Jaargang 9 | editie 24 | 30 mei 2017
Vanuit de Quadia Studio's in Hilversum heeft Bas Vlugt een meer dan boeiend gesprek met Ben van der Burg over onder meer de vraag waarom John de Mol zo hardnekkig in oude media blijft investeren en over Alkmaar, het Silicon Valley van Nederland waar alles beter is... het interview staat hier
 
Staatssecretaris kleedt basispakket uit, Vereniging van Commerciële Omroepen luidt de noodklok
De Vereniging van Commerciële Omroepen (VCO) luidt de noodklok nu de staatssecretaris ondanks herhaalde bezwaren en tegen de adviezen in van alle omroepen het brede basispakket toch wenst uit te kleden...

Lees Meer

 
Slam! is de grootste op Youtube

Radiostation SLAM! heeft zojuist de 300.000ste volger mogen verwelkomen op haar YouTube-kanaal. Hiermee heeft de zender een mijlpaal bereikt in haar bestaan met een groter YouTube-kanaal dan alle landelijke radiostations bij elkaar...


Lees Meer

 
[Column] San Fu Maltha: Cannes, de geur van film
De 70ste versie van het Cannes Filmfestival vond dit jaar plaats in een filmdecor. Een zonovergoten Croisette, filmsterren, de mannen in pak en de vrouwen in verleidelijke jurken, militairen met mitrailleurs in aanslag en sluipschutters op het dak van het Palais...

Lees Meer

 
[Kijkcijfers] Eurosport trekt 1 miljoen kijkers met Giro overwinning Tom Dumoulin

Tom Dumoulin is de eerste Nederlander in 37 jaar die een grote wielerronde op zijn naam schrijft en de eerste Nederlander ooit die de Giro wint.

En Eurosport schrijft net zo hard geschiedenis. Het kocht dit jaar de rechten van Italiaanse wielerwedstrijden en liet Sporza en NOS met lege handen...


Lees Meer

 
[Interview] Annemarie Veen over de comeback van print

Head Office NL leverde onlangs een vernieuwd GO TOYOTA af, het luxe relatiemagazine van Toyota. Het content marketing bureau van Sanoma | SBS merkt dat bedrijven en merken steeds vaker investeren in hoogwaardige magazines voor hun owned content. Is dit de comeback van print? We vragen het aan Head of Content Annemarie Veen...


Lees Meer

 
Jochem de Jong mediadirecteur KRO-NCRV
Jochem de Jong is door de Raad van Toezicht van KRO-NCRV benoemd tot mediadirecteur, met ingang van 1 juli 2017. De Jong (42) was eerder algemeen directeur van Discovery Networks Benelux (2007-2014) en lid van het managementteam van MTV Networks Benelux (2003-2007)...

Lees Meer

 
[BoxOffice] Succesvolle start voor Alien: Convenant

Alien: Covenant is binnen gekomen op een mooie eerste positie in de Nederlandse top 10 en heeft daarmee King Arthur: Legend of The Sword verstoten naar een tweede plek, The Circle behoudt zijn derde positie...


Lees Meer

 
[Column] Paola Cassone: We vertrouwen alleen onze drugsdealer
Social memes zijn altijd leuk en soms bevatten ze zelfs diepere waarheden. Een tijd geleden vond ik deze op mijn facebook wall (de vertaling is helaas minder sterk dan het origineel): “Hoe komt het dat je de overheid, media, wetenschappers, banken en bedrijven niet vertrouwt, maar je wel elke idioot gelooft die iets op Facebook schrijft?”

Lees Meer

 
TravelBird lanceert realtime interactieve reisadviseur
Reizigers kunnen terecht bij de persoonlijke, realtime, digitale reisadviseur die met de TravelBird-app met ze mee op reis gaat. Reizen kent momenten van spanning; wanneer je moet inchecken, waar je de huurauto vindt, of wat je moet doen bij verloren bagage...

Lees Meer

 
TMG ziet advertentieinkomsten uit print in eerste 4 maanden 2017 met 25 procent dalen
TMG heeft de omzet in de eerste vier maanden van het jaar met 7,6 procent zien dalen tot 127 miljoen euro. Dit kwam vooral door een daling van advertentie-inkomsten in print (-25%)...

Lees Meer

 
 

Optische illusies in campagne Corrino voor Promovendum

 

Periscoop Film brengt Louise en Hiver naar de bioscoop

 

BRNDCRMBS wint pitch Veilinghuis de Ruiter

 

Commercieel partnership De Persgroep en Stage Entertainment

 

Death in Venice in NedPhO-Koepel in Amsterdam


 

Kumpany ontwikkelt activatie Rabobank

 

SphereMall bouwt app voor Foodmarkt City by Jumbo

 

[Luistercijfers] Talpa Radio ziet marktaandeel met 1,5 procentpunt groeien tot 32,5 procent

 

Wayne Parker Kent neemt One More Thing over

 

Gerrit Rietveld Academie brengt mode naar de straat


 

Samenwerking tussen RTV Arnhem en Ik hou van Arnhem

 

Xander de Buisonjé krijgt eigen radioshow op 100% NL

 

Zoete Spruiten met Roberta Pagnier en Jochem van Gelder op 24Kitchen

 

Zwitserleven lanceert campagne met Chis Zegers en Maryam Hassouni

 

Hornbach eert Beste klusvader van Nederland met Gouden Hamer


 

Victoria Koblenko trapt Positive Icons-campagne van MYOMY do goods af

 

Hollands Nat wil klein Nederlands gedestilleerd op de kaart zetten

 

Winnaar Serious Request-Billboard te zien op Stadhouderskade Amsterdam

 

Fitchannel.com lanceert nieuwe marketingcampagne


 

Campagne ABN AMRO door N=5

 

Marketing cloud platform censhare opens regional headquarters in Gouda

 

Topcadeau-websitelancering: bestel cadeaus een jaar vooruit

 

Smoke & Mirrors hires William Torres


 

 

Pr-stunt Kek Mama met Bobbi Eden

 

Coolblue, Marktplaats, Sanoma en Wehkamp genomineerd voor DDMA E-mail Awards 2017

 

Shell-onderzoek: Slaap, lege maag en persoonlijkheid beïnvloeden rijprestatie

 

Nederlanders missen echt contact: Mentos helpt


 
 

VERTOV maakt campagne PostNL

 

TamTam maakt digitaal platform voor Dierenopvang Amsterdam

 

VIVA en partner Renault introduceren VIVA400 Visionista’s

 

Pervorm lanceert OWNIT


 

Isa Hoes en Medina Schuurman columnisten Nouveau

 

Pathé opent Dolby Cinema, 4DX-zalen en zevende IMAX-bioscoop

 

Tele2 en INDIE lanceren Niet omdat het moet, maar omdat het kan-campagne

 

NEXTBASE kiest Progress Communications

 

Dubbele dosis exen in MTV's Ex on the Beach: Double Dutch

 
 
XXS Amsterdam ontwikkelt commercial voor Decatlon

Decathlon gaat voor het eerst in Nederland op TV met een commercial voor de Easybreath, het snorkelmasker waarmee je onder water net zo makkelijk ademt als boven water...


Lees Meer

 
[Interview] Edwin Tromp over het vermarkten van voetballers
Een aantal maanden geleden stapte Edwin Tromp in 90/24 Sports, een marketingbedrijf voor profvoetballers. Zijn eerste zet: het openen van een kantoor in Brussel, naast de bestaande kantoren in Amsterdam en Londen. Wij spreken hem over voetballers, internationale expansie en de grenzen van branded content...

Lees Meer

 
Nieuw seizoen TOON te zien op KPN Presenteert
Vanaf vandaag is de comedyserie TOON, geproduceerd door NewBe, terug bij KPN Presenteert op kanaal 18 en on demand. De serie TOON gaat over de sociaal onhandige muzikant Toon, die zich als plotselinge BN'er probeert te redden in de hippe mediawereld...

Lees Meer

 
M&M's lanceert campagne met Gierige Gasten
Op Utrecht Centraal, tussen spoor 9 en 11, zitten vanaf vrijdag 12:00 de YouTubers 'Gierige Gasten' in een reusachtige automaat. Hieruit zullen ze non-stop gratis M&M’s uitdelen tijdens de allereerste Share-a-thon...

Lees Meer

 
[Interview] Marco Vroedsteijn over gerichte communicatie met Court1
Bied geen schuttinghout aan bij klanten die in een flat wonen, staat er op de website van Court1. Het bedrijf helpt zijn klanten met gericht communiceren met behulp van data. Onlangs lanceerde ze een eigen app: CÄSAR. We spreken met één van de eigenaren van Court1, Marco Vroedsteijn...

Lees Meer

 
SphereMall bouwt app voor Foodmarkt City by Jumbo
In de app kunnen klanten op basis van hun eigen voorkeuren, vers bereide maaltijden bestellen en die laten bezorgen, afhalen of consumeren in de winkel. De eerste versie van de app is voorzien van basisfunctionaliteiten én het fundament voor personalized commerce...

Lees Meer

 
TradeTracker lanceert Real Attribution
TradeTrackers Real Attribution is een nieuwe ontwikkeling binnen affiliate marketing. Het motiveert publishers om campagnes extra te promoten op basis van eerlijke beloningen, toegevoegde waarde, transparantie en een hoger rendement...

Lees Meer

 

 
Vacatures

Clipit

HTML/XML Engineer

Media Monitoring Adviseur

 

Discovery Networks Benelux

Production Manager Eurosport

Creative Video Editor

 

E Power Radio & Online

Account Manager Radio

Sales Manager Radio

 

Exterion Media

National Account Manager

Sales Assistant

 

IEX Media

Trafficker / Delivery Executive

 

Improve Digital

Account Director Demand and Partnerships France

 

Initiative

Communication Director

Digital Campaign Manager

 

MPG.

Contentmanager Savory NL

Creative  

Contentmanager culinair Allerhande

OMG

Front-end developer met gevoel voor design – OMG/Brainshuffle

PHP developer – OMG/Brainshuffle

 

OMS

Digital Planner Audio

Assistent Controller

Accountmanager Digital Audio

Sales Director Digital Audio

 

Persgroep

Online Marketeer Werving

Teamlead Data Science Marketing

Customer Data Analist

 

Publicis One

Strategy Director

Media Consultant

Programmatic Consultant

Digital Consultant

Digital Campagne Manager

 

Quadia

Marketingmedewerker

Studiomanager

 

Sanoma

Marketing & Sales Analist

 

SEMpeople

Medior Accountmanager Advertising

Online Marketeer met SEO ervaring

Campaign Manager (32 – 40)

CRO Specialist

Junior Online Marketeer

Marketeer Retail Kindermedia 32 – 36 uur

 

Talpa Radio

Front-end Developer

Community Manager 538

Legal Counsel

Community Manager

Front-end Developer

 

Telegraaf Media Groep | TMG

Conceptor

.NET Web Developer

Python Developer

Quality Assurance Engineer

Senior Web Developer

 

The Gardeners

Producer/ project manager

 

Triple

Android Developer

Disruptive Visual Genius

Freelance Developer

iOS Developer

Medior Netwerk Engineer

Intern Visual/Interface Designer

Unity3D Developer

 

Value Zipper

Accountmanager Brand Solutions

 

Wayne Parker Kent

SENIOR INTERACTION DESIGNER

FRONT-END DEVELOPER

 

ZenithOptimedia

Strategy Director

Media Consultant

Programmatic Consultant

Digital Consultant

Digital Campagne Manager

 


 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -