Jaargang 9 | editie 33 | 26 juli 2017
Outdoor campagne van Mobiel.nl op Centraal Station Amsterdam. Exploitant is Exterion Media
 
[Interview] San Fu Maltha over wat er mis is in de Nederlandse filmindustrie

San Fu Maltha is oprichter van filmproductiebedrijf Fu Works Productions, producent van vele documentaires, televisieprogramma's en vooral films, waaronder Zwartboek, Costa, Phileine zegt sorry, Alles is Liefde, Tirza en Een echte Vermeer.

Tijdens een bijzonder boeiend en soms ronduit verontrustend gesprek met het Nederlands MediaNetwerk legt San Fu Maltha uit waarom het veel interessanter is om films te produceren in België dan in Nederland. En dat daarom de Belgische filmindustrie floreert - net zoals de Franse en de Deense dat doen - en de Nederlandse dus niet...


Lees Meer

 
Winst Sanoma Nederland en België groeit, omzet daalt licht

In Nederland en België zag Sanoma in Q2-17 de winstgevendheid verbeteren in print en online als gevolg van kostenbeheersing en het stroomlijnen van interne processen.

Het inmiddels verkochte SBS kende een lagere advertentieomzet. De operationele winst steeg met 15 procent, zonder het verkochte SBS, en ging naar 24,6 miljoen euro...


Lees Meer

 
[Interview] Marcel den Hoed over breken met buitenreclametradities

Recent ontwikkelde Exterion Media samen met Kinetic een nieuwe out-of-homestrategie voor Unilever, waarbij de reguliere abricampagnes van één week worden verspreid over meerdere weken. We spreken met Marcel den Hoed, Sales Director van Exterion Media, over de resultaten...


Lees Meer

 
[Column] Marianne van Soomeren: Waar blijven de hits?!
Elke maand bereiken ons weer de zorgwekkende cijfers van de afkalvende kijkcijfers op tv. Met kunst en vliegwerk proberen STER, RTL en SBS aan hun bereiksafspraken te voldoen...

Lees Meer

 
Stichting Klassieke Concerten en de Persgroep verdiepen samenwerking

Inmiddels werken de Persgroep en Stichting Klassieke Concerten Nederland drie jaar samen. Dit jaar wordt de samenwerking verder uitgebreid. De culturele match met de Volkskrant, Trouw en Het Parool werd al eerder gevonden. Dit najaar zullen AD en de regiotitels worden toegevoegd als onderdeel van de partnership...


Lees Meer

 
Sanne Groot Koerkamp hoofdredacteur Quest
G+J Media heeft Sanne Groot Koerkamp benoemd tot hoofdredacteur van braintainment mediamerk Quest. Zij was tot op heden adjunct-hoofdredacteur van LINDA. en hoofdredacteur van LINDA.meiden...

Lees Meer

 
[Interview] Patrick Molleman over de HEMA als nieuwe klant van OMD

blowUP media is een volle dochteronderneming van een van Europa’s grootste OOH media en online advertising bedrijven, Ströer Group. We spreken met Ernst Vos, CCO van blowUP media, over The Collective en het écht raken van mensen...


Lees Meer

 
VIVAT kiest voor The online company
VIVAT, het moederbedrijf van onder meer Zwitserleven, Reaal en ACTIAM, heeft gekozen voor een lange termijn samenwerking met The online company als digitaal mediabureau voor het verzorgen van...

Lees Meer

 
BrandDogs en Adviesbureau de Rijk fuseren

BrandDogs uit Leeuwarden en Adviesbureau de Rijk uit Beetsterzwaag zijn gefuseerd. Beide bedrijven werkten al geruime tijd samen en zien steeds meer synergie tussen marketing strategie en organisatie ontwikkeling...


Lees Meer

 
[Column] Bob Goulooze: Weg met John de Mol
Hoelang John de Mol al de lijst van de mediapersoon van het jaar aanvoert, weet ik niet. De afgelopen jaren stuurden de samenstellers van deze lijst me een enquêteformulier toe. Ook een lijst met potentiële kandidaten...

Lees Meer

 
HEMA en XXS Amsterdam ♥ iedereen

HEMA houdt van iedereen. Zonder vooroordelen. En dat wil HEMA dit jaar tijdens Pride Amsterdam op een bijzondere manier uitdragen.

Na de t-shirts van vorig jaar, verkoopt HEMA dit jaar de HEMA ♥ shirts, waarvan je van tevoren niet weet welke naam erop staat...


Lees Meer

 
[Column] Deike Schulz: Back in life, back in (cyber)reality anno 1997
Na het afstuderen in mediakunst mocht ik eind 1995 een half jaar vertoeven bij Media-GN (Frank Mohr Instituut) te Groningen. Hier werkte ik aan een kek ideetje, een online galerij voor...

Lees Meer

 
Kinetic, Exterion Media en Unilever experimenteren met OOH
Recent hebben Kinetic en Exterion Media voor Unilever een out-of-homestrategie ontwikkeld. De basis van deze strategie is dat de reguliere Unilever-abricampagnes, bestaande uit een mix van de drie grote...

Lees Meer

 
[Interview] Ernst Vos over blowUP media

blowUP media is een volle dochteronderneming van een van Europa’s grootste OOH media en online advertising bedrijven, Ströer Group. We spreken met Ernst Vos, CCO van blowUP media, over The Collective en het écht raken van mensen...


Lees Meer

 
Weleda en MEC Wavemaker introduceren The Tiny Five
Weleda, producent van natuurlijke en biologische lichaamsverzorging, heeft over de hele wereld tuinen. En één daarvan ligt in Zoetermeer met iets meer dan 1,5 hectare. Een tuin waar ingrediënten onderzocht...

Lees Meer

 
Abovo Media werkt voor MultiTankcard
MultiTankcard, marktleider in de verwerking van zakelijke mobiliteitskosten voor lease- en zakenautorijders, kiest voor Abovo als mediapartner. MultiTankcard is in 2017 een nieuwe weg ingeslagen en gaat...

Lees Meer

 
Talpa 100 procent eigenaar SBS Broadcasting, Peter de Mönnink blijft - voorlopig - aan als CEO
Talpa Holding maakt bekend dat de overname van het belang van Sanoma in SBS per vandaag officieel is en Talpa daarmee 100 procent eigenaar is geworden van SBS Broadcasting. Talpa brengt SBS...

Lees Meer

 
Timm & Pimm lanceert REV
Vorige maand lanceerde online marketingbureau Timm & Pimm haar initiatief REV, een nieuw social marketinglabel met de focus op duurzaamheid en groene groei. Het zusje van Timm & Pimm richt...

Lees Meer

 
 

Speciale BBQ-saus-designtest van BNO NEXTpack

 

Nederlands Film Festival verdiept Interactiveprogramma

 

[Vacatures] Exterion Media zoekt Marketing Data Analyst

 

Eerste commercial De Speld voor Oedipus

 

Heimat maakt Sorry-campagne voor Hornbach

 

Kattenspecial in Jinek


 

Kröller-Müller Museum en Lukkien lanceren First Time Vloggers

 

Tele2 kiest opnieuw voor iProspect

 

WoodWing Software introduces Elvis DAM 6

 

[Startups] Pabbl kiest voor Vertigo 6

 

[Vacatures] Exterion Media zoekt Account Manager National Sales

 

Blokker.nl breidt uit met witgoedassortiment AO.nl


 

Ziggo wint aanbesteding servicenummers Rijksoverheid

 

Arnon Grunberg, Steffen Haars en Flip van der Kuil gastprogrammeurs NFF

 

Peugeot hoofdsponsor Dutch Drone Festival

 

Kult&Ace lanceert Millennial Monitor

 

MassiveMusic en MassiveVoices produceren virtuele stem Samsung

 

Vereniging Bartiméus Sonneheerdt wil meer audiodescriptie op tv


 

AdCoin, cryptovaluta voor online advertentiemarkt gelanceerd

 

Arthur Detering versterkt managementteam Happy Data

 

KesselsKramer en Poort80 ontwikkelen positionering, huisstijl en website Van Lanschot Kempen

 

[Vacatures] Exterion Media zoekt Account Manager Concessies

 

TMG verkoopt Keesing Media Group aan Ergon, houdt belang van 30 procent - waardering Keesing 150 miljoen euro

 

Joris Groot, Jorik Houweling, Romy van der Linden, Ciaran Woods en Naique Tanate lanceren The Good Shop


 

Alleen nog reclamefolders door Amsterdamse brievenbussen met ja-ja-sticker

 

SLAM! Mixmarathon voor tweede jaar in Ziggo Dome

 

Annegien Schilling lanceert boek Imagine. Shoot. Create.

 

Beurs van Berlage en Maison van den Boer verlengen samenwerking

 

Patrick Bolle Managing Director Meltwater

 

Onesize creëert visual identity The Strain


 

[Startups] Ubideo werkt aan Facebook Live-alternatief voor zakelijke markt

 

Retailmarketingbureau IPOS opent in Amsterdam

 

OMS behaalt marktaandeel van 51,3 procent (20-34 jaar)

 

Khanna\Reidinga fuseert en wordt KRFL

 

Progress Communications partner van Sotiria Comms Network

 

Europcar kiest voor Winkelman en Van Hessen


 

Ziggo Go-app uitgebreid met Turkse zenders

 

[Startups] Join introduceert AI in influencermarketing

 

Tina bestaat 50 jaar

 

[Luistercijfers] Radio 538 behaalt hoogste marktaandeel ooit, Radio 2 toont kracht als nieuwe nummer 2

 

Kroon op het Werk accepteert als eerste pr-bureau in Europa bitcoins


 

Desperados klopt aan bij Natwerk voor Be the Party Starter-campagne

 

Saskia Wagenmakers Managing Director iProspect

 

Booking.com onderzoekt relevantie social media en online reviews

 

EasyJet kiest voor FCB Amsterdam

 

Doneren per e-mail of telefoon met STB en bunq

 
 
MassiveMusic en MassiveVoices produceren virtuele stem Samsung
MassiveMusic en MassiveVoices produceren de stem van Bixby, de spraakassistent die Samsung integreert in haar S8 devices in de Verenigde Staten. Het muziekbureau werkte nauw samen met haar stemcastingdivisie...

Lees Meer

 
Delicous. op zoek naar hoofdredacteur, Makkie Mulder met pensioen

"Heb jij culinaire passie en ben je een mediamaker met ruime ervaring op het terrein van online, social, print en video? Wil jij het boegbeeld van delicious. zijn en heb jij het vermogen om met delicious. als marktleider steeds een stapje voor te lopen? Dan is dit je ultieme kans!"...


Lees Meer

 
Arnoud van der Valk Head of Sales The Media Exchange
Arnoud van der Valk heeft de leiding over de salesactiviteiten van The Media Exchange en is verantwoordelijk voor de verkoop van de bij The Media Exchange aangesloten online-audiokanalen...

Lees Meer

 
VPRO maakt programma's internationaal beschikbaar op YouTube
De VPRO richt zich rechtstreeks op een internationaal publiek en treedt buiten de gebaande paden van de NPO. De omroep maakt sinds kort, met een bijdrage van de Europese Commissie en in samenwerking met...

Lees Meer

 
Michael Luttik, Daan Vrijsen, Rob de Boer en Sjoerd Wijtzes naar Abovo Media

Digital Brixx, onderdeel van Abovo Media heeft vier nieuwe specialisten aangetrokken.

Michael Luttik zal de afdeling Strategie versterken als digital strateeg.  De ervaren Michael heeft onder meer gewerkt voor iQu, Wegener en Omnicom Media Group...


Lees Meer

 
NPO biedt Penoza en Flikken Rotterdam aan met audiodescriptie
Dit najaar zendt de NPO de nieuwe seizoenen van de dramaseries Penoza (KRO-NCRV) en Flikken Rotterdam (AVROTROS) uit met audiodescriptie. Audiodescriptie biedt de visueel beperkte kijker de kans om tv-programma’s te volgen...

Lees Meer

 
Retailmarketingbureau IPOS opent in Amsterdam
Het Britse retailmarketingbureau IPOS is uitgebreid naar continentaal Europa met een nieuw kantoor in Amsterdam, ter ondersteuning van de kantoren in Londen en Manchester...

Lees Meer

 
Onesize creëert visual identity The Strain

Het Nederlandse bureau Onesize creëert de visual identity voor het laatste seizoen van de FX-serie The Strain. De creatieve studio zet met het project voor FX Networks hun Amerikaanse expansie voort. Het laatste seizoen van de tv-serie The Strain ging 16 juli in première...


Lees Meer

 
Albert Heijn introduceert augmented reality productscanner
De AH Productscanner is een app die klanten met behulp van augmented reality informatie geeft over ingrediënten, voedingswaarden, allergenen, recepten en herkomst van AH eigen merk-producten...

Lees Meer

 
[Vacatures] TerrierCom zoekt een PR-consultant
TerrierCom is een PR-bureau met klanten uit allerlei sectoren. We werken voor Nederlandse en internationale bedrijven. TerrierCom bouwt aan het imago en de bekendheid van merken. We zorgen dat onze klanten aandacht krijgen voor hun product of dienst. Of voor het verhaal dat ze willen vertellen. Door middel van media coverage, inzet van social media, influencer marketing en creatieve events...

Lees Meer

 
[Vacatures] Exterion Media is hiring!

Lees Meer

 

 
 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -