Jaargang 9 | editie 41 | 3 oktober 2017
Nederlands MediaNetwerk was deze week bij de opening van OMS Studio in Haarlem... lees verder
 
De Telegraaf lanceert JEU Magazine: glossy voor levenslustige 50-plusser
De Telegraaf lanceert op 30 december JEU Magazine. Het magazine richt zich op de levenslustige 50-plusser. Met een landelijk bereik van 1,67 miljoen lezers door verspreiding via De Telegraaf wordt JEU...

Lees Meer

 
[Interview] Lauren van der Heijden over The Pitch van de Persgroep

De Persgroep heeft een pitch uitstaan voor adverteerders. Wie de beste campagne instuurt, wint 300.000 euro aan campagnebudget. We spreken met een van de juryleden: Lauren van der Heijden, directeur corporate sales van de Persgroep...


Lees Meer

 
[MediaBelofte 2018] Arno Peperkoorn over mediatalent...
Dit jaar wordt voor de derde keer de MediaBelofte van het Jaar gekozen. Deze prijs is in het leven geroepen door het Nederlands MediaNetwerk en Media Meetings in samenwerking met Result Recruitment...

Lees Meer

 
[Column] Sebastiaan Moesman: Transparantie zou geen USP moeten zijn

Tijdens dmexco werd het nog eens duidelijk: afgelopen jaar is er ontzettend veel gebeurd in de programmatic industrie en onze branche staat op een keerpunt: het is aan de branche om elkaar op te voeden, te controleren en zich aan te passen, want anders zijn we allen slachtoffer van de consequenties...


Lees Meer

 
De Persgroep neemt Medialaan (VTM, Qmusic) volledig over en verkoopt het belang in Mediafin aan Roularta

De Persgroep heeft zijn belang van 50 procent in de audiovisuele onderneming Medialaan (de televisiezenders VTM, Q2, Vitaya, CAZ, de radiozenders Qmusic en Joe, Mobile Vikings) opgetrokken tot 100 procent door de overname van de deelneming van mede-aandeelhouder Roularta Media Group...


Lees Meer

 
Marianne van Soomeren naar 3MO
Marianne van Soomeren wordt consultant bij 3MO. Zij is communicatie- en mediastrateeg met kennis van zowel digitale als traditionele media. Ze heeft jarenlange ervaring als mediastrateeg bij reclamebureaus...

Lees Meer

 
Daan van Kuijeren en Jochem Zwetsloot naar Zenith
Daan van Kuijeren is aangesteld als Head of Strategy bij mediabureau Zenith. Daan werkte tot voor kort als strategy director bij Universal Media en was in 2009 medeoprichter van The Gardeners...

Lees Meer

 
[MediaBelofte 2018] Antoinette Hoes over mediatalent...
Dit jaar wordt voor de derde keer de MediaBelofte van het Jaar gekozen. Deze prijs is in het leven geroepen door het Nederlands MediaNetwerk en Media Meetings in samenwerking met Result Recruitment...

Lees Meer

 
100% NL mediapartner KNSB

In De Ochtendshow met Lars is het startschot gegeven voor een tweejarige samenwerking tussen 100% NL en schaatsbond KNSB. 100% NL wordt mediapartner van de KNSB en verbindt zich aan de schaats- en skatesport tot en met 2019...


Lees Meer

 
[Column] Linda Boks: Bioscoopwereld haalt meer rendement door samenwerking
Het gaat goed met en in de bioscoop. Ook dit jaar zitten bestedingen en bezoekersaantallen opnieuw in de lift. Er komen meer zalen bij, ook in de regio, en de verwachting is dat het aantal uit te brengen films - nu 400 per jaar - zal dalen...

Lees Meer

 
[MediaBelofte 2018] Tim Geenen over mediatalent...
Dit jaar wordt voor de derde keer de MediaBelofte van het Jaar gekozen. Deze prijs is in het leven geroepen door het Nederlands MediaNetwerk en Media Meetings in samenwerking met Result Recruitment...

Lees Meer

 
[Luistercijfers] Recordmarktaandelen voor Radio 10 en Radio 1

Radio 10 heeft in JulAug17 een een record marktaandeel behaald van 6,4 procent, 0,4 procentpunt hoger dan een jaar geleden. Ook in de doelgroep 30-59 jaar breekt Radio 10 een luistercijferrecord, met een stijging van 7,4 procent naar 8,3 procent binnen één jaar tijd...


Lees Meer

 
[MediaBelofte 2018] Simon Neefjes over mediatalent...
Dit jaar wordt voor de derde keer de MediaBelofte van het Jaar gekozen. Deze prijs is in het leven geroepen door het Nederlands MediaNetwerk en Media Meetings in samenwerking met Result Recruitment...

Lees Meer

 
 

The Odd Shop geeft alle vrouwen een rol in Pink Ribbon-campagne

Donald Duck Weekblad zet lezers centraal in jubileumcampagne

DPDK breidt uit naar New York

Karwei sponsor van Eigen Huis & Tuin




 

Daan van Kuijeren en Jochem Zwetsloot naar Zenith

Bas Verheijen directeur Marketing & Formule Blokker

T-Mobile lanceert Founders: platform voor ondernemers

Sabine Bijleveld Directeur Operations Yourzine en Searchresult


 

Subway Restaurants partner Ajax eSports

MOVE verder als The Oval office

Ziggo Sport en Remiqz starten samenwerking

SIRE 50 jaar



 

Twitter test karakterlimiet van 280 tekens

Vergelijk.nl eerste vergelijkingssite op Google Shopping

Schiphol kiest voor mediabureaus M2Media en iProspect

Spike-campagne van start met Melvin Manhoef en Remy Bonjasky


 

Susanne Stolwijk eindverantwoordelijk voor Twitterteam binnen BrandDeli

Hoofd VPRO Drama Joost de Wolf met pensioen

JOYNE lanceert prepaid televisie

UM Studios en Bloemenbureau Holland creëren The Green Gallery Green Screen adblocker


 

Pathé Amersfoort en Pathé Tilburg jarig

Genomineerden 10e editie VIVA400 bekend

Eerste werk Havas Lemz voor Bolletje

Ben en KNGF Geleidehonden starten campagne BennieBlind


 

Special Liliane Fonds met Jaap Jongbloed uitgezonden op NPO 1

Originele Yoda uit Star Wars-trilogie in Nederland

Fitzroy, Greenberry, Mindshare, Yune, Qban en Het PR Bureau ontwikkelen campagne Zilveren Kruis

E-commerce marketing sales van Hogeschool Tio Utrecht beste commerciële hbo-opleiding


 

Crowdfunding voor journalisten van Sint Maarten

Dochter Daphne Deckers in derde editie Amayzine

Glamour lanceert koffietafelboek

MBO & Groei Fonds stapt in Burst voor groeiversnelling


 

BCC gaat partnership aan met bol.com

[Party!] Nederlands MediaNetwerk is te gast bij... IPG Mediabrands

Hagelslagstunt van easyJet en NBTC ter promotie van Nederland

Mae Engelgeer wint Eigen Huis & Interieur Pin 2017

 
 
Aee-Ni Jaskolla Chief Product Officer Improve Digital
Improve Digital verwelkomt data-expert Aee-Ni Jaskolla als Chief Product Officer. In haar functie werkt Jaskolla nauw samen met de verschillende afdelingen om het product van Improve Digital, 360 Polaris, te versterken en actief mogelijkheden voor...

Lees Meer

 
[Interview] Thomas Wolff (Splendid Film) over het belang van marketing in de filmbranche

Splendid Film heeft met de coproductie Misfit nu al een hit te pakken. De trailer is inmiddels al meer dan een miljoen keer bekeken en is daarmee de meest succesvolle Nederlandse filmtrailer ooit. Hoe dit kan? We vragen het Thomas Wolff, Head of Marketing en producent bij Splendid Film...


Lees Meer

 
[MediaBelofte 2018] Martin van Engel over mediatalent...
Dit jaar wordt voor de derde keer de MediaBelofte van het Jaar gekozen. Deze prijs is in het leven geroepen door het Nederlands MediaNetwerk en Media Meetings in samenwerking met Result Recruitment...

Lees Meer

 
[Column] Julie van Mol: Hallo netwerk!
In behoorlijk wat hoofden leeft de droom om een boek te schrijven. Er zijn er die dat louter roepen en nog geen letter hebben geschreven. En er zijn er die dat doen, tot de laatste punt in hun manuscript is vastgenageld...

Lees Meer

 
Jeroen Mirck voorzitter Freelance Journalisten

Jeroen Mirck is de nieuwe voorzitter van de sectie Freelance Journalisten van de Auteursbond. Hij neemt het stokje over van Petra Wolthuis, die anderhalf jaar leiding heeft gegeven aan de belangenorganisatie voor journalistieke freelancers...


Lees Meer

 
[Column] Martijn van Lambalgen: De opkomst van video en image recognition

Spraakherkenning stond al een tijdje op de radar, mede door de mooie AI-film Her en natuurlijk de opkomst van Alexa en Siri, die ons misschien wel van het smartphonescherm gaan bevrijden...


Lees Meer

 
[MediaBelofte 2018] Gerrit Reinders over mediatalent...

Dit jaar wordt voor de derde keer de MediaBelofte van het Jaar gekozen. Deze prijs is in het leven geroepen door het Nederlands MediaNetwerk en Media Meetings in samenwerking met Result Recruitment...


Lees Meer

 
Tribal DDB ontwikkelt Beheerd Beleggen film voor Nationale-Nederlanden

Tribal DDB Worldwide, Amsterdam heeft voor Nationale-Nederlanden een film ontwikkeld voor Beheerd Beleggen, een product dat mensen die niet actief met beleggen bezig willen zijn, de kans biedt om dat toch te doen...


Lees Meer

 
[Column] Remco Klöters: Het mag van Facebook, toch?

Aan eerdere columns over het gebruik van auteursrechtelijke werken en de diverse excuses die daarvoor in de rechtspraak worden aangevoerd, kan nu een worden toegevoegd: over een uitspraak over de invloed van de gebruiksvoorwaarden van Facebook...


Lees Meer

 
[MediaBelofte 2018] Thomas Rosenkamp over mediatalent...
Dit jaar wordt voor de derde keer de MediaBelofte van het Jaar gekozen. Deze prijs is in het leven geroepen door het Nederlands MediaNetwerk en Media Meetings in samenwerking met Result Recruitment...

Lees Meer

 
[Column] Eline Zwinkels: Magazines blijven een sterk communicatiemiddel
Ondanks de wijdverbreide digitalisering van het medialandschap, blijken relatiemagazines nog steeds een sterk communicatiemiddel. Het percentage ontvangers dat aangeeft het magazine in te zien, steeg de afgelopen jaren gestaag naar 72 procent...

Lees Meer

 
[MediaBelofte 2018] Sharon Goldstoff over mediatalent...
Dit jaar wordt voor de derde keer de MediaBelofte van het Jaar gekozen. Deze prijs is in het leven geroepen door het Nederlands MediaNetwerk en Media Meetings in samenwerking met Result Recruitment...

Lees Meer

 
DeMedia100 2018 komt eraan. Draag iemand voor!

De veruit meest besproken lijst in de Nederlandse media - DeMedia100 - komt er weer aan.

Hoewel de lijst pas tijdens het DeMedia100 Diner op woensdag 6 december bekend zal worden gemaakt, zijn de voorbereidingen inmiddels in volle gang...


Lees Meer

 
De verkiezing van MediaBelofte van het Jaar komt er weer aan - draag NU iemand voor!

Dit jaar wordt voor de derde keer de MediaBelofte van het Jaar gekozen. Deze prijs is in het leven geroepen door het Nederlands MediaNetwerk en Media Meetings in samenwerking met Result Recruitment...


Lees Meer

 
[Vacatures] Nederlands MediaNetwerk zoekt verschillende Freelance Redacteuren/Webmasters

Dit is veelzijdig werk dat ideaal is voor een starter: je doet ervaring op, je leert het media- en communicatievak kennen en je bouwt een relevant netwerk op wat je verder helpt met je freelance carrière...


Lees Meer

 
[Vacatures] Abovo Media zoekt Online mediaplanner

En? Kan jij razendsnel briefings interpreteren? Online data en doelgroepen analyseren? Online plannen maken en die naadloos in de overall aanpak integreren? En collega’s en klanten begrijpelijk en overtuigend over jouw aanpak informeren? Om die vervolgens zelfstandig te implementeren?...


Lees Meer

 
[Vacatures] Abovo Media zoekt Copywriter

Zo, heb jij dat creatieve talent? Én de ervaring? Om boodschappen aantrekkelijk en helder over te brengen? In pakkende headings? En toegankelijke copy? Van banner tot billboard? Van pay off tot persbericht? Van outdoor tot online campagne? (Oh en de drive om tussendoor ook nog even briljant te brainstormen?)...


Lees Meer

 
[Vacatures] Abovo Media zoekt Marketingmanager

Ben jij er klaar voor? Om je commerciële skills slimmer in te zetten? Je organisatietalent te laten zien? Volop ambitieuze marketing en PR-plannen te ontwikkelen? En die ook nog eens zelf te coördineren? Impactvolle events te organiseren? Om zo onze proposities nog succesvoller in de markt te zetten?...


Lees Meer

 
[Vacatures] Exterion Media zoekt Fotograaf

Exterion Media is de buitenreclame-exploitant van Nederland en onderdeel van Exterion Media Group. Buitenreclame, ook wel Out-of-Home, is het oudste massamedium ter wereld en groeit nog steeds. Out-of-Home is hét middel om het verschil te maken, want het is overal en non stop...


Lees Meer

 
[Vacatures] Exterion Media zoekt Operations Assistant
Exterion Media is de buitenreclame-exploitant van Nederland en onderdeel van Exterion Media Group. Buitenreclame, ook wel Out-of-Home, is het oudste massamedium ter wereld en groeit nog steeds...

Lees Meer

 
 
 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -