Jaargang 9 | editie 42 | 10 oktober 2017
De tien genomineerden voor MediaBelofte 2018... lees verder
 
MediaBelofte 2018 | De genomineerden

Dit jaar wordt voor de derde keer de MediaBelofte van het Jaar gekozen. Deze prijs is in het leven geroepen door het Nederlands MediaNetwerk en Media Meetings in samenwerking met Result Recruitment...


Lees Meer

 
Uitgaven digital advertising stijgen 13 procent in eerste halfjaar 2017
De online advertentiemarkt blijft maar groeien. In het eerste halfjaar van 2017 groeiden de online bestedingen wederom met +13 procent naar een omzet van 954 miljoen euro...

Lees Meer

 
TomTom stelt Robert Bohemen aan als CMO
TomTom, aanbieder van navigatietechnologie, heeft Robert Bohemen aangesteld als Chief Marketing Officer. Robert heeft ervaring in het leiden van digitale- en veranderprojecten...

Lees Meer

 
DeMedia100 2018 | De genomineerden

De veruit meest besproken lijst in de Nederlandse media - DeMedia100 - komt er weer aan.

De organisatie heeft de 300 genomineerden bekend gemaakt...


Lees Meer

 
[Interview] Jorrit Kuipers over de samenwerking tussen EEN Media en Kin Community

Het Amerikaanse digital media- en entertainmentbedrijf Kin Community en EEN Media maakten onlangs een strategisch partnership bekend. We spreken met Jorrit Kuipers, CCO en oprichter van EEN Media...


Lees Meer

 
Goud Uberconnected neemt Redmint over
Goud Uberconnected heeft brand-shoppermarketingspecialist Redmint overgenomen. Oprichter Léon Bosch blijft als Managing Director verbonden aan het in 2008 opgerichte en in Amsterdam gevestigde bureau...

Lees Meer

 
Sanoma en RAI Amsterdam meten wat beursbezoekers triggert
Wat ziet en raakt een bezoeker tijdens een event? Dat testen RAI Amsterdam en Sanoma deze week tijdens de vt wonen&designbeurs. Door middel van onder meer eye tracking en galvanic skin response (GSR) wordt op innovatieve wijze...

Lees Meer

 
Yessica Zwetsloot en Rutger Mackenbach nieuwe directie Stroom
Rutger Mackenbach en Yessica Zwetsloot hebben de dagelijkse leiding over mediabureau Stroom overgenomen. De afgelopen jaren vormden zij al onderdeel van het managementteam...

Lees Meer

 
[Column] Nathalie Peters: How To Make It Work

Ik vertel niets nieuws als ik zeg dat het landschap van digital marketing zich zo snel ontwikkelt dat het voor CMO’s en CTO’s steeds uitdagender wordt om te bepalen op welke trends zij hun mensen en budget voor de komende drie jaar moeten inzetten...


Lees Meer

 
Wieke van Dijk Creative Director MPG.
Wieke van Dijk start bij MPG. als Creative Director. Ze gaat leidinggeven aan het creatieve team van MPG. met een focus op het ontwikkelen van creatieve en vooral effectieve communicatieconcepten, formats en campagnes...

Lees Meer

 
Strategische samenwerking Mediahuis en Jellow
Mediahuis en Jellow, een online matchingplatform voor freelancers, hebben een strategische samenwerkingsovereenkomst gesloten. De Belgisch-Nederlandse mediagroep tekent in op een kapitaalsverhoging die...

Lees Meer

 
[Interview] Edward van de Ridder over zijn aanstelling bij Alfred

Edward van de Ridder vertrok eind 2016 bij NOISE, het bureau waarvan hij medeoprichter was. Nu zet hij zijn carrière voort als Head of Strategy bij Alfred. We spreken hem over koffie drinken onder palmbomen, zijn liefde voor de inhoud van het reclamemaken en de digitale versplintering...



Lees Meer

 
Ford introduceert virtualrealityapp om verkeersongelukken terug te dringen

Ford heeft samen met Google en virtualrealitystudio Happy Finish gewerkt aan de introductie van Ford Reality Check, een VR-app die de mogelijk fatale gevolgen van rijden met afleidingen simuleert...


Lees Meer

 
Zoomin.TV zender CATOPIA.TV lanceert Tinder voor katten
Tinder voor katten? Jazeker! Kattenzender CATOPIA.TV lanceert een nieuwe feature in zijn app CATOPIA. Met CATINDER worden adoptiekatten in de verschillende dierenasielen gemakkelijker dan ooit gekoppeld aan een nieuw baasje...

Lees Meer

 
CCO Peter Mulder vertrekt bij SBS Broadcasting
Peter Mulder heeft besloten zijn taken als CCO (Chief Commercial Officer) van SBS Broadcasting neer te leggen. Tot aan zijn vertrek blijft hij aan als adviseur voor het structureren van een nieuw te bouwen salesorganisatie, nu SBS als onderdeel functioneert van Talpa Holding...

Lees Meer

 
 
Alzheimer SOCKS-campagne leidt al tot 50.000 Helden op Sokken

Juist Magazine presenteert Modern Wonen

Reclamebureau Mr. Brand lanceert campagne voor Leen Bakker


 

Drukke zomer voor online nieuwsmedia

Bjorn Oostra mede-hoofdredacteur van De Limburger

Campagne #CompliMentos van start op World Smile Day


 
Just Productions verwerft filmrechten #Laatste Vlog van Carry Slee

Programma Cinekid bekend

IFFR en Kunsthal Rotterdam presenteren MASH-UP! 2017


 

98.000 bezoekers bezochten de vt wonen&design beurs

Herpositionering De Staatsloterij

Gezamenlijke zoektocht Team Vermissingen bij SBS6


 
VIVA, Fonds Slachtofferhulp en Centrum Seksueel Geweld vragen aandacht voor seksueel geweld tegen vrouwen

Babette Bakker Digital Media Consultant bij Mediaxplain*

[MediaBelofte 2018] Vincent Siegelaar over mediatalent...


 
Allego kiest voor LEWIS

Vt wonen & design beurs geopend in Amsterdam RAI

Glamour maakt feministisch statement


 
Just Media Group verkrijgt 51 procent aandelen in Memphis Belle

SCHAAL+ breidt uit met Kemp en Hermans

[MediaBelofte 2018] Gerrit Reinders over mediatalent...


 

[MediaBelofte 2018] Martin van Engel over mediatalent...

[Party!] Nederlands MediaNetwerk is te gast bij... OMS Studio

Max & Luna lanceert nieuwe diensten op Werelddierendag





 

[MediaBelofte 2018] Martin van Engel over mediatalent...

Praxis en NOISE ontwikkelen campagne voor

178 ontwikkelt huisstijl en campagne Amsterdamse Bostheater



 

The Odd Shop geeft alle vrouwen een rol in Pink Ribbon-campagne

[MediaBelofte 2018] Simon Neefjes over mediatalent...

Wubbe maakt campagne Fleurop





 

[MediaBelofte 2018] Antoinette Hoes over mediatalent...

Donald Duck Weekblad zet lezers centraal in jubileumcampagne

Jeroen Mirck voorzitter Freelance Journalisten

 
 
[Interview] Ivar Schutte over de toekomst bij Pathé

De veranderingen in de bioscoopbranche gaan met een moordend tempo. Met name nieuwe en verbeterde technologieën zorgen ervoor dat bioscopen te allen tijde bij de les moeten blijven. We spreken met Ivar Schutte, marketing- en communicatiemanager a.i. bij Pathé, over de laatste ontwikkelingen bij het bedrijf...


Lees Meer

 
Netapp introduceert Active IQ en Elio
NetApp biedt klanten een nieuwe digitale ervaring, gebaseerd op inzichten uit een uitgebreide NetApp-knowledge base met voorspellende analyses, proactieve support en cognitieve computing...

Lees Meer

 
Eindhovense reclamebureaus bundelen krachten in Studio Lauda
Marketing- & Communicatiebureau Fama Volat en Studio HVDB starten gezamenlijk de contentstudio Studio Lauda. Het nieuwe bureau zal zich richten op reclameproducties: van traditioneel drukwerk, film en fotografie tot en met sound design...

Lees Meer

 
DDB & Tribal ontwikkelt de KLM Flight Upgrader en VR-experience
KLM lanceert een virtual reality experience waarmee passagiers van budget airlines toch nog enig plezier kunnen beleven aan hun vlucht: de KLM Flight Upgrader...

Lees Meer

 
Vodafone neemt afscheid van merkclaim Power to you
Vodafone neemt wereldwijd na negen jaar afscheid van Power to you als merkclaim en omarmt The Future is Exciting. Ready?. Het doel van de positionering is om de Nederlandse consument te laten ervaren wat er met moderne technologieën allemaal mogelijk is...

Lees Meer

 
[Vacatures] Abovo Media zoekt Media Inkoper

Heb jij dat talent? Die kennis? En de ervaring? Om de juiste media tegen de scherpste prijs in te kopen? Om de beste deals te sluiten? De belangrijkste trends te spotten? En nieuwe ontwikkelingen om te zetten in slimme mogelijkheden? Voor je collega’s en onze klanten?...


Lees Meer

 
[Vacatures] Abovo Media zoekt Digital Consultant

Heb jij het digitale inzicht en de ervaring? Om onze klanten gericht te adviseren? Slimme strategieën te implementeren? Online optimale aanwezigheid en zichtbaarheid te realiseren? En ook breder over de hele digital media scope te adviseren?...


Lees Meer

 
[Vacatures] Nederlands MediaNetwerk zoekt verschillende Freelance Redacteuren/Webmasters
Dit is veelzijdig werk dat ideaal is voor een starter: je doet ervaring op, je leert het media- en communicatievak kennen en je bouwt een relevant netwerk op wat je verder helpt met je freelance carrière...

Lees Meer

 


 
 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -