Jaargang 9 | editie 40 | 27 september 2017
Interview met Caren Wassink, directeur B2B bij Mood for Magazines op Nederlands MediaNetwerk TV... lees verder
 
[Interview] Caren Wassink over LINDA., branded content en adverteerders met lef

Mood for Magazines is de uitgever van LINDA. en staat in Nederland op griezelig eenzame hoogte als het gaat om creativiteit, innovatie en succes.

Wij hebben een meer dan boeiend gesprek met Caren Wassink, directeur B2B bij Mood for Magazines, het mediabedrijf waar men dingen slimmer, mooier, leuker, effectiever doet. Met een sprankelende en verfrissende eigenwijsheid waar je vrolijk van wordt...


Lees Meer

 
OMS, NMPi en Transavia werken samen met programmatic audio op digitale radio

Transavia test samen met OMX, de digitale tak van OMS en digital agency NMPi, de eerste retargetingcampagne in Nederland via digitale radio. Consumenten die naar digitale radio luisteren, horen tijdens de reclamemomenten gerichte spots op basis van eerder zoekgedrag op de website van Transavia...


Lees Meer

 
Eerste werk Havas Lemz voor Bolletje
Na een bureauoriëntatie is Havas Lemz aan de slag voor Bolletje. Vanuit een vernieuwde strategie is het eerste werk zichtbaar voor de Lichte Crackers. Centraal staat het bakkersambacht van de bakkers van Bolletje en hun inventiviteit...

Lees Meer

 
[Column] Roland Sars: Tv-operators moeten zich snel gaan gedragen als softwarebedrijven
Softwarebedrijven zijn de mediawereld aan het veroveren. Kijk naar Google, Amazon, Facebook, Twitter, YouTube, Snapchat, Hulu - en ze hebben allemaal een uniek aanbod. Of het nu gaat om realtime communicatie, het delen van persoonlijke momenten of om continu geïnformeerd te blijven...

Lees Meer

 
Persgroep sluit Doetinchem aan op indebuurt.nl

De Persgroep Nederland sluit met Doetinchem de 20ste stad aan op het lokale platform indebuurt.nl. Inmiddels gebruiken ruim 1,5 miljoen mensen dit platform. Samen bekijken ze meer dan 10 miljoen pagina’s...


Lees Meer

 
[Interview] Ton Rozestraten (RTL) over de overname van Adfactor

RTL Nederland maakte onlangs bekend een meerderheidsbelang van 60 procent te nemen in Adfactor. Door het netwerk van Adfactor te combineren met onder andere RTL MCN krijgen adverteerders meer mogelijkheden voor op maat gemaakte campagnes. We  spreken met Ton Rozestraten, CCO van RTL...


Lees Meer

 
[Column] Wouter Bax: Het Gouden Kalf moet nu maar eens een stier worden

Daar gaan ze, de haantjes en de diva’s van de Nederlandse film. Glunderend stappen ze uit de limo’s op de rode loper, hunkerend naar een Gouden Kalf. Maar voorafgaand aan het Nederlands Film Festival ging het op Neude nog heel eventjes over de vraag hoe hun kuntstwerkjes eigenlijk worden betaald...


Lees Meer

 
[Startup Interview] Maarten Roelofs, Founder Diva World Wide
Dutch Creative Industry is publishing a series of interviews with Dutch startups. Today we talk to Maarten Roelofs, Founder of Diva World Wide...

Lees Meer

 
[Column] Marianne van Soomeren: Valsspelen moet kunnen
Met de winst van Tom Dumoulin tijdens het WK Wielrennen nog vers in het geheugen, moest ik terugdenken aan twee incidenten tijdens dit wielerseizoen: het interview met wielerarts Peter Janssen - die verklaarde onze eigen...

Lees Meer

 
DeMedia100 2018 komt eraan. Draag iemand voor!

De veruit meest besproken lijst in de Nederlandse media - DeMedia100 - komt er weer aan.

Hoewel de lijst pas tijdens het DeMedia100 Diner op woensdag 6 december bekend zal worden gemaakt, zijn de voorbereidingen inmiddels in volle gang.

Voor het onderzoek dat ten grondslag ligt aan DeMedia100 2018 zullen tussen de 35.000 en 40.000 professionals uit media en marketingcommunicatie worden uitgenodigd...


Lees Meer

 
 

Pathé Amersfoort en Pathé Tilburg jarig

Genomineerden 10e editie VIVA400 bekend

Ben en KNGF Geleidehonden starten campagne BennieBlind

Special Liliane Fonds met Jaap Jongbloed uitgezonden op NPO 1


 

Originele Yoda uit Star Wars-trilogie in Nederland

Fitzroy, Greenberry, Mindshare, Yune, Qban en Het PR Bureau ontwikkelen campagne Zilveren Kruis

E-commerce marketing sales van Hogeschool Tio Utrecht beste commerciële hbo-opleiding

Crowdfunding voor journalisten van Sint Maarten


 

Dochter Daphne Deckers in derde editie Amayzine

Glamour lanceert koffietafelboek

MBO & Groei Fonds stapt in Burst voor groeiversnelling

BCC gaat partnership aan met bol.com


 

Hagelslagstunt van easyJet en NBTC ter promotie van Nederland

Mae Engelgeer wint Eigen Huis & Interieur Pin 2017

INDIE en Code d'Azur ontwikkelen lens en campagne voor Tele2

Starcom en Cheil lanceren Instagram Stories Canvas voor Samsung


 

K-Swiss official kledingsupplier KNLTB

The Odd Shop versterkt team

Emerce eDay | 5 Oktober 2017 | Amsterdam

Cartoon Network EMEA breidt modelijn The Powerpuff Girls uit



 

Albert Heijn en Freek Vonk starten landelijke spaaractie

Het FD lanceert de app fd focus

[Onderzoek] Data-integratie en automatisering hoog op agenda marketeers

RUMAG introduceert De Social Media Politie

 

Big Shots Group neemt animatiebedrijf WeExplain over

37e editie Nederlands Film Festival van start

Progress Communications wint Global SABRE PR Award

Zalando lanceert Build-programma voor samenwerking startups

 

KRO-NCRV lanceert Snapchatlens tegen pesten

KNLTB lanceert online platform Tennis.nl

Novamedia partner Nederlandse Boekhandelsprijs

Edward van de Ridder Head of Strategy bij Alfred


 

Sir Hotels lanceert city guides op Instagram

NPO 1-programma Het Instituut wint Rose d'Or Award

MediaMarkt, EA Sports en Sony lanceren FIFA 18 Xperience op Utrecht CS

Medipoint breidt omnichannelstrategie verder uit

 
 
[Party!] Nederlands MediaNetwerk is te gast bij... IPG Mediabrands

IPG Mediabrands heeft het kantoor in Amsterdam Zuidoost verruild voor een kantoor onder de rook van de Zuidas. Een prachtig pand dat van buiten wat jaren '70 aandoet - waarschijnlijk omdat het pand in die periode is gebouwd - maar van binnen helemaal...


Lees Meer

 
BCC gaat partnership aan met bol.com

BCC start met de verkoop van groot-en klein huishoudelijke artikelen en televisies via bol.com. Op de korte termijn zal dit assortiment uitgebreid worden met andere categorieën. BCC verwacht in de toekomst ook aanvullende services te kunnen leveren aan de klanten van bol.com...


Lees Meer

 
Sophie Walschot en Floris de Vries naar MediaTest

Walschot heeft de master klinische kinder- en jeugdpsychologie aan Tilburg University en de master communicatiewetenschap aan de Vrije Universiteit te Amsterdam afgerond. Tijdens haar studies heeft zij kennis opgedaan over verschillende onderzoeksmethoden en over media en communicatie...


Lees Meer

 
FOX Sports Eredivisie viert 1 miljoen abonnees
FOX Sports Eredivisie viert de mijlpaal van 1 miljoen abonnees met een bedankcampagne. De fans worden hierin bedankt door spelers en iedereen bij FOX Sports Eredivisie...

Lees Meer

 
Transavia is the first to introduce retargeting via digital radio

With OMX, the digital branch of OMS, and the digital agency NMPi, Transavia is testing the first retargeting campaign in the Netherlands using digital radio. Consumers listening to digital radio will hear targeted adverts during the commercial breaks based on their previous search behaviour on Transavia’s website...


Lees Meer

 
UM Studios en Bloemenbureau Holland creëren The Green Gallery Green Screen adblocker
Bloemenbureau Holland, uitgever van online magazine The Green Gallery, lanceert in samenwerking met UM Studios en Influencer Management Agency (IMA) de adblocker The Green Gallery Green Screen...

Lees Meer

 


 
 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -