Jaargang 9 | editie 20 | 11 april 2017
Marc Stubbé werkt al vele jaren in media en deed een schat aan kennis, ervaring en netwerk op aan zowel adverteeders-, mediabureau- als exploitantzijde. Wij spreken hem vandaag in de hoedanigheid van Managing Partner van The CMR Agency. Een meer dan boeiend gesprek over uitgeefmodellen, de Europese privacy wetgeving en de introductie van de term CMR; Customer Managed Relationships... lees meer
 
Sanoma verkoopt SBS aan Talpa voor 237 miljoen euro
Sanoma is voornemens het 67 procent aandeel in SBS te verkopen aan medeaandeelhouder Talpa. Sanoma ontvangt een netto bedrag van 237 miljoen euro en verkrijgt 100 procent van de aandelen van Veronica Uitgeverij als onderdeel van de transactie...

Lees Meer

 
[Forum] Wat is de betekenis van de verkoop van SBS door Sanoma aan Talpa?
Talpa koopt SBS. Opmerkelijk. Maar nog opmerkelijker is dat Sanoma uit SBS stapt. Dat dit nieuws als een verrassing komt, is een understatement. Afhankelijk van de betekenis ervan, heeft deze gebeurtenis de potentie om uit te groeien tot de belangrijkste media deal van het decennium...

Lees Meer

 
[Analyse] Waarom zou Sanoma uit SBS stappen?

Het is bijna niet te geloven maar verschillende media maken er melding van: Sanoma zou bekend gaan maken uit SBS te stappen...


Lees Meer

 
Televisie marktaandelen maart: NPO (+11,6%) geselt RTL (-6,3%) en SBS (-6,8%)

De ontwikkeling van de televisiemarkt is natuurlijk altijd al interessant maar nu het verhaal gaat dat Sanoma uit SBS stapt en Talpa dus groot instapt in televisie exploitatie, is het zo mogelijk nog interessanter...


Lees Meer

 
ADR Nieuwsmedia en 24Kitchen gaan online samenwerking aan

24Kitchen en ADR Nieuwsmedia (AD en de regiotitels) creëren samen het grootste culinaire platform van Nederland. FOX Networks Group, moederbedrijf van 24Kitchen, en de Persgroep Nederland, uitgever van de ADR titels, slaan daarvoor de handen ineen...


Lees Meer

 
Improve Digital monetisation partner One Business

Uitgeverij One Business heeft Improve Digital aangesteld als haar exclusieve partner om de programmatic strategie in Nederland te realiseren...


Lees Meer

 
[Interview] Rein Vogel over de lancering van Digital Brixx
Abovo Media lanceert Digital Brixx, hét bureau voor digital advertising. Wij spreken Rein Vogel, directeur Digital & Trading bij Abovo Media en vanuit deze functie ook verantwoordelijk voor Digital Brixx...

Lees Meer

 
[Column] Wouter Bax: Angst en schaamte maken communicatie dom

Om als communicatiemanager alle risico’s te spotten, is moeilijk, maar je kunt er ook té goed in worden. Voor je het weet staart iedereen als een bang hert in de koplampen...


Lees Meer

 
[Startups] Store-E, Seeviews, Adpiler, Dime en Ferander Bamboefiets spreken op Cross Media Congres 2017

Op woensdag 19 april vindt het Cross Media Congres 2017 plaats. Locatie is het Compagnietheater Amsterdam...


Lees Meer

 
[Interview] Karlijn Vogel-Meijer over emoji's als de nieuwe wegwijzer van KLM

Wat betreft social loopt KLM al jaren voorop. Karlijn Vogel-Meijer is Director Social en inmiddels meer dan vier jaar verantwoordelijk voor de ontwikkelingen binnen deze afdeling. Onlangs lanceerde ze een aanvulling op KLM-Messenger: emoji’s als wegwijzer. We spreken haar over deze nieuwe functie...


Lees Meer

 
[Column] Stefan Bothoff: Relevantie is het nieuwe bereik

Weet je waarom mensen ad blockers installeren? Omdat wij ze de hele dag storen met irrelevante boodschappen. En daar moeten we mee stoppen, nu we nog enigszins invloed hebben over wat er op mensen hun beeldscherm komt...


Lees Meer

 
[Interview] Filippo Vizzotto over het AR-platform van Shazam

Shazam lanceert een eigen augmentedrealityplatform voor haar commerciële partners, artiesten en gebruikers. De muziekapp biedt met name merken de mogelijkheid hun marketing tot leven te brengen met custom content. We spreken met Filippo Vizzotto, commercieel manager van Shazam...


Lees Meer

 
Abovo Media aan de slag voor Curaçao Tourist Board Europe

Curaçao Tourist Board Europe (CTBE) lanceert de campagne Right Now In Curaçao. In deze campagne staan verhalen over het eiland centraal. Onder het mom Curaçao heeft je zoveel moois te vertellen zal het eiland zich aan het publiek tonen in samenwerking met Abovo Media...


Lees Meer

 
[Column] Niels Langereis: Eén grote familie
Als we kijken naar de Nederlandse media- en creatiebureaus valt me in ieder geval één ding op: hoe vaak er op dit moment gesproken wordt over integratie en specialisatie. In de Adformatie praat IPG Media Brands over familie. Daarnaast sprak agency network Dept...

Lees Meer

 
Johan Groeneveld hoofdredacteur ANP

Johan Groeneveld (57) is de nieuwe hoofdredacteur van het ANP. Hij volgt Marcel van Lingen op die sinds vorige week samen met Martijn Bennis de nieuwe directie van het ANP vormt. Groeneveld is al dertig jaar werkzaam bij het ANP. Sinds 2011 is hij lid van de hoofdredactie. Daarvoor was hij verantwoordelijk voor ANP Radio en Foto...


Lees Meer

 
Blauw Gras en Jonathan Smit lanceren videolabel CLIFF

De oprichters van creative content agency Blauw Gras en regisseur Jonathan Smit lanceren CLIFF, creative video for brands. CLIFF houdt zich bezig met creatie, productie en distributie van videocontent voor merken en bureaus...


Lees Meer

 
Mede-oprichter Marten Blankesteijn vertrekt bij Blendle

Marten Blankesteijn vertrekt bij Blendle: "Na 6,5 jaar eindbaasje spelen bij Blendle vind ik het tijd voor wat nieuws." Blankensteijn blijft betrokken bij Blendle, maar dan als aandeelhouder...


Lees Meer

 
[Column] Martin Leeflang: Adidas van tv. Slim of dom?
Nee, ik heb echt geen issues met onze oosterburen of met Adidas. Eigenlijk vind ik het merk Adidas erg tof en zou ik er graag voor willen werken. Toch is het de tweede keer dat ik er een kritische blog over schrijf. De vorige ging over de tv-commercial die gemaakt was...

Lees Meer

 
The Media Exchange: Qmusic grootste in online radio
Qmusic is met een aandeel van 51 procent van het netto bereik, de grootste speler in de onlineradiomarkt in Nederland. Dit blijkt uit luistercijfers die The Media Exchange in 2016 heeft gemeten...

Lees Meer

 
IAB: Online advertentiemarkt groeit in 2016 met 11,3 procent

De online advertentiemarkt is in 2016 met 11,3 procent gegroeid naar een omzet van 1,6 miljard euro. Digital advertising liet hiermee traditionele mediatypen als tv, radio en print ver achter zich. De toename in digitale advertentie-uitgaven vindt plaats over de hele breedte van de markt...


Lees Meer

 
[Column] Paola Cassone: De digitale revolutie is van ons allemaal

Een van de moeilijkste vragen om te beantwoorden is: zou je je anders hebben gedragen als je tien of twintig jaar geleden geweten had wat je nu weet? De vraag is niet te beantwoorden zolang we niet kunnen tijdreizen. Een vraag die we wel kunnen beantwoorden is: hoe hebben de ontwikkelingen van...


Lees Meer

 
Algemeen Dagblad partner van VEED

VEED festival is een YouTube-event en beleeft zijn derde editie. Op het festival komen de sterren van YouTube deze week op verschillende events samen met bedrijven, media en hun fans. Zaterdag 8 april is het hoogtepunt met de fandag met onder meer een meet&greet met de sterren en aansluitend de VEED Awards...


Lees Meer

 
Miljard views op YouTubekanaal Top Notch
Er is voor de miljardste keer een video bekeken op het YouTubekanaal van Top Notch. Hiermee is dit het eerste Nederlandstalige muziekkanaal met een miljard views en het zesde Nederlandse YouTubekanaal ooit dat zoveel views behaalt...

Lees Meer

 
De ANWB stimuleert maatschappelijke uitjes met kennisplatform

Dankzij een investering van ANWB Maatschappelijk Rendement is een kennisplatform tot stand gekomen dat maatschappelijk ondernemen in de vrijetijdsbranche een stimulans moet geven...


Lees Meer

 
RTL introduceert de bumper ad bij RTL XL
RTL breidt de video-advertentiemogelijkheden uit met een nieuw product: de bumper ad. Deze korte pre-rolls van maximaal zes seconden worden ingezet in de digitale en on-demand omgeving van RTL XL...

Lees Meer

 
[Column] Didier Kick: Privacy is diefstal

Stel je voor. Na je werk ga je met collega’s de kroeg in. Je hebt sjans van een leuke vrouw, maar je hebt een vrouw, dus je gedraagt je respectvol. Maar zou respectvol dezelfde betekenis hebben als je een camera op je borst had en je vrouw zou meekijken?...


Lees Meer

 
NUsport presenteert dagelijks sportprogramma op Veronica en SBS6
De NUsport Minuut is elke werkdag te zien op Veronica TV en SBS6. Mark Leene presenteert een supersnelle update van het actuele sportnieuws, de sport highlights van de volgende dag en de leukste sportposts op social media...

Lees Meer

 
Koop kaarten voor het Cross Media Congres 2017, nu het nog kan

Je moest nog iets doen maar wat was het ook al weer? Ja, kaarten kopen voor het Cross Media Congres 2017!

Slim om dat te doen voordat het is uitverkocht.

Bijvoorbeeld nu meteen.

Lees alles over het Cross Media Congres 2017 hier


Lees Meer

 
 

Kinepolis Jaarbeurs verwelkomt 100.000ste bezoeker

 

Tinie Tempah naar Nederland voor SLAM! Koningsdag 2017

 

ING Nationale Partner van WEURO 2017

 

[Onderzoek] Ontevreden klant neemt uitgebreid tijd voor online review

 

Blauw Gras en Jonathan Smit lanceren videolabel CLIFF



 

Cross Media Awards 2017 | De Nominaties

 

[Startups] Store-E, Seeviews, iCasting, Dime en Ferander Bamboefiets spreken op Cross Media Congres 2017

 

Abovo Media twee keer nummer één in Emerce 100

 

Sunshine and Sausages en Brompton Road aan de slag voor Icepeak

 

EDM kiest voor Counter Content


 

Marcommit: 55 procent bedrijven hanteert inbound marketing

 

Free a Girl en JWT Amsterdam openen School for Justice in India

 

PwC: kijkgedrag sportliefhebbers leidt tot nieuwe partnerships

 

Paul Roman Country Manager Operations Kinepolis Nederland

 

Wayne Parker Kent en Muriel Oonincx lanceren Famme Baby


 

Tekort aan voice-overs dreigt

 

NPO koopt programma's in Cannes

 

Flashtalking presenteert dynamic video-toolkit

 

Géza Weisz, Reinout Scholten van Aschat en Romy Louise Lauwers in Het Leven is Vurrukkulluk

 

Algemeen Dagblad partner van VEED


 

Verkade start herpositionering met The Valley

 

Rijksmuseum lanceert SnapGuide

 

Abdijbier Leffe start eerste Nederlandse campagne

 

Denimmerk Tripper terug met campagne door Fama Volat

 

Hammerfest creëert campagne #GEENZIN


 

Elsbeth Mommaal brandedcontentmanager LND Media

 

The Oddshop lanceert campagne BrightPensioen

 

De ANWB stimuleert maatschappelijke uitjes met kennisplatform

 

Boomsma Dry Gin wint op The World Design Awards

 

RTL introduceert de bumper ad bij RTL XL


 

Spinnin’ Records en Gazelle bouwen school om tot danceclub

 

NUsport presenteert dagelijks sportprogramma op Veronica en SBS6

 

Derk van Beek strategy director bij INDIE

 

LINDA.tv en Talpa Fictie presenteren De Vlucht

 

Concept Tosti Creative voor Free a Girl


 

ASN Bank, Selmore en Ambassadors introduceren de Eendagsvlieg

 

Aart Kok overleden

 

GANDA verzorgt introductiecampagne easyEnergy

 

Viacom Benelux groeit in eerste kwartaal 2017

 

Roompot lanceert Progressive Web App


 

Crowdmedia aan de slag voor Syntus

 

[Column] Daan Onland: 5 Key Ad Tech Takeaways from Mobile World Congress

 

Buro Benk ontwikkelt campagne Oostenrijks Toeristenburo

 
Youngworks ontwikkelt campagne Walibi
 

JCDecaux en FIA lanceren verkeersveiligheidscampagne #3500lives


 

Hans van Brussel neemt Opzij over

 

Joe Public brengt SiSi Rider terug op tv met Churandy Martina

 

XXS Amsterdam versterkt team

 

KPN vernieuwt MijnKPN-app

 

[Kijkcijfers] Ajax-Feyenoord trekt trekt 749.000 kijkers op Fox Sports


 

Paul van Liempt presentator BNR Juridische Zaken

 

Janine Abbring presentatrice VPRO Zomergasten 2017

 

Sanoma | SBS lanceert NUauto

 

OMS lanceert OMX, sales house voor online radio

 

Martijn Bennis en Marcel van Lingen volgen Guido van Nispen op bij ANP


 

Hé wat leuk! Een bericht van... Guido van Nispen

 

The Partysquad en DJ Dyna hosten de nieuwe vrijdagavond van NPO FunX

 

Darre van Dijk en Edwin Beijer nieuwe bestuursleden SIRE

 

De positieve effecten van softe sponsoring in CMC

 

Jupiler League lanceert TV commercial

 
 
[BoxOffice] Beauty and the Beast trekt al meer dan 160.000 bezoekers

In Nederland is de langverwachte film Beauty and the Beast de duidelijke winnaar deze week. Een opvallend magere score voor Ghost in the Shell kwam alsnog binnen op een tweede positie en drong daarmee Kong: Skull Island naar een derde plek...


Lees Meer

 
[Cross Media Man 2017] Patrick Goldsteen over Talpa Radio

Patrick Goldsteen, Brand & Online Director bij Talpa Radio, is genomineerd voor Cross Media Man het Jaar 2017. Wij spreken hem...


Lees Meer

 
[Cross Media Man 2017] Willem-Albert Bol over de Persgroep

Willem-Albert Bol, Creative Director bij de Persgroep Nederland, is genomineerd voor Cross Media Man het Jaar 2017. Wij spreken hem...


Lees Meer

 
[Cross Media Bureau 2017] Isabelle Dacz over MEC Nederland

Op 19 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. MEC Nederland is genomineerd voor Cross Media Bureau van het Jaar. Aan het woord is Isabelle Dacz, CEO van MEC Nederland...


Lees Meer

 
[Cross Media Bureau 2017] Rogier Bruggeman over ZIGT

Op 19 april worden de Cross Media Awards uitgereikt.ZIGT is genomineerd voor Cross Media Bureau van het Jaar. Aan het woord is Rogier Bruggeman, directeur van ZIGT...


Lees Meer

 
[Cross Media Merk 2017] Hester Westland en Niels Cuijpers over GTST

Op 19 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Goede Tijden, Slechte Tijden is genomineerd voor Cross Media Merk van het Jaar. Aan het woord zijn Hester Westland, sr. accountmanager branded content bij RTL Nederland, en Niels Cuijpers, Manager Brandpartnerships & Concept development bij Goede Tijden, Slechte Tijden...


Lees Meer

 
[Cross Media Merk 2017] Hilmar Mulder over Libelle

Op 19 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Libelle is genomineerd voor Cross Media Merk van het Jaar. Aan het woord is Hilmar Mulder, hoofdredacteur van Libelle, Libelledaily.nl en Libelle TV...


Lees Meer

 
[Cross Media Adverteerder 2017] Djemilah Dalhuisen over ING

ING is genomineerd voor Cross Media Adverteerder van het Jaar 2017, voorgedragen door Mindshare. Aan het woord is Djemilah Dalhuisen, Teamleader Media & Content ING...


Lees Meer

 
Koop kaarten voor het Cross Media Congres 2017, nu het nog kan

Je moest nog iets doen maar wat was het ook al weer? Ja, kaarten kopen voor het Cross Media Congres 2017!

Slim om dat te doen voordat het is uitverkocht.

Bijvoorbeeld nu meteen.

Lees alles over het Cross Media Congres 2017 hier


Lees Meer

 
 
Vacatures

BBP Media

B2B Marketeer (tijdelijk)

 

Clipit

HTML/XML Engineer
Media Monitoring Adviseur


E Power Radio & Online

Verkoper online- en radioreclame

Exterion Media

Account Manager

Contractmanager

Designer

International Key Account Manager

 

IEX Media

Content Coördinator IEXProfs

 

Improve Digital

Enterprise Sales Director | Amsterdam
International Demand Manager | Amsterdam
Data Analyst | Amsterdam
Product Manager BI & Reporting
Account Director Demand & Partnerships Italy
Account Director Demand and Partnerships France

 

Initiative

Communication Director
Video Consultant
Social Advertising Consultant
SEA Consultant
Display Consultant
Digital Director
Account Manager

 

MEC

Communication Director

 

MediaScience

Head of Operations

Campaign Manager Display & Video

Senior Digital Strateeg

SEA Specialist

 

MediaTest

Research Consultant

 

MPG.

Contentmanager Savory NL
Creative  
Contentmanager culinair Allerhande

 

NRC Media

Coördinator Klantenservice

Ervaren Front-end Developer

Ervaren Back-end Developer

Junior datawarehouse specialist

Allround Marketeer NRC Live (B2B)

 

OMG

Front-end developer met gevoel voor design – OMG/Brainshuffle

PHP developer – OMG/Brainshuffle

 

OMS

Digital Planner Audio
Assistent Controller
Accountmanager Digital Audio
Sales Director Digital Audio

 

Persgroep

Accountmanager Mediabureaus
Businessanalist AdOps
Junior Online Marketing Specialist
Regionaal Accountmanager Amsterdam
Directiesecretaresse Marketing
Projectmanager Marketing
Data Engineer
Ruby Develope
Projectmanager Branded Content
Product Owner Employment Solutions

 

Publicis One

Strategy Director
Media Director
Connections Manager
Media Consultant
Programmatic Consultant
Digital Consultant
Digital Campagne Manager
SEA Consultant

 

Qmusic

Crossmediale Content Producer
Nieuwslezer / Producer

Social Media Redacteur
Digital Coördinator

 

Quadia

Planner
Medisch Redacteur Online Video
Projectmanager Online Video Platform
Inside sales
Video Editor Motion Graphics Designer Online Video

 

Sanoma | SBS

TV Planner SBS
Junior Product Owner Startpagina

Salesgerichte coach Customer Sales en Services

Linux Systeembeheerder SBS

Technisch Marketeer Startpagina
SEO Marketeer
Teamlead Consumer & Strategic Insights
Senior medewerker Online Campaign Managemen
Teamlead Consumer & Strategic Insights
Conversie specialist NU.nl

 

SEMpeople

Digital Content Manager
Campaign Manager Display en Video

Junior Online Marketeer met ervaring in SEO/SEA  
Online Marketeer met SEA ervaring
Accountmanager Online Marketing


Talpa Radio

Art Director
Business Analist
Online Redacteur
Legal Counsel
Community Manager
Front-end Developer
Scrum Master


Telegraaf Media Groep | TMG

Sales Developer
Strategist

Conceptor

Verkoper Binnendienst
.NET Web Developer
Medewerker Service & Sales Outbound
Python Developer
Quality Assurance Engineer
Senior Web Developer

 

The Gardeners

Social Media Manager

 

Triple

Android Developer
Disruptive Visual Genius
Freelance Developer
iOS Developer
Medior Netwerk Engineer
Intern Visual/Interface Designer
Unity3D Developer

 

Value Zipper

Accountmanager Brand Solutions

 

Wayne Parker Kent

Projectmanager
Account Executive
Head of Studio

 

ZenithOptimedia

Strategy Director
Media Director
Connections Manager
Media Consultant
Programmatic Consultant
Digital Consultant
Digital Campagne Manager


Events

19 april  | Compagnietheater | Amsterdam

Cross Media Congres 2017

www.crossmediacongres.nl


19 april 2017 | Compagnietheater | Amsterdam

Cross Media Awards 2017

www.crossmediaawards.nl


 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -