Jaargang 9 | editie 43 | 17 oktober 2017


Na het daverende succes van Crossroads 2016 zal op 2 november de tweede editie plaatsvinden van het grootste mediafeest van het jaar... lees alles over CROSSROADS 2017 hier

 
Crossroads 2017 | 2 november | Holland Casino Amsterdam
Het mediafeest voor iedereen die werkt in media en marketingcommunicatie. Met opnieuw geweldige LIVE muziek, DJ’s en aangename verrassingen. Na de succesvolle en uiterst gezellige eerste editie in Shelter onder de Adam Toren gaan we in volle vaart verder naar het kruispunt waar we elkaar allemaal weer gaan ontmoeten: CROSSROADS 2017...

Lees Meer

 
Hearst neemt G+J over
Hearst is overeengekomen Gruner + Jahr Media Nederland over te nemen. Gruner + Jahr Media Nederland geeft gedrukte en digitale edities uit van mediamerken als Glamour, Vogue, JAN, National Geographic en Quest, alsmede custom content en designer vintage...

Lees Meer

 
[Interview] Hans Nijenhuis over dagbladen, televisie, video, Katja Schuurman en Chantal Janzen

Hans Nijenhuis is hoofdredacteur van AD en de centrale redactie van de regionale dagbladen van De Persgroep. Daarmee is hij de nummer 1 journalistenbaas van Nederland...


Lees Meer

 
NU.nl lanceert NUwerk

NU.nl introduceert vacaturesite NUwerk. Het carrièreplatform heeft een groot banenaanbod en een ruime keuze in intermediairs. NUwerk werkt samen met bekende vacaturesites als Monsterboard, Randstad, Jobbird en Twiglers...


Lees Meer

 
DeMediabureau50 | De genomineerden

DeMedia100 2018 komt eraan. De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media zal worden bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 Diner op 6 december in Amsterdam...


Lees Meer

 
[Column] Peter Wiegman: Plaatjespolitie
Onlangs kwam ik uit het bos met mijn hond en passeerde een bord waarop stond dat je in het gebied waar wij liepen de hond aangelijnd moet hebben. Dat wisten we niet. Hadden we ook niet kunnen weten, want waar we het bos ingingen, stond niet zo’n bord...

Lees Meer

 
SBS6 besteedt aandacht aan dementie in Onvergetelijke herinneringen
De dierbare momenten uit het leven van mensen met dementie staan centraal in het SBS6-programma Onvergetelijke herinneringen. In samenwerking met Alzheimer Nederland ontvangen Irene Moors, Jeroen van der Boom en Kees Tol...

Lees Meer

 
Albert Heijn introduceert Siri voor Appie app
Klanten van Albert Heijn kunnen hun boodschappenlijstje in de Appie app maken met Siri: de persoonlijke assistent op je iPhone en iPad die werkt met spraakherkenning. Dit is een primeur want...

Lees Meer

 
[Column] Arthur Terpstra: Oorlog in de ochtend

De ochtendshow van een radiozender wordt over het algemeen beschouwd als het belangrijkste tijdvak van de dag. Het is niet alleen het moment dat er luisteraars ingeladen worden voor de rest van de dag, maar ook het moment op de dag waar de band...


Lees Meer

 
DeReclamebureau50 2018 | De genomineerden

DeMedia100 2018 komt eraan. De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media zal worden bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 Diner op 6 december in Amsterdam...


Lees Meer

 
Libelle grootste online vrouwenplatform

Libelle.nl is het grootste online vrouwenplatform van Nederland. Dat blijkt uit cijfers van het Nederlands Online Bereik Onderzoek (NOBO).

In september 2017 bereikte Libelle.nl maar liefst 1,67 miljoen unieke bezoekers, aldus NOBO. Hiermee is Libelle’s online vrouwenplatform...


Lees Meer

 
[Column] Femke Leemeijer: Stoelendans

Het is vrees ik niet een heel erg origineel onderwerp, ook ik heb er al eerder over geschreven en ik ben niet de enige, maar het blijft een urgente kwestie: waarom is het toch zo lastig om als bestaande, traditionele organisatie échte innovatie te initiëren en te incorporeren?...


Lees Meer

 
DeDagbladen50 2018 | De genomineerden

DeMedia100 2018 komt eraan. De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media zal worden bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 Diner op 6 december in Amsterdam...


Lees Meer

 
 

Cartoon Network breidt Adventure Time uit in Europa

Reclassering Nederland kiest voor BOOM Communicatie

Programma Da Bounce Urban Filmfestival bekend

PerTazza kiest voor Het PR Bureau


 

Nieuwe merkidentiteit Capgemini

PLUS start spaarapp

Adobe lanceert media-inkoopplatform Adobe Advertising Cloud

Walter Flaat Chief Data Officer Dentsu Aegis, uitrol M1


 

New Scientist organiseert het Gala van de Wetenschap

Business Insider naar Vlaanderen

Improve Digital helpt Marktplaats met overstap naar real-time header bidding

Gouden Televizier-Ring 2017: Zondag met Lubach


 

Sky Radio zendt Feel Good Friday Top 101 uit op vrijdag de 13e

Eerste twee genomineerden Radio Advertising Awards Publieksprijs bekend

BNNVARA zendt 3Doc: #DJ uit over de jonge dj Bram Fidder

The Odd Shop maakt campagne voor H-TEAM


 

TinyRiot! maakt onlinevideoreeks voor Olvarit

Chiquita kleurt label roze voor Oktober Borstkankermaand

Influencercampagne Another City Trip moet bezoekers naar Eindhoven trekken

Jorn Lyseggen (Meltwater) publiceert boek Outside Insight


 

[Onderzoek] Online nieuwsmedia populair bij reclamedoelgroepen

[BoxOffice] Blade Runner 2049 best bezochte film

Sjuul van der Leeuw algemeen directeur e-Village

TIE Kinetix lanceert Google AdWords for Channel


 

Hugo Schneider hoofdredacteur regionale dagbladen TMG

Floris Oranje zet Expand Online (Dept) op in Groot-Brittannië

Hearst neemt G+J over

BNNVARA start strategische samenwerking met FreedomLab


 

Genomineerden Free Press Awards bekend

Eerste aflevering Team Vermissingen in teken van Anne Faber

Pathé opent in december eerste 4DX-zalen

AI bepaalt de customer-experiencestrategie van topmerken



 

Stefan Harzevoort en Mariëlle van der Zouwen in bestuur PIM

Terugblik ADNIGHT 2017

ThiemeMeulenhoff 225 jaar

VIVA viert 45e verjaardag met seksspecial


 

De Correspondent lanceert campagne Schuldvrij!

Kult & Ace werkt samen met Motivaction

About You opent online shop in Nederland

Marketeers investeren in tech en bezuinigen op media


 

Groupe Renault neemt belang in Jedlix

Alzheimer SOCKS-campagne leidt al tot 50.000 Helden op Sokken

Netapp introduceert Active IQ en Elio

Juist Magazine presenteert Modern Wonen

 
 
[Interview] Ilko Tonen over het belang van color grading

Met de komst van Oled, Ultra HD en steeds meer verschillende opnameapparatuur, is goede color grading belangrijker dan ooit. We spreken met Ilko Tonen, eigenaar van Color in Motion, over de laatste ontwikkelingen...


Lees Meer

 
DeTijdschriften50 2018 | De genomineerden

DeMedia100 2018 komt eraan. Dit jaar zal een aantal belangrijke deellijsten worden gepubliceerd: mediabureaus, radio, advertising, dagbladen en magazines...


Lees Meer

 
[Column] Herman Spinhof: Veiligheid versus privacy

Er komt een raadgevend referendum over de sleepnetwet op 21 maart 2018, tegelijk met de gemeenteraadsverkiezingen. Vóór 16 oktober moeten tenminste 300.000 handtekeningen worden geldig verklaard door de Kiesraad. De teller staat nu al op boven de 350.000...


Lees Meer

 
Etcetera en MassiveMusic maken wereldwijde film Leaseplan

MassiveMusic heeft samengewerkt met Etcetera en productiemaatschappij PostPanic aan What’s Next?, een drieminutenfilm voor Leaseplan, met in de hoofdrol journalist en Grand Tour-presentator Richard Hammond...


Lees Meer

 
[Column] Sietse Pots: Zwartepieten over zorgbudgetten: na een hete herfst volgt een koude winter
Hoewel communicatie (nog) geen exacte wetenschap is, zijn er enkele wetmatigheden die zich met name tegen het einde van het jaar telkens manifesteren. Ik som er een paar op...

Lees Meer

 
DUSK lanceert OTT-app op Smart TV

DUSK is een adultcontentprovider die zich richt op vrouwen en stellen, waarbij gebruik wordt gemaakt van de resultaten van een wereldwijd vrouwelijk panel waar vrouwen hun voor- en afkeuren doorgeven...


Lees Meer

 
[Column] Madeleine de Cock Buning, CvdM: Lokale media verdienen onze steun
In de turbulentie van het sterk veranderende medialandschap en de trend dat de landelijke overheid steeds meer taken aan gemeenten overdraagt, verdienen lokale media onze steun. Zij staan midden in de samenleving en vormen...

Lees Meer

 
180 Kingsday wint pitch Qatar Airways
Qatar Airways stelt 180 Kingsday aan als creatief bureau na een intensief pitchproces. 180 Kingsday zal de komende maanden zowel aan geïntegreerde campagnes voor Qatar Airways als projecten voor het partnerschap tussen de vliegtuigmaatschappij...

Lees Meer

 
DeRadio50 | De genomineerden
DeMedia100 2018 komt eraan. Dit jaar zal een aantal belangrijke deellijsten worden gepubliceerd: mediabureaus, radio, advertising, dagbladen en magazines...

Lees Meer

 

 
 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -