KesselsKramer creates name, identity and campaign for ARTE TV

 

Mango brengt brengt met Shazam en Mood Media digitale beleving naar zijn winkels

 

Buro Benk aan de slag voor Stegeman

 

Hot Pepper lanceert Youtubekanaal Tieners met kijkwijzer

 

Adobe vereenvoudigt planning en inkoop voor televisie en digital met Adobe Advertising Cloud


 

The Heineken Bakery een dag langer open

 

Goed ontbijten centraal in voorjaarscampagne Jumbo

 

Chantal Janzen naakt in eerste editie eigen glossy &C

 

Talpa verliest rechtszaak tegen TMG

 

Ticketinkomsten Nederlandse dancefestivals in vijf jaar verdrievoudigd


 

OBILytics en SyncKroon lanceren MediaRate: media-rating-platform op basis van social engagement

 

Michelle Bakker hoofdredacteur Ze.nl

 

Rabobank en KNHB verlengen partnership met vier jaar

 

Mirabeau and Transavia launch chatbot

 

Krasse knarren weg uit eigen wereld in SBS-De wereld rond met 80-jarigen


 
André Manning benoemd tot directeur Logeion
 

[Luistercijfers] Sterke groei Radio 10, ondergang van 3FM

 

Glamour opent shop-in-shop op National Glamour Day

 

Ziggo stapt in eSports: eerste officiële Formule 1-eBattle van Nederland

 

Bitcoin steeds populairder: waarde Bitcoin concurreert met goudprijs


 

Scotch & Soda showcase newest campaign at Amsterdam Airport Schiphol

 

LINDA.lijnt: 89.500 mensen lijnen mee met Linda de Mol

 

Ogilvy Amsterdam maakt campagne voor Ford Transit

 

Samenwerking Botentekoop.nl en botendeelplatform Barqo.nl

 

[Startups] Studytube haalt twee miljoen euro op bij Vortex Capital Partners en henQ


 

Online uitgaven bij Chinese webshops stijgen met 59 procent

 

Bedrock Magazine lanceert videoserie Random Acts of Kindness

 

[Kijkcijfers] Seizoensopening Familie Kruys trekt 1,1 miljoen kijkers

 

Adidas stopt met televisie reclame

 

Motivaction: Wereldgeluksdag; ook geluk gaat door de maag


 

Burgemeester Utrecht krijgt McDonald-nachtzoen van Yvon Jaspers

 

Uitgesteld programma’s kijken: een uitkomst of een probleem?

 

John de Mol koopt half miljoen aandelen TMG in afwachting op uitspraak Ondernemerskamer

 

De smartphone domineert online nieuwsgebruik

 

[Kijkcijfers] Eerste uitzending Janzen & Van Dijk trekt 1,4 miljoen kijkers

 
 
[Cross Media Case 2017] Letty de Nijs over het Oranje Fonds

Op 19 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. OMG/Brainshuffle stuurt Oranje Fonds in voor Cross Media Case van het Jaar. Aan het woord is Letty de Nijs, creatief directeur van OMG...


Lees Meer

 
[Cross Media Case 2017] Pascal Rotteveel over Booking Loves

Op 19 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. VIRTUE Amsterdam stuurt Booking Loves in als Cross Media Case van het Jaar. Aan het woord is Pascal Rotteveel, creatief directeur van VICE Media...


Lees Meer

 
[Cross Media Case 2017] Roger Verdurmen en Jamie Kleijne over de Toyota Hybrid Sing A Long Challenge

Op 19 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Sanoma | SBS en Talpa Radio sturen de Toyota Hybrid Sing A Long Challenge in als Cross Media Case van het Jaar. Aan het woord zijn Roger Verdurmen, marketing- en communicatiestrateeg bij Sanoma Media, en Jamie Kleijne, Brand Partnerships Manager bij Talpa Radio...


Lees Meer

 
[Cross Media Case 2017] Marcel Demper over de Verkiezing van het Mooiste Natuurgebied

Op 19 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Vote Company stuurt de Verkiezing van het Mooiste Natuurgebied in voor Cross Media Case van het Jaar. Aan het woord is Marcel Demper, ondernemer en eigenaar van onder andere Vote Company...


Lees Meer

 
[Cross Media Case 2017] Taco Vinkeles over TUI | lastminutes@work

Op 19 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Sanoma | SBS stuurt TUI | lastminutes@work in als Cross Media Case van het Jaar. Aan het woord is Taco Vinkeles, Creative Director SBS Concepts...


Lees Meer

 
[Cross Media Exploitant 2017] Willem-Albert Bol over de Persgroep

Op 19 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. De Persgroep  is genomineerd voor Cross Media Exploitant van het Jaar. Aan het woord is Willem-Albert Bol, creatief directeur van de Persgroep...


Lees Meer

 
[Cross Media Exploitant 2017] Peter de Mönnink over Sanoma | SBS

Op 19 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Sanoma | SBS is genomineerd voor Cross Media Exploitant van het Jaar. Aan het woord is Peter de Mönnink, CEO van Sanoma | SBS...


Lees Meer

 
[Cross Media Merk 2017] Rutger Anema over Allerhande

Op 19 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Allerhande is genomineerd voor Cross Media Merk van het Jaar. Aan het woord is Rutger Anema, Head of Allerhande...


Lees Meer

 
[Cross Media Merk 2017] Erwin van der Zande over Bright

Op 19 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Bright is genomineerd voor Cross Media Merk van het Jaar. Aan het woord is Erwin van der Zande, hoofdredacteur van Bright...


Lees Meer

 
 
Vacatures

 BBP Media

B2B Marketeer (tijdelijk)

 

Clipit

HTML/XML Engineer
Media Monitoring Adviseur

 

E Power Radio & Online

Verkoper online- en radioreclame

 

Exterion Media

Account Manager

Contractmanager

Designer

International Key Account Manager

 

IEX Media

Content Coördinator IEXProfs

 

Improve Digital

Enterprise Sales Director | Amsterdam
International Demand Manager | Amsterdam
Data Analyst | Amsterdam
Product Manager BI & Reporting
Account Director Demand & Partnerships Italy
Account Director Demand and Partnerships France

 

Initiative

Communication Director
Video Consultant
Social Advertising Consultant
SEA Consultant
Display Consultant
Digital Director
Account Manager

 

MEC

Communication Director

 

MediaScience

Head of Operations

Campaign Manager Display & Video

Senior Digital Strateeg

SEA Specialist

 

MediaTest

Research Consultant

 

MPG.

Contentmanager Savory NL
Creative  
Contentmanager culinair Allerhande

 

NRC Media

Coördinator Klantenservice

Ervaren Front-end Developer

Ervaren Back-end Developer

Junior datawarehouse specialist

Allround Marketeer NRC Live (B2B)

 

OMG

Front-end developer met gevoel voor design – OMG/Brainshuffle

PHP developer – OMG/Brainshuffle

 

OMS

Digital Planner Audio
Assistent Controller
Accountmanager Digital Audio
Sales Director Digital Audio

 

Persgroep

Accountmanager Mediabureaus
Businessanalist AdOps
Junior Online Marketing Specialist
Regionaal Accountmanager Amsterdam
Directiesecretaresse Marketing
Projectmanager Marketing
Data Engineer
Ruby Develope
Projectmanager Branded Content
Product Owner Employment Solutions

 

Publicis One

Strategy Director
Media Director
Connections Manager
Media Consultant
Programmatic Consultant
Digital Consultant
Digital Campagne Manager
SEA Consultant

 

Qmusic

Crossmediale Content Producer
Nieuwslezer / Producer

Social Media Redacteur
Digital Coördinator

 

Quadia

Planner
Medisch Redacteur Online Video
Projectmanager Online Video Platform
Inside sales
Video Editor Motion Graphics Designer Online Video

 

Sanoma | SBS

TV Planner SBS
Junior Product Owner Startpagina

Salesgerichte coach Customer Sales en Services

Linux Systeembeheerder SBS

Technisch Marketeer Startpagina
SEO Marketeer
Teamlead Consumer & Strategic Insights
Senior medewerker Online Campaign Managemen
Teamlead Consumer & Strategic Insights
Conversie specialist NU.nl

 

SEMpeople

Digital Content Manager
Campaign Manager Display en Video

Junior Online Marketeer met ervaring in SEO/SEA  
Online Marketeer met SEA ervaring
Accountmanager Online Marketing


Talpa Radio

Art Director
Business Analist
Online Redacteur
Legal Counsel
Community Manager
Front-end Developer
Scrum Master

 

Telegraaf Media Groep | TMG

Sales Developer
Strategist

Conceptor

Verkoper Binnendienst
.NET Web Developer
Medewerker Service & Sales Outbound
Python Developer
Quality Assurance Engineer
Senior Web Developer

 

The Gardeners

Social Media Manager

 

Triple

Android Developer
Disruptive Visual Genius
Freelance Developer
iOS Developer
Medior Netwerk Engineer
Intern Visual/Interface Designer
Unity3D Developer

 

Value Zipper

Accountmanager Brand Solutions

 

Wayne Parker Kent

Projectmanager
Account Executive
Head of Studio

 

ZenithOptimedia

Strategy Director
Media Director
Connections Manager
Media Consultant
Programmatic Consultant
Digital Consultant
Digital Campagne Manager

 




Events

19 april  | Compagnietheater | Amsterdam

Cross Media Congres 2017

www.crossmediacongres.nl


19 april 2017 | Compagnietheater | Amsterdam

Cross Media Awards 2017

www.crossmediaawards.nl


 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -