Jaargang 9 | editie 25 | 6 juni 2017
 
[Interview] Gijs Poortman over Eurosport, home of cycling

De zet van Eurosport om de exclusieve rechten op live-uitzendingen van de Giro d’Italia aan te kopen bleek een briljante te zijn. Wielrenner Tom Dumoulin zorgde ervoor dat de kijkcijfers onlangs door het dak van de sportzender schoten. We spreken met zendermanager Gijs Poortman...


Lees Meer

 
Netto mediabestedingen stijgen met 1,4 procent tot 4,7 miljard euro - online en outdoor winnen big time, televisie een beetje, radio stabiel
De netto mediabestedingen in Nederland zijn in 2016 met 1,4 procent gegroeid tot 4,7 miljard euro. In absolute bestedingen bedroeg de stijging 66 miljoen euro. Internet zag de bestedingen weer dubbelcijferig toenemen...

Lees Meer

 
MEC en Maxus + Helder fuseren tot een nieuw mediabureau met nieuwe naam en propositie
GroupM brengt de wereldwijde operatie en teams van Maxus en MEC samen in een media-, content- en technologiebureau onder de wereldwijde leiding van MEC’s huidige CEO Tim Castree...

Lees Meer

 
MPG. zet met productie Efteling jubileum magazine stap richting consumentenmarkt

Nederlands MediaNetwerk was deze week in de jubilerende Efteling - 65 jaar. Normaal gesproken een leeftijd om ermee te stoppen maar de Efteling heeft er de vaart goed in...


Lees Meer

 
[Column] Wouter Bax: Laat mij u naar het randje van de afgrond brengen

Er moeten meer olietankers en kolencentrales komen, en brommers mogen weer op de fietsstrook. Geloof me, de wereld wordt er beter van...


Lees Meer

 
SBS lanceert nieuwe vorm van interactieve tv-reclame met Chio, 24i, Isobar en Carat
Vanavond start de campagne van zoutjesmerk Chio Heartbreakers met ondersteuning van HbbTV bij de SBS-zenders. Binnen Nederland zet SBS Broadcasting daarmee als eerste de stap wat betreft de implementatie van addressable tv...

Lees Meer

 
De Persgroep en BrandDeli intensiveren samenwerking
Sinds eind 2016 werken BrandDeli en de Persgroep Nederland samen op het gebied van online video. BrandDeli is de salespartner van het videoplatform van MyChannels...

Lees Meer

 
[Column] Sietse Pots: Ruim baan voor de specialist en de lokale held
Je verkent maandenlang de markt, bedenkt ideeën die naadloos aansluiten bij de praktijk en komt met een oplossing die je klanten een flinke stap verder helpt. Om vervolgens die vervelende directeur die je...

Lees Meer

 
Nico de Gunst Lead Innovator QuadiaLAB
Nico de Gunst is door Quadia Online Video aangesteld als Lead Innovator voor het in 2016 opgezette QuadiaLAB. In deze rol wordt hij verantwoordelijk voor het testen, beoordelen en toepassen van nieuwe technologieën op het gebied van online video binnen het aanbod van Quadia...

Lees Meer

 
[Kijkcijfers] SBS6 trekt 1,4 miljoen kijkers met Nederland - Ivoorkust
Het zijn rare weken voor de kijkcijfers. Het voorjaar is na een koude start in alle hevigheid losgebarsten en vrijwel avond na avond kan de BBQ in vuur en vlam worden gezet of een traatje worden weggepinkt bij alweer een fantastische zonsondergang aan zee - moet je zelf weten...

Lees Meer

 
 

McDonald's bouwt tropisch feesteiland voor de kust van Volendam

 

NN hoofdsponsor Zevenheuvelenloop

 

Doutzen Kroes en Rivella in commercial 'weg met de opsmuk op social media'

 

24: Legacy te zien op FOX


 

PromoButler gaat samenwerking aan met Solden.be

 

Meer dan 2 miljoen Nederlanders in bezit van een HEMA klantenpas

 

Adobe geeft nieuwe invulling aan PDF-creatie voor de mobiele wereld

 

24: Legacy te zien op FOX



 

Janiek Braaksma versterkt PROOF

 

Belgium: Burger King Abidactes And Changes Its Logo

 

Pedro Julien Design Director DDB & Tribal

 

De Lannoy en Wijnbergen lanceren MarLi Mailing & PR support


 

Gemeente Rotterdam kiest voor VHGK

 

Crop.video maakt vierkante en verticale video's

 

Donald Duck komt met Mondrizwaan-editie

 

Tweesterrenrestaurant Aan de Poel brengt jubileumboek uit


 

Meerderheid consumenten geeft voorkeur aan fysieke winkels

 

Barbara Mulder CEO Burson-Marsteller Nederland

 

Buro Benk aan de slag voor ZON fruit & vegetables

 

Ajax-filter Ziggo uniek bereik van 2 miljoen Snapchatters


 

Transavia bouwt mobiele homepage binnen een dag

 

Egmont Philips benoemd tot marketingdirecteur DAS

 

MPG. ontwikkelt jubileumglossy Efteling

 

Unruly breidt uit naar Benelux


 

Livre Magazine begin juni gelanceerd

 

Wubbe en Fox on the Run creëren campagne AutoWeek

 

Marktlink lanceert MBIcommunity.nl

 

Nederlands Philharmonisch Orkest speelt Star Wars in Het Concertgebouw


 

Wereldpremière More than a pipeline op Standing Rock Nation Film & Music Festival

 

Alpe d’HuZes op NPO Radio 5

 

BRNDCRMBS wint pitch Veilinghuis de Ruiter

 

TradeTracker lanceert Real Attribution


 

Optische illusies in campagne Corrino voor Promovendum

 

TravelBird lanceert realtime interactieve reisadviseur

 

Kumpany ontwikkelt activatie Rabobank

 

Samenwerking tussen RTV Arnhem en Ik hou van Arnhem

 
 
VICE lanceert VICE Money

Jonge mensen kunnen op VICE Money terecht voor lokaal nieuws en verhalen over geld en de economie. VICE speelt hiermee in op het gebrek aan informatievoorziening over onderwerpen als geld en de economie in de taal van deze generatie...



Lees Meer

 
VROUW viert 10-jarig bestaan
VROUW magazine bestaat 10 jaar. Dat wordt gevierd met een speciaal jubileumnummer op 10 juni, een grote winactie in VROUW glossy van juli en een jubileumconcert op 30 oktober in AFAS Live in Amsterdam...

Lees Meer

 
FCB Amsterdam benoemt Dimitri Hubregtse en Michael Kouwenhoven tot creatief directeur
Binnen FCB Amsterdam zijn Dimitri Hubregtse en Michael Kouwenhoven benoemt tot creatief directeur. Het tweetal voegde zich vorige zomer als creative lead bij het Amsterdamse bureau en worden nu in samenwerking met...

Lees Meer

 
The Media Exchange en Qmusic introduceren geotargeting
Vanaf nu is het mogelijk om met radiospots te geotargeten op de online themazenders van Qmusic. Adverteerders kunnen op gemeente- of provincieniveau commercials inzetten...

Lees Meer

 
Mischa Schreuder en Ramon Stalenhoef creatieve directie Publicis One
Mischa Schreuder en Ramon Stalenhoef stappen over van TBWA om de creatieve directie te voeren over de creatieve labels van Publicis One. Primaire focus zal op Leo Burnett en Publicis liggen maar daarnaast...

Lees Meer

 
Omnicom Public Relations Group aan de slag voor overheid
Omnicom Public Relations Group (OPRG) gaat cybersecurity onder de aandacht brengen in opdracht van het ministerie van Veiligheid en Justitie. De jaarlijkse bewustwordingscampagne Alert Online van de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV)...

Lees Meer

 
[Vacatures] MediaTest zoekt Senior Research Consultant (32-40 uur)

Want jij bent die ervaren, commerciële en vakinhoudelijke Senior Research Consultant met minimaal 4 jaar ervaring in marktonderzoek en met een sterke affiniteit met onderzoek naar (digitale) media...



Lees Meer

 
[Vacatures] MediaTest zoekt (Junior) Research Consultant Media (32-40 uur)

MediaTest is op zoek naar een Research Consultant. Ben jij een onderzoeker die, net als wij, gek is van (digitale) media en communicatie? Volg je de mediatrends op de voet? Weet je alles van de nieuwste gadgets, apps en mediakanalen? Dan zijn we op zoek naar jou!..



Lees Meer

 
 
Vacatures

Clipit

HTML/XML Engineer

Media Monitoring Adviseur

 

Discovery Networks Benelux

Production Manager Eurosport

Creative Video Editor

 

E Power Radio & Online

Account Manager Radio

Sales Manager Radio

 

Exterion Media

Communicatie Medewerker
Communicatie Medewerke
Communicatie Medewerke
communicatie medewerker

National Account Manager

Sales Assistant

National Account Manager

 

IEX Media

Trafficker / Delivery Executive

 

Improve Digital

Account Director Demand and Partnerships France

 

Initiative

Communication Director

Digital Campaign Manager

 

MediaTest

Senior Research Consultant
(Junior) Research Consultant Media

 

MPG.

Contentmanager Savory NL

Creative  

Contentmanager culinair Allerhande

 

OMG

Front-end developer met gevoel voor design – OMG/Brainshuffle

PHP developer – OMG/Brainshuffle

 

OMS

Digital Planner Audio

Assistent Controller

Accountmanager Digital Audio

Sales Director Digital Audio

 

Persgroep

Online Marketeer Werving

Teamlead Data Science Marketing

Customer Data Analist

 

Publicis One

Strategy Director

Media Consultant

Programmatic Consultant

Digital Consultant

Digital Campagne Manager

Quadia

Marketingmedewerker

Studiomanager

 

Sanoma

Marketing & Sales Analist

 

SEMpeople

Medior Accountmanager Advertising

Online Marketeer met SEO ervaring

Campaign Manager (32 – 40)

CRO Specialist

Junior Online Marketeer

Marketeer Retail Kindermedia 32 – 36 uur

Talpa Radio

Front-end Developer

Community Manager 538

Legal Counsel

Community Manager

Front-end Developer

 

Telegraaf Media Groep | TMG

Conceptor

.NET Web Developer

Python Developer

Quality Assurance Engineer

Senior Web Developer

 

The Gardeners

Producer/ project manager

 

Triple

Android Developer

Disruptive Visual Genius

Freelance Developer

iOS Developer

Medior Netwerk Engineer

Intern Visual/Interface Designer

Unity3D Developer

 

Value Zipper

Accountmanager Brand Solutions

 

Wayne Parker Kent

SENIOR INTERACTION DESIGNER

FRONT-END DEVELOPER

 

ZenithOptimedia

Strategy Director

Media Consultant

Programmatic Consultant

Digital Consultant

Digital Campagne Manager


 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -