Jaargang 9 | editie 22 | 19 mei 2017
Bas Vlugt spreekt met Marc Verschoor over Zenith en de toekomst van mediabureaus voor Nederlands MediaNertwerk TV... het interview staat hier
 
ZenithOptimedia wordt Zenith en lanceert mondiale visie en merkidentiteit
Zenith heeft een nieuwe mondiale benadering van communicatie onthuld, tezamen met een geheel nieuwe opzet van de merkidentiteit, propositie en platforms van het netwerk...

Lees Meer

 
Uitbreiding bioscoopnetwerk Jean Mineur Mediavision
Na de laatste uitbreiding in maart met Kinepolis Jaarbeurs in Utrecht met 14 zalen en 3.200 stoelen, wordt per 1 juli 2017 het Jean Mineur Mediavision (JMM) netwerk verder uitgebreid met 15 VUE bioscopen...

Lees Meer

 
De Persgroep neemt nationale advertentieverkoop NDC mediagroep over
Vandaag maken de directies van de NDC mediagroep en de Persgroep Nederland een strategische partnership bekend. De Persgroep Nederland zal de advertentieverkoop van het dagblad, weekblad en het digitale portfolio van de NDC mediagroep aan nationale adverteerders gaan verzorgen...

Lees Meer

 
[Column] Ruud Verheijen: Gezocht: adverteerders met Europese ballen
Als ik zeg dat er een mogelijkheid is om meer dan 200 miljoen tv-kijkers en ruim 40 miljoen twitteraars in Europa in één keer te bereiken met een extreem hoge betrokkenheid en tegen relatief lage kosten. Wat zeg je dan als adverteerder?...

Lees Meer

 
Initiative Tomorrow ontwikkelt campagne NS
In de campagne van NS International, genaamd Retour, wordt de consument door Susan Smit meegenomen op reis. In de film ziet de kijker Smit op haar weg terug van een weekendtrip Parijs waar ze inspiratie voor haar boek heeft opgedaan...

Lees Meer

 
Toestemming van ACM voor Mediahuis en VP Exploitatie voor overname TMG Amsterdam
Mediahuis NV en VP Exploitatie N.V. hebben van de Autoriteit Consument & Markt toestemming gekregen voor de overname van Telegraaf Media Groep N.V.. Door de goedkeuring van de overname door de ACM is aan een belangrijke voorwaarde voor het gestand doen...

Lees Meer

 
[Column] Marc Stubbé: Google maakt veel reclame voor privacy. Hoe logisch is dat?
Het is inmiddels bijna onmogelijk om niet iets van de privacycampagne van Google te hebben gezien. In Nederland gaan ze met een bus het land door. En in elk dagblad staan ze met een paginagrote advertentie waarin uitgelegd wordt hoe je je eigen gegevens kunt beheren...

Lees Meer

 
Ceci n’est pas un bureau ontwikkelt campagne De NRC Code

NRC start een campagne waarin de kwaliteitsjournalistiek van NRC centraal staat. De campagne die door Ceci n’est pas un bureau is ontwikkeld, laat zien hoe de NRC-journalistiek gebaseerd is op De NRC Code: een document waarin de uitgangspunten en grondbeginselen zijn vastgelegd...


Lees Meer

 
[Column] Arno Peperkoorn: Geen stijl

De vrouwonvriendelijkheid, het denigrerende taaltje op deze site is ze nu echt in het verkeerde keelgat geschoten. Iedereen vindt er iets van en iedereen heeft er een mening over...



Lees Meer

 
CEO Rik Ruts vertrekt bij UM
Rik Ruts heeft besloten om na ruim 4 jaar te vertrekken bij UM, 'het is tijd voor een nieuwe uitdaging'. Rik heeft de leidende propositie 'Better Science, Better Art and Better Outcomes' inhoudelijk vormgegeven...

Lees Meer

 
Marqeting volledig gericht op lokale online advertising

Digital marketing bureau Marqeting lanceert vandaag zijn nieuwe website. De vernieuwde website vloeit voort uit de nieuwe koers die het bureau uitzet, gericht op lokale online advertising...


Lees Meer

 
[Interview] Jip Samhoud over virtual reality in de bioscoop

De eerste virtualrealitybioscoopfilm is een feit. &samhoud media produceerde samen met Samsung High Five, een Nederlandse familiefilm met een sterrencast. We spreken met Jip Samhoud, die samen met Frank Lammers de film regisseerde...



Lees Meer

 
Giovanni Piccirilli benoemd tot CTO RTL Nederland
RTL Nederland breidt zijn directie uit met een Chief Technology Officer, CTO. Met ingang van 1 juni wordt Giovanni Piccirilli in deze nieuwe directiepositie aangesteld. Het bedrijf borgt hiermee Technology op het hoogste niveau en garandeert technologische innovatie door...

Lees Meer

 
Mediahuis en Wayne Parker Kent sluiten strategisch partnership

Mediahuis en Wayne Parker Kent worden strategische partners. De Belgische uitgever tekent in op een kapitaalverhoging om zo de ambitieuze groeiplannen van het Amsterdamse digitale mediabedrijf te ondersteunen...


Lees Meer

 
Sebastiaan Moesman CEO Improve Digital
Op 1 juni 2017 wordt Sebastiaan Moesman, voormalig COO Worldwide van GroupM Connect, CEO van Improve Digital. Moesman gaat het bedrijf in digitale advertentietechnologie verder uitbouwen...

Lees Meer

 
[Interview] Jeroen Lampe over zijn nieuwe rol binnen Coca-Cola

Een wisseling van de wacht bij Coca-Cola: Karlijn in ’t Veld wordt Director Customer & Commercial en Jeroen Lampe volgt haar op als marketingdirecteur. We spreken hem over de komende tijd, zijn plannen met Coca-Cola en de laatste ontwikkelingen in marketing en media...


Lees Meer

 
Candid Group neemt The Edge Initiative over

The Edge Initiative, gespecialiseerd in programmatic, automated trading, big data en data science, heeft aansluiting gevonden bij de Candid Group. The Edge Initiative verzorgt diensten voor zowel demand- als supplypartijen op het gebied van...


Lees Meer

 
[Interview] Willem van Lynden over het recht vergeten te worden

Het vergeetrecht. Mensen hebben sinds drie jaar het recht om vergeten te worden door onder andere zoekmachines. Ter gelegenheid hiervan lanceerde Willem van Lynden een telefonische helpdesk, want er is nog steeds veel onduidelijk. We spreken hem...


Lees Meer

 
Sanoma | SBS ziet operationele winst verder stijgen in eerste kwartaal 2017
Sanoma corporation heeft de resultaten over het eerste kwartaal bekend gemaakt. In het eerste kwartaal zag Sanoma in Nederland en België haar operationele ebit (gecorrigeerd voor incidentele baten en lasten) stijgen naar 9,3 miljoen euro (2016: 7,4 miljoen) onder meer als gevolg van...

Lees Meer

 
Jacqueline Smit en Barbera Wolfensberger weg bij TMG

Jacqueline Smit en Barbera Wolfensberger verlaten TMG. Harm van Veldhuizen is aangewezen als ad interim-directeur marketing en sales, samen met tijdelijke CEO Hans Bakker...


Lees Meer

 
[Interview] Muriel Oonincx over haar eerste spin-off: Famme Baby

Wayne Parker Kent lanceerde onlangs Famme Baby, een spin-off van het succesvolle online magazine Famme. We spreken met hoofdredacteur Muriel Oonincx over baby’s, de samenwerking met Zwitsal en haar toekomstplannen met de titel...


Lees Meer

 
 

CONSPIRACYSINC verantwoordelijk voor paviljoen World Expo

 

Dept zet vol in op eCommerce met Tim de Kamper

 

Fashionscene vernieuwt

 

Team Vier onderzoekt effecten reclamefolder

 

Victor Groothoff Managing Partner SchaalX

 

16.298 nieuwe KWF-supporters dankzij Marathon tegen kanker

 

ItsaRep en Outsource verzorgen communicatie Computer Profile


 

Historisch Nieuwsblad lanceert Het Grote Geschiedenis Doeboek

 

Messagelab richt zicht op merkambassadeurs

 

Johan Cruyff Foundation lanceert Meidenvoetbal in 14 verhalen

 

BCG: consumenten gaan over op digitaal, veel bedrijven blijven achter

 

Wereldwijven LINDA helpen Minister Ploumen

 

Niels van der Plas en Christo Klumper naar Sterk Werk Communicatie & Content Marketing

 

Jalt ontwikkelt campagne Landal GreenParks


 

Online tuinbranche groeit en bloeit

 

Steeds meer kleding vanaf mobiele apparaten gekocht

 

Fotobattle tussen Nederland en België in Nickelodeon-show Snap het

 

Rintje Ritsma vlogt voor gereedschapsleverancier Datona

 

Court1 lanceert segmentatie-app CÄSAR

 

GANDA bouwt website voor Bart de Graaff Foundation

 

Week van het Luisterboek met gratis luisterboeken


 

Sumis Company onderdeel van Altavia

 

Picnic gaat met Storm Digital in zee

 

Rick van Velthuysen terug op de radio

 

BRNDCRMBS wint pitch Triade

 

Ranhilde Luttenberg pr- en marketingmanager Innovation Norway


 

Oprichters Fashionchick investeren in woonplatform Biano.nl

 

Cinema Delicatessen brengt kattendocumentaire Kedi

 

ESET Nederland kiest voor Zandbeek

 

Rijk Hofman en Yade Lauren vaste gezichten MTV naast Kay Nambiar

 

DPD kiest voor The Fightclub


 

Content Marketing Onderzoek 2017 van start

 

Henk van der Aa eindredacteur Brandpunt

 

Sylvia Meijer (MPG.) jurylid internationaal FoodPhoto festival Denemarken

 

Specsavers kiest voor Het PR Bureau

 

Johnny Depp en rest cast en crew Pirates of the Caribbean: Salazar’s Revenge in Disneyland Paris


 

Fitzroy maakt uiting citroensap voor Grolsch 0.0% Radler

 

Zapp Your Planet brengt 621.780 euro op

 

Sourcy start campagne met Wisseltruc Weken

 

Aviko introduceert Buurttafel

 

Bereik plaatst digitale billboards in Roosendaal


 

De wereld rond met 80-jarigen bij SBS6

 

CapeRock ontwikkelt nieuwe identiteit voor Ziggo Sport

 

Ekoplaza lanceert campagne LKKRDR

 

MyChannels kiest voor StreamOne

 

[Onderzoek] UM: Merken moeten inspelen op het moment van Nu


 

Wayne Parker Kent en MINI lanceren platform voor outdoor liefhebbers

 

Paradijs & Emmer Trusted Media lanceert LFTD

 

Aandacht voor Moederdag lijkt wat te verslappen

 

Magazine merken populairst op Facebook

 

Poprock festivals populairst onder Nederlandse festivalbezoekers


 

Gardena start marketingoffensief richting consument

 

Amsterdam krijgt eerste Shopping Street Innovation Lab

 

3 jaar vergeetrecht: Facebook, Youtube & Twitter meest geblokkeerd

 

Kult&Ace zet vol in op millennials

 

ABN AMRO, Nuon, Duxxie en NBD Biblion opdrachtgevers SCHAAL+

 

The Oddshop ontwikkelt campagne Batavia Stad Fashion Outlet

 

Efteling meest geinstagramde toeristische attractie

 

Strandzuid opent seizoen met buitenreclame JCDecaux

 

Cars 3 draait vanaf 12 juli in de Nederlandse bioscopen

 

TeamAlert zet Bob in het zonnetje met video Beloon je Bob!


 

Buro Benk geeft een Haust-Party

 

Sterrenchef Niven Kunz maakt gerecht van ingrediënten Franse Frietjes van McDonald’s

 

Rob Kamphues bestuurt Renault R.S. 01 tijdens Jumbo racedagen

 

Nokia 3310 vanaf 5 juni te koop

 

Second Degree lanceert newsroom met journalisten en creatieven

 
 
[Startups] Heyoe gaat concurrentie aan met Facebook
Waar smartphonegebruikers meerdere apps gebruiken als Facebook, Instagram, Messenger en Whatsapp heeft Heyoe al deze functies geïntegreerd in één app en dat zonder advertenties en privacy gevoeligheden...

Lees Meer

 
Novel wordt millennialbureau
Maarten Bul, partner bij Novel: "De millennialgeneratie is definitief doorgebroken als culturele, politieke en economische factor van betekenis. Op veel punten is het momenteel de belangrijkste generatie...

Lees Meer

 
Sylvia Meijer (MPG.) jurylid internationaal FoodPhoto festival Denemarken
Van 18 tot 21 mei komt in Velje, Denemarken de internationale top op het gebied van food photography bij elkaar tijdens het Foodphoto Festival. Tijdens het festival wordt het werk van topfotografen bekroond met aansprekende awards...

Lees Meer

 
Head Office NL lanceert relatiemagazine GO TOYOTA
Met de komst van de nieuwe, spraakmakende Toyota C-HR is het overduidelijk: bescheidenheid is passé bij Toyota. Beleving – loud & proud – staat centraal, ook in het vernieuwde relatiemagazine GO TOYOTA...

Lees Meer

 
Ngage Media maakt augmented reality campagne voor Defensie

Ngage Media gaat voor de nieuwe campagne van het Ministerie van Defensie aan de slag met augmented reality. Voor het eerst zet de digitaal media-exploitant deze vorm van interactieve content in voor een commerciële campagne...


Lees Meer

 
vtwonen opent beach office in Ajuma
Werken, brainstormen of vergaderen met uitzicht op zee? Vanaf nu kan dat bij Ajuma in Zandvoort. Het vtwonen stylingteam en Ajuma hebben een bijzondere werkplek gecreëerd in het meest inspirerende strandpaviljoen van Zandvoort...

Lees Meer

 
Armin van Buuren is Mr. Perfect dagelijks op RTL 4

Tot en met vrijdag 12 mei 2017 is de 6-delige documentaire Armin van Buuren is Mr. Perfect, geproduceerd door Corrino, dagelijks te zien op RTL 4...


Lees Meer

 
Mariska Kloezen Managing Director Cheil Amsterdam
Cheil Amsterdam heeft Jeff Dunlap aangenomen als Digital Director en voormalig Business Director Mariska Kloezen benoemt tot Managing Director. Dunlap versterkt met zijn marketingervaring het senior management van het bureau en is in zijn rol eindverantwoordelijke voor...

Lees Meer

 
PubMedia lanceert Livre Magazine
Op 9 juni verschijnt hét nieuwe tijdschrift voor de boekenliefhebber: Livre Magazine. Livre Magazine is het nieuwe, mooi vormgegeven tijdschrift over boeken en richt zich breed op lezers en leesclubs...

Lees Meer

 
SKO komt met verrijkte kijkcijferdataset
Stichting KijkOnderzoek levert een nieuwe, verrijkte dataset aan de markt waarbij de online kijkcijfers en tv kijkcijfers met elkaar zijn gefuseerd. Hiermee is het mogelijk om uitspraken te doen over het crossmediale bereik van programma’s en videocommercials...

Lees Meer

 
MassiveMusic opent vestiging in Tokio

MassiveMusic heeft haar wereldwijde netwerk uitgebreid met de opening van een vestiging in de Japanse hoofdstad Tokio. De vestiging is het zesde kantoor van MassiveMusic. Eerder opende het Amsterdamse muziekbureau kantoren in Londen, New York, Los Angeles en Shanghai...


Lees Meer

 
[Vacatures] IEX zoekt Trafficker / Delivery Executive
IEX Media is een media bedrijf dat sinds 1999 onder eigen merken financiële en beleggingscontent produceert, distribueert en exploiteert via cross mediale kanalen. De portfolio bestaat uit sites, apps, games, nieuwsbrieven, events, video, seminars en print en bedient zowel de Retail markt als business-to-business markt...

Lees Meer

 

 
Vacatures

Clipit

HTML/XML Engineer

Media Monitoring Adviseur

 

Discovery Networks Benelux

Production Manager Eurosport

Creative Video Editor

 

E Power Radio & Online

Account Manager Radio

Sales Manager Radio

 

Exterion Media

Communicatie Medewerker
Communicatie Medewerke
Communicatie Medewerke
communicatie medewerker

National Account Manager

Sales Assistant

National Account Manager

 

IEX Media

Trafficker / Delivery Executive

 

Improve Digital

Account Director Demand and Partnerships France

 

Initiative

Communication Director

Digital Campaign Manager

 

MPG.

Contentmanager Savory NL

Creative  

Contentmanager culinair Allerhande

 

NRC Media

Marcom professional B2B NRC Media (tijdelijk)

 

OMG

Front-end developer met gevoel voor design – OMG/Brainshuffle

PHP developer – OMG/Brainshuffle

 

OMS

Digital Planner Audio

Assistent Controller

Accountmanager Digital Audio

Sales Director Digital Audio

 

Persgroep

E-mail Marketeer Werving

 

Online Marketeer Werving

Teamlead Data Science Marketing

Customer Data Analist

 

Publicis One

Strategy Director

Media Director

Media Consultant

Programmatic Consultant

Digital Consultant

Digital Campagne Manager

 

Qmusic

PR Coördinator

 

Quadia

Marketingmedewerker

Studiomanager

 

Sanoma

Junior Product Marketeer NUwerk.nl

Marketing & Sales Analist

Acquisitie Manager, afdeling Consumer & Trade Marketing

Content Manager Startpagina

Performance Marketing Specialist

 

SEMpeople

Digital Content Manager

Campaign Manager Display en Video


Talpa Radio

Front-end Developer

Community Manager 538

Legal Counsel

Community Manager

Front-end Developer

 

Telegraaf Media Groep | TMG

Conceptor

Verkoper Binnendienst

.NET Web Developer

Python Developer

Quality Assurance Engineer

Senior Web Developer

 

The Gardeners

Producer/ project manager

 

Triple

Android Developer

Disruptive Visual Genius

Freelance Developer

iOS Developer

Medior Netwerk Engineer

Intern Visual/Interface Designer

Unity3D Developer

 

Value Zipper

Accountmanager Brand Solutions

 

Wayne Parker Kent

SENIOR INTERACTION DESIGNER

FRONT-END DEVELOPER

NATIVE & SOCIAL CAMPAIGN MANAGER

 

 

ZenithOptimedia

Strategy Director

Media Director

Media Consultant

Programmatic Consultant

Digital Consultant

Digital Campagne Manager



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -