Jaargang 9 | editie 29 | 27 juni 2017
 
[Interview] Patrick van Hooy over Value Zipper

Vanuit de Quadia Studio's in Hilversum heeft Bas Vlugt een meer dan boeiend gesprek met Patrick van Hooy; oprichter, eigenaar en commercial director van Value Zipper.

Patrick van Hooy, die verschillende posities in sales had bij TMG, Sanoma en De Persgroep, richtte Value Zipper op in 2014: "In gesprekken met kleinere uitgevers merkte ik dat het voor deze partijen lastig is om advertentie-inkomsten te vinden...


Lees Meer

 
Mediahuis krijgt nieuwe dimensie door overname TMG
Met de overname van Telegraaf Media Groep (TMG) en de inbreng van VP Exploitatie als derde aandeelhouder zet Mediahuis een grote stap in de ingeslagen groeistrategie. Mediahuis heeft de afgelopen vier jaar zijn omvang bijna verdrievoudigd en is uitgegroeid tot een toonaangevende multimediale groep in Nederland en België...

Lees Meer

 
[Interview] Shula Rijxman over de maatschappelijke waarde van de NPO
De Nederlandse Publieke Omroep maakte onlangs een rapportage openbaar waarin het dieper ingaat op hun maatschappelijke belang. We spreken met voorzitter Shula Rijxman over de aanleiding van het rapport, de huidige overheidsregels en de toekomst...

Lees Meer

 
Margriet start vriendinnenplatform
Margriet lanceert het platform Margriet Vriendinnen, een online omgeving waar het vinden van vriendschappen centraal staat. Uit het Vriendschapsonderzoek van Margriet blijkt dat vrouwen ervan overtuigd zijn dat vriendschap gelukkiger maakt...

Lees Meer

 
[Column] Frank Waals: Wij van de media hebben spijt
De media zijn weer in de media, je leest het overal. Mensen klagen over de hitte op Twitter, de ergernis over de indeling van de Facebook-feed laait weer op, LinkedIn zou te vaak als persoonlijke reclamezuil worden gebruikt en Henk Westbroek schijnt zelfs iedereen die hij doorgaans on- en offline beledigt binnenkort in biografievorm te zullen opnemen...

Lees Meer

 
StreamOne haalt nieuw kapitaal op en groeit verder
StreamOne, een van de meest vooruitstrevende spelers in de online video markt, maakt bekend dat zij een nieuwe investeringsronde succesvol heeft afgerond. De nieuwe investeringsronde draagt bij aan de verdere (internationale) uitbreiding van StreamOne en haar missie om bedrijven te helpen met het managen, publiceren en monetizen van online video’s.


Lees Meer

 
[Interview] Marjolein Verdam over VIVA400 Visionista’s
Nu VIVA400 tien jaar bestaat, werd het tijd voor een spin-off. Dit werd VIVA400 Visionista’s, een springplank om ambitieuze, jonge vrouwen verder te helpen in hun carrière. We spreken met marketingmanager bij Sanoma Marjolein Verdam over het initiatief, de samenwerking met Renault en de resultaten...

Lees Meer

 
OMS opent productiestudio OMS Studio
Het doel van OMS Studio is om de kwaliteit van audiocommercials naar een consistent hoog niveau te brengen als audiopartner voor adverteerders, creatieven en bureaus.

Door nieuwe ontwikkelingen op het gebied van adverteren op digitale audio ontstaat er vraag naar diversiteit aan radiocommercials...

Lees Meer

 
Philips schakelt VICE in voor online video

Philips en VICE lanceren een online film om de Philips OneBlade onder de aandacht te brengen van een jonge mannelijke doelgroep.

In de film laat acteur Achmed Akkabi zien hoe de Philips OneBlade jonge mannen kan helpen de stijl van hun baard af te stemmen op elke situatie. Het is de eerste keer dat VICE en Philips samenwerken...


Lees Meer

 
[Column] Femke Leemeijer: Het raadsel &C
Wie zou de naam &C hebben bedacht voor het "360°-mediamerk van Chantal Janzen met een maandelijks magazine, website, app, online shop, eigen tv-programma’s en live events", zoals op de website andc.tv te lezen staat...

Lees Meer

 
 
ESL Benelux Championship in Amsterdam Arena

VisitBritain viert 20ste verjaardag Harry Potter met interactieve landkaart

Meltwater lanceert Executive Alerts

 
Online identificatie bij afsluiten telefoonabonnement

Campagne Blue Band door MullenLowe Alfred

Rebranding en 360-gradencampagne Youfone door Natwerk



 
Patrick Alders commercieel directeur MediaLane Holding

Jan Heuvel marketingstrateeg SAMR

BCC schakelt robot in


 
Ze.nl Summerbody Onderzoek: liever geen bikinifoto's op social media

Tour-etappes van start tot en met finish live bij Eurosport

Boek Het event als strategisch marketinginstrument vernieuwd


 
Lennart van der Meulen spreekt zich uit voor een onafhankelijke mediasector

Jonnie & Thérèse Boer van de Librije onthullen eigen luxe magazine

Warsteiner lanceert merkcampagne Het Verschil


 
Ebook-abonnement Kobo Plus bereikt nieuwe lezers

Internetondernemers lanceren De Journalisten Toolkit

PwC: slechts 12 procent organisaties volledig voorbereid op Europese Algemene Verordening Gegevensbescherming


 
RNDBT Content en War Child winnen Gouden Leeuw

Goede branded content geeft een hogere ROI dan goede reclame

Smart Internet Media maakt automatiseringsslag in online vindbaarheid

 
Kruidvat lanceert social photoframe

Evers Staat Op in de Efteling

MEC lanceert internationale Mondriaancampagne
 
 
Flow Lemonade: het eerste Flow-vakantieboek voor jonge meiden

Voor het eerst komt er van de makers van Flow Magazine een special gericht op jonge meiden die op de middelbare school zitten: Flow Lemonade.

Het is een 150 pagina’s tellend vakantieboek vol met ideeën voor de zomer...


Lees Meer

 
[Interview] Arno Peperkoorn: De laatste jaren is er een grote vraag naar specialisten, die meerdere dingen kunnen
De arbeidsmarkt - en dan vooral de uitzendbranche - is dé belangrijke graadmeter van de Nederlandse economie. Om de vinger aan de pols te houden met de trends, ontwikkelingen en bewegingen in de media, marketing en communicatie, interviewen we elke 2 weken een van de recruitmentbureaus, die gespecialiseerd zijn in onze markt. De allereerste is natuurlijk Arno Peperkoorn...

Lees Meer

 
Havaz Lemz maakt campagne Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij

Het is weer zomer en dat betekent dat er weer regelmatig reddingboten zullen worden opgeroepen om mensen te redden.

Om de vrijwilligers bij het zoekwerk naar drenkelingen te helpen, wil de Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij (KNRM) zeehonden opleiden...


Lees Meer

 
[Interview] Anton van Lieshout over het succes van SLAM! op YouTube
Met 300.000 volgers is SLAM! op YouTube groter dan alle kanalen van andere landelijke radiostations bij elkaar. We spreken met zendermanager Anton van Lieshout over het belang van unieke content, crossmedia en de toekomst van radio...

Lees Meer

 
Lumière lanceert digitaal platform lumiereseries.com

Lumière lanceert met lumiereseries.com een digitaal alternatief voor haar eigen dvd- en Blu-rayreleases. Lumiereseries.com is een EST-platform waarop je Lumièreseries digitaal kunt aankopen en onmiddellijk kunt bekijken in HD-kwaliteit.

Om de kijkervaring te optimaliseren wordt het platform ondersteund met een app voor zowel iOS als Android...


Lees Meer

 
[Column] Julie van Mol: Van droom naar daad. Hoe en wat dan?
Dus jij wilt ook schrijver worden! Sluit maar achteraan in de rij, velen staan voor je, maar geen 1.000.000 Nederlanders, zoals ooit werd beweerd. Eind 2007 plaatste ik mezelf daartussen, ik wilde een fictieve roman met (geschiedenis)feiten schrijven...

Lees Meer

 
[Interview] Annemieke van Baal over het maken van een culinair jubileumboek
Tweesterrenrestaurant Aan de Poel bestaat 10 jaar. Om dit te vieren benaderden ze creatief bureau Vandenberg voor het maken van onder andere een luxe jubileumboek. We spreken met Annemieke van Baal, verantwoordelijk voor brand strategy en marketing bij Vandenberg...

Lees Meer

 
 
Vacatures


 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -