Jaargang 9 | editie 36 | 28 augustus 2017
Sanoma lanceert de BSR Quality Planner... lees verder
 
[Interview] Dennis Hoogervorst over augmented reality in BSR-onderzoek

Sanoma lanceerde in maart 2017 de BSR Quality Planner. Zoals gebruikelijk met twee assen, in 2D. Dat kon beter, dacht Dennis Hoogervorst, Senior Consultant B2B Strategy & Insights bij Sanoma, toen hij hoorde van een derde dimensie. Met behulp van augmented reality kunnen...


Lees Meer

 
Havas Media en Pointlogic lanceren Commspoint Journey
Samen met Havas Media lanceert Pointlogic Commspoint Journey in Nederland. Commspoint Journey is een grootschalig consumentenonderzoek en softwaresysteem dat organisaties voorziet in het onderzoek en de middelen die ze...

Lees Meer

 
[Column] Martin Leeflang: Hilarische Hornbach zeikt lekker terug op social media
Hebben jullie de tweet van de Hornbach socialmediaservicedesk al gezien? Zomertijd is traditiegetrouw een vruchtbare bodem waarin onzinnige berichten als hot news naar boven komen drijven. Zo kreeg ik een tweetwisseling tussen ene Bianca en de servicedesk...

Lees Meer

 
Squib komt met reclame op de fiets
Squib is een platform dat reclamemethoden biedt op fietsen. Het heeft daarvoor de Squibike ontwikkeld, waarop advertentieruimte wordt aangeboden en waarvan de inkomsten met de Squibgebruikers worden gedeeld...

Lees Meer

 
[Interview] Jorn Agterberg over Qmusic en Het Geluid

Het populaire radiospel Het Geluid van Qmusic is na 12 jaar aangepast. Nu maken niet alleen kandidaten op de radio kans op een geldprijs, maar ook iedereen met de Qmusic-app kan meespelen. We spreken met marketingmanager Jorn Agterberg over de zender, het spel en de branche...


Lees Meer

 
KLM neemt WeChat Pay in gebruik

KLM biedt klanten de mogelijkheid om tickets en diensten te betalen via de online betaaldienst WeChat Pay op KLM.com en WeChat. KLM is de eerste niet-Chinese luchtvaartmaatschappij die deze betaalmethode via het meest...


Lees Meer

 
[Column] Peter Wiegman: ANA-cadabra
Vorig jaar rondom deze tijd ontstond enige beroering in de mediawereld naar aanleiding van de ANA-papers. Eén van de pijnpunten die de Amerikaanse BVA in de zomer van 2016 aan het licht bracht, is het gebrek aan transparantie in de huidige advertentiemarkt...

Lees Meer

 
Tina-dag wordt Tina Festival, Lisa & Lena toegevoegd aan line-up

De eerste internationale act voor Tina Festival wordt Lisa & Lena. De Duitse tweeling heeft miljoenen volgers op de app Musical.ly. Ze doen een speciale Musical.ly performance op het hoofdpodium en verzorgen Meet & Greets met hun fans...


Lees Meer

 
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: We Fashion, NFF, Sigma
Zo roept Chantal Janzen Nederland op een foto in te sturen van de best verpakte mannenbillen. Ze doet dat namens We Fashion. Branded content is hot en een prachtmiddel om je merk op een relevantere...

Lees Meer

 
Amerikaanse Boaz Frankel nieuw gezicht RTL

RTL Gangmakers, het online programma dat een kijkje geeft achter de muren, merken en mensen van RTL, is een gezicht rijker: de Amerikaanse Boaz Frankel. De 35-jarige Boaz is niet alleen nieuw bij RTL, maar ook nieuw in Nederland...


Lees Meer

 
L’Oréal eerste adverteerder op datingapp Happn

Zenith heeft in samenwerking met McCann Amsterdam een samenwerking opgezet tussen L’Oréal Nederland en datingapp Happn. Dit is de allereerste keer dat een adverteerder in Nederland Happn implementeert in hun brand strategie...


Lees Meer

 
 

Koen Regout Managing Director van Koninklijke Verkade

 

Monique Botman vertrekt bij Omnicom Public Relations Group

 

Ibiza Regatta werkt samen met Boatsters

 

The North Face lanceert campagne Walls Are Meant For Climbing

 

Bavaria strikt Maradona voor remake commercial


 

Documentaire Dirk Kuijt in première op Nederlands Film Festival

 

Karwei opent pop-up in aanloop naar najaarscampagne

 

AD dagelijks live vanuit Spanje bij Vuelta met Thijs Zonneveld en Edwin Winkels

 

Qmusic viert mijlpaal van 500.000 Q-members

 

Rian van Heur contentdirecteur AG Connect


 

Sparen voor emoji’s bij Plus

 

Edward Herath en Ilse Gottlieb naar Weber Shandwick

 

Expand Online en Men in Green lanceren platform voor dynamische banners

 

10e Open Studio Dagen op 9 en 10 september

 

Twee internationale festivalnominaties voor KPN-serie Dochters


 

Ziggo organiseert F1-eBattle en GP-voorbeschouwing

 

D-reizen lanceert Facebookcampagne

 

[Startups] ASUS een van eerste adverteerders op Pabbl

 

Reactie NPO na gijzeling

 

Nederlandse jongere dagelijks drie uur op social media


 

#Hashtag bestaat 10 jaar

 

[Onderzoek] Online zorgt voor groei landelijke dagbladmerken

 

George Steur directeur van Bruna

 

Danish Design toont exacte tijd op digitale mupi

 

Kookboek voor 24Kitchen-programma Zoete Spruiten


 

Eerste Mobile Movie Days met Ruben Kazantsev

 

Chris Vannitsem vertrekt bij INDIE

 

Analyse big data Twitter biedt kansen voor toerisme

 

Samenwerking Nederlandse Ski Vereniging en Wintersporters.nl

 

Tiina Salzberg Executive Strategy Director, Head of Planning 180 Kingsday


 

Beekse Bergen kiest voor Today is Canday

 

Pathé vertoont gratis de seizoensfinale van Game of Thrones

 

Raymond van Kasterop Sales & Marketing Director Clear Channel Nederland

 

Nieuwe programmering NPO 3FM, Giel Beelen vertrekt

 

Film 1 stelt Dewi Cleonise aan als Digital Marketeer


 

Digital agency Colours neemt Mangrove over

 

Lipton Ice Tea stimuleert groene mindset met Green Wall-Mupi´s

 

[Onderzoek] OOH genereert meeste online activiteit

 

Greenwheels kiest voor Novel

 

MassiveMusic produceert single voor 25-jarig jubileum Premier League


 

BeyenMedia maakt campagne voor Tweakers.net

Crossmediaal platenlabel FRNT gelanceerd

Hans Prummel en Richard Otto brengen Gaykrant terug


SBS6 kondigt lancering Designdroom aan

Overgrote meerderheid bedrijven laat waardevolle data links liggen




 
 
[Commercial Review] Daan van Kuijeren: Apple, Philips
Apple heeft te maken met tegenvallende verkopen van de Iphone 7. Daarnaast is fanboy en vijand het erover eens dat Apple al een tijdje zichzelf niet meer is en veel van zijn Steve Jobs-magie heeft verloren. Om het tij te keren, of in ieder geval de...

Lees Meer

 
FEBO lanceert kledingcollectie in samenwerking met Natwerk
Enkele weken geleden kondigde FEBO middels een teaservideo de komst van een limited edition kledinglijn aan. Hoewel menigeen dacht dat het een hoax was, is de collectie nu een feit. Diehard FEBO-fans kunnen rondparaderen in een origineel FEBO-tenue en slippers en...

Lees Meer

 
[Column] Marianne van Soomeren: Friendly fire

Net vóór de presentaties van de nieuwe winterprogrammering van televisie laait de discussie weer op: de afschaffing van de STER. Nu niet geïnitieerd vanuit de commerciële omroepen, maar vanuit de eigen gelederen van de publieke omroep. Friendly fire dus...


Lees Meer

 
Hé wat leuk! Een bericht van... Jort Koopman (en je mag zijn baan hebben)
Met in mijn ogen de mooiste baan binnen het pand neem ik na 7,5 jaar, waarvan ruim 4,5 jaar bij NU.nl, afscheid van Sanoma en is het tijd voor een nieuwe uitdaging! Per 1 september zal ik de overstap maken naar NRC als Branded Content Director waar ik het...

Lees Meer

 
N=5 ontwikkelt campagne voor XS4ALL
Over internet horen en lezen we de laatste jaren vooral negatieve berichten. Onze privacy staat online onder druk, social media maken ons ongelukkig en hackers zijn met ransomware uit op geld in ruil voor gegevens...

Lees Meer

 
Digital agency Colours neemt Mangrove over
Colours verstevigt haar positie in de digitale branche met de overname van Mangrove. Colours zet hiermee een volgende stap in haar 2020 ambitie, groei naar een van de grotere digital agencies in de Nederlandse markt...

Lees Meer

 
Stijn van Gerwen VP Brand Partnerships VICE Media Benelux
Met meer dan 12 jaar ervaring in verschillende rollen bij IdtV, Talpa en eerder al bij VICE, zal van Gerwen zich als VP Brand Partnerships gaan richten op de verdere commerciële groei van VICELAND...

Lees Meer

 
Destination marketing: Burgers’ Zoo ontwikkelt 360-gradenvideogame
Koninklijke Burgers’ Zoo heeft een 360-gradenvideogame ontworpen: Burgers’ Zoo Snapshot. Spelers krijgen de opdracht om de mooiste dierenfoto’s te maken in het Arnhemse dierenpark voor een foto-expositie...

Lees Meer

 
Jeroen Verkroost Managing Director Digital bij Omnicom Media Group Nederland
Er is volop dynamiek in de top van Omnicom Media Group Nederland. In januari werd Patrick Molleman de nieuwe CEO. Per 1 september wordt Jeroen VerkroostManaging Director Digital. Verkroost was van 2013 tot 2016...

Lees Meer

 
NOM: bereik print gelijk, digitaal stijgt

Er is volop dynamiek in de top van Omnicom Media Group Nederland. In januari werd Patrick Molleman de nieuwe CEO. Per 1 september wordt Jeroen VerkroostManaging Director Digital. Verkroost was van 2013 tot 2016...


Lees Meer

 
[Column] Niels Bruinsma: De ontwikkelingen van het dagbladenlandschap

De totaal verspreide oplage van alle dagbladen in Nederland ligt tegen de 3 miljoen exemplaren. Dat is een zeer substantieel aantal en daarmee is het voor adverteerders absoluut een medium om rekening mee te houden!

Daar eindigt dan ook direct het goede nieuws mee, want in Nederland loopt de oplage – overigens net als in de rest van de wereld – continu af...


Lees Meer

 
Samenwerking &C en WE
&C Brand Studio en WE Fashion startten in deze brandedcontentsamenwerking de zoektocht naar de meest perfect verpakte mannenbillen. Een team van bekende experts ging de afgelopen weken op zoek naar de lekkerste denimbillen van Nederland...

Lees Meer

 
[Vacatures] De Persgroep zoekt Account Manager Amsterdam
De Persgroep Nederland is een toonaangevende uitgever op het gebied van nieuws, opinie, cultuur, inspiratie en ontspanning; een moderne, professionele uitgever met passie voor media, zowel print als online...

Lees Meer

 
 
 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -