Jaargang 9 | editie 27 | 14 juni 2017
 
Christian van Thillo: Multi Platform Broadcasting gaat echte convergentie brengen tussen uitgevers en televisie-exploitanten

De Persgroep organiseert de Advertiser's Summit, het tweedaagse congres voor adverteerders en mediabureaus ergens in Europa op maximaal anderhalf uur vliegen van Amsterdam. Dit jaar in Boedapest...


Lees Meer

 
Gerard van Driesten naar NDC Brand Concepts

Gerard van Driesten, voorheen strategie & concept manager bij Sanoma Marketing Partnerships, gaat leiding geven aan het nieuwe NDC Brand Concepts team in Amsterdam. Het creatief team is onderdeel van de NDC mediagroep.  

Daarnaast versterkt Martijn Jes, voorheen Clipforce het creatief team als business development manager...

Lees Meer

 
Corine d’Haans CEO G+J Media Netherlands

Corine d’Haans has been appointed as G+J Media Netherlands’s new Chief Executive Officer. She takes over from Eric Blok who will leave G+J Media by mutual agreement.

d’Haans is currently part of the executive board as Chief Commercial Officer and has a broad experience and proven track record within the media business...


Lees Meer

 
Sven Sauvé benoemd tot CEO van RTL Nederland

De RTL Group kondigt aan dat met ingang van 1 juli 2017 Sven Sauvé (43) is benoemd tot Chief Executive Officer van RTL Nederland. Sauvé, momenteel Chief Operating Officer van RTL Nederland, volgt Bert Habets op die sinds 19 april 2017 Co-CEO van RTL Group is...


Lees Meer

 
Reizigers besteden meer tijd op het station

Het is algemeen bekend dat de gemiddelde verblijftijd van treinreizigers op het station 7 minuten is. Hiervan brengen treinreizigers 5 minuten door op het perron en 2 minuten in de stationshal.

De Nederlandse Spoorwegen wil deze zogenoemde dwell time vergroten ten behoeve van de treinreizigers en vele retailers die zich op het station bevinden...


Lees Meer

 
Talpa en Mediahuis blijven stappen zetten in overnamegevecht TMG - nog geen winnaar aan te wijzen
Na wekenlange stilte is er weer beweging in de overnamestrijd rondom TMG maar erg opschieten doet het allemaal niet, de daadwerkelijke overname kan nog wel eens lang op zich laten wachten.

Afgelopen zondag liet Talpa weten TMG nog steeds te willen overnemen. Op dinsdag kocht Talpa voor het eerst in ruim 2 maanden tijd weer aandelen TMG bij op de beurs en bereidde het aandeel in TMG met 0,5 procent uit tot 29,2 procent...

Lees Meer

 
Chantal Janzen gaat met platform &C samenwerken met de Persgroep

Katja had in Manchester — we klappen niet al te veel uit de school — furore gemaakt met haar aanwezigheid en presentatie. Het leidde er klaarblijkelijk toe dat Chantal het nodig vindt zich bij haar openingswoord te excuseren voor het feit dat ze minder grote borsten heeft dan Katja.

Het is niet echt een onderwerp om echt veel dieper op in te gaan maar als ik het zo inschat — Katja is ook nog eens een stuk kleiner, alles is perceptie — is het niet zo dat de borsten van Chantal zoveel kleiner zijn, het gaat er vooral om hoe je ze presenteert...


Lees Meer

 
[Column] Sietse Pots. Kabinetsformatie: vervang verslaggever door robot
Dat is de strekking van zo’n beetje ieder interview rondom de formatie van de afgelopen weken. En de strekking van de vraaggesprekken voor de komende weken, zoals het er op dit moment naar uitziet...

Lees Meer

 
NPO versobert beloningsbeleid: salarisplafond omlaag, geen nieuwe uitzonderingen

De NPO gaat het beloningsbeleid voor presentatoren bij de publieke omroep versoberen. De maximale beloning wordt verlaagd en uitzonderingen hierop zijn niet langer mogelijk...


Lees Meer

 
Het FD benoemt Sanne Walvisch tot adjunct-hoofdredacteur digitaal
Per 1 juli aanstaande treedt Sanne Walvisch in dienst als adjunct-hoofdredacteur digitaal van Het Financieele Dagblad. De hoofdredactie bestaat dan uit Jan Bonjer, hoofdredacteur, Prisco Battes, adjunct-hoofdredacteur en Sanne Walvisch,..

Lees Meer

 
[Column] Deike Schulz: Save a (band) T-shirt - of, hoe zat dat ook alweer met betekenisvolle content?

Ik heb laatst een T-shirt gered. Niet zomaar een T-shirt uit de eerste de beste T-shirtwinkel, nee, een bandshirt van de jeugdafdeling van een Nederlandse modeketen...


Lees Meer

 
Suzanna Ruis en Xanne Liebregts naar The Gardeners

The Gardeners heeft zich versterkt met Suzanna Ruis en Xanne Liebregts.

Suzanna Ruis is gestart als Social Media Director. Ze heeft een bureau-achtergrond in pr en (social) media. Met zo’n elf jaar op de teller heeft zij brede ervaring opgedaan met tech, lifestyle, FMCG, beverages en (online) retailklanten...


Lees Meer

 
TV 538 door kijkcijfergrens van 1 miljoen heen
In mei schakelden meer dan 1.149.000 unieke kijkers in op TV 538. Dit blijkt uit de kijkcijfers van SKO Light. Hiermee doorbreekt de zender voor het eerst sinds begin 2013 de grens van 1 miljoen kijkers. TV 538 is onder andere te bekijken via kanaal 538 van Ziggo...

Lees Meer

 
Onderzoek: sitebezoek neemt toe door RTV-campagne
TV- en radiocampagnes blijken effectief te zijn in het stimuleren van extra sitebezoek van merken. De RTV-campagnes zorgen voor direct sitebezoek en ze jagen de effecten van de inzet van organic, branded en non-branded search extra aan...

Lees Meer

 
 

Nederlandse e-sportsindustrie groeit hard

 

Heidi Baltzer Managing Director Ambassadors + opening 2e vestiging

 

Vrij Nederland presenteert Detective & Thriller Gids en Thriller van het jaar

 

Volvo verlengt sponsorovereenkomst KLM Open

 

HAK zoekt pottenkijkers

 

Gouden Freelancer Award krijgt vervolg



 

Quest lanceert Quest Junior

 

NetBooster en Artefact bundelen krachten

 

Ven kiest voor Het PR Bureau

 

Internet, tv en bellen wordt duurder

 

[Liveblog] Advertiser's Summit 2017 | De Persgroep | Boedapest

 

Inspiratiesessie Verkiezing Mooiste Natuurgebied


 

Adobe Stock lanceert zoektechnologie Aesthetic Filters

 
De Bosatlas bestaat 140 jaar
 

LEWIS verzorgt pr-activiteiten voor Stayokay

 

Specsavers viert 10 jaar hoorzorg met de video Blijf erbij horen

 

Zomerfilms 2017

 

NOM: Kids bereik je in de bioscoop



 

Fotografe Robin de Puy speelt hoofdrol in Spa campagne

 

Pathé en Livewall introduceren interactieve gamingconcepten bij speciale evenementen

 

NPO versobert beloningsbeleid: salarisplafond omlaag, geen nieuwe uitzonderingen

 

Glamour onderzoekt invloed fitgirls

 

TBWA\NEBOKO ontwikkelt campagne voor Fonds Gehandicaptensport


 

Exterion Media ontwikkelt Minions spectacular voor Hoogvliet

 

Van Dale brengt taalboek Maar zo heb ik het geleerd! uit

 

The Oddshop ontwikkelt reisadvies-campagne voor het ministerie van Buitenlandse Zaken

 

Binnen vier weken tweede druk debuutroman Julie van Mol

 

IDFA kiest Novel voor millennialstrategie




 

Interpolis vindt partner in De Speld & Partners

 

Cas van Andel Managing Director Executive Alerts bij Meltwater

 

Cheil Amsterdam maakt Rulebreakers-campagne voor Samsung

 

KLM deelt vluchtinformatie via Twitter en WeChat

 

FCB Amsterdam en ontwerper Tony Cohen aan de slag voor NIVEA




 

KRO-NCRV start interactief online platform Yo Mo!

 

Last Men in Aleppo 14 juni op NPO 2

 

Burson-Martseller: Nederlandse overheid meest interactief op Twitter

 

AT Bookings breidt uit met social influencers

 

Mediaxplain* zet DOOH van JCDecaux in voor Aperol Spritz




 

GfK: 49 procent Nederlanders kijkt naar betaalde online videocontent

 

[Kijkcijfers] SBS6 trekt 1,4 miljoen kijkers met Nederland - Ivoorkust

 

[Vacatures] MediaTest zoekt (Junior) Research Consultant Media (32-40 uur)

 

[Vacatures] MediaTest zoekt Senior Research Consultant (32-40 uur)

 

Netto mediabestedingen stijgen met 1,4 procent tot 4,7 miljard euro - online en outdoor winnen big time, televisie een beetje, radio stabiel


 

Samenwerking NIMA en Inholland

 

MPG. zet met productie Efteling jubileum magazine stap richting consumentenmarkt

 

McDonald's bouwt tropisch feesteiland voor de kust van Volendam

 

NN hoofdsponsor Zevenheuvelenloop

 

Doutzen Kroes en Rivella in commercial 'weg met de opsmuk op social media'

 
 
FD Mediagroep neemt strategisch belang in Springest
FD Mediagroep, bekend van onder andere het FD, BNR Nieuwsradio en Company Info, heeft een strategisch belang genomen in Springest. Springest is het leidende online platform waar opleidingen, e-learning en trainers vergeleken en geboekt kunnen worden...

Lees Meer

 
[Interview] Annemieke van Herk over de Chinese e-commercemarkt

De Chinese e-commercemarkt is al de grootste ter wereld. En het land is op dit moment na de VS de grootste economie van de wereld.

Trainer online marketing Annemieke van Herk wil haar markt in de nabije toekomst die kant op uitbreiden en stapt net het vliegtuig uit als we haar spreken...


Lees Meer

 
[Column] Didier Kick: De Kanttekening

Sinds de krant Zaman Vandaag zijn naam heeft veranderd in De Kanttekening, heb ik een abonnement genomen. Om eens de andere kant te horen...


Lees Meer

 
Kroonenberg Groep en Ngage Media sluiten meerjarige overeenkomst
Kroonenberg Groep en Ngage Media hebben besloten intensief met elkaar te gaan samenwerken. Tijdens de PROVADA in Amsterdam hebben beide partijen daartoe een meerjarige overeenkomst getekend...

Lees Meer

 
[Column] Marvin Jacobs: Branded podcasts veelvuldig bekroond
Nog nooit zijn er zoveel awards aan podcasts uitgereikt als vorige maand: bijna 40 in totaal. De British Podcast Awards had dit jaar zijn allereerste editie en bekroonde 13 shows. De Webby Awards reikte dit jaar bijna 30 prijzen uit aan podcasts...

Lees Meer

 
AT Bookings breidt uit met social influencers

Social influencers worden steeds vaker meegenomen in de marketing- of communicatiestrategie. Daarom breidt AT Bookings haar aanbod uit met onder andere Tim Hofman, Anna Nooshin, Blonde Tigers, Défano Holwijn en Yara Michels...


Lees Meer

 
Dolf Weverink: Hoe je met een paar woorden en een beeld een compleet verhaal kunt vertellen, dat blijft me fascineren

Dolf studeerde in de tijd dat je er lang over kon doen en dat heeft hij dan ook gedaan. Maar zo vertelt hij erbij 'Ik had veel baantjes'. Hij was af en toe zo druk als taxichauffeur, koerier, nachtportier, standbouwer, kaasmaker, notulist en desk researcher dat hij aan studeren niet toekwam...


Lees Meer

 
Tulipani openingsfilm Nederlands Film Festival 2017
Het Nederlands Film Festival opent de 37e editie met de nieuwe film van Oscar- en Gouden Kalf-winnaar Mike van Diem (regisseur van onder andere Karakter, 1998; De Surprise, 2015). De Nederlands-Italiaans-Canadese coproductie Tulipani beleeft op woensdag 20 september zijn feestelijke première in de Stadsschouwburg Utrecht...

Lees Meer

 
[Vacatures] OMS zoekt Digital Planner Audio voor OMX
OMX is verantwoordelijk voor de verkoop van alle digital audio inventory van de verschillende OMS-partners. Het team bestaat uit digital specialisten die invulling geven aan de online strategie van haar adverteerders...

Lees Meer

 
[Vactures] OMS zoekt Junior Accountmanager Digital Audio voor OMX
Bezit jij een flinke dosis enthousiasme en houd je van uitdagingen? Dan ben jij de persoon die wij zoeken! Kom werken bij het saleshuis voor de online en offline  radiozenders Sky Radio, Radio 538, 100% NL, Radio Veronica, Sublime FM, SLAM!, Radio 10 en tientallen online themazenders van OMX..

Lees Meer

 
 
Vacatures

Clipit

HTML/XML Engineer

Media Monitoring Adviseur

 

Discovery Networks Benelux

Production Manager Eurosport

Creative Video Editor

 

E Power Radio & Online

Account Manager Radio

Sales Manager Radio

Exterion Media

Account Manager Concessies m/v

(Digital) IT Manager M/V

 

IEX Media

Trafficker / Delivery Executive

 

Improve Digital

Account Director Demand and Partnerships France

 

Initiative

Communication Director

Digital Campaign Manager

MediaTest

Senior Research Consultant
(Junior) Research Consultant Media

 

MPG.

Contentmanager Savory NL

Creative  

Contentmanager culinair Allerhande

 

OMG

Front-end developer met gevoel voor design – OMG/Brainshuffle

PHP developer – OMG/Brainshuffle

 

OMS

Digital Planner Audio OMX

Junior Accountmanager Digital Audio OMX

Persgroep

Online Marketeer Werving

Teamlead Data Science Marketing

Customer Data Analist

 

Publicis One

Strategy Director

Media Consultant

Programmatic Consultant

Digital Consultant

Digital Campagne Manager

 

Quadia

Marketingmedewerker

 

Sanoma

Marketing & Sales Analist

 

SEMpeople

Online Marketeer met SEO ervaring

Campaign Manager (32 – 40)

CRO Specialist

Junior Online Marketeer

Marketeer Retail Kindermedia 32 – 36 uur

 

Talpa Radio

Front-end Developer

Legal Counsel

Front-end Developer

Telegraaf Media Groep | TMG

Conceptor

.NET Web Developer

Python Developer

Quality Assurance Engineer

Senior Web Developer

 

The Gardeners

Producer/ project manager

 

Triple

Android Developer

Disruptive Visual Genius

Freelance Developer

iOS Developer

Medior Netwerk Engineer

Intern Visual/Interface Designer

Unity3D Developer

 

Value Zipper

Accountmanager Brand Solutions

 

Zenith

Strategy Director

Media Consultant

Programmatic Consultant

Digital Consultant

Digital Campagne Manager



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -