Jaargang 9 | editie 35 | 9 augustus 2017
The Producers' Conference 2017 | (New) Business Models in Film, Video & TV | 20 september 2017 | Nederlands Film Festival | Utrecht
 
The Producers' Conference 2017
ederlands MediaNetwerk en Media Meetings organiseren een nieuw congres; The Producers' Conference 2017, onderdeel van het programma van het Nederlands Film Festival.

The Producers' Conference is het eerste B2B congres voor film, video en televisie in Nederland. Deze drie werelden leefden lange tijd relatief gescheiden naast elkaar maar raken steeds meer verstrengeld en hebben elkaar ook steeds meer nodig...


Lees Meer

 
[Interview] Dimitri Heikamp - MPG. - over conversational commerce

Dimitri Heikamp is Client Content Director bij MPG., een full service bureau voor klanten op gebied van strategie, content en creatie.

Nederlands MediaNetwerk heeft een meer dan boeiend gesprek met Dimitri Heikamp over conversational commerce, chatbots, time spent, messenger apps en de AH Groenteboost...


Lees Meer

 
Hearst Netherlands lanceert Influencer Solutions
Influencer Solutions is een nieuwe benadering van influencermarketing waarbij de combinatie van talentvolle makers, loyale fans en de merken van Hearst Netherlands centraal staan. Met Influencer Solutions speelt Hearst Netherlands in op de ontwikkelingen in influencer marketing...

Lees Meer

 
[Kijkcijfers] NPO, RTL en SBS scoren laagste gezamenlijk marktaandeel van dit decennium - opkomst niche-televisie

De ontwikkeling van de kijkcijfers in juli laten verschillende interessante ontwikkelingen zien. Allereerst de daling van de kijktijd. Na de dreun van min 8,3 procent in juni, viel de daling in juli - min 1,9 procent - ronduit mee.

Er ging een duidelijke dempende werking uit van het EK Vrouwenvoetbal. In de top-5 van meest beken programma's in juli staan vier EK wedstrijden...


Lees Meer

 
[Column] Remco Klöters: Vloggers flagged
Authenticiteit, spontaniteit, persoonlijkheid. Zomaar wat termen die onmisbaar zijn voor een succesvolle social influencer. Jongeren zijn uitermate gevoelig voor alle real life avonturen van vloggers als Enzo Knol, Monica Geuze of Rutger Vink. Maar hoe spontaan, authentiek en op eigen meningen gebaseerd zijn hun vlogs eigenlijk...

Lees Meer

 
Bart van Wanrooij Managing Director Move

Van Wanrooij is voormalig Creative Director van MSLGroup (Publicis Groupe) en wordt verantwoordelijk voor de aansturing van het team van MOVE.

MOVE werd vorig jaar overgenomen door Christine van Dalen en The Oval Office uit België. Beide partijen hebben de ambitie om de expertise van MOVE verder uit te bouwen en de organisatie te verstevigen...


Lees Meer

 
 

De Tweede Kelder van VodafoneZiggo genomineerd voor Europese prijs

Sander van Veen marketingmanager AutoTrack.nl

Linda de Mol als prinses Diana op eigen cover


 

Miriam Huizing contentmanager TEAM

National Geographic zendt veelbesproken tv-experiment The Verdict uit

Sanoma stopt met WTF.nl en Naar School

 

Lieke Martens meest populaire Nederlands Elftal-speler op social media

Glamour verschijnt in XL-formaat

Marianne Aalders pr- en communicatiemanager Madurodam


 

Lemon Scented Tea ontwikkelt concept Twente-glossy

[Kijkcijfers] Nederlands vrouwenelftal Europees Kampioen; 5,4 miljoen mensen kijken naar huldiging

Loes Luca speelt hoofdrol in bioscoopfilm MI VIDA


 

SBS6 zendt Diana-documentaires Channel 4 en BBC uit

Mobile App Users Hesitant to Give Info When Signing Up

Entertainment Business publiceert lijst machtigste spelers Nederlandse vinylindustrie


 

Finale EK vrouwenvoetbal gratis te zien bij Vue Cinemas

Cartoon Network lanceert podcast Steven Universe

[Kijkcijfers] 2,9 miljoen mensen zien Nederlands vrouwenelftal Engeland verslaan op EK Voetbal


 

Jubileumeditie Uitmarkt op nieuwe locatie

Groep creatieven begint Amsterdamse wijnmakerij

Spinnin’ Records lanceert Spinnin’ NEXT, platform voor aanstormend talent


 

Eva Jinek lanceert Facebook live-event met chatbot

3Lab op NPO3 weer van start

PayPal maakt geld versturen via Skype mogelijk

 
 
[Column] Roupert Muller: 6 seconds ads

Onlangs kondigde Facebook aan dat zij samen met een aantal selecte adverteerders een nieuw format voor videoadvertenties willen ontwikkelen. De videoadvertenties kunnen vrij kort worden: het voornemen is advertenties van maximaal 6 seconden te tonen.

Is dat echt de ideale lengte of is het een meesterzet van Facebook om nog meer advertentie-inkomsten binnen te harken...


Lees Meer

 
JCDecaux introduceert Total View Veerpont in Amsterdam

JCDecaux introduceert vervoersreclame te water: adverteerders kunnen vanaf nu de veerpont van openbaarvervoerbedrijf GVB tussen Amsterdam Centraal en Amsterdam Noord inzetten voor een volledige bestickering.

De buitenreclame-exploitant en het ov-bedrijf tillen hiermee hun overeenkomst naar een volgend niveau...


Lees Meer

 
[Interview] Jorn Agterberg over Qmusic en Het Geluid
Het populaire radiospel Het Geluid van Qmusic is na 12 jaar aangepast. Nu maken niet alleen kandidaten op de radio kans op een geldprijs, maar ook iedereen met de Qmusic-app kan meespelen. We spreken met marketingmanager Jorn Agterberg over de zender, het spel en de branche...

Lees Meer

 
GroupM benoemt Robin Bach Kolling tot Managing Director [m]PLATFORM Amsterdam
Per 1 augustus start Robin Bach Kolling als de nieuwe Managing Director [m]PLATFORM Amsterdam van GroupM. Hij volgt Geert Hoogeveen op die deze zomer de groep heeft verlaten...

Lees Meer

 
[Column] Didier Kick: Procter & Gamble betaalt mee aan transfer Neymar

Schrikbarend dat één van ‘s werelds grootste adverteerders haar budget voor digitaal adverteren gigantisch laat slinken. Is het dan over met digitaal adverteren of geeft Procter & Gamble hier een verkeerd signaal?

Ik denk dat ze bij hebben moeten lappen aan de overstap van Neymar naar Paris Saint-Germain, omdat hij anders niet meer met Gilette zou scheren...


Lees Meer

 
Dutch Media Week | Hilversum | 6-13 september 2017
Hilversum staat van 6 tot en met 13 september in het teken van Dutch Media Week, een evenement waarbij media in al hun facetten centraal staan. De week omvat ontmoetingen, kennissessies, experimenten en innovaties...

Lees Meer

 
[Interview] Gian Zandonà over solliciteren via social media
Volgens Monsterboard gebeurt het steeds vaker: mensen vragen informatie over een vacature via WhatsApp of voeren een sollicitatiegesprek via Skype. We spreken met Gian Zandonà, Managing Director van Monster Worldwide, over deze recente ontwikkeling...

Lees Meer

 
Nederlands MediaNetwerk zoekt columnisten voor de kanalen Radio, Video, Outdoor, Programmatic Advertising en Branded Content

Na de lancering van het Bioscoop Kanaal gaat het Nederlands MediaNetwerk de komende maanden 5 nieuwe kanalen uitrollen.

Voor al deze kanalen zijn wij op zoek naar columnisten...


Lees Meer

 
Dutch Creative Industry start Engelstalige startup interview serie - meld je aan!
Nederlands MediaNetwerk lanceert de website DutchCreativeIndustry.com.

Op deze Engelstalige website starten we een serie interviews met Nederlandse startups met internationale ambities...

Lees Meer

 


 
 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -