Jaargang 9 | editie 34 | 3 augustus 2017
 
[Interview] Barbara Barend over Helden Magazine en Helden Media

Vanuit de Quadia Studio's in Hilversum heeft het Nederlands MediaNetwerk een meer dan boeiend gesprek met Barbara Barend over ondernemen in de media, de toekomst van tijdschriften en televisie en de kunst van sportverhalen vertellen:

"Alles wat wij doen, komt voort uit onze kernwaarden - vanuit bewondering, vol vertrouwen, met de hoogste kwaliteit - en in alles wat wij doen, zelfs in de kleinste post op social media, moet dat zitten. We zijn er ziek van als dat niet zo is...


Lees Meer

 
MPG. ontwikkelt chatbot voor Albert Heijn
MPG. heeft met de ontwikkeling van chatbots een nieuwe stap gezet in het realiseren van 1-op-1 contact met de consument. Onlangs is de Groenteboost-chatbot voor Albert Heijn gelanceerd via Facebook messenger. MPG. is verantwoordelijk voor de strategie, ontwikkeling, implementatie, content en begeleiding...

Lees Meer

 
Hoogste marktaandeel ooit voor portfolio BrandDeli

De zenders uit het portfolio van BrandDeli hebben in de maand juli 19,9 procent marktaandeel behaald, het hoogste marktaandeel voor BrandDeli ooit. Dit betekent een stijging van 16 procent ten opzichte van juli vorig jaar.

Ook in primetime werd een nieuw record neergezet met 14,1 procent marktaandeel, een stijging van 33 procent in vergelijking met vorig jaar...


Lees Meer

 
TMG ziet advertentieomzet in print in eerste halfjaar 2017 met 27 procent dalen - winst van 3,1 miljoen euro slaat om in verlies van 11,4 miljoen euro

De resultaten van Telegraaf Media Groep over het eerste halfjaar van 2017 zijn fors lager dan over de eerste helft van 2016. Deze ontwikkeling was al zichtbaar bij de rapportage van de resultaten over de eerste vier maanden van 2017 op 26 mei.

Exclusief bijzondere en eenmalige posten (vooral reorganisatielasten en de kosten die verband houden met de twee openbare biedingen) realiseert TMG in het eerste halfjaar van 2017 een negatieve EBITDA van 6,1 miljoen euro, ten opzichte van een negatieve EBITDA van 1,6 miljoen euro in de eerste helft van 2016...


Lees Meer

 
[Interview] Derk Nijssen over XITE, vervanger van lineaire tv
Muziekbedrijf XITE lanceert de eerste gepersonaliseerde muziektelevisiezender ter wereld. Algoritmes reageren op het gedrag van de kijker en creëren zo custom-made tv-kanalen. We spreken met Derk Nijssen, CEO en oprichter van XITE Networks...

Lees Meer

 
Voetbal Inside Magazine weg bij Pijper Media
Het magazine Voetbal Inside, verbonden aan het gelijknamige tv-programma, is weg bij Pijper Media. Dit meldt Villamedia. De samenwerking met RTL is "in goed harmonie stopgezet", laat RTL weten. "We kijken nu hoe we het VI Magazine zelfstandig of samen met een andere partij voort kunnen zetten...

Lees Meer

 
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Volvo, Interpolis, Ford

Deze keer drie campagnes die een aanspraak doen op emotie. Allereerst Volvo. De autofabrikant laat met de campagne zien wat de kracht is van het kiezen, bouwen en volhouden van een propositie.

In een video van iets meer dan drie minuten laat het merk zien dat auto’s in ons leven vooral een ondergeschikte rol spelen. Dat ze ons veilig moeten houden....


Lees Meer

 
[Interview] Lucy van der Helm over de veelbesproken jongenscampagne van SIRE
SIRE lanceerde een campagne om aandacht te vragen voor de (bewegings)vrijheid van jongens. Het sloeg in als een bom. Social media stroomden binnen no time vol met lof en kritiek. We spreken met de directeur van SIRE, Lucy van der Helm...

Lees Meer

 
Awin en Affilinet fuseren
Axel Springer en United Internet zullen Awin en Affilinet samenvoegen om één wereldwijd affilatenetwerk te vormen. Zodra de transactie is afgerond zal Axel Springer, na goedkeuring van de mededingingsautoriteiten, 80 procent van het bedrijf bezitten en United Internet de overige 20 procent, waardoor Affilinet opgenomen wordt in de Awinorganisatie...

Lees Meer

 
[Column] In-Soo Radstake: Wie saneert de NPO?

Eind 2016 lanceerde Forum voor Democratie (FvD) van Thierry Baudet een 10-puntenplan voor de sanering van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO). Bijna tegelijkertijd startten zij een petitie die sindsdien bijna 20.000 keer is ondertekend, waarvan zo’n 4000 keer recent...


Lees Meer

 
Wordt Ouders van Nu het nieuwe succes van Sanoma?

Ouders van Nu wordt wel eens het nieuwe vtwonen genoemd. En ergens is dat ook wel logisch.

De markt heeft lang gewacht op een opvolger van het succesverhaal vtwonen en Ouders van Nu is in ieder geval een merk dat hiervoor in aanmerking komt...

Lees Meer

 
 

Dutch FilmWorks wil torrentdownloaders opsporen

ING pakt uit voor Pride Amsterdam

Cinekid Festival opent met animatiefilm De buurtspion

 


 
DeepFM wordt Deep Radio

TheCommonAffairs lanceert video rondom homoseksuele jongeren

Samenwerking Vue en Donald Duck

 

 
Teaser: FEBO lanceert kledingcollectie

Sven Huberts Managing Director ad interim Isobar Nederland

Elkeplek.nl start miljoenencampagne voor meer bekendheid

 


 
Nieuwe opzet Het Geluid van Qmusic

Neneh Verburg consultant Mediaxplain*

[Kijkcijfers] Zomergasten met Eberhard van der Laan trekt 1 mljoen kijkers

 


 

TheBoardRoom start categorieën beauty en sports

PR-abonnement aan de slag voor Hotel Novotel Amsterdam Schiphol Airport

Documentaire A Family Quartet in première op het Nederlands Film Festival

 


 

&C snelst groeiende magazine merk op social media

Rotterdamse kinderkrant Jong010 wil landelijk uitbreiden

Cartoon Network introduceert nieuwe serie in OK K.O.! Lakewood Plaza Turbo App

 


 

Likes zijn binnen, Christiaan Kuyvenhoven nodigt Kevin Spacey uit

Disney maakt Cars playlist voor in de auto

Winkelman en Van Hessen wint pitch Cyber Security Week

 


 

Boomerang Agency creëert Unbox Your Life-video Samsung

Gemeente Den Haag kiest Weber Shandwick

Natwerk ontwikkelt B2B-campagne Port of Amsterdam

 

 

Campagne Ogilvy Amsterdam en Philips voor Rijksmuseum

[Startups] Revolve gaat samenwerking aan met Spinnin’ Records

Talmon Kochheim directeur VEA

 
 
[Interview] Jerome Kuijken over adverteren met De Speld
Onlangs lanceerde het contentbureau van het satirische online platform De Speld hun eerste commercial, voor biermerk Oedipus. We spreken met Jerome Kuijken, Head of Advertising, over de ambities van De Speld & Partners...

Lees Meer

 
Comedy Central beleeft beste maand ooit
Viacom Benelux-zender Comedy Central beleefde in juli haar beste maand ooit. De zender steeg in juli naar een marktaandeel van 4 procent in de doelgroep 20-49 jaar. Een stijging van 19 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar..

Lees Meer

 
[Column] Sara Madou: Producenten versus regisseurs | Geld versus creativiteit

Onlangs werden Phil Lord en Christopher Miller ontslagen. Die namen zeggen je misschien niet zoveel, maar het duo is onder andere het gecombineerde brein achter The Lego Movie(s) en de 21/22 Jump Street revival.

Dat ontslag viel hen ten deel bij een film waar filmnerds in het algemeen, en Star Wars-fans in het bijzonder, al tijden naar uitkeken: de nog ongetitelde Han Solo preque...


Lees Meer

 
TamTam maakt website ASN Bank
De website sluit aan bij de nieuwe uitstraling van de duurzame bank, die eind vorig jaar in samenwerking met bureau Selmore een campagne lanceerde met het motto Zo maakt geld gelukkig..

Lees Meer

 
[Interview] Hesling Reidinga over Khanna\Reidinga\Faralley\LeBon aka KRFL
Samen sta je altijd sterker. Dat moeten Rikki Khanna en Hesling Reidinga hebben gedacht toen ze met zwaargewichten Maarten Versteege en Michel de Goede fuseerden en een nieuw creatief bureau opzetten: KRFL. We spreken met Reidinga over de transitie van Khanna\Reidinga...

Lees Meer

 
N=5 ontwikkelt tv-campagne KPN
KPN lanceert een tv-campagne over een vakantieliefde die opbloeit via een vertaalapp en zet hiermee de Voel je vrij-campagne voort. Deze keer met een commercial en verschillende online video’s waarin de vakantieliefde tussen een Nederlandse jongen en een Kroatisch meisje de hoofdrol speelt...

Lees Meer

 
[Column] Sietse Pots: Waarom Trump (nog) geen nieuwe communicatiedirecteur nodig heeft
Na amper 10 dagen nam het Witte Huis alweer afscheid van zijn communicatiedirecteur Anthony Scaramucci. Een slimme zet, want met Trump als president is elke communicatiedirecteur overbodig. Als ze er dan toch een willen aanstellen, dan heeft Barron Trump (11 jaar) de beste papieren...

Lees Meer

 
SLAM! lanceert digitaal kanaal SLAM! MixMarathon
SLAM! is een nieuw digitaal kanaal gestart: SLAM! MixMarathon. Sinds 2015 zendt het radiostation elke vrijdag 24 uur lang dj-sets uit onder dezelfde naam. De SLAM! MixMarathon is uitgegroeid tot een populair radioconcept, een jaarlijks event in de Ziggo Dome tijdens het Amsterdam Dance Event en vanaf nu dus ook een digitaal radiostation dat 24/7 te beluisteren is...

Lees Meer

 
Nederlands MediaNetwerk zoekt columnisten voor de kanalen Radio, Video, Outdoor, Programmatic Advertising en Branded Content

Na de lancering van het Bioscoop Kanaal gaat het Nederlands MediaNetwerk de komende maanden 5 nieuwe kanalen uitrollen.

Voor al deze kanalen zijn wij op zoek naar columnisten...


Lees Meer

 
Dutch Creative Industry start Engelstalige startup interview serie - meld je aan!
Nederlands MediaNetwerk lanceert de website DutchCreativeIndustry.com.

Op deze Engelstalige website starten we een serie interviews met Nederlandse startups met internationale ambities...

Lees Meer

 


 
 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -