Jaargang 9 | editie 28 | 23 juni 2017
Nederlands MediaNetwerk was in Cannes en hoe! Voor onze live blog maakten we 25 video's, onder meer van Joris van der Pol en Frank Kok die OMS STudio lanceerden... Het Cannes 2017 Live Blog staat hier
 
Cannes 2017 in 25 video's
Op maandag wordt Cannes 2017 langzaam in gang getrokken maar op dinsdag barst het echt los. In de vroege ochtend is het ontbijt van MarketingTribune en MacGyver het kloppend hart van de Nederlandse Creatieve Industrie.

Het eerste ontbijt van Cannes 2017 is grotendeels in handen van RA*W. De eerste die we spreken is Bart Delwig, Digital Content Producer bij Social Inc. Hij is wisselend tevreden over het officiële programma tot nu toe...

Lees Meer

 
MEC lanceert internationale Mondriaan-campagne
Samen met mediabureau MEC en Kinetic lanceert het Gemeentemuseum Den Haag een grote campagne rond de tentoonstelling De ontdekking van Mondriaan. Deze tentoonstelling laat de bezoeker op een unieke manier Mondriaans weg naar abstractie ontdekken...

Lees Meer

 
Goede branded content geeft een hogere ROI dan goede reclame
Effectiviteit van reclame neemt af, branded content is hot. Het medialandschap verandert en het denken over marketing en communicatie gaat mee in die beweging. In de nooit aflatende strijd om aandacht van de consument wordt steeds vaker branded content ingeschakeld...
Effectiviteit van reclame neemt af, branded content is hot. Het medialandschap verandert en het denken over marketing en communicatie gaat mee in die beweging. In de nooit aflatende strijd om aandacht van de consument wordt steeds vaker branded content ingeschakeld.

Lees Meer

 
Groeiende interesse voor influencer relation management
Voor steeds meer bedrijven wordt influencer marketing een belangrijk onderdeel van de marketingstrategie. Uit onderzoek van metabanenzoekmachine Joblift blijkt dat hoewel influencer marketing aan een stevige opmars bezig is...

Lees Meer

 
Qmusic start Top 500 van het Foute Uur
Vanaf maandag staat Qmusic een week lang in het teken van het Foute Uur. Luisteraars hebben de afgelopen weken de Top 500 van het Foute Uur samengesteld met een recordaantal stemmen op hun favoriete nummers...

Lees Meer

 
Clement Postmus CEO The Edge Initiative

Clement Postmus is per 1 juli benoemd tot CEO van The Edge Initiative. Hij was tot december 2016 werkzaam als directeur van Omroep Reclame Nederland (ORN). Mediabedrijf The Edge Initiative werd vorige maand overgenomen door Candid Group...


Lees Meer

 
Kingsday fuseert met 180 Amsterdam tot 180 Kingsday, Sander Volten CEO

De creatieve bureaus Kingsday en 180 Amsterdam gaan fuseren. Het nieuwe bureau, 180 Kingsday, zal worden geleid door Sander Volten als CEO. Al Moseley, het huidige boegbeeld van 180 Amsterdam, gaat zich als International President richten op de bloei van het mondiale 180 micro-netwerk...


Lees Meer

 
180 Kingsday wint pitch BMW
180 Kingsday, dat de afgelopen vijf jaar al als lead-agency voor MINI werkte, zal vanaf 1 september ook voor BMW gaan werken. Na een uitgebreide pitch onder begeleiding van 3MO kwam 180 Kingsday als beste naar voren...

Lees Meer

 
[Interview] Peter Haug over de overstap van BMW naar 180 Kingsday

Na meer dan 30 jaar neemt BMW Nederland afscheid van J. Walter Thompson Amsterdam en gaat verder met 180 Kingsday, een fusie van 180 Amsterdam en Kingsday. We spreken met marketingdirecteur van BMW Peter Haug over de afgelopen pitch en de toekomst van het automerk...


Lees Meer

 
Dominic Stas CEO Media Groep Limburg, Henk Pansters COO

Media Groep Limburg, uitgever van onder meer De Limburger, is overgenomen door Mediahuis BV. De Limburgse dagbladen vallen daarmee onder dezelfde eigenaar als NRC/NRC Next, Het Nieuwsblad, De Standaard en Het Belang van Limburg...


Lees Meer

 
delicious. opent shop-in-shop in warenhuis Hudson’s Bay
Het delicious. assortiment is online al verkrijgbaar en straks ook in de winkel. Warenhuisketen Hudson’s Bay opent dit najaar officieel zijn eerste 10 warenhuizen in Nederland met een collectie in fashion, beauty & home...

Lees Meer

 
Quest lanceert Quest Junior
Quest lanceert Quest Junior, een tijdschrift voor nieuwsgierige jongens en meisjes van 8 tot 12 jaar. Quest Junior verschijnt vanaf augustus maandelijks. Ter gelegenheid van de lancering worden 500.000 gratis exemplaren uitgedeeld op 5700 scholen aan kinderen uit groep 6, 7 en 8...

Lees Meer

 
[Interview] Inge Ligthart over 2016, Dawn’s succesjaar
Dawn viel meerdere malen in de prijzen tijdens de afgelopen SAN Accenten. Het is de bekroning op een succesvol jaar waarin het bureau een aantal opvallende campagnes afleverde en Buurman en Buurman sinds jaren weer aan het werk zette. We spreken met Managing Director en Partner van Dawn, Inge Ligthart...

Lees Meer

 
[Commercial Review] Maurice van Susante: Specsavers, Fonds Gehandicaptenzorg, Apple
Allereerst Specsavers, die met haar nieuwe campagne een lans wil breken voor mensen met een gehoorprobleem. Met de inzet van kinderen - die altijd de waarheid vertellen en voor dat stukje emotie zorgen - komt een aantal aannames en vooroordelen aan bod...

Lees Meer

 
 
 
McDonald's Introduces 'Good Times Island'
 

NPO Radio 4 heeft 'Zin in de zomer'

 

KWF lanceert vaderdagcampagne

 

Special ter ere van 15-jarig bestaan Nickelodeon

 

innocent maakt super zijn een koud kunstje


 

Beslist.nl: richt je op niche

 

Robin Piree sluit zich aan bij Sounds Like Film

 

Pool maakt campagne a.s.r. met rapper Sticks

 

First Day of Spring zet millennialactie op voor Stedelijk Museum

 

PIM en Blinker lanceren B2B Marketing Trendrapport 2017




 

Nederlands MediaNetwerk is in Cannes - let's meet!

 

Chunk aan de slag voor NewMotion

 

Onderzoek: e-mailcampagnes met kleine omvang meest effectief

 

Adobe digitaliseert penselen Edvard Munch

 

Bonje met de buren terug op SBS6


 

Snippet Media lanceert tishiergeenhotel.nl

 

Dominic Stas CEO Media Groep Limburg, Henk Pansters COO

 

Tulipani openingsfilm Nederlands Film Festival 2017

 

Nederlandse e-sportsindustrie groeit hard

 

Schilderijen Loving Vincent naar Het Noordbrabants Museum


 

Schilderijen Loving Vincent naar Het Noordbrabants Museum

 

Adobe Stock lanceert zoektechnologie Aesthetic Filters

 

Fotografe Robin de Puy speelt hoofdrol in Spa campagne

 

Exterion Media ontwikkelt Minions spectacular voor Hoogvliet

 

Reizigers besteden meer tijd op het station





 

Gerard van Driesten naar NDC Brand Concepts

 

Corine d’Haans CEO G+J Media Netherlands

 

Interpolis vindt partner in De Speld & Partners

 

KRO-NCRV start interactief online platform Yo Mo!

 

GfK: 49 procent Nederlanders kijkt naar betaalde online videocontent



 

Samenwerking NIMA en Inholland

 

Heidi Baltzer Managing Director Ambassadors + opening 2e vestiging

 

Marcommit: betere samenwerking sales en marketing bovenaan wensenlijst

 

NetBooster en Artefact bundelen krachten

 

De Bosatlas bestaat 140 jaar




 

TV 538 door kijkcijfergrens van 1 miljoen heen

 

NPO brengt zijn maatschappelijke waarde in beeld

 

DAY lanceert The DAY Poster Project

 

De Persgroep kiest Energize voor Nationale Vacaturebank

 

Onderzoek: sitebezoek neemt toe door RTV-campagne


 

Suzanna Ruis en Xanne Liebregts naar The Gardeners

 

Talpa koopt 200.000 aandelen TMG, breidt belang uit van 28,7 naar 29,2 procent

 

[Vactures] OMS zoekt Junior Accountmanager Digital Audio voor OMX

 

[Vacatures] OMS zoekt Digital Planner Audio voor OMX

 

Boomerang Agency breidt uit met 13 nieuwe werknemers

 
 
[Column] Erwin Fisser: Het kind van de duivel
Bijna niet te missen: rapper Jebroer rapt de tekst “Ik ben een kind van de duivel” en dominees schrikken ervan. Zij vinden het een slechte zaak als jonge kinderen dit soort teksten meezingen...

Lees Meer

 
Havas Lemz maakt indrukwekkende video met 14 religieuze leiders

Een groep zeer prominente religieuze leiders van zeer uiteenlopende godsdiensten van over de hele wereld doen een oproep in een gezamenlijke video: "Maak vrienden met mensen van andere godsdiensten"...


Lees Meer

 
Victoria Beckham exclusief in Vogue Nederland
Speciaal voor het juli/augustusnummer van Vogue Nederland werd Victoria Beckham gefotografeerd zoals je haar nog nooit hebt gezien, op locatie in Los Angeles...

Lees Meer

 
Wereldprimeur: Yuri Schuurkes 'koopt' Opel met YouTube-views
Een primeur bij Opel-dealer Van Mossel OPC in Veghel: 's werelds eerste auto die met YouTube-views is gekocht, is afgeleverd. Yuri Schuurkes wist met zijn spraakmakende video al meer dan een miljoen views te verzamelen en 'kocht' daarmee een nieuwe Opel Astra ter waarde van 23.070 euro...

Lees Meer

 
[Vacatures] Value Zipper zoekt B2B Marketeer
Een ambitieuze doorpakker die marketing, communicatie en content marketing tot in de puntjes beheerst. Als B2B Marketeer ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en creatieve invulling van de B2B marketing- en communicatiestrategie van Value Zipper...
Een ambitieuze doorpakker die marketing, communicatie en content marketing tot in de puntjes beheerst. Als B2B Marketeer ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en creatieve invulling van de B2B marketing- en communicatiestrategie van Value Zipper.

Lees Meer

 
[Vacatures] Value Zipper zoekt een Account Manager Brand Solutions
Jij gaat recht op je doel af. Je hebt een passie voor sales, energie voor tien, een XL-gunfactor en bijbehorende smile. Dát zijn onze eisen. Daartegenover staat dat jij op een eigen manier jouw baan kunt inrichten.
Jij gaat recht op je doel af. Je hebt een passie voor sales, energie voor tien, een XL-gunfactor en bijbehorende smile. Dát zijn onze eisen. Daartegenover staat dat jij op een eigen manier jouw baan kunt inrichten...
Jij gaat recht op je doel af. Je hebt een passie voor sales, energie voor tien, een XL-gunfactor en bijbehorende smile. Dát zijn onze eisen. Daartegenover staat dat jij op een eigen manier jouw baan kunt inrichten.

Lees Meer

 
 
Vacatures

Clipit

HTML/XML Engineer

Media Monitoring Adviseur

 

Discovery Networks Benelux

Production Manager Eurosport

Creative Video Editor

 

E Power Radio & Online

Account Manager Radio

Sales Manager Radio

 

Exterion Media

Communicatie Medewerker
Communicatie Medewerke
Communicatie Medewerke
communicatie medewerker

National Account Manager

Account Manager Concessies m/v

(Digital) IT Manager M/V

 

Improve Digital

Account Director Demand and Partnerships France

 

Initiative

Communication Director

Digital Campaign Manager

 

MediaTest

Senior Research Consultant
(Junior) Research Consultant Media

 

MPG.

Contentmanager Savory NL

Creative 

Contentmanager culinair Allerhande

 

OMG

Front-end developer met gevoel voor design – OMG/Brainshuffle

PHP developer – OMG/Brainshuffle

 

OMS

Digital Planner Audio OMX

Junior Accountmanager Digital Audio OMX

Persgroep

Online Marketeer Werving

Teamlead Data Science Marketing

Customer Data Analist

 

Publicis One

Strategy Director

Media Consultant

Programmatic Consultant

Digital Consultant

Digital Campagne Manager

 

Quadia

Marketingmedewerker

 

Sanoma

Marketing & Sales Analist

 

SEMpeople

Online Marketeer met SEO ervaring

Campaign Manager (32 – 40)

CRO Specialist

Junior Online Marketeer

Marketeer Retail Kindermedia 32 – 36 uur

 

Talpa Radio

Front-end Developer

Legal Counsel

Front-end Developer

Telegraaf Media Groep | TMG

Conceptor

.NET Web Developer

Python Developer

Quality Assurance Engineer

Senior Web Developer

 

The Gardeners

Producer/ project manager

 

Triple

Android Developer

Disruptive Visual Genius

Freelance Developer

iOS Developer

Medior Netwerk Engineer

Intern Visual/Interface Designer

Unity3D Developer

 

Value Zipper

B2B Marketeer

Accountmanager Brand Solutions

 

ZenithOptimedia

Strategy Director

Media Consultant

Programmatic Consultant

Digital Consultant

Digital Campagne Manager






 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -