Jaargang 9 | editie 39 | 18 september 2017
 
[Interview] Gerard van Driesten en Pier Baarsma over NDC Brand Concepts
Nederlands MediaNetwerk is op bezoek bij NDC mediagroep. Niet aan de Sixmastraat in Leeuwarden maar aan de Tt. Vasumweg in Amsterdam Noord.

NDC mediagroep is bezig met een ingrijpende transformatie die het bedrijf van traditionele dagbladuitgever tot een crossmediale speler in nieuwsmedia maakt. En daar hoort een vertegenwoordiging in Amsterdam bij want daar zitten de bureaus en wordt het advertentiegeld uitgegeven...

Lees Meer

 
Marc Verschoor Managing Director Zenith Nederland

Na het afgelopen jaar als coo geopereerd te hebben van Zenith is Marc Verschoor per direct benoemd tot Managing Director Zenith Nederland.

Cornelie Weller, ceo Publicis One: “Ik heb Marc leren kennen als iemand met een sterke digitale en technologische kennis en achtergrond met focus op de klant...

Lees Meer

 
[Forum] Wat betekent het nieuwe inkoopregime van STER voor mediabureaus?
De STER stopt met het geven van zowel bureau- als volumekorting 1 januari 2018. Wij vragen een aantal bepalende spelers in de markt naar de gevolgen voor de mediabureaus.

Thijs Muller | CEO Havas Media: "Wat STER doet, is een interessante move met enorme gevolgen. Dit schudt onze markt op en heeft potentie tot het wegnemen van het achterkamertjes gevoel uit de industrie, waar wij a priori volledig achter staan...

Lees Meer

 
OMX versterkt positie in digital audio advertising

OMX sluit Ibiza Global Radio, Radio 509 en Q-dance aan en groeit in bereik naar drie miljoen unieke luisteraars per maand.

De verkooporganisatie voor audio in Nederland kan dankzij samenwerking met het a2X platform van Triton Digital alle Nederlandse luisteraars bereiken die naar de aangesloten internationale online radiozenders en muziek streaming diensten luisteren...


Lees Meer

 
Xavier van Leeuwe directeur Consumenten bij Telegraaf Media Groep

Xavier van Leeuwe start per 1 oktober als directeur met als aandachtsgebied consumenten bij Telegraaf Media Groep (TMG).

Van Leeuwe wordt bij TMG onder meer verantwoordelijk voor de marketing van de merken, werving en behoud van abonnees, data-analyse en klantbeleving. Hij rapporteert aan CEO Marc Vangeel...


Lees Meer

 
AutoWeek introduceert private-leasevergelijker
AutoWeek heeft de private-leasevergelijker ontwikkeld, waarbij de tarieven van verschillende aanbieders overzichtelijk en onafhankelijk naast elkaar worden gezet. Het autotijdschift hoopt zo orde te scheppen in de, wat ze omschrijft als chaos van private-leasetarieven...

Lees Meer

 
[Column] Paola Cassone: Wat houdt ons tegen?

Onlangs is de nieuwe televisiecampagne van de Nederlandse Spoorwegen gestart.

Geconfronteerd met een slappe boterham in hun verzorgingstehuis, beslissen twee vrienden om in Parijs te gaan lunchen en dat doen ze ook. Zomaar. Vier uur later zitten ze voor een heerlijk bord fruits de mer met uitzicht op de Notre Dame...

Lees Meer

 
Abovo Media werkt voor 999 Games

Abovo Media gaat de planning, inkoop en strategie verzorgen van de tv-campagnes voor bord- en kaartspellenuitgever 999 Games.

De verschillende commercials zullen te zien zijn op Zapp Kids, Nickelodeon, TLC en FOX...


Lees Meer

 
Edo Meijerman spreekt op The Producers' Conference 2017
EuroGroei Films financiert en structureert Nederlandse filmproducties. EuroGroei Films kan daarbij tevens een adviserende of controlerende rol vervullen.

Eurogroei Films was tot dusver als finanier betrokken bij meer dan 30 films, waaronder Tulipani, de openingsfilm van het Nederlands Film Festival 2017, geregisseerd door Mike van Diem...

Lees Meer

 
Yune ontwikkelt nieuwe online videocampagne voor BMW

Content marketingbureau Yune maakt de nieuwe videocampagne voor BMW Nederland. De campagne draait om de innovatieve Steptronic automaat.

BMW heeft Yune gevraagd het creatieve concept voor de nieuwe multimediale Automaatcampagne op zich te nemen. Online video en bijbehorende fotografie staan in het creatieve concept centraal...


Lees Meer

 
Dutch Media Week trekt 300 procent meer professionals dan vorig jaar

De tweede editie van Dutch Media Week heeft de afgelopen acht dagen volle zalen getrokken met de activiteiten voor professionals.

Zo’n 2500 mensen bezochten de verschillende bijeenkomsten. Vorig jaar waren er 650 belangstellenden..


Lees Meer

 
 
Crowdfunding voor Mi Vida van Norbert ter Hall met Loes Luca

Ate de Jong Artist In Residence 2017 van Raindance Film Festival

National Geographic en Universiteit van Nederland lanceren nieuwe webserie




 

Diederick Huszár en Marijke Bron naar &samhoud media

Stadsschouwburg Amsterdam en Rabobank verlengen samenwerking

Lemon Scented Tea ontwikkelt vervolgcampagne voor Nuon ‘Luisteren geeft energie’


 

Epidemie verzorgt introductie Frans beauty-merk Oenobiol Paris

Growth Tribe lanceert Artificial Intelligence voor Marketing opleiding

Fitzroy ontwikkelt Europese campagne A. Vogel




 

Samsung claimt tweede seizoen Het Jachtseizoen van StukTV

Clooney's Suburbicon beleeft Nederlandse première op Leiden International Film Festival

Sourcy Vitaminwater vult Abri’s met honderden flesjes


 

[Startups] Startupgezant Constantijn van Oranje zet werk voort

Alfred goes Bollywood voor nieuwe campagne Simpel

Jeroen Hubert IKEA: nieuwe voorzitter SAN


 

Studentaanhuis officiële partner voor Samsung-overstapservice

Topmodel Imaan Hammam op cover van Vogue Nederland

Groei e-commerce: 50.000 pakketten per uur voor hoofdvestiging DPD


 

Roularta voornemens Landleven over te nemen van Reed Business Information

Novel ontwikkelt videoserie voor De Nieuwe Kerk

IKEA Place app: AR om interieurs virtueel in te richten


 

[Onderzoek] Artis boven Ajax, liever Efteling dan carnaval, Elfstedentocht meest gewaardeerd

Eurosport breekt eigen records in afgelopen sportzomer

Vriendin viert twintig-jarig bestaan met twintig lezeressen als gasthoofdredacteur

 

Meezingen centraal in nieuwe campagne Radio 10

STER schrapt in 2018 zowel bureau- als volumekorting

Hornbach start met thuisbrengservice


 
 
Postbedrijf Sandd neemt Van Straaten Post over

Postbedrijf Sandd heeft overeenstemming bereikt over de overname van Van Straaten Post.

Het gecombineerde bedrijf is in staat zowel de niet- tijdkritische (48- en 72-uurs) alsook de tijdkritische (24-uurs) zakelijke markt te bedienen, met 100 procent landelijke dekking en vijfdaagse bezorging...


Lees Meer

 
[Column] Marvin Jacobs: Waarom slaat een 13 jaar oud medium pas nu aan?

De podcast is afgelopen zomer geëvolueerd van ‘veelbelovend’ tot ‘gevestigd’ medium. Door mijn vakantie miste ik afgelopen zomer een paar weken de nieuwsupdates over podcasting. Een week geleden keerde ik terug naar mijn inbox.

Het leek wel alsof het medium in mijn afwezigheid ineens volwassen was geworden – in elk geval in de Verenigde Staten...


Lees Meer

 
Thomas de Weerd spreekt op The Producers' Conference 2017

Pathé Thuis is de grootste OTT TVOD service in Nederland. Sinds de lancering in 2011 heeft Pathé Thuis een miljoen klanten aan zich weten te binden.

Thomas van de Weerd is sinds december 2012 managing director van Pathé Thuis. Eerder werkt hij voor SBS en Radio 538...

Lees Meer

 
Chantal Janzen lanceert &C Me talent stage

&C Me talent stage is onderdeel van Chantals multimediamerk &C. &C Me talent stage geeft talenten de kans zich via dit online platform te laten zien aan de wereld.

Chantal Janzen: "Voor sommigen is een klein publiek al genoeg, voor anderen is het grote podium een droom...

Lees Meer

 
[Column] Erwin Fisser: QR Code: De Cadel Evans van de tech

Natuurlijk ben ik hier niet uniek in, maar ik hou heel erg van de underdog. En dan niet de-underdog-die-toch-wint, nee de underdog. Ik werd fan van Lance Armstrong in de hoogtijdagen van Alberto Contador. Toen Lance niet meer won dus.

En nu, in de jaren van Froome, ben ik fan van Contador. Het is niet anders. Wielerjournalisten staan bekend om bloemrijk proza, maar ik denk niet dat Armstrong en Contador ooit vergeleken zijn met de QR code...


Lees Meer

 
[Vactures] OMS zoekt Junior Trafficker

Als Junior Trafficer versterk jij het Operations team. Binnen deze functie rapporteer je aan de Manager Operations.

Bezit jij een flinke dosis enthousiasme en houd je van uitdagingen? Dan ben jij de persoon die wij zoeken...


Lees Meer

 
[Vacatures] Exterion Media zoekt Designer

Exterion Media is de buitenreclame-exploitant van Nederland en onderdeel van Exterion Media Group. Buitenreclame, ook wel Out-of-Home, is het oudste massamedium ter wereld en groeit nog steeds. Out-of-Home is hét middel om het verschil te maken, want het is overal en non stop.

Onderweg kom je meerdere keren per dag, bewust of onbewust, in aanraking met de creaties van adverteerders...


Lees Meer

 
Sourcy Vitaminwater vult Abri’s met honderden flesjes

Enkele honderden flesjes Sourcy Vitaminwater kleuren de komende tijd het straatbeeld in diverse grote steden: ze vormen de inhoud van de reclamekasten in Abri’s tijdens een buitenreclame-special bij JCDecaux.

De kleuren van de acht soorten Sourcy Vitaminwater zijn de komende tijd te zien in het straatbeeld van diverse steden: voor een buitenreclame-special vult exploitant JCDecaux zijn reclamekasten met honderden flesjes Sourcy Vitaminwater...

Lees Meer

 


 
 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -