Jaargang 9 | editie 21 | 21 april 2017
Sanoma|SBS is opnieuw Crosss Media Exploitant van het Jaar. De prijs werd tijdens het Cross Media Diner in het Compagnietheater Amsterdam in ontvangst genomen door Peter de Mönnink, Peter Mulder, Vincent Siegelaar, Dave Kroon en Willem Kors. Het was voor het eerst dat Sanoma|SBS in deze competitie RTL - dat wel twee andere Cross Media Awards won - wist te verslaan. In de wetenschap dat Sanoma SBS verkoopt aan Talpa een nu al historische foto... het overzicht van alle winnaars staat hier
 
Cross Media Congres 2017: Stel zelf je eigen Journaal samen
Door Jeroen Mirck. Geen bedrijf ontkomt tegenwoordig aan een digitale transformatie, maar hoe crossmediaal is het mediavak nu werkelijk? Het Cross Media Congres maakte woensdag voor het vierde jaar op rij de balans op...

Lees Meer

 
[Column] Jeroen Verkroost: Verslag Cross Media Congres 2017
Woensdag 20 april stond in het teken van het Cross Media Congres 2017 dat werd georganiseerd door het Nederlands MediaNetwerk en Media Meetings. Verschillende topsprekers zorgde er al snel voor dat het evenement was uitverkocht. Ik was de gehele dag aanwezig en mocht 's avonds tijdens het Cross Media Diner als voorzitter van de Cross Media Awards Jury de congresdag samenvatten...

Lees Meer

 
De Persgroep blikt terug op sterk jaar
De Persgroep, actief in Nederland, België en Denemarken, boekte in 2016 een omzet van 1.455 miljoen euro (+9%), een nieuw record in de geschiedenis van de onderneming. De EBITDA groeide met 13% tot 225 miljoen euro, de bedrijfswinst (EBITA) tot 164 miljoen euro (+11%), en de netto courante winst tot 117 miljoen euro (+7%)...

Lees Meer

 
De Telegraaf introduceert online platform Telegraaf VNDG
Met de introductie van Telegraaf VNDG wordt een nieuw online videoplatform gelanceerd met content op het gebied van nieuws, sport en entertainment die waar, wanneer en hoe de consument dat maar wil te bekijken is. Telegraaf VNDG is gratis toegankelijk...

Lees Meer

 
Improve Digital werkt voor TMG
Improve Digital maakt haar samenwerking met de Telegraaf Media Groep bekend. Het Europese technologiebedrijf zal samen met TMG werken aan de verkoop van al haar premium inventory in de Nederlandse markt. Dit zal gerealiseerd worden via het all-in-one advertentieplatform van Improve Digital..

Lees Meer

 
Cinetree lanceert TVOD-platform met online première van Nederlandse speelfilm Quality Time
Cinetree biedt vanaf vandaag naast de abonnementsvorm ook losse films aan. Zo heeft iedereen inzicht in de unieke collectie van het online filmplatform en wordt er afgerekend per titel...

Lees Meer

 
Branded content: het antwoord op adblockers!

In de strijd om aandacht van de consument wordt steeds vaker en steeds succesvoller branded content ingezet. Deze marketingvorm wordt zowel door afzenders, media als diezelfde consument gewaardeerd en is dus een goed alternatief voor de advertentie, die massaal wordt geblokt...


Lees Meer

 
[Interview] Sanne Visser over &C
Na gewerkt te hebben voor onder andere Mood for Magazines en Sanoma is Sanne Visser haar eigen bedrijf Who is the boss Media & Management gestart. Daarnaast is ze Business Director van het spiksplinternieuwe &C Media van Chantal Janzen. We spreken haar over de afgelopen turbulente periode...

Lees Meer

 
MassiveMusic strikt Batman voor campagne War Child

Internationaal muziekbureau MassiveMusic realiseerde samen met War Child, In Case of Fire, Sony en Universal een indringende film, die de schrijnende situatie van jonge vluchtelingen laat zien...


Lees Meer

 
Viggo doet vrouwendingen op Libelle TV

Vanaf 12 april is Viggo Waas met zijn eigen programma te zien op Libelle TV: Viggo doet vrouwendingen. In Viggo doet vrouwendingen duikt Viggo Waas in de wereld van vrouwen door met ze mee te gaan en mee te doen. Met een doel...


Lees Meer

 
[Interview] Van uitgeverijen naar voetbal: Martijn Standaart over FC Utrecht

Na jarenlang in de uitgeverijwereld te hebben gewerkt, maakte Martijn Standaart onlangs de overstap naar het stadion van FC Utrecht. Als commercieel directeur is hij verantwoordelijk voor onder andere de sales, marketing en pr van de voetbalclub...


Lees Meer

 
Pathé Thuis kiest voor MediaScience
Pathé Thuis schakelt MediaScience in voor haar campagnes. Dit is zowel voor strategie alsmede inkoop en optimalisatie. MediaScience staat erom bekend media, creatie en data perfect op elkaar af te stemmen en zodoende in staat te zijn om de consument echt effectief...

Lees Meer

 
[Column] Marvin Jacobs: Waarom ik niet meer zonder podcasts kan

Als ik over podcasts begin, krijg ik glazige blikken. "Iets met een radioshow van Adam Curry die je kunt downloaden of zo?” Of: "Dat is toch achterhaald?” Alsof ik scheepsmodellen in een fles bouw: leuke hobby, maar totaal oninteressant...


Lees Meer

 
 

[Review] Fuck! Dieter de Ridder

 

Jubileumconcert André Rieu live te zien in diverse bioscopen

 

Pathé lanceert vernieuwde app voor Android en Vriendenlijst

 

Talenten werken OOH ideeën uit tijdens de Talent Hackathon

 

Pure Waste Textiles werkt samen met DGTL festival


 

Bart de Graaff Foundation organiseert run door het Mediapark

 

Oogst en Tealium partners in datamanagement

 

Desiree Simons treedt toe tot NIMA Bestuur

 

Start campagne over de verduurzaming van zuivelpakken

 

Hertog Jan introduceert Hertog Jan Bastaard


 

Trouble Hour het winnende idee van Open Minds voor Amsterdam

 

ICK selecteert Novel voor nieuwe campagne

 

Wendy van Dijk lanceert lente-editie WENDY met fotografie debuut Kim Feenstra

 

Lied Paul de Munnik als cadeau van Opel voor alle Feyenoorders

 

SLAM! en Dancetour organiseren negen gratis festivals


 

Jurian van der Hoeven als Audience Planner aan de slag bij Dawn

 

Dude, Dutch Designers Magazine vanaf nu overal te koop

 

50-plussers bezorgd over veiligheid persoonsgegevens online

 

Sven Huberts Director of Strategic Growth at Isobar EMEA

 

Talpa zet voorgenomen bod op TMG door


 

Pathé Kids Lentebios 22 april t/m 7 mei

 

Coca-Cola introduceert biologische en caloriearme dorstlesser op basis van kruidenthee

 

Het Nederlands Tekstbureau opent vestiging Hilversum

 

Metro lanceert nieuwe app

 

Net5 geeft vrouwen een Fashionchick make-over


 

Pathé de Kuip organiseert gratis evenement tijdens de voorpremière van Fast & Furious 8

 

KARWEI richt Qmusic-huis Mattie & Wietze in

 

Distributeur The Searchers kondigt nieuwe filmreleases aan

 

De eerste interactieve film Late Shift exclusief bij Vue te zien

 

[Forum] Wat is de betekenis van de verkoop van SBS door Sanoma aan Talpa?


 

Kinepolis Jaarbeurs verwelkomt 100.000ste bezoeker

 

ADR Nieuwsmedia en 24Kitchen gaan online samenwerking aan

 

Improve Digital monetisation partner One Business

 

Abovo Media aan de slag voor Curaçao Tourist Board Europe

 

Sanoma verkoopt SBS aan Talpa voor 237 miljoen euro


 

Televisie marktaandelen maart: NPO (+11,6%) geselt RTL (-6,3%) en SBS (-6,8%)

 

[Analyse] Waarom zou Sanoma uit SBS stappen?

 

Tinie Tempah naar Nederland voor SLAM! Koningsdag 2017

 

ING Nationale Partner van WEURO 2017

 

[Onderzoek] Ontevreden klant neemt uitgebreid tijd voor online review


 

Blauw Gras en Jonathan Smit lanceren videolabel CLIFF

 

Cross Media Awards 2017 | De Nominaties

 

[Startups] Store-E, Seeviews, iCasting, Dime en Ferander Bamboefiets spreken op Cross Media Congres 2017

 

Mede-oprichter Marten Blankesteijn vertrekt bij Blendle

 

Abovo Media twee keer nummer één in Emerce 100


 

Johan Groeneveld hoofdredacteur ANP

 

Sunshine and Sausages en Brompton Road aan de slag voor Icepeak

 

EDM kiest voor Counter Content

 

Marcommit: 55 procent bedrijven hanteert inbound marketing

 

Free a Girl en JWT Amsterdam openen School for Justice in India


 

PwC: kijkgedrag sportliefhebbers leidt tot nieuwe partnerships

 

The Media Exchange: Qmusic grootste in online radio

 

Paul Roman Country Manager Operations Kinepolis Nederland

 

Wayne Parker Kent en Muriel Oonincx lanceren Famme Baby

 

Tekort aan voice-overs dreigt


 

NPO koopt programma's in Cannes

 

Flashtalking presenteert dynamic video-toolkit

 

Géza Weisz, Reinout Scholten van Aschat en Romy Louise Lauwers in Het Leven is Vurrukkulluk

 

IAB: Online advertentiemarkt groeit in 2016 met 11,3 procent

 

Algemeen Dagblad partner van VEED

 
 
[Column] Frank Waals: Vragen staat vrij
En nu is het klaar met dat Rotterdamse Calimero-gedrag: jullie zijn kampioen!, aldus een collega via Whatsapp, vrijwel direct na het laatste fluitsignaal van Feyenoord-PSV. De wedstrijd die eind februari dankzij doellijntechnologie in het voordeel van de Rotterdammers werd beslist: 2-1...

Lees Meer

 
Fashionchick maakt VIVA
Het grote modenummer van VIVA is compleet onder handen genomen door Fashionchick's founder Ellen Snijder. Niet alleen de inhoud: ze prijkt ook op de cover, mét het nieuwe Fashionchick make-over team...

Lees Meer

 
[Interview] Suzanne Pronk over Jamie magazine en het culinaire schap

Jamie magazine heeft met de goedlachse Jamie Oliver als gezicht van de titel de fans al mee, maar het blijft dringen in het culinaire schap. We spreken met hoofdredacteur Suzanne Pronk over de chef himself, fairtradespecials en scheurkalenders...


Lees Meer

 
Dr. Alec Badenoch krijgt leerstoel bij Beeld en Geluid
Dr. Alec Badenoch bekleedt de komende vijf jaar een leerstoel bij het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid. Badenoch is als cultuurhistoricus van media en techniek verbonden aan de Universiteit Utrecht...

Lees Meer

 
JWT Amsterdam partner van Microsoft Nederland
JWT Amsterdam, het Bureau van het Jaar gaat samen met technologie-gigant Microsoft digitale transformatie-trajecten tot leven brengen voor klanten van beide organisaties. De samenwerking komt voort uit het The Next Rembrandt-project waarbij Microsoft data-partner was...

Lees Meer

 
NU.nl met 49,3 procent bereik grootste nieuwsplatform
Sanoma | SBS heeft haar positie in cross-device online bereik verder uitgebouwd. Alle merken binnen Sanoma | SBS noteren tezamen een online maandbereik van 67,5 procent. Uitschieter is NU.nl...

Lees Meer

 
DigitasLBi en Audi gaan de strijd aan tegen bannerblindheid

Bannerblindheid bij consumenten is een grote uitdaging voor merken. Om de attentiewaarde van online uitingen te verhogen, introduceert DigitasLBi haar volgende innovatie: 3D-banners...


Lees Meer

 
 
Vacatures

BBP Media

B2B Marketeer (tijdelijk)

 

Clipit

HTML/XML Engineer

Media Monitoring Adviseur

 

E Power Radio & Online

Verkoper online- en radioreclame

 

Exterion Media

Communicatie Medewerker
Communicatie Medewerke
Communicatie Medewerke
communicatie medewerker

Communicatie Mederwerker

National Account Manager

Sales Assistant

National Account Manager

 

IEX Media

Content Coördinator IEXProfs

 

Improve Digital

Account Director Demand & Partnerships Italy

Account Director Demand and Partnerships France

 

Initiative

Communication Director

Video Consultant

Social Advertising Consultant

SEA Consultant

Display Consultant

Digital Director

Account Manager

 

MEC

Communication Director

 

MediaScience

Head of Operations

Campaign Manager Display & Video

Senior Digital Strateeg

SEA Specialist

 

MPG.

Contentmanager Savory NL

Creative  

Contentmanager culinair Allerhande

 

 

NRC Media

Senior Marketeer B2B NRC Media

 

OMG

Front-end developer met gevoel voor design – OMG/Brainshuffle

PHP developer – OMG/Brainshuffle

 

OMS

Digital Planner Audio

Assistent Controller

Accountmanager Digital Audio

Sales Director Digital Audio

 

Persgroep

Data Engineer

Ruby Developer

Projectmanager Branded Content

Product Owner Employment Solutions

 

Publicis One

Strategy Director

Media Director

Media Consultant

Programmatic Consultant

Digital Consultant

Digital Campagne Manager

 

Qmusic

Crossmediale Content Producer

Nieuwslezer / Producer

Social Media Redacteur

Digital Coördinator

 

Quadia

Medisch Redacteur Online Video

Inside sales

Video Editor Motion Graphics Designer Online Video

 

Sanoma | SBS

Junior Product Owner Startpagina

Linux Systeembeheerder SBS

 

SEMpeople

Digital Content Manager

Campaign Manager Display en Video


Talpa Radio

Art Director

Business Analist

Legal Counsel

Community Manager

Front-end Developer

 

Telegraaf Media Groep | TMG

Sales Developer

Conceptor

Verkoper Binnendienst

.NET Web Developer

Python Developer

Quality Assurance Engineer

Senior Web Developer

 

Triple

Android Developer

Disruptive Visual Genius

Freelance Developer

iOS Developer

Medior Netwerk Engineer

Intern Visual/Interface Designer

Unity3D Developer

 

Value Zipper

Accountmanager Brand Solutions

 

Wayne Parker Kent

Projectmanager

 

ZenithOptimedia

Strategy Director

Media Director

Media Consultant

Programmatic Consultant

Digital Consultant

Digital Campagne Manager


 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -