Jaargang 9 | editie 30 | 4 juli 2017
Barry van Ruiven - MediaMarkt - en Menno Koningsberger - Talpa Radio - vergapen zich aan JUKE... lees verder
 
Talpa Radio en MediaMarkt lanceren radio- en muziekstreamingdienst JUKE
Talpa Radio en MediaMarkt zien kansen in het verbinden van hun huidige entertainment- en serviceaanbod met de groeiende on demand behoeften van gebruikers. De twee marktleiders in radio, muziek en entertainment bundelen de krachten en hebben samen de strategische joint-venture JUKE Nederland opgericht...

Lees Meer

 
Sanoma lanceert ’s werelds eerste segmentatiemodel in Augmented Reality

In maart dit jaar lanceerden Sanoma en onderzoekbureau SAMR gezamenlijk de BSR Quality Planner, een interactieve tool die kwalitatieve mediaplanning met de waarden van meer dan 150 merken mogelijk maakt.

De toepassing is nu ook beschikbaar in Augmented Reality als hologram. Het is het eerste segmentatiemodel in AR ter wereld...


Lees Meer

 
Roland Teerenstra Managing Director OMD Nederland

Omnicom Media Group Nederland stelt Roland Teerenstra aan als Managing Director OMD Nederland. De aanstelling is, voorafgegaan door een zorgvuldig searchtraject, verzorgd door Result Recruitment.

Teerenstra komt van Dentsu Aegis waar hij verantwoordelijk is voor het Digitale label Isobar, hiervoor was Teerenstra Managing Director van Vizeum...


Lees Meer

 
Mediahuis haalt in na-aanmeldingstermijn 3,3 procent van de TMG aandelen binnen en groeit naar belang van 64,7 procent
Mediahuis heeft in de na-aanmeldingstermijn, een korte periode na het moment dat het bod definitief was geworden, nog 1,5 miljoen aandelen TMG aangekocht voor 6 euro per stuk. Daarmee groeit het belang dat Mediahuis samen VP Exploitatie heeft in TMG tot 64,7 procent...

Lees Meer

 
XITE lanceert Nederlands eerste programmatic advertising campagne op televisie
Muziekvideo brand XITE biedt adverteerders vanaf deze maand de mogelijkheid om online advertentiecampagnes op televisie in te kopen. Hiermee is XITE de eerste TV-zender in Nederland die advertising via het online model aanbiedt via een lineair kanaal...

Lees Meer

 
ORN gaat nauwer samenwerken met STER, heft Raad van Commissarissen op, Frank Eijken directeur in deeltijd, Martijn Boxman leidt sales
De Raad van Commissarissen van ORN heeft na een intensieve periode van het onderzoeken van toekomstopties en in nauw overleg met de RPO’s (Regionale Publieke Omroep) voor ORN en de Ster volgende stappen voor de toekomst gezet...

Lees Meer

 
Commissariaat verduidelijkt samenwerkingsmogelijkheden publieke omroepen met andere partijen
Stel, een publieke omroep wil samen met een regionaal dagblad een nieuwsapp ontwikkelen. Of met een culturele instelling een festival organiseren. Mag dat als een omroep met publiek geld wordt gefinancierd?...

Lees Meer

 
[Column] In-Soo Radstake: Diversiteit in de Nederlandse film en tv sector: Change the system!
Ongeveer anderhalf jaar geleden werd de Werkgroep Diversiteit opgericht; een kongsi van de Dutch Directors Guild, ACT Acteursbelangen, Netwerk Scenarioschrijvers en Film Producenten Nederland, dat op verzoek van het Nederlands Filmfonds vanuit de sector moe(s)t kijken naar de...

Lees Meer

 
RTL verkoopt video-reclame voor Telegraaf en Dumpert
RTL gaat per heden online video-advertentieruimte van de digitale platforms van De Telegraaf en Dumpert van Telegraaf Media Groep (TMG) verkopen. De mediabedrijven delen de visie dat ze elkaar op lokaal gebied kunnen versterken en adverteerders daarmee...

Lees Meer

 
[Interview] Heidi Baltzer over de Amsterdamse creatieve industrie
Ambassadors stelt Heidi Baltzer aan als Managing Director van de onlangs geopende tweede vestiging. De Canadese producer neemt jarenlange ervaring mee uit onder andere New York. We spreken haar over werken aan de grachten, Amsterdam vs. de wereld en haar plannen met de creatieve productiestudio...

Lees Meer

 
Programmatic Advertising groeit met 20 procent
Programmatic Advertising is in 2016 met 20 procent sterk gegroeid, naar een omzet van 225 miljoen euro in Nederland. Opvallende cijfers zien we in programmatic video en programmatic mobile. Programmatic video laat een omzetstijging zien van 95 procent en heeft daardoor nu een 15 procent...

Lees Meer

 
[Column] Roupert Muller: Doorvragen
Eerder deze week tijdens een aflevering van Peptalk op Ziggo Sport, was er (weer) een interessante discussie tussen Formule 1-verslaggevers Olav Mol en Jack Plooij en presentator Jack van Gelder over de definitie van verslaggever vs. journalist in de Formule 1. Is er dan een verschil? Mol vindt van wel...

Lees Meer

 
MediaScience werkt voor Zonnatura
Zonnatura heeft MediaScience ingeschakeld om aan de juiste doelgroep te vertellen dat Zonnatura op aarde is om op een gemakkelijkere manier gezonder en lekkerder te eten. Tijdens deze campagne worden de producten...

Lees Meer

 
TMG start verkoopproces voor Keesing
Telegraaf Media Groep bevestigt dat bestuur en raad van commissarissen besloten hebben om het proces tot verkoop van Keesing Media Group in gang te zetten. Keesing heeft de afgelopen jaren binnen de TMG een sterke groei in omzet en winstgevendheid doorgemaakt...

Lees Meer

 
NDC mediagroep koopt regionale nieuwsmediabedrijf van Boom
NDC mediagroep (NDC) en Boom uitgevers Nieuwsmedia (BuN), het regionale uitgeversbedrijf van Koninklijke Boom uitgevers te Meppel, slaan de handen ineen om samen sterker te staan in de snel veranderende mediawereld...

Lees Meer

 
[MediaWeek] VICE & Philips | Martin Leeflang | Guy Grimmelt | OMS Studio | TMG & RTL
Maandag 26 juni 2017. Het eerste nieuws deze week kwam van StreamOne, speler in online video. Er is een nieuwe investeringsronde afgesloten. Ruud van der Linden, CEO van StreamOne: “We zijn trots op de blijvende samenwerking met onze huidige partners Quintin Schevernels, investeerder met meer dan 15 jaar executive ervaring in online media en Marc Stubbé, Digitaal Media ondernemer en voormalig CCO van Sanoma/SBS...

Lees Meer

 
 
 

Kanalen Viacom Benelux trekken 76 procent meer millennials op prime time

Media Groep Limburg lanceert VIA Limburg: Limburg’s nieuwe weekkrant

Nieuw: Virtueel advocatenkantoor HelloLaw

 

Eberhard van der Laan aangekondigd als tweede gast VPRO Zomergasten 2017

 

Brand activation bureau Barracuda Unincorporated opent kantoor in België


 

Audi verlengt samenwerking met Stedelijk Museum Amsterdam

Spaarders kunnen Air Miles nu ook inzetten voor planeet en klimaat

Juni recordmaand voor BrandDeli

 

Blauw Gras ontwikkelt campagne voor Burendag

 

Het Parool daagt adverteerders uit met Best Designed Advertisement Contest


 

Getty Images verwelkomt Nederland met lancering lokale iStock website

Energiedirect.nl en SuperHeroes lanceren zelfservice-app Regelneef

 

Bristol radioaverteerder van het jaar, McDonald's en Tele2 beste radiocommercials

 

Westland Kaas kiest Sunshine and Sausages


 

Praatpaal kan gaan genieten van een welverdiend pensioen

Nieuwe campagne De Amersfoortse: Verzekeren als een baas

 

National Geographic start fotowedstrijd

 

Roorda en Mediaxplain* aan de slag voor Superunie


 

IMMovator, Hogeschool Utrecht en Universiteit Utrecht starten Data4Media en mediagerichte dataopleidingen

Fashionchic-onderzoek: ruim 87 procent vrouwen gebruikt telefoon niet of minder tijdens vakantie

 

[Onderzoek] Vraagtekens bij veiligheid online persoonsgegevens

 

Creatieve industrie lanceert campagne 8 miljoen gesprekken


 

Bij Igmarathon stopt na 116.585 seconden radio

Kia brengt ode aan vrouwenvoetbal met documentaire

 

Kumpany activeert bobsleesponsoring Holland Casino

 

Eigen Fabrikaat aan de slag voor Welkoop


 

Hogeschool Inholland kiest Uselab voor doorontwikkeling website

Defensie lanceert campagne voor jonge vrouwen

 

ABN Amro schakelt Relay42 in

 

Metro-app voor millennials on the move


 

[Startups] Watermelon Messenger neemt Ecreation over

Valtech Nederland viert 1-jarig bestaan

 

Daniel Ropers volgt Derk Haank op als topman bij Springer Nature

 

CBS: meer ouderen op social media

 
 
MMD breidt uit met 1000 digitale outdoorschermen
MMD breidt vanaf week 27 de nieuwe MMDigital+propositie uit met meer dan 1000 digitale outdoorschermen bij tankstations van Avia. Deze 24” schermen staan aan de pomp en communiceren 1-op-1 met iedereen die tankt...

Lees Meer

 
Raf Stevens en Reinier Rombouts publiceren RAAK!, boek over storytellin
Wil je vertrouwen winnen dan moet je als leider een authentiek verhaal vertellen. Dit is in de huidige, complexe wereld één van de weinige manieren om mensen nog echt te raken, betogen Raf Stevens en Reinier Rombouts in hun nieuwe boek RAAK!...

Lees Meer

 
Adfact en Ebiquity samen in registratie van online display en video campagnes
Mediaregistratiebureaus Adfact en Ebiquity zijn een samenwerking aangegaan om een vollediger beeld te geven van de Nederlandse online advertentiemarkt. Gezamenlijk registeren ze 500 Nederlandse websites – vast en mobiel...

Lees Meer

 
Thomas Hendriks gedelegeerd producent RTL Boulevard en RTL Late Night
Sinds de focus op de dagelijkse televisieprogramma’s is vergroot, is televisieproducent Blue Circle (onderdeel van FremantleMedia Netherlands) flink aan het uitbreiden...

Lees Meer

 
[Startups] Vainu gaat 100 mensen aannemen in Amsterdam
De van origine Scandinavische start-up Vainu is van plan 100 mensen aan te nemen in de komende 12 tot 18 maanden in Amsterdam. Het bedrijf dat in juni vorig jaar haar Nederlandse kantoor heeft geopend...

Lees Meer

 
Restyling voor Jamie magazine
Deze zomer lanceert Veen Media de restyling van Jamie magazine, het internationale food-, travel- en lifestylemagazine van Jamie Oliver. De Nederlandse licentietitel volgt hiermee het Engelse voorbeeld dat in nauwe samenwerking met Jamie Oliver opnieuw in de markt is gezet...

Lees Meer

 
 
Vacatures

 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -