Jaargang 9 | editie 38 | 13 september 2017 |
|
De directie van Talpa Holding, bestaande uit founder John de Mol, CEO Pim Schmitz, Chief Corporate Officer Barry Masclee en CFO Shashi Baboeram Panday, wordt uitgebreid met de komst van Peter de Mönnink als Chief Commercial Officer...
|
|
|
|
De STER stop met het geven van zowel korting als surcommission per 1 januari 2018. Dit zijn zeer ingrijpende maatregelen voor met name mediabureaus omdat dit direct ingrijpt in hun businessmodel, zo niet in hun bestaansrecht. Onderstaand bericht stuurde STER naar relaties.
Beste relatie,
Vanaf 2018 worden de inkoopmogelijkheden bij Ster voor radio en tv vereenvoudigd. Om al onze relaties hier tijdig over te informeren, zet ik in deze mail graag de belangrijkste veranderingen op een rij...
|
|
|
|
De STER stopt met het geven van zowel bureau- als volumekorting 1 januari 2018.
Wij vragen een aantal bepalende spelers in de markt naar de gevolgen voor de mediabureaus...
|
|
|
|
Het Amerikaanse digital media & entertainmentbedrijf Kin Community en het Nederlandse EEN Media maken bekend dat zij een strategische partnership zijn aangegaan.
De strategische partnership tussen Kin Community en EEN Media betreft met name EEN Media’s dochterbedrijf Femmefab, haar bestaande (commerciële) relaties en haar Nederlandse content creators...
|
|
|
|
Nederlands MediaNetwerk en Media Meetings organiseren een nieuw congres; The Producers' Conference 2017, dat zal plaatsvinden tijdens Nederlands Film Festival in Utrecht op de festivallocatie op het Neude...
|
|
|
|
Display advertising platform Adform en adtech ontwikkelaar Adcombi zijn een partnership aangegaan. Met de samenwerking is een koppeling gerealiseerd tussen Adform’s DSP en Adcombi’s lokale advertising techniek...
|
|
|
|
Katja Schuurman neemt in deze serie haar naasten mee naar bijzondere plekken in de wereld waar ze met haar stichting Return to Sender (RtS) het verschil probeert te maken...
|
|
|
|
New Skool Media benoemt Erwin van Luit per 1 oktober 2017 tot CEO om de integratie tussen de verschillende ondernemingen van New Skool Media verder gestalte te gaan geven...
|
|
|
|
MEC behoort niet alleen tot de grootste maar ook tot de meest innovatieve mediabureaus wereldwijd. MEC is onderdeel van GroupM, dat in Nederland verantwoordelijk is voor 1,5 miljard euro aan reclamebestedingen per jaar.
Ruud Verheijen is als Business Development Director dagelijks bezig met business modellen. Hij zal zijn visie geven op de ontwikkeling van media - ook vanuit adverteerdersperspectief - en zal tevens de wrap-up voor zijn rekening nemen...
|
|
|
|
De naam van het nieuwe media-, content- en technologiebureau, dat wordt gecreëerd door de wereldwijde samenvoeging van Maxus en MEC, is WAVEMAKER...
|
|
|
|
Nadat de kijktijd in juni met 8,3 procent was gedaald, was de daling in juli met 1,9 procent opvallend mild en even zag het ernaar uit dat het een opmaat zou kunnen zijn voor een groei in de kijktijd in augustus maar augustus laat een daling zien van 6 procent tot 156 minuten per dag...
|
|
|
|
IPG Mediabrands Nederland benoemt Brego Keller per 1 november als ceo van mediabureau UM. Brego volgt in deze functie Rik Ruts op die in juni UM heeft verlaten...
|
|
|
|
The Gardeners is het nieuwe pr, Social Media en activatie bureau voor het Nederlandse ondergoedmerk ten Cate.
Het bedrijf zal zich op verschillende manieren inzetten voor ten Cate, onder meer met een activatie voor de herlancering van het merk...
|
|
|
|
Vanaf nu is wehkamp de preferred e-tailer zijn van Glamour Beauty TV. Binnen de App kunnen klanten met een aanraking van het scherm meer informatie krijgen over het product én het beautyproduct direct kopen...
|
|
|
|
ProMille Media, het loket voor de nationale adverteerdersmarkt voor regionale en lokale media, heeft per 1 september zijn portfolio uitgebreid met 27 nieuwe titels. Via ProMille Media kunnen adverteerders...
|
|
|
|
StreamOne ontving onlangs een kapitaalinjectie van verschillende investeerders waardoor het nu versneld de internationale ambities kan waarmaken. We spreken met CEO Ruud van der Linden over de ontwikkelingen op de onlinevideomarkt...
|
|
|
|
Compleet in de ban zijn van een snoepje? Het kan bij Autodrop. Autodrop is namelijk zo absurd lekker, dat je er alles aan doet om van de snoepjes te kunnen genieten. Op basis van deze gedachtegang bedacht...
|
|
|
|
Albert Heijn introduceert de Allerhande chatbot via Facebook Messenger. Deze chatbot stuurt iedereen die dat wil elke dag automatisch een recept van de dag. Ook kunnen klanten zelf snel een recept naar eigen smaak...
|
|
|
|
In vier jaar tijd groeide Cosmopolitan uit van een tijdschrift met een website tot het grootste millennialmerk dat zeven platformen bedient en elke maand 2,8 miljoen jonge vrouwen bereikt...
|
|
|
|
Van Zessen Klaar (V6K), creatief bureau uit Leiden, versterkt zich per september met Robert Guis. Guis maakt de overstap van Leo Burnett Amsterdam, waar hij ook werkzaam was als Business Director...
|
|
|
|
Het muziekformat van Radio 10 staat centraal in de nieuwe merkcampagne van de radiozender.
Bekende hits als Valerie van Amy Winehouse, Boogie Wonderland van Earth, Wind & Fire en Take On Me van A-ha zijn typerend voor Radio 10 en komen terug in de tv-commercial en in de online-, printuitingen en outdoor uitingen...
|
|
|
|
Muziekbedrijf XITE lanceert de eerste gepersonaliseerde muziektelevisiezender ter wereld. Algoritmes reageren op het gedrag van de kijker en creëren zo custom-made tv-kanalen:
Derk Nijssen: "Anders dan veel televisiebedrijven is XITE een technologiebedrijf, dat met een groot team aan developers constant bouwt aan een verbeterde user interface, een beter algoritme dat individuele muzieksmaak begrijpt en een nog beter samenspel tussen technologie en curatie realiseert...
|
|
|
|
Tim Beudel is per direct de nieuwe channel director van National Geographic Benelux. In zijn nieuwe rol is Tim Beudel inhoudelijk verantwoordelijk voor het merk, zowel online als TV, en voor de implementatie van brand partnerships en sponsorships...
|
|
|
|
Warner Music Group (WMG) kondigt de overname aan van Spinnin' Records. Spinnin' Records, opgericht in 1999, is gevestigd in Nederland en is tevens de thuisbasis van een succesvolle muziekuitgeverij en een managementbureau...
|
|
|
|
Internationaal communicatiebureau LEWIS heeft Gijs Moonen aangesteld als Head of Consumer & Digital Netherlands. Gijs gaf al leiding aan de Consumer-divisie in Amsterdam, maar breidt nu..
|
|
|
|
Ben jij een student in media of marketingcommunicatie - dat kan HBO of universitair zijn, je kunt net zijn begonnen, aan het afstuderen of iets daar tussen in - let dan even op...
|
|
|
|
LVT Group, de communicatiegroep voor de Benelux, versterkt zijn focus op digitale communicatie met de aanstelling van Clark Bouwman als digital strategy consultant...
|
|
|
|
Nederlandse Loterij heeft na een intensieve oriëntatie gekozen voor TBWA\NEBOKO als strategisch partner voor haar grootste spelmerk Staatsloterij...
|
|
|
|
Als Junior Trafficer versterk jij het Operations team. Binnen deze functie rapporteer je aan de Manager Operations.
Bezit jij een flinke dosis enthousiasme en houd je van uitdagingen? Dan ben jij de persoon die wij zoeken...
|
|
|
|
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.
Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier |
Colofon:
Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk
Hoofdredactie: Bas Vlugt www.twitter.com/basvlugt Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl
Hosting: 20NINE www.20nine.nl
In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden. |
|
|
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
|