Jaargang 9 | editie 44 | 24 oktober 2017
Thijs Muller en Marijn Deurloo. Lees over de samenwerking hier
 
Samenwerking Havas Media en optimizationbedrijf ORTEC

Door samen te werken met ORTEC haalt Havas Media wiskundige optimalisatie- en analyticskennis in huis om aan de slag te gaan met de customer journey, conversie-attributie en crosschanneloptimalisatie...


Lees Meer

 
Isabelle Dacz CEO WAVEMAKER Nederland

Tim Castree, Global CEO van WAVEMAKER heeft bekendgemaakt dat Isabelle Dacz CEO wordt van WAVEMAKER Nederland, het nieuwe mediabureau door de fusie van MEC en Maxus+Helder...


Lees Meer

 
[Kijkcijfers] Kijktijd september stijgt 2,4 procent

In september is de kijktijd met 2,4 procent gestegen. Ik zet dat maar even schuin gedrukt want uit gewoonte had ik zelf eerst gedaald opgeschreven en me daarna verbaasd afgevraagd waarom er geen minnetje voor die 2,4 procent was verschenen in mijn tabel...


Lees Meer

 
Eric Kip voorzitter MWG, René Zeedijk vice voorzitter

Op 19 oktober heeft tijdens de Algemene Leden Vergadering een aantal bestuurswisselingen plaatsgevonden. Eric Kip (Managing Director Exterion Media) neemt hierbij het stokje over van Ton Rozestraten (CCO RTL)...


Lees Meer

 
[Column] Marianne van Soomeren: The voice of...

Fresku vertelde er in DWDD van 9 oktober over. Hij was naar een optreden van komiek Chris Rock geweest, die geen mobieltjes duldt in zijn zalen. Rock heeft namelijk geen zin in oplichtende schermpjes tijdens de voorstelling...


Lees Meer

 
[Luistercijfers] Radio2 ziet marktaandeel met 25,6 procent groeien, nieuw record voor Radio 10

Radio 2 heeft te maken met hardnekkig aanhoudende meewind. De NPO zender doet het sinds een recordpiek tijdens de jaarwisseling bijzonder goed. In de periode AugSep17 groeide het marktaandeel met 2,2 procentpunt naar 10,8 procent ten opzichte van AugSep16 - een groei van 25,6 procent...


Lees Meer

 
Maxim Hartman in Mooiwatplantendoen.nl-campagne The Gardeners

The Gardeners heeft in opdracht van Mooiwatplantendoen.nl de campagne De plant als vrouwenmagneet opgezet in samenwerking met Maxim Hartman. In een reeks van 6 korte, online video’s legt hij de voordelen van het hebben van mannenplanten uit...


Lees Meer

 
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: KLM, Energiedirect.nl, Olvarit
Wie kent het niet: de hel van budget-vliegmaatschappijen. Elke keuze in het boekingsproces voelt een beetje alsof je Indiana Jones bent: elk moment kun je geplet worden door een plotseling opdoemende mega-kei die van een heuvel op je af komt rollen...

Lees Meer

 
[Interview] Dennis de Borst over zijn Febo en vlamballen

Febo introduceert tijdens Amsterdam Dance Event een nieuw product: de vlambal, een bitterbal met cafeïne die tijdelijk verkrijgbaar is bij een nachtelijke pop-upautomatiek in club Claire. Ook deze opmerkelijke campagne is opgezet in samenwerking met Natwerk...


Lees Meer

 
[Column] Ronja Slierendrecht: Artificial intelligence maakt audiovisuele archieven toegankelijk

Hoe zit het met de vele video’s die we dagelijks voorbij zien komen? Worden die allen gearchiveerd volgens deze definitie? Waarschijnlijk niet. Jammer want het is wel mogelijk...


Lees Meer

 
Wayne Parker Kent breidt uit naar België

Wayne Parker Kent breidt binnenkort haar activiteiten uit naar het zuiden. Begin 2018 worden Vlaamse varianten van de online magazines NSMBL, Manners, Culy en Famme gelanceerd. Dit maakte het Amsterdamse mediabedrijf bekend in de nieuwste aflevering van hun podcast The Brief...


Lees Meer

 
Voorpublicatie Contrarian Branding van oud-reclameman Roland van der Vorst
Roland van der Vorst heeft een boek geschreven over hoe je in deze tijd van informatieovervloed nog opvalt als merk. In Contrarian Branding geeft hij praktische tips om boven de concurrentie uit te stijgen...

Lees Meer

 
SBS6: Primeur duo-presentatie Winston en Renate met Circus Gerschtanowitz

Voor het eerst presenteren Winston en Renate Gerschtanowitz als echtpaar vanaf 28 oktober een avondvullende familieshow. In Circus Gerschtanowitz ontvangen zij een enorme diversiteit aan bijzondere, gekke, creatieve deelnemers en acts die het steeds met twee of drie tegen elkaar opnemen...


Lees Meer

 
 

De leeftijd van een model in advertenties: het luistert nauw

RTL, NPO en VICE starten Coalitie Beeldvorming in de Media

Amp.Amsterdam produceert soundtrack en titelsong Weg Van Jou

[Onderzoek] Merkmanagement wordt nog niet optimaal benut


 

Cheil lanceert campagne voor Samsung Galaxy

Fu Works medeproducent documentaire Ennio Morricone

Feyenoord-Ajax zorgt voor record Fox Sports

CLUSE en GreatQuestion! lanceren campagne met Negin Mirsaheli


 

Nominaties bekend voor Cinekid Media Awards 2017

epidemie ontwikkelt campagne voor noise-canceling van AKG

Funkel ontwikkelt campagne voor KVGN ‘Minder CO2. Wij doen mee.’

Tessa van der Starre Managing Director MediaCom


 

Yovoli start crowdfunding

Buienradar kiest voor lockscreen advertisement van Pabbl

Fair Trade Original en Value Zipper ontwikkelen branded content campagne voor delicious.

Michael Maaskamp Creative Director bij a friend of mine


 

Buro Benk wordt BENK

Donald Duck bestaat 65 jaar

De Speld bundelt krachten in Europa

Natwerk en FEBO introduceren vlambal tijdens ADE


 

BeyenMeyer werkt voor Plantina

The Wheelhouse curated space voor creatieven opent deuren

Twitter introduceert Video Website Card

Digitalmarketingbureaus bundelen krachten in pan-Europese alliantie


 

Mood Media: muziek van invloed in banken en apotheken

Libressecampagne breekt lans voor menstruatie

Klaverblad Verzekeringen kiest Goud Uberconnected

Crossroads 2017 | 2 november | Holland Casino Amsterdam


 

Code D'Azur lanceert campagne ABN AMRO

Anouk van Maanen Managing Director Likefriends

Yara Michels hoofdredacteur Linda.meiden

Hearst neemt G+J over



 

Cartoon Network breidt Adventure Time uit in Europa

SBS6 besteedt aandacht aan dementie in Onvergetelijke herinneringen

Reclassering Nederland kiest voor BOOM Communicatie

Programma Da Bounce Urban Filmfestival bekend


 

PerTazza kiest voor Het PR Bureau

DeReclamebureau50 2018 | De genomineerden

Nieuwe merkidentiteit Capgemini

NU.nl lanceert NUwerk


 

DeTijdschriften50 2018 | De genomineerden

Etcetera en MassiveMusic maken wereldwijde film Leaseplan

PLUS start spaarapp

Adobe lanceert media-inkoopplatform Adobe Advertising Cloud

 
 
[Column] Michiel Veugelers: Disruptie in de filmbranche, innoveer of het doek valt!
We weten allemaal wat de komst van disruptievemerken als AirBNB en Uber voor de hotel- en taxiwereld heeft betekend. Bedrijven kunnen door de nieuwe concurrenten moeilijk het hoofd boven water houden en de marketingcommunicatieadviseur krabt zich achter de oren...

Lees Meer

 
George Baker in campagne Lidl en Joe Public

In de laatste Lidl-campagne worden de verse broodjes van de supermarktketen aangeprezen door George Baker met het nummer Lidl Brown Bag. De zanger geeft hiermee een nieuwe invulling aan zijn wereldberoemde hit Little green bag...


Lees Meer

 
[Column] Erwin Fisser: Leve de inhoud. Niet omdat het kan, maar omdat het moet
Vroeger kon je nog wel eens scoren als je je Geocities-website opleukte met glitters of wanneer je een fijne, knipperende gif-banner maakte. Het waren de jaren van "niet omdat het moet, maar omdat het kan". Een barokke periode in de online communicatie... 

Lees Meer

 
Arne van den Berg en Taco Vinkeles starten eigen bureau: MediaActivationCo.

Na jaren samengewerkt te hebben in commerciële en creatieve functies bij de Radio 538 Groep, zijn Arne van den Berg (Head of Commerce Voetbal International) en Taco Vinkeles (Creative Director Marketing Solutions Sanoma|SBS) nu MediaActivationCo. gestart...


Lees Meer

 
[Column] Frank Waals: Wie zwijgt, die blijft
Wie zwijgt, die blijft. Ja, je leest het goed. Geen taalfoutje maar de kille werkelijkheid voor hen die ten prooi zijn gevallen aan hitsige managers die functies verdelen op basis van zaadlozingen. In de VS zijn de fratsen van de op macht beluste filmproducent Harvey Weinstein op straat...

Lees Meer

 
19 genomineerden voor SponsorRingen 2017

Dit jaar hebben 19 cases van de in totaal 44 inzendingen een nominatie gewonnen voor een SponsorRing. Het aantal ingediende cases was dit jaar een record. Nieuw dit jaar is de categorie Lang Lopende sponsorships waarvoor een vakjury nomineert...


Lees Meer

 
Crossroads 2017 | 2 november | Holland Casino Amsterdam
Het mediafeest voor iedereen die werkt in media en marketingcommunicatie. Met opnieuw geweldige LIVE muziek, DJ’s en aangename verrassingen. Na de succesvolle en uiterst gezellige eerste editie in Shelter onder de Adam Toren gaan we in volle vaart verder naar het kruispunt waar we elkaar allemaal weer gaan ontmoeten: CROSSROADS 2017...

Lees Meer

 
RTL, NPO en VICE starten Coalitie Beeldvorming in de Media
WOMEN Inc. start samen met mediapartijen RTL Nederland, NPO en VICE Benelux de Coalitie Beeldvorming in de Media. De coalitie neemt het initiatief om de komende twee jaar stereotypering tegen te gaan en bewustzijn over vooroordelen te bevorderen...

Lees Meer

 

 
 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -