Jaargang 9 | editie 37 | 6 september 2017
 
Anna Nooshin en Monica Geuze zoenend op cover LINDA.meiden
In de nieuwe LINDA.meiden draait het om gewoon jezelf kunnen zijn. In dit nummer steken onder meer Anna Nooshin, Monica Geuze, Rens Kroes en vlogster Ruba Zai een figuurlijke middelvinger op naar vooroordelen, hokjes denken en online haters...

Lees Meer

 
[Luistercijfers] Recordmarktaandelen voor 538, OMS, Talpa Radio en Radio 1

De radio luistercijfers juni-juli 2017 leveren tal van recordmarktaandelen op. En er is ook nog eens van alles aan de hand in de Nederlandse radiowereld. Gaan we!

Het meest blij zijn ze bij 538, waar voor de tweede periode op rij een recordmarktaandeel werd neergezet: 13,2 procent, 0,7 procentpunt hoger dan in dezelfde periode een jaar geleden...


Lees Meer

 
De Persgroep neemt Reclamefolder.nl over
Nederlands grootste aanbiedingenplatform Reclamefolder.nl is overgenomen door de Persgroep Nederland. De overname sluit aan op de digitale strategie van de Persgroep. Huidige eigenaren, waaronder RTL Ventures...

Lees Meer

 
[Interview] Marscha Krouwel over Influencer Solutions van Hearst

De influencerbubbel lijkt uit elkaar te spatten. Al die duizenden volgers blijken geen volgers te zijn en het bereik is moeilijk te meten. De tijd van meer, meer, meer is over.

Dat zag ook Marscha Krouwel, Publishing Group Director Women’s Brands van Hearst Netherlands die met Influencer Solutions op kwaliteit gaat zitten in plaats van kwantiteit. We spreken haar over bereik en micro-influencers...


Lees Meer

 
IPG Mediabrands lanceert Super Digital

IPG Mediabrands Nederland lanceert Super Digital, een full service digital agency met innovatie en digitale transformatie in de kern. Met de oprichting van Super Digital wil IPG Mediabrands haar leidende positie...


Lees Meer

 
[Column] Ruud Verheijen: Mayweather vs McGregor, KO voor pay-per-view in Nederland?
Eindelijk was het zover. Zaterdagnacht. The Fight of the Century. Ik had een dagpas aangeschaft en kon dus via FOXSports/Ziggo de wedstrijd in zijn geheel volgen. Top. Om 04:00 begon de uitzending. Lekker de wekker zetten om...

Lees Meer

 
Improve Digital lanceert de Opportunity Cost Calculator
Improve Digital lanceert de Opportunity Cost Calculator, een tool of feature, van alles-in-een advertentieplatform 360 Polaris. De calculator biedt uitkomst op de discussie omtrent opportunity cost in de branche...

Lees Meer

 
Kim Triesscheijn verlaat The Gardeners

Creatief directeur Kim Triesscheijn vertrekt bij The Gardeners en kiest voor een heel nieuw avontuur. Maira Evers, oprichter en eigenaar van The Gardeners, en Laura Snapper, Client Services Director, blijven voorlopig samen de managementtaken vervullen...


Lees Meer

 
Talenten Talpa Radio Campus starten online station XM

De talenten van de Talpa Radio Campus lanceren het nieuwe online station XM, The Talent Station. Met de lancering gaat tevens de Talpa Radio Campus van start. De zeventien talenten vullen het station volledig zelf in onder begeleiding van de Talpa Radio professionals...


Lees Meer

 
[Column] Remco Klöters: Jesse Klaver ontrafeld

Een lieve film? Propaganda? Een journalistieke documentaire? Een kritiekloze hagiografie? Was het vooraf al the talk of the town: ook na de vertoningen van de film ‘Jesse’ blijven de meningen verdeeld. Tijd om enkele juridische haken en ogen te bespreken die in de discussie een rol kunnen spelen...


Lees Meer

 
Aandeelhouders TMG keuren verkoop aandelen Keesing Media Group aan Ergon goed

Tijdens de Buitengewone Algemene Vergadering van Aandeelhouders van TMG is het voorstel tot de verkoop van de aandelen van Keesing Media Group aan Ergon en het behouden van een indirect minderheidsbelang van 30 procent in Keesing goedgekeurd...


Lees Meer

 
SLAM!, 100%NL en Classic FM nu ook in JUKE
De radiozenders SLAM!, 100%NL en Classic FM zijn ook te beluisteren in JUKE. De JUKE-gebruiker kon al luisteren naar 538, Radio 10, Sky Radio, Radio Veronica en meer dan twintig themakanalen...

Lees Meer

 
[Interview] Marlies van de Meent-Hakvoort over de Hilversum Media Campus

Hilversum staat van 6 tot en met 13 september in het teken van Dutch Media Week, een evenement dat bestaat uit ontmoetingen, kennissessies, experimenten en innovaties. Ook de Hilversum Media Campus is present. We spreken met de marketing- en communicatiemanager...


Lees Meer

 
Online bestedingen stijgen met 13 procent
In het eerste half jaar van 2017 hebben Nederlandse consumenten met 10,66 miljard euro aan online bestedingen 13 procent meer uitgegeven aan het online aankopen van producten en diensten ten opzichte van dezelfde periode in het voorgaande jaar...

Lees Meer

 
[Startup Interview] Ronald Kouvelt, CEO StuComm
Dutch Creative Industry is publishing a series of interviews with Dutch startups. Today we talk to Ronald Kouvelt, CEO of StuComm.

Please describe StuComm?

StuComm focuses on student communication. We offer educational institutions the solution to communicate effectively and efficiently with their students. Our StudentsApp combines information such as time tables, grades and a digital student card in one app...

Lees Meer

 
Georgette Schlick spreekt op The Producers' Conference

Nederlands MediaNetwerk en Media Meetings organiseren een nieuw congres; The Producers' Conference 2017, dat zal plaatsvinden tijdens Nederlands Film Festival in Utrecht.

Het centrale thema van The Producers' Conference is de zoektocht naar nieuwe business modellen. Producenten uit de film-, video- en televisiewereld ontmoeten tijdens dit congres dan niet alleen elkaar maar ook investeerders, distributeurs, consultants, exploitanten, reclame- en mediabureaus en adverteerders.

Georgette Schlick is CEO van FremanteMedia Netherlands sinds 2014 en was eerder CEO van DutchView en SBS.


Lees Meer

 
 

NykampNyboer wordt VIM Group

Utrecht behaalt hoogste pr-waarde

Brunotti hoofdsponsor van WKL Kiteboarding World Cup

Stofzuigende mannen door Flairs Hete Huishoudkalender


 

Qmusic start met nieuwe ochtendshow

Selmore komt met nieuwe film voor Prominent


Media startups centraal in nieuw programma MediaMatters op New Business Radio 


De Perswinkel lanceert Duitse beeldbank: Pelipress


 

MUNT hypotheken winnaar MWM2 Social Reputatie Index 2017

UNITED en Skyhigh TV produceren mixed reality kinderprogramma voor AVROTROS en NPO Zapp

Nominaties Gouden Kalveren 2017 bekend gemaakt

Pearle-actie: win een intiem contact met Jan Smit


 

Arnhemse tech startup IKUU introduceert marketing intelligence-platform

WOMEN Inc. pakt stereotypering aan met nieuwe campagne

Vote Company komt met helicoptertransfer voor bezoekers MIPCOM

AutoWeek gaat alliantie aan met Findio en Circuit Zandvoort


 

BrandDeli weet marktaandeel weer te vergroten

Willemijn Francissen mediadirecteur NTR

Groen & Kool ontwikkelt campagne voor CCV

Frank van Vliet Managing Director Wolters Kluwer Tax & Accounting


 

Online bestedingen stijgen met 13 procent

NPO zendt Nederlands Film Festival uit

MARE presenteert de nieuwe vijftiger: de Quintastics

Kamera Express sponsort Het Perfecte Plaatje


 

KWF start collecteweek met innovatieve collectebussen

NPO FunX lanceert webserie Homies

RTL presenteert seizoen 17/18

Directeur Olaf Croon verlaat Bond Van Adverteerders, gaat naar Rotterdams Philharmonisch Orkest


 

Philips TV onthult laatste Smart TV-innovaties

Buitengewone Algemene Vergadering van Aandeelhouders TMG keurt verkoop aandelen Keesing Media Group goed

Talitha Dirkzwager Managing Director NewsLab

NOS-directeur Jan de Jong naar Feyenoord


 

Allard Frederiks partner in Out in the Open

NNVARA positioneert merkstrategie

Marcommit: 53 procent Nederlandse organisaties mist inzicht klantprofiel

Televisieprogramma voor Chantal Janzen op RTL 4


 
 
[Interview] Jan-Willem van Beek over innoveren op eigen kracht

Hilversum staat van 6 tot en met 13 september in het teken van Dutch Media Week, een evenement dat bestaat uit ontmoetingen, experimenten en innovaties. We spreken met Jan-Willem van Beek, onder andere auteur van het boek Voorbij de startupmania. Hij host een expertsessie over innoveren op eigen kracht...



Lees Meer

 
AutoWeek gaat alliantie aan met Findio en Circuit Zandvoort

AutoWeek heeft samen met partner Findio voor auto een partnership met Circuit Zandvoort afgesproken om het vertrouwen in een zonnige toekomst te bezegelen.

Het circuit is op weg om een grote evenementenlocatie te worden met een focus op auto's, sport en lifestyle en misschien wel ooit de terugkeer van Formule 1 in de Zandvoortse duinen...


Lees Meer

 
[Column] Maarten Ros: Reclamemakers moeten niet mopperen maar innoveren

In Adformatie van afgelopen week las ik het uitgebreide artikel van Robert Heeg over de komst van consultancybedrijven in het reclamevak en ook bij de Lions in Cannes. In zijn artikel spreekt Heeg van een ‘invasie’ van consultants tussen de bekende creatieven en bureaubonzen...


Lees Meer

 
[Interview] Ruud van Gessel over filmen met je iPhone

Hilversum staat van 6 tot en met 13 september in het teken van Dutch Media Week, een evenement dat bestaat uit ontmoetingen, kennissessies, experimenten en innovaties. We spreken met regisseur en producer Ruud van Gessel. Hij is initiatiefnemer van de Mobile Movie Days, die plaatsvinden tijdens het evenement...


Lees Meer

 
G+J Media brengt spin-off JAN uit: JANtje
JANtje is een glossy voor moeders met kinderen van nul tot twaalf jaar, van de makers van JAN. In JANtje staan interviews en verhalen over het ouderschap en opvoeden, maar ook tips voor kind- en oudervriendelijke vakanties, shoppings, een kinderpartijtjesgids en modeseries...

Lees Meer

 
[Column] Reinier Rombouts: Typische verhalen
Hoe vertel je een geloofwaardig verhaal? Een vraag waar leiders, bedrijven en merken iedere dag weer een antwoord op moeten formuleren. In een vorige column Storytelling is geen speeltje betoogde ik dat dit kan door persoonlijk te zijn (IK), duidelijk een groep aan te spreken (WIJ) en actualiteit in je verhaal te stoppen (NU)....

Lees Meer

 
Giel Beelen naar Radio Veronica

Radio Veronica maakt bekend dat Giel Beelen vanaf maandag 9 oktober te horen zal zijn op de zender.

Beelen gaat iedere werkdag zijn radioprogramma De Veronica Ochtendshow met Giel presenteren tussen 06.00 en 09.00 uur...


Lees Meer

 
[Column] Sietse Pots: Data of gevoel; waarop baseer jij je communicatieplan?
Strand, zon, tijd voor vrienden en familie: een paar weken totaal andere dingen doen, zorgt voor een leeg hoofd, een uitgerust gevoel en enthousiasme om weer aan het werk te gaan. Met dat opgeladen gevoel maken veel mensen direct na hun vakantie alweer plannen voor het komende jaar...

Lees Meer

 
[Startup Interview] Pieter Bosschaart, Founder Mr. Prezident
Dutch Creative Industry is publishing a series of interviews with Dutch startups. Today we talk to Pieter Bosschaart, Founder of Mr. Prezident.

Please describe Mr.Prezident?     

Mr.Prezident is a presentation design agency. We have a strong focus on Prezi, Powerpoint and motion design. We are a certified Prezi expert and reseller. We add value in multiple ways. First we advise our clients what presentation tool or technique to use for a specific situation...

Lees Meer

 
Jeroen Koopman spreekt op The Producers' Conference

Nederlands MediaNetwerk en Media Meetings organiseren een nieuw congres; The Producers' Conference 2017, dat zal plaatsvinden tijdens Nederlands Film Festival in Utrecht.

Het centrale thema van The Producers' Conference is de zoektocht naar nieuwe business modellen. Producenten uit de film-, video- en televisiewereld ontmoeten tijdens dit congres dan niet alleen elkaar maar ook investeerders, distributeurs, consultants, exploitanten, reclame- en mediabureaus en adverteerders.

Jeroen Koopman is Creative Producer bij NewBe. NewBe produceert film, video en televisie voor onder meer KPN, Ziggo, RTL en Eye.

Eind september gaat high school comedy Misfit in première. Dit is een co-productie van NewBe en de Duitse filmproducent en -distributeur Splendid Film. De trailer van deze film is inmiddels ruim 800.000 keer bekeken op YouTube en kreeg 13.000 likes, daarmee is het de meest succesvolle Nederlandse filmtrailer ooit.


Lees Meer

 


 
 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -