Jaargang 9 | editie 38 | 13 september 2017
 
Peter de Mönnink Chief Commercial Officer Talpa en CEO SBS, Hylke Sprangers Chief Technology Officer, Joost Galjart als Chief Strategy Officer

De directie van Talpa Holding, bestaande uit founder John de Mol, CEO Pim Schmitz, Chief Corporate Officer Barry Masclee en CFO Shashi Baboeram Panday, wordt uitgebreid met de komst van Peter de Mönnink als Chief Commercial Officer...


Lees Meer

 
STER schrapt in 2018 zowel bureau- als volumekorting

De STER stop met het geven van zowel korting als surcommission per 1 januari 2018. Dit zijn zeer ingrijpende maatregelen voor met name mediabureaus omdat dit direct ingrijpt in hun businessmodel, zo niet in hun bestaansrecht. Onderstaand bericht stuurde STER naar relaties.

Beste relatie,

Vanaf 2018 worden de inkoopmogelijkheden bij Ster voor radio en tv vereenvoudigd. Om al onze relaties hier tijdig over te informeren, zet ik in deze mail graag de belangrijkste veranderingen op een rij...

Lees Meer

 
[Forum] Wat betekent het nieuwe inkoopregime van STER voor mediabureaus?
De STER stopt met het geven van zowel bureau- als volumekorting 1 januari 2018.

Wij vragen een aantal bepalende spelers in de markt naar de gevolgen voor de mediabureaus...

Lees Meer

 
EEN Media (Femmefab) brengt Kin Community naar Nederland

Het Amerikaanse digital media & entertainmentbedrijf Kin Community en het Nederlandse EEN Media maken bekend dat zij een strategische partnership zijn aangegaan.

De strategische partnership tussen Kin Community en EEN Media betreft met name EEN Media’s dochterbedrijf Femmefab, haar bestaande (commerciële) relaties en haar Nederlandse content creators...


Lees Meer

 
The Producers' Conference | 20 september | Nederlands Film Festival Utrecht
Nederlands MediaNetwerk en Media Meetings organiseren een nieuw congres; The Producers' Conference 2017, dat zal plaatsvinden tijdens Nederlands Film Festival in Utrecht op de festivallocatie op het Neude...

Lees Meer

 
Adform en Adcombi gaan samenwerken voor local advertising oplossing
Display advertising platform Adform en adtech ontwikkelaar Adcombi zijn een partnership aangegaan. Met de samenwerking is een koppeling gerealiseerd tussen Adform’s DSP en Adcombi’s lokale advertising techniek...

Lees Meer

 
Katja Schuurman lanceert via het AD videoplatform haar videoserie Return to Sender
Katja Schuurman neemt in deze serie haar naasten mee naar bijzondere plekken in de wereld waar ze met haar stichting Return to Sender (RtS) het verschil probeert te maken...

Lees Meer

 
Erwin van Luit per 1 oktober CEO New Skool Media
New Skool Media benoemt Erwin van Luit per 1 oktober 2017 tot CEO om de integratie tussen de verschillende ondernemingen van New Skool Media verder gestalte te gaan geven...

Lees Meer

 
Ruud Verheijen spreekt op The Producers' Conference 2017

MEC behoort niet alleen tot de grootste maar ook tot de meest innovatieve mediabureaus wereldwijd. MEC is onderdeel van GroupM, dat in Nederland verantwoordelijk is voor 1,5 miljard euro aan reclamebestedingen per jaar.

Ruud Verheijen is als Business Development Director dagelijks bezig met business modellen. Hij zal zijn visie geven op de ontwikkeling van media - ook vanuit adverteerdersperspectief - en zal tevens de wrap-up voor zijn rekening nemen...

Lees Meer

 
Maxus+Helder en MEC worden WAVEMAKER

De naam van het nieuwe media-, content- en technologiebureau, dat wordt gecreëerd door de wereldwijde samenvoeging van Maxus en MEC, is WAVEMAKER...


Lees Meer

 
[Column] Bas Vlugt: John de Mol doet nog niets met SBS maar belofte hangt in de lucht

Nadat de kijktijd in juni met 8,3 procent was gedaald, was de daling in juli met 1,9 procent opvallend mild en even zag het ernaar uit dat het een opmaat zou kunnen zijn voor een groei in de kijktijd in augustus maar augustus laat een daling zien van 6 procent tot 156 minuten per dag...


Lees Meer

 
Brego Keller ceo UM

IPG Mediabrands Nederland benoemt Brego Keller per 1 november als ceo van mediabureau UM. Brego volgt in deze functie Rik Ruts op die in juni UM heeft verlaten...


Lees Meer

 
The Gardeners pr, social & activatie bureau voor ten Cate

The Gardeners is het nieuwe pr, Social Media en activatie bureau voor het Nederlandse ondergoedmerk ten Cate.

Het bedrijf zal zich op verschillende manieren inzetten voor ten Cate, onder meer met een activatie voor de herlancering van het merk...


Lees Meer

 
Wehkamp nieuwe partner van Glamour Beauty TV

Vanaf nu is wehkamp de preferred e-tailer zijn van Glamour Beauty TV. Binnen de App kunnen klanten met een aanraking van het scherm meer informatie krijgen over het product én het beautyproduct direct kopen...


Lees Meer

 
ProMille Media breidt portfolio uit met 27 titels

ProMille Media, het loket voor de nationale adverteerdersmarkt voor regionale en lokale media, heeft per 1 september zijn portfolio uitgebreid met 27 nieuwe titels. Via ProMille Media kunnen adverteerders...


Lees Meer

 
[Interview] Ruud van der Linden over de onlinevideomarkt en zijn StreamOne

StreamOne ontving onlangs een kapitaalinjectie van verschillende investeerders waardoor het nu versneld de internationale ambities kan waarmaken. We spreken met CEO Ruud van der Linden over de ontwikkelingen op de onlinevideomarkt...


Lees Meer

 
Initiative Tomorrow ontwikkelt concept dat verboden zou moeten worden

Compleet in de ban zijn van een snoepje? Het kan bij Autodrop. Autodrop is namelijk zo absurd lekker, dat je er alles aan doet om van de snoepjes te kunnen genieten. Op basis van deze gedachtegang bedacht...


Lees Meer

 
Albert Heijn komt met Allerhande chatbot via Facebook Messenger

Albert Heijn introduceert de Allerhande chatbot via Facebook Messenger. Deze chatbot stuurt iedereen die dat wil elke dag automatisch een recept van de dag. Ook kunnen klanten zelf snel een recept naar eigen smaak...


Lees Meer

 
 

Hornbach start met thuisbrengservice

Topmodel Imaan Hammam op cover van Vogue Nederland

Documentaire Emmy Verhey in première tijdens NFF

Vierde editie DBUFF vindt plaats in Pathé

Miljonairs luisteren het liefst naar nieuwszenders

Ilse van den Hoven naar SchaalX en SCHAAL+



 

Groei e-commerce: 50.000 pakketten per uur voor hoofdvestiging DPD

RA*W en Jonge Honden gaan strijd aan in Van Wou

Primeur: digitalAudience geïntegreerd met DoubleClick

Veronica komt met Nederlandse realityserie over aanstormend dj-talent

Nissan verlengt samenwerking UEFA Champions League

Whiskas viert feest in kattencafé


 

Roularta voornemens Landleven over te nemen van Reed Business Information

Paul Haenen speelt dubbelrol in nieuwe campagne Pricewise

Lemon Scented Tea zet waarderen centraal in Nuon-campagne

Van der Pal Communications Director bij M2Media

Een Echte Vermeer te zien op Amazon Prime in Verenigde Staten

Youfone verwacht binnen drie jaar 160.000 klanten voor nieuwe dienst YoufoneTV


 

Novel ontwikkelt videoserie voor De Nieuwe Kerk

Salon Residence opent boutique hotel in museum Singer Laren

DPD verdubbelt capaciteit in nieuw distributiecentrum vanwege groei e-commerce

Viduate breidt uit met vijftien Europese vestigingen

Etcetera maakt commercial voor Reaal

Beautiful Bali wint Show Me Holland Publieksprijs op Peugeot Dutch Drone Festival


 

IKEA Place app: AR om interieurs virtueel in te richten

Evers Staat Op Run: 130 duizend euro voor Ronald McDonald

e-Spirit opent winkel van de toekomst tijdens DMEXCO

Digital agency Adwise wint eerste prijs bij Google Premier Partner Awards

Ziggo lanceert Youtube serie Binge

CHANEL met reusachtige BlowUP bij Museumkwartier Amsterdam


 

Eurosport breekt eigen records in afgelopen sportzomer

VINEX en SKO verlengen contract NOBO

KesselsKramer ontwikkelt campagne voordekunst

Erwin van Luit per 1 oktober CEO New Skool Media

Dochters van Marco Borsato op 1 in de 100% NL Top 100

L’eau verwelkomt Angelique Walison en Vera Gerring


 

Vriendin viert twintig-jarig bestaan met twintig lezeressen als gasthoofdredacteur

Warner Music neemt Spinnin’ Records over

Rik Weideman strategy director Brandnew

Rijksmuseum presenteert Hollandse meesterwerken op Schiphol

Gijs Moonen leidt digitale tak LEWIS

TUI, Kras en Vliegwinkel.nl over op conversiepad attributie


 

Slimme ontduikingstrucks in nieuw programma Jan de Belastingman

Treinvertraging wordt misschien wel aangenaam door de Vertraging Opwaarderen app

Zoom Media breidt uit met kantoor in Marokko

Clark Bouwman digital strategy consultant LVT Group voor Benelux

Ogilvy Amsterdam zet Philips Hue internationaal in de spotlights


 

Primeur: Pathé, &samhoud media en Samsung lanceren pop-up VR Cinema in CineMec Utrecht

VPRO zoekt met nieuwe programma's grenzen op en steekt ze over

Abovo Media werkt voor sfeerlichtspecialist Calex

TBWA\NEBOKO werkt voor Staatsloterij

Wefilm versterkt zich met regisseurs Wouter Keijzer en Beer ten Kate


 
 
Cosmopolitan grootste millennialmerk

In vier jaar tijd groeide Cosmopolitan uit van een tijdschrift met een website tot het grootste millennialmerk dat zeven platformen bedient en elke maand 2,8 miljoen jonge vrouwen bereikt...


Lees Meer

 
Robert Guis aangesteld als Business Director V6K
Van Zessen Klaar (V6K), creatief bureau uit Leiden, versterkt zich per september met Robert Guis. Guis maakt de overstap van Leo Burnett Amsterdam, waar hij ook werkzaam was als Business Director...

Lees Meer

 
Meezingen centraal in nieuwe campagne Radio 10

Het muziekformat van Radio 10 staat centraal in de nieuwe merkcampagne van de radiozender.

Bekende hits als Valerie van Amy Winehouse, Boogie Wonderland van Earth, Wind & Fire en Take On Me van A-ha zijn typerend voor Radio 10 en komen terug in de tv-commercial en in de online-, printuitingen en outdoor uitingen...


Lees Meer

 
Derk Nijssen spreekt op The Producers' Conference 2017

Muziekbedrijf XITE lanceert de eerste gepersonaliseerde muziektelevisiezender ter wereld. Algoritmes reageren op het gedrag van de kijker en creëren zo custom-made tv-kanalen:

Derk Nijssen: "Anders dan veel televisiebedrijven is XITE een technologiebedrijf, dat met een groot team aan developers constant bouwt aan een verbeterde user interface, een beter algoritme dat individuele muzieksmaak begrijpt en een nog beter samenspel tussen technologie en curatie realiseert...


Lees Meer

 
Tim Beudel naar National Geographic
Tim Beudel is per direct de nieuwe channel director van National Geographic Benelux. In zijn nieuwe rol is Tim Beudel inhoudelijk verantwoordelijk voor het merk, zowel online als TV, en voor de implementatie van brand partnerships en sponsorships...

Lees Meer

 
Warner Music neemt Spinnin’ Records over
Warner Music Group (WMG) kondigt de overname aan van Spinnin' Records. Spinnin' Records, opgericht in 1999, is gevestigd in Nederland en is tevens de thuisbasis van een succesvolle muziekuitgeverij en een managementbureau...

Lees Meer

 
Gijs Moonen leidt digitale tak LEWIS
Internationaal communicatiebureau LEWIS heeft Gijs Moonen aangesteld als Head of Consumer & Digital Netherlands. Gijs gaf al leiding aan de Consumer-divisie in Amsterdam, maar breidt nu..

Lees Meer

 
Nederlands MediaNetwerk roept studenten op om zich aan te melden voor gratis deelname The Producers' Conference 2017

Ben jij een student in media of marketingcommunicatie - dat kan HBO of universitair zijn, je kunt net zijn begonnen, aan het afstuderen of iets daar tussen in - let dan even op...


Lees Meer

 
Clark Bouwman digital strategy consultant LVT Group voor Benelux

LVT Group, de communicatiegroep voor de Benelux, versterkt zijn focus op digitale communicatie met de aanstelling van Clark Bouwman als digital strategy consultant...


Lees Meer

 
TBWA\NEBOKO werkt voor Staatsloterij

Nederlandse Loterij heeft na een intensieve oriëntatie gekozen voor TBWA\NEBOKO als strategisch partner voor haar grootste spelmerk Staatsloterij...


Lees Meer

 
[Vactures] OMS zoekt Junior Trafficker

Als Junior Trafficer versterk jij het Operations team. Binnen deze functie rapporteer je aan de Manager Operations.

Bezit jij een flinke dosis enthousiasme en houd je van uitdagingen? Dan ben jij de persoon die wij zoeken...


Lees Meer

 

 
 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -