Jaargang 9 | editie 23 | 24 mei 2017
 
[Interview] Eric Kip over Exterion Media en outdoor advertising

Eric Kip is sinds mei 2015 Managing Director van Exterion Media. Daarvoor was hij CEO van Blyk, eerder werkte hij als Strategy & Planning Director EMEA bij MediaCom. Hij staat op plaats 63 in DeMedia100.

Het maakt hem een relatieve nieuwkomer in outdoor advertising: "Op het moment dat ik werd gebeld voor deze functie kende ik outdoor advertising vooral als vlakken verkopen in standaard pakketten. Dan beetje onderhandelen over de prijs en dat was het wel. Maar toen ik het gesprek aanging, werd al heel snel duidelijk welk een enorme dynamiek er in het vak zit...


Lees Meer

 
Commercieel partnership De Persgroep en Stage Entertainment
De Persgroep en Stage Entertainment Nederland sluiten een overeenkomst om te gaan samenwerken op gebied van ticketing, communicatie en een online video webserie. Vandaag tekenden Albert Verlinde, algemeen directeur en producent van Stage Entertainment Nederland, en Erik Roddenhof, CEO van de Persgroep Nederland, deze grote samenwerking...

Lees Meer

 
[Interview] Arne de Greeff over ANWB en partnerships
Dit jaar en in 2018 voert de ANWB een aantal veranderingen door. Zo verdwijnt ANWB Media en zet het bedrijf vol in op samenwerkingen in plaats van platte advertenties. We spreken met Manager Commercie, Partnerships en B2B Sales Arne de Greeff...

Lees Meer

 
[Luistercijfers] Talpa Radio ziet marktaandeel met 1,5 procentpunt groeien tot 32,5 procent

Talpa Radio maakte een goede start en zet de prestaties voort. In de periode MrtApr17 groeide het zenderaandeel van de groep met 1,5 procentpunt tot 32,5 procent, een groei van 4,8 procent.

Vlaggenschip 538 gaat in de groeit voorop. In MartApr17 behaalde de radiozender een marktaandeel van 12,2 procent, dat is 1,1 procentpunt hoger dan een jaar eerder...

Lees Meer

 
[Column] Marianne van Soomeren: Influzenden

In tijden dat reclamevermijding en adblockers hoogtij vieren, is het een groot goed om anderen over jouw merk te laten praten. Natuurlijk op een positieve manier. Het is geloofwaardig en niet te skippen.

Een paar jaar geleden waren random acts of kindness dé manier om mensen aan het praten en het delen te krijgen...


Lees Meer

 
VIVA en partner Renault introduceren VIVA400 Visionista’s

VIVA400 Visionista’s startte met succes de zoektocht naar jonge ambitieuze vrouwen. Het nieuwe zusje van de lijst der lijsten introduceert samen met partner Renault deze springplank om vrouwen verder te helpen in hun carrière.

30 aanstormende talenten maken kans op het ‘la route du succès’-programma met masterclasses en personal coaching van topvrouwen...


Lees Meer

 
[Interview] Rozemarijn Westerink over de strandbioscoop van Pathé
Op 24, 25, 26 en 27 mei gaat Pathé het strand op met de vertoning van Pirates of the Caribbean: Salazar's Revenge en de première van Baywatch. We spreken met productmanager van Pathé Rozemarijn Westerink over het event, de bioscoopbranche en natuurlijk het Nederlandse weer....

Lees Meer

 
DDB & Tribal en de Persgroep lanceren campagne voor Topics
DDB & Tribal en de Persgroep hebben een nieuwe campagne ontwikkeld voor Topics, de app die de content van alle 13 kwaliteitskranten van de Persgroep (wekelijks 15.000 nieuwe artikelen van 2000 journalisten) toegankelijk maakt voor alle abonnees...

Lees Meer

 
[Interview] Peter Vandermeersch over de NRC Code
NRC lanceert met nrc.nl/nrc-code een platform waarop lezers van nrc.next en andere geïnteresseerden worden geïnformeerd over de werkwijze van de NRC-journalisten. We spreken met hoofdredacteur Peter Vandermeersch over de NRC Code, of zoals Vandermeersch het noemt: de bijbel van de redactie...

Lees Meer

 
Hollands Nat wil klein Nederlands gedestilleerd op de kaart zetten
Hollands Nat is een samenwerking van zeven jonge onafhankelijke Nederlandse drankmerken. De fabrikanten van kleinschalig ambachtelijk gemaakt gedestilleerd besloten de handen ineen te slaan om zo samen te knokken voor een plek op het schap...

Lees Meer

 
 
Death in Venice in NedPhO-Koepel in Amsterdam
 
Wayne Parker Kent neemt One More Thing over
 
Gerrit Rietveld Academie brengt mode naar de straat


 
Hornbach eert Beste klusvader van Nederland met Gouden Hamer
 
Winnaar Serious Request-Billboard te zien op Stadhouderskade Amsterdam
 
Fitchannel.com lanceert nieuwe marketingcampagne

 
Marketing cloud platform censhare opens regional headquarters in Gouda
 
Topcadeau-websitelancering: bestel cadeaus een jaar vooruit
 
Smoke & Mirrors hires William Torres


 
Coolblue, Marktplaats, Sanoma en Wehkamp genomineerd voor DDMA E-mail Awards 2017
 
Shell-onderzoek: Slaap, lege maag en persoonlijkheid beïnvloeden rijprestatie
 
Nederlanders missen echt contact: Mentos helpt

 
TamTam maakt digitaal platform voor Dierenopvang Amsterdam
 
Pervorm lanceert OWNIT
 
Tele2 en INDIE lanceren Niet omdat het moet, maar omdat het kan-campagne

 
NEXTBASE kiest Progress Communications
 
Dubbele dosis exen in MTV's Ex on the Beach: Double Dutch
 
Van den Hoogenband daagt Niek van der Bruggen uit voor de Amsterdam City Swim

 
De Page Toiletwagen moet een einde maken aan vieze festivaltoiletten
 
Eurosport kleurt twee weken lang gravel-rood
 
Barbera Wolfensberger directeur-generaal Cultuur en Media bij OCW


 
Ogilvy Amsterdam ontwikkelt een campagne voor KFC
 
ONSPIRACYSINC verantwoordelijk voor paviljoen World Expo
 
Dept zet vol in op eCommerce met Tim de Kamper
 
 
Zwitserleven lanceert campagne met Chis Zegers en Maryam Hassouni
Zwitserleven lanceert de campagne: roadtrip. In de campagne staan bereikbaarheid, realisme en beleving centraal. Bekende Zwitserleven-ambassadeur Chris Zegers maakt echte reizen en ontdekt nieuwe plekken. In deze roadtrip kruist het pad van Chris regelmatig dat van actrice en Emmy Award-winnares Maryam Hassouni...

Lees Meer

 
[Interview] Inge Ruijgrok over de ruimtevaartcampagne van Albert Heijn
Albert Heijn start samen met André Kuipers een ruimtevaartspaaractie waarbij zowel virtual reality als augmented reality worden ingezet. We spreken met Inge Ruijgrok, Brand Activation Manager van Albert Heijn, over plaatjes sparen en nieuwe mediavormen...

Lees Meer

 
SUPERREBEL maakt campagne voor Zeeland
In de campagne van VVV Zeeland presenteert de provincie zich precies zoals Zeeland is: eerlijk, puur en nuchter. Geen opgepoetste beelden, geen aangedikte verhalen. Geen typische vakantiebrochure. Niet iedereen houdt van Zeeland. Mooi. Want Zeeland is een land in zee. Daar moet je van houden. Of zelfs een beetje aan wennen..

Lees Meer

 
[Column] Bob Goulooze: Het F-woord
Collectief huilen is een verschijnsel dat weinig voorkomt. Afgelopen week was het weer eens raak. Feyenoord kampioen. Het ‘kindeke Kuijt’ kwam bij Feyenoord voor ons allemaal. En om zijn eigen droom te verwezenlijken...

Lees Meer

 
[Vacatures] IEX zoekt Trafficker / Delivery Executive
IEX Media is een media bedrijf dat sinds 1999 onder eigen merken financiële en beleggingscontent produceert, distribueert en exploiteert via cross mediale kanalen. De portfolio bestaat uit sites, apps, games, nieuwsbrieven, events, video, seminars en print en bedient zowel de Retail markt als business-to-business markt...

Lees Meer

 


 
Vacatures


Clipit

HTML/XML Engineer

Media Monitoring Adviseur

 

Discovery Networks Benelux

Production Manager Eurosport

Creative Video Editor

 

E Power Radio & Online

Account Manager Radio

Sales Manager Radio


Exterion Media

Communicatie Medewerker
Communicatie Medewerke
Communicatie Medewerke
communicatie medewerker

National Account Manager

Sales Assistant

National Account Manager

 

IEX Media

Trafficker / Delivery Executive

 

Improve Digital

Account Director Demand and Partnerships France

 

Initiative

Communication Director

Digital Campaign Manager

 

MPG.

Contentmanager Savory NL

Creative 

Contentmanager culinair Allerhande

 

OMG

Front-end developer met gevoel voor design – OMG/Brainshuffle

PHP developer – OMG/Brainshuffle

 

OMS

Digital Planner Audio

Assistent Controller

Accountmanager Digital Audio

Sales Director Digital Audio

 

Persgroep

Online Marketeer Werving

Teamlead Data Science Marketing

Customer Data Analist

 

Publicis One

Strategy Director

Media Consultant

Programmatic Consultant

Digital Consultant

Digital Campagne Manager

 

Quadia

Marketingmedewerker

Studiomanager

 

Sanoma

Marketing & Sales Analist

 

SEMpeople

Medior Accountmanager Advertising

Online Marketeer met SEO ervaring

Campaign Manager (32 – 40)

CRO Specialist

Junior Online Marketeer

Marketeer Retail Kindermedia 32 – 36 uur

 

Talpa Radio

Front-end Developer

Community Manager 538

Legal Counsel

Community Manager

Front-end Developer

 

Telegraaf Media Groep | TMG

Conceptor

.NET Web Developer

Python Developer

Quality Assurance Engineer

Senior Web Developer

 

The Gardeners

Producer/ project manager

 

Triple

Android Developer

Disruptive Visual Genius

Freelance Developer

iOS Developer

Medior Netwerk Engineer

Intern Visual/Interface Designer

Unity3D Developer

 

Value Zipper

Accountmanager Brand Solutions

 

Wayne Parker Kent

SENIOR INTERACTION DESIGNER

FRONT-END DEVELOPER

 

ZenithOptimedia

Strategy Director

Media Consultant

Programmatic Consultant

Digital Consultant

Digital Campagne Manager


 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -