Jaargang 9 | editie 32 | 19 juli 2017
Jan Riemens, oprichter, eigenaar en CEO van Zoomin.TV
 
[Interview] Jan Riemens over Zoomin.TV, online video en drone racing

Nederlands MediaNetwerk heeft een meer dan boeiend gesprek met Jan Riemens over zo ongeveer alles: waarom je nooit een studio moet bouwen; dat zowel advertising als sponsoring gaat verdwijnen; dat er niets mis is met televisie maar wel met het businessmodel van televisie; dat het niet in Silicon Valley gebeurt maar in Shanghai; waarom het nooit meer goed komt met Nederlandse media-exploitanten en waarom drone racing een hele grote - en vanzelfsprekend wereldwijde - sport gaat worden.

Kijken!


Lees Meer

 
TMG verkoopt Keesing Media Group aan Ergon, houdt belang van 30 procent - waardering Keesing 150 miljoen euro
Telegraaf Media Groep maakt bekend dat na een zorgvuldig en zeer voortvarend verlopen proces, de aandelen Keesing Media Group worden verkocht aan een samen met Ergon Capital Partners III te vormen partnership. De hierbij overeengekomen waardering voor 100 procent van de onderneming Keesing bedraagt 150 miljoen euro...

Lees Meer

 
[Luistercijfers] Radio 538 behaalt hoogste marktaandeel ooit, Radio 2 toont kracht als nieuwe nummer 2

Het is natuurlijk geweldig als je marktleider bent. Maar het is zo mogelijk nog geweldiger als je als marktleider een record marktaandeel neerzet. Radio 538 doet het.

Het marktaandeel van Radio 538 in de periode MeiJun17 was 13,1 procent, dat is 0,9 procentpunt meer dan in MeiJun16, een stijging van 7 procent. Sky Radio en Radio 10 groeiden ook, Radio Veronica niet. Per saldo behaalde Talpa Radio ook een record marktaandeel van 33 procent...


Lees Meer

 
[Column] Michiel Veugelers: Strijden op awardshows

Diversiteit is de laatste maanden in de marketingcommunicatiebranche een hot topic! Discussies in de vakpers, columns met uiteenlopende visies, een evenement vanuit verschillende vak- en brancheverenigingen is in de maak en in menig boardroom wordt gediscussieerd hoe hoog dit onderwerp op de agenda moet staan.

Om alvast duidelijk te zijn, ik sta hier 100% achter...


Lees Meer

 
Kinepolis en Disney lanceren Kleuterbios: Disney Junior Party

Kinepolis Nederland en Disney slaan de handen ineen voor het concept Kleuterbios: Disney Junior Party. De eerste editie vindt plaats op zondag 27 augustus.

Het concept komt voort uit een recente samenwerking tussen Kinepolis en Disney en zal elk kwartaal terugkeren...


Lees Meer

 
[Interview] Marc Oosterhout over praatjes met vreemden en 8 miljoen gesprekken
De creatieve industrie is in samenwerking met 4 en 5 mei Amsterdam een campagne gestart om mensen met elkaar te verbinden. Omdat mensen steeds meer over elkaar praten, in plaats van met elkaar. We spreken met Marc Oosterhout, voorzitter van de VEA, over 8 mln. gesprekken...

Lees Meer

 
Jacqueline Kolman zendermanager SBS6
Jacqueline Kolman start op 7 augustus als zendermanager van SBS6. In deze functie is zij verantwoordelijk voor onder meer de programmering en programma’s van SBS6, de op twee na grootste tv-zender van Nederland...

Lees Meer

 
Jaarcijfers NRC: Omzet daalt 5,1 procent, winst groeit 6,6 procent, sterke groei digitale abonnementen
NRC Media publiceert het jaarverslag over 2016. De betaalde verkoop van NRC Handelsblad en nrc.next steeg, het aantal leesminuten op de site nrc.nl maakte een grote sprong voorwaarts en de zaterdagverkoop...

Lees Meer

 
[Column] Arno Peperkoorn: Wit
Deze wereld staat aan de voorkant als het gaat om zichtbaarheid en uitstraling naar de mens. Deze wereld draagt een verantwoordelijkheid met zich mee.
Merken, programma's en de makers hebben invloed. En zou dan ook een spiegel moeten zijn van de echte wereld...

Lees Meer

 
HEMA kiest voor OMD

Na een uitgebreide bureau-oriëntatie heeft HEMA OMD geselecteerd als haar nieuwe Internationale mediapartner. Hiermee vertrekt HEMA na acht jaar bij Initiative...


Lees Meer

 
[Interview] Danny van Beek over buitenreclame op tankstations

MMD breidt de nieuwe MMDigital+propositie uit met meer dan 1000 digitale 24”-outdoorschermen bij tankstations van Avia. We spreken met Danny van Beek, directeur van MMD, over 1-op-1 communicatie bij en in tankstations...


Lees Meer

 
Zomer = 538, Radio = 538

538 lanceert deze week de nieuwe crossmediacampagne waarin Zomer = 538, Radio = 538 centraal staat. De campagne wordt de komende weken on air, online, op tv en outdoor en via social media uitgerold. Armin van Buuren heeft een rol in de...


Lees Meer

 
Sanoma versterkt advertentienetwerk met titels Spil Games en IEX

Sanoma breidt haar advertentienetwerk uit met de titels van Spil Games en IEX Media. Deze uitgevers gaan gebruik maken van de oplossingen die Sanoma biedt met betrekking tot de verkoop van hun advertentieruimte...


Lees Meer

 
[Column] Paola Cassone: Wat ons blij maakt

We vinden het tegenwoordig helemaal normaal, maar het concept van geluk als levensrecht is vrij recent. Vóór de 18e eeuw was de wereld een pijnlijke plaats en leven een kwestie van uithoudingsvermogen. Pas met de Verlichting wordt het najagen van geluk een kwestie van persoonlijke groei...


Lees Meer

 
Havas Lemz en Ambassadors: Stop met aardkloten voor Greenchoice

Energieleverancier Greenchoice lanceert deze week een campagne die op een activerende toon consumenten oproept om het heft in eigen hand te nemen...


Lees Meer

 
Warner Bros. en Dumpert starten samenwerking

Televisieproducent Warner Bros. en videoplatform Dumpert hebben een overeenkomst gesloten om gezamenlijk video-formats te ontwikkelen...



Lees Meer

 
 

Miss Montreal geeft ‘Concert in the Sky’

 

Dikkertje Dap in première op 37e editie Nederlands Film Festival

 

Kia selecteert Official Match Ball Carriers voor EK vrouwenvoetbal

 

Webfactory wordt onderdeel van Dept netwerk

 

Paul Clappers treedt toe als partner FNKE


 

BrandBase lanceert campagne WNF op Amsterdam FashionWeek

 

Flair & time to momo lanceren citydropping-campagne

 

BMW presenteert Leftover Art

 

Heineken bevestigt Holland Heineken House in Zuid-Korea

 

KWF verwelkomt 3 nieuwe ambassadeurs



 

BNR lanceert vernieuwde app

 

Nikki van der Velden en Bas Gezelle naar digitaal team MPG.

 

Post.NL: nu zelf bezorgmoment en bezorglocatie aanpassen

 

Roorda breidt uit

 

Warner Bros. en Dumpert starten samenwerking


 

blowUP media lanceert The Collective in Nederland

 

Centralpoint.nl en ClickDistrict versterken samenwerking

 

Roos: eerste digitale assistent voor energieadvies in Nederland

 

Kalenderboek 365 + 1 DAYS geeft overzicht van (typo-)grafisch Nederland

 

Anoma van Eeden, Karim Nadi en Mark van Dijk naar Relay42


 

AkzoNobel kleurt Koninklijk Theater Carré

 

Schoonste Stranden Verkiezing 2017 van start

 

Documentaire Wilders in premiere op Viceland

 

Festivalbezoek in de lift

 

Olympia’s Tour gaat toch door


 

Amstel nieuwe bierpartner van NAC

 

Sanoma versterkt advertentienetwerk met titels Spil Games en IEX

 

Vijf nominaties voor Adwise bij de Google Premier Partner Awards 2017



 

Nieuw seizoen Law and Order voor het eerst bij SBS6

 

Netherlands Women's National Football Team Gets New Crest


 

KRO-NCRV laat ouderen daten in Hotel Romantiek

 

Simone van Putten naar Weber Shandwick

 

Taxicentrale Amsterdam kiest voor Counter Creatives en Counter Content

 

Burny Bos Best Project Award uitgereikt tijdens Cinekid for Professionals

 

Bavaria gaat samenwerken met Spanje’s oudste biermerk Moritz


 

Tijdschrift VROUW reikt VROUW-awards uit

 

Primeur bij Mediaxplain: campagne op basis van live vliegdata

 

OMX onthult programmatic audio buying in Nederland

 

NU.nl start met het platform NUwonen.nl

 

Oprichting Europese technische commissie voor cyber security en gegevensbescherming

 
 
Saskia Wagenmakers Managing Director iProspect

Per 1 september 2017 start Saskia Wagenmakers als Managing Director bij iProspect. In deze rol volgt zij Mark van Dijk op die na 6 jaar het bedrijf verlaat. Wagenmakers werkt sinds december 2016 als commercieel directeur bij iProspect.

In haar nieuwe rol gaat Wagenmakers rapporteren aan Julius Minnaar, CEO van Dentsu Aegis Network...


Lees Meer

 
Erkende Verhuizers kiezen voor M2Media

De Organisatie voor Erkende Verhuizers, met circa 240 aangesloten verhuisbedrijven, heeft na een bureau-oriëntatie gekozen om haar marketing, media en creatie onder te brengen bij M2Media...


Lees Meer

 
[Interview] Elwin Gastelaars over programmatic video advertising

SpotX lanceerde onlangs Audience Lock, waarbij data-uitwisseling versleuteld wordt en zo voldoet aan de nieuwe, strenge wet- en regelgeving op het gebied van databescherming. Het is een van de manieren hoe SpotX bijblijft in de constant veranderende wereld van programmatic. 



Lees Meer

 
Value Zipper: 6 keer zo maak je goede branded content
Het is al vaker gezegd: de consument ergert zich aan opgedrongen en irrelevante reclame-uitingen en adblockers vinden gretig aftrek. Branded content is een goed alternatief om jouw boodschap bij de juiste doelgroep te krijgen...

Lees Meer

 
[Interview] Lex Szanto over Cannes, leeuwen en War Child

RNDBT Content won in Cannes een gouden leeuw in de categorie film craft voor hun Batmanvideo voor War Child. We spreken met Executive Producer Lex Szanto over de campagne, Cannes en de creatieve industrie.


Lees Meer

 
[Column] Marvin Jacobs: De zeven beste podcasts van dit moment
2017 gaat de geschiedenis in als hét jaar waarin podcasting definitief een plek verovert in het medialandschap – althans, in het Engelstalige deel daarvan. Nog nooit verschenen er zo veel kwalitatief hoogwaardige series in zo’n korte tijd. Met lange autoritten en lome middagen in het vooruitzicht deze zomervakantie...

Lees Meer

 
CLUSE kiest voor SuperHeroes Amsterdam

Het snelgroeiende horlogemerk CLUSE kiest voor SuperHeroes Amsterdam voor het ontwikkelen van social media content en de communicatie- en brand strategie. Het is een ambitieuze samenwerking aangezien het label momenteel een van de snelst groeiende merken is in de wereld...


Lees Meer

 
Coca-Cola genereert de hoogste earned, owned en paid mediawaarde
Van de top 20 foodmerken in Nederland realiseert iets meer dan de helft de meeste mediawaarde via paid media. Via owned en vooral earned media weten veel merken de totale mediawaarde echter flink op te schroeven...

Lees Meer

 
[Column] Rutger Mackenbach: Paniek in medialand

Paniek in medialand: de kijkcijfers van tv in juni gaan hard onderuit! Deze daling is de grootste sinds tijden en ook de kijkcijfers van de Tour de France lopen hard terug. Wat een toestand.

Als we iets verder kijken, dan is er een simpele verklaring: de maand juni 2017 was een van de warmste sinds dat we dit bijhouden. De neerslag gedurende deze maand was gemiddeld, maar de helft hiervan viel wel maar in twee dagen, dus de rest van de maand was behoorlijk droog...


Lees Meer

 
[Startups] Join introduceert AI in influencermarketing
Influencermarketing is de snelst groeiende nieuwe vorm van marketing. 67 procent van de marketeers is van plan om het influencermarketingbudget komend jaar te vergroten, aldus onderzoek van de Influencer Marketing Hub (2017)...

Lees Meer

 
EasyJet kiest voor FCB Amsterdam
Luchtvaartmaatschappij easyJet heeft FCB Amsterdam gekozen als het bureau om het merk beter in de Nederlandse markt te positioneren. Zo is het bureau verantwoordelijk voor alle socialmedia- en digital activiteiten en ontwikkelt het bureau het tweede Nederlandse deel van de geïntegreerde Why not?-campagne...

Lees Meer

 
[Column] Erwin Fisser: De app is dood, leve de conversatie!

Ik hou je via je webcam in de gaten... Steek je hand omhoog als je vroeger tijdens geschiedenisles is geleerd dat je om de toekomst te kunnen voorspellen, je je verleden moet kennen? Prachtige zin, net als: de geschiedenis herhaalt zich, maar steeds anders.

Dat maakt het nou juist zo lastig om de toekomst te voorspellen. Want welke onderdelen uit het verleden herhalen zich nou juist wel, en welke niet...


Lees Meer

 


 
 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -