Jaargang 9 | editie 31 | 11 juli 2017
Talpa heeft groen licht gekregen voor de overname van SBS... lees verder
 
Autoriteit Consument & Markt: Talpa mag SBS overnemen

Talpa Holding mag Sanoma Image overnemen. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) ziet in de overname geen nadelen voor de keuzemogelijkheden van consumenten en adverteerders...


Lees Meer

 
G+J Media in de etalage

G+J Media, de Nederlandse dochter van de Duitse tijdschriftenuitgever Gruner + Jahr is te koop. Dat schrijft het FD. G+J Media is onder meer uitgever van de Nederlandse edities van Vogue en National Geographic en van de tijdschriften Jan en Glamour...


Lees Meer

 
[Kijkcijfers] Kijktijd in juni daalt met 8,3 procent, RTL in zwaar weer

De kijktijd is in juni gedaald van 168 minuten in 2016 tot 154 minuten in 2017, een daling van 8,3 procent. Daarmee heeft juni 2017 de laagste kijktijd van het decennium tot nu toe. De laagste score tot nu toe was juli 2013. De trend is dat juli 2017 richting of zelfs onder de 150 minuten zal gaan...


Lees Meer

 
[Interview] Marc Verschoor over het nieuwe Zenith [Interview] Marc Verschoor over het nieuwe Zenith

Zenith heeft een nieuwe mondiale benadering van communicatie onthuld, tezamen met een geheel nieuwe opzet van de merkidentiteit, propositie en platforms van het netwerk. We spreken met Marc Verschoor, COO van Zenith Nederland...


Lees Meer

 
Sanne Visser per 10 augustus directeur WPG Media en Voetbal International

Voorheen was ze onder andere managing director en uitgever bij Mood for Magazines en bij Sanoma. Visser vervangt Allard van Schoneveld, die de functie ad interim vervulde...


Lees Meer

 
[Column] Martin Leeflang: Onze collectieve verslaving aan meningen

Wat vind je van mijn nieuwe schoenen? Heb ik in deze broek een dik achterwerk? Mensen zijn ontzettend afhankelijk van de mening van anderen. Een alternatief voor meningen is het achterhalen van feiten; statistisch gezien geeft die broek je optisch inderdaad een grote toges...


Lees Meer

 
BVA en Ebiquity introduceren modelcontract voor mediabureaus
Voor Nederlandse adverteerders is er nu een Modelcontract Mediabureau beschikbaar. Na alle ophef over de ANA Papers vorig jaar heeft Ebiquity Netherlands dit modelcontract geïnitieerd voor de Nederlandse markt...

Lees Meer

 
[Interview] Astrid van der Hulst over Flow Lemonade [Interview] Astrid van der Hulst over Flow Lemonade

Het Flow Vakantieboek valt zo goed in de smaak dat er regelmatig vraag was naar een boek voor jonge meiden. Daarom is er nu Flow Lemonade, een 150 pagina’s tellend vakantieboek vol met onder andere tekenlesjes, fotografie- en boekentips, plakpagina’s, verhalen en interviews...


Lees Meer

 
Lancering eerste editie van het GTST Magazine Lancering eerste editie van het GTST Magazine
Met een perspresentatie en een feestje in NH Collection Amsterdam Doelen werd gisteravond het eerste nummer van het GTST Magazine overhandigd aan de cast van Goede Tijden, Slechte Tijden en aan de Nederlandse pers...

Lees Meer

 
BNN en VARA vanaf komend seizoen onder één merk

Vanaf de start van het nieuwe televisieseizoen na de zomer gaat fusieomroep BNN-VARA zich als één merk presenteren. Een logische stap waar de tijd rijp voor is, vindt algemeen directeur Gerard Timmer...


Lees Meer

 
SpotX lanceert Audience Lock SpotX lanceert Audience Lock
SpotX introduceert Audience Lock, een nieuw product waarin uitgevers en adverteerders veilig hun first- en third-party data kunnen uitwisselen. Door het lanceren van Audience Lock ondersteunt SpotX uitgevers...

Lees Meer

 
[Interview] Hugh Welchman over de handgeschilderde film Loving Vincent
Hugh Welchman is een bekende in de animatiewereld. Hij heeft verschillende nominaties op zijn naam staan en met Peter en de Wolf won de producer in 2008 een Oscar. Onlangs sloot hij samen met zijn vrouw Dorota Kobiela...

Lees Meer

 
[Commercial Review] Daan van Kuijeren: NPO, KIA, KLM
De NPO heeft een aardig trackrecord als het gaat slimme programma promotie. Het ultieme bewijs hiervan is het feit dat de NPO de laatste jaren meerdere gouden en zilveren Spin Awards won voor slimme digitale initiatieven die programma’s zoals Penoza en Zapmissie op de kaart zetten en interactie met de kijker vergrootten...

Lees Meer

 
VICELAND en Cinéart lanceren VICELAND X CINÉART: INDIE FILM NIGHT
Vanaf vrijdag 7 juli is de wekelijkse VICELAND x CINÉART: INDIE FILM NIGHT te zien in Nederland en Vlaanderen. Dit kondigen VICELAND, tv-zender van VICE, en Cinéart, onafhankelijke filmdistributeur, aan...

Lees Meer

 
[Column] Didier Kick: Waarom je dingen moet liken die je niet leuk vindt

Facebook, iedereen is er in meer of mindere mate mee bezig, zeker als je in de media- of marketingwereld werkt. Maar wat krijg je te zien? Dat bepaal je zelf, door te volgen, ontvolgen, liken, delen of te reageren...


Lees Meer

 
[MediaWeek] JUKE | Segmentatiemodel in Augmented Reality | Programmatic Advertising op TV | Roland Teerenstra | Sanne Visser
Maandag 3 juli 2017. Wat een start van de MediaWeek! Op maandag regent het primeurs. In maart dit jaar lanceerden Sanoma en onderzoekbureau SAMR (SmartAgent MarketResponse) gezamenlijk de BSR Quality Planner, een interactieve tool die kwalitatieve mediaplanning met de waarden van meer dan 150 merken mogelijk maakt. De toepassing is nu ook beschikbaar in Augmented Reality als hologram. Het is het eerste segmentatiemodel in AR ter wereld...

Lees Meer

 
 

[MediaWeek] JUKE | Segmentatiemodel in Augmented Reality | Programmatic Advertising op TV | Roland Teerenstra | Sanne Visser

 

De Utrechtse Internet Courant, de Design Innovation Group en Milvum ontwikkelen feitensysteem

 

Theo Maassen start opnames regiedebuut Billy

 

VPRO en Human ontwikkelen Trees

 

Thermen Bussloo hoofdsponsor Go Ahead Eagles


 

BVA en Ebiquity introduceren modelcontract voor mediabureaus

 

Buzzcapture en Emerce presenteren de Social Travel 30

 

HP/De Stijl richt zich op vrouwen

 

Selma Koedijk aangesteld als CCO van Creative Media Network

 

Awin werkt samen met Tailify


 

Natwerk maakt campagne voor FEBO

 

Wubbe ontwikkelt interactieve stand voor Sanex

 

[Onderzoek] Grootste uitdaging marketeers: bijhouden van veranderende wensen connected customers

 

TomTom ontwikkelt ultrasnelle verkeerstechnologieën

 

Jolieke Keynes Client Services Director Isobar


 

Albert Heijn viert 130-jarig bestaan

 

Zware Jongens ontwikkelen totaalconcept Belgische VBDCK Brewery

 

SpotX lanceert Audience Lock

 

J. Walter Thompson Amsterdam en PLUS introduceren SuperSaus

 

Gemeente Den Haag kiest voor KOKORO Amsterdam


 

CapeRock en Sundio Group ontwikkelen nieuwe identiteit voor Sunweb

 

Ngage Media in de ban van de wielersport

 

Jan Paul de Wildt neemt Kumpany over

 

Sunshine and Sausages en Wayne Parker Kent ontwikkelen SEAT Ibiza-campagne

 

Uitgeefsector in kaart gebracht


 

Uitzending Gemist wordt NPO Start

 

Awin investeert 35 miljoen euro om publishers sneller uit te betalen

 

VOGUE The Book Beach Issue gelanceerd

 

VOGUE The Book Beach Issue gelanceerd

 

Bezoekers Kinepolis gaan real-time een Internationale virtuele Cars race aan


 

Film1 start Premium on demand tv-kanaal

 

KesselsKramer en TamTam ontwikkelen nieuwe positionering, huisstijl en website Kempen

 

PLUS groeit harder dan de markt in eerste halfjaar

 

Lubbers De Jong stelt Gian Slagter aan als online marketeer

 

Sanne Visser per 10 augustus de nieuwe directeur van WPG Media en van Voetbal International


 

Nieuw platform Journa helpt journalisten een merk voor zichzelf te bouwen

 

a.s.r introduceert de Vlieg Veilig app voor drones

 

Parship kiest voor Storm Digital

 

Heineken komt met Coolbag

 

Unilever en Zwanenberg Food Group bundelen krachten in strategische samenwerking

 
 
Ford lanceert videocampagne op Facebook
Automerk Ford, klant bij Mindshare, trapt deze week een nieuwe videocampagne op Facebook en Instagram af waarin geautomatiseerd honderden video’s verspreidt worden, elke gebruiker krijgt een video te zien die specifiek...

Lees Meer

 
FCB Amsterdam introduceert nieuwe digitale dienst KPMG om kennis te delen
KPMG introduceert Smart Tech Solutions: een nieuwe digitale dienst waardoor meer bedrijven gebruik kunnen maken van de collectieve kennis van KPMG. FCB Amsterdam heeft eerst de nieuwe dienst in Nederland gepositioneerd...

Lees Meer

 
[Column] Maarten Ros: Recordboete voor Google is een lachertje
Groot nieuws: Alphabet, het moederbedrijf van Google, kreeg van de Europese commissaris voor mededinging Margrete Vestager een recordboete opgelegd van 2,4 miljard euro wegens machtsmisbruik...

Lees Meer

 
[Interview] Reinier Rombouts over Raak!, zijn boek over leiderschap en storytelling
Een praktisch, plezierig en persoonlijk boek over leiderschap en storytelling. Lezers krijgen inzicht in een eenvoudig model dat ze kunnen gebruiken bij het vertellen van hun verhalen en die van hun organisaties. Maar de theorie krijgt niet de overhand...

Lees Meer

 
[Column] Sara Madou: Ryan Gosling verklaard
Als je echt goed wil lachen, zo’n gniffel die je kaakspieren danig uitdaagt, moet je op Google afbeeldingen eens zoeken op "Ryan Gosling Mickey Mouse Club". Die babyface: Macauley Culkin anno 1990 is er niks bij...

Lees Meer

 
 
Vacatures

 Clipit

HTML/XML Engineer

 

Discovery Networks Benelux

Production Manager Eurosport

Creative Video Editor

 

E Power Radio & Online

Account Manager Radio

Sales Manager Radio

 

Exterion Media

Account Manager Regional Sales

National Account Manager

Account Manager Concessies m/v

(Digital) IT Manager M/V

 

IEX Media

Trafficker / Delivery Executive

 

Improve Digital

Data privacy & Security Officer

Demand & Partnerships Intern

 

Initiative

2 Digital Campaign Managers

 

MediaTest

Senior Research Consultant

(Junior) Research Consultant Media

 

MPG.

Strategy Director

 

OMG

Front-end developer met gevoel voor design – OMG/Brainshuffle

PHP developer – OMG/Brainshuffle

 

OMS

Office Manager

Junior Planner

Digital Planner Audio OMX

Junior Accountmanager Digital Audio OMX

Persgroep

Regionaal Accountmanager Apeldoorn

Accountmanager Print

Teamlead Data Science Marketing

Customer Data Analist

 

Publicis One

Strategy Director

Media Consultant

Programmatic Consultant

Digital Consultant

Digital Campagne Manager

Quadia

Marketingmedewerker

 

Sanoma

Performance Marketing Specialist (fulltime)

Commercieel medewerker binnendienst, Customer Sales en Services

 

SEMpeople

Online Marketeer met SEO ervaring

Campaign Manager (32 – 40)

CRO Specialist

Junior Online Marketeer

Marketeer Retail Kindermedia 32 – 36 uur

 

Talpa Radio

Brand PR- & Communicatieadviseur Sky Radio & Radio Veronica

Legal Counsel

Online Marketing Koning(in)

 

Telegraaf Media Groep | TMG

Conceptor

.NET Web Developer

 

The Gardeners

Producer/ project manager

 

Triple

Android Developer

Disruptive Visual Genius

Freelance Developer

iOS Developer

Medior Netwerk Engineer

Intern Visual/Interface Designer

Unity3D Developer

 

Value Zipper

B2B Marketeer

Accountmanager Brand Solutions

 

Wayne Parker Kent

FRONT-END DEVELOPER

 

ZenithOptimedia

Strategy Director

Media Consultant

Programmatic Consultant

Digital Consultant

Digital Campagne Manager


 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -