Jaargang 9 | editie 45 | 2 november 2017
 
Exterion Media wint concessie Amstelveen
Buitenreclame-exploitant Exterion Media heeft de aanbesteding van de gemeente Amstelveen gewonnen. Het contract tussen Exterion Media en de gemeente Amstelveen voor het beheer, onderhoud en de reclame-exploitatie van abri’s en europanels is getekend voor een periode van 10 jaar...

Lees Meer

 
Marc Duijndam CEO Sanoma Media in Nederland en België
Marc Duijndam (48) is per 1 januari 2018 aangesteld als CEO van Sanoma Media in België en Nederland. Marc Duijndam volgt daarmee Peter de Mönnink op die eerder al zijn overstap naar Talpa aankondigde...

Lees Meer

 
[Interview] Sebastiaan Moesman over Improve Digital

Sebastiaan Moesman is sinds een aantal maanden CEO van Improve Digital. We spreken de ervaren mediaman (Reddion, GroupM) over zijn aanstelling, digital advertising en transparantie...


Lees Meer

 
Tele2 kiest voor MediaCom

Tele2 kiest voor MediaCom na een mediareview voor haar offline business. De pitch werd begeleid door 3MO onder leiding van Ivonne Boumeester.

Cilesta van Doorn, Managing Director Marketing en Brand Communication van Tele2: “MediaCom begrijpt ons DNA ten voeten uit en is als geen ander in staat ons te helpen onze ambities waar te maken...


Lees Meer

 
[Column] Ruud Verheijen: Effie verliest zijn glans

De belangrijkste prijs in ons vak verliest zijn glans. De Effie Award-uitreiking 2017 in het Concertgebouw in Amsterdam maakte dat pijnlijk duidelijk. En presentator Tijl Beckand maakte het alleen maar erger.

500 van ’s lands beste marketing- en communicatieprofessionals waren verzameld in het prachtige Concertgebouw om deze feestelijke prijsuitreiking bij te wonen...

Lees Meer

 
[Interview] Robert Franke - Marktplaats: Mobiel is nummer 1 onderwerp in onze gesprekken met adverteerders en bureaus

Marktplaats behoort tot de grootste websites van Nederland en is daarom niet alleen interessant voor mensen die iets willen kopen of verkopen maar ook voor adverteerders. Wij spreken met Robert Franke, Head of Agency & Programmatic Sales bij Marktplaats...


Lees Meer

 
DMS: NU.nl het grootste mediamerk in zakelijke markt

NU.nl is wederom het grootste mediamerk in het bereiken van zakelijke beslissers. De resultaten uit het kwantitatieve DMS-bereikonderzoek naar het mediagedrag van zakelijke beslissers zijn bekendgemaakt...


Lees Meer

 
100%NL Magazine neemt muziekblad Soundz over

De uitgeverij 100%NL Magazine B.V. heeft per direct het muziekblad Soundz overgenomen van uitgeverij BCM uit Eindhoven. De overname sluit aan bij de ambities van het Volendamse bedrijf om een zo breed mogelijk pakket aan te kunnen bieden...


Lees Meer

 
[Column] Martin Leeflang: Wie wordt de winnaar van de Gouden Loeki 2017?

De uitreiking van de Gouden Loeki: hét jaarlijkse moment waarop circa 1,5 miljoen mensen vrijwillig een paar uur naar commercials kijken. De uitreiking van de Gouden Loeki 2017 laat nog even op zich wachten, maar de genomineerden van kwartaal één en twee zijn al een...


Lees Meer

 
Brand New Telly en Havas verantwoordelijk voor merkcampagne Lexus

Brand New Telly ontwikkelde en produceerde de campagne Demand more, demand Lexus. De inspiratie voor de campagne komt uit de ontstaansgeschiedenis van Lexus. Het merk is ontstaan vanuit de ambitie van de familie Toyoda om de beste auto van de wereld te maken. Van design tot innovatie tot service...


Lees Meer

 
[Column] Paola Cassone: Het glazen huis
Soms zie je het niet. Het ei van Columbus. Een heel simpele oplossing die recht onder je neus ligt, maar die je - door allerlei soorten culturele dwangbuizen - niet zelf kunt bedenken. Het mooie aan een ei van Columbus is dat wanneer iemand met de oplossing komt, je een epifanie ervaart...

Lees Meer

 
AD en 24Kitchen lanceren Koken&Eten

AD en de regionale titels van de Persgroep lanceren Koken&Eten op alle AD-sites en -apps. Je vindt er lekkere, dagelijkse recepten die makkelijk te maken zijn. Voor beginnelingen en gevorderden biedt Koken&Eten ook allerlei extra’s. Naast uitlegvideo’s en tips & tricks...


Lees Meer

 
Gérard Ghazarian, Clement Postmus, Chris van Zanten, Patrick Veldhuis en Youri van der Mijn in directie Candid Group
Om recente en komende groei van Candid Group in goede banen te leiden, is een nieuwe directie aangesteld. De Candid Group telt inmiddels negen bedrijven. Mediabureau Head to Head, marktonderzoeksbureau Vostradamus en ontwikkelingsbureau Lavinci vormden enkele jaren...

Lees Meer

 
Dirk van den Bosch verlaat Publicis One Nederland
Dirk van Den Bosch verlaat Publicis One na tien jaar om zijn blik te verruimen. De afgelopen anderhalf jaar was Van den Bosch, samen met Cornelie Weller, CEO van Publicis One in Nederland...

Lees Meer

 
 

Gaykrant werkt samen met The Gay Issue

XYZ Branding Agency maakt campagne Willem de Kooning Academy

Eerste Otto Sterman Oeuvre Award uitgereikt aan acteur Jack Monkau

Isobar creëert Halloweencampagne Fanta


 

Thuiswinkel.org en Grey Amsterdam lanceren campagne tegen frauduleuze webshops

Marion Kuiper commercieel directeur iProspect Nederland

The Others ontwikkelt introductiecampagne VVV Cadeaukaart

Rodger Werkhoven en Bernd van den Thillart partner Today is Canday Amsterdam


 

Volvo Trucks start veiligheidscampagne

Alain van der Horst hoofd pers Van Gogh Museum

Funda lanceert contentplatform funda thuis

New Skool Media geeft boekenserie Kroonjuwelen uit


 

Dramaserie lanceert online VR interactive: Hollandshoop.nl

ContentToday lanceert onlinevideoplatform CookingToday

Garmin Nederland kiest Weber Shandwick

Smarthouse Films maakt documercial voor Dubai’s grootste adverteerder


 

SIRE viert 50-jarig jubileum met campagne Luister naar de toekomst

Fajah Lourens wint Krachtige VROUW-Award

Campagne #30.000perdag van start

Nicolette van Dam presenteert vtwonen: verbouwen of verhuizen


 

IDTV 40 jaar

Zorg en Zekerheid initieert Six Minute Stories

Kouwenhoven Strategy Director Burson-Marsteller, Aram Goudsmit Senior Consultant

Justice League in première


 

MtM Global Agency (MorethanMedia) opent in Parijs

FNKE maakt campagne in4nite

Marijn Frank online gezicht De Monitor

De Speld 10 jaar


 

Dennis van Allemeersch directeur Persgroep Employment Solutions

Rik over de grens start met missverkiezing plussizemodellen

Warner Bros. en Psyonix sluiten distributieovereenkomst voor game Rocket League

Winnaars Cinekid Media Awards 2017 bekend


 

RTL ondersteunt positionering ..En Ontdek met video

Looye Kwekers zet samen met Burst in op digitalisering

Vacaturesite Indeed introduceert campagne Ga voor groots

De leeftijd van een model in advertenties: het luistert nauw


 

RTL, NPO en VICE starten Coalitie Beeldvorming in de Media

Maxim Hartman in Mooiwatplantendoen.nl-campagne The Gardeners

Amp.Amsterdam produceert soundtrack en titelsong Weg Van Jou

[Onderzoek] Merkmanagement wordt nog niet optimaal benut



 

Cheil lanceert campagne voor Samsung Galaxy

[Kijkcijfers] Kijktijd september stijgt 2,4 procent

19 genomineerden voor SponsorRingen 2017

SBS6: Primeur duo-presentatie Winston en Renate met Circus Gerschtanowitz

 
 
[Interview] Arne van den Berg en Taco Vinkeles over MediaActivationCo.

Na jaren samengewerkt te hebben in commerciële en creatieve functies bij Radio 538 Groep, zijn Arne van den Berg en Taco Vinkeles nu MediaActivationCo. gestart. We spreken met ze over het nieuwe bedrijf...


Lees Meer

 
[Column] Julie van Mol: "De mensen die van je houden, zijn er"
Naderende lanceringen brengen veel teweeg. Ze scherpen je geest aan. Creatieve invallen en het zien van mogelijke kansen zijn onuitputtelijk. Ze laten energie door je lichaam stromen. In mijn vak heb ik dit vaak meegemaakt...

Lees Meer

 
Huib Maaskant creatief directeur Goud Uberconnected

Goud Uberconnected heeft Huib Maaskant aangetrokken als creatief directeur. Maaskant wordt tevens creatief eindverantwoordelijk voor de zusterbureaus Icemedia (digital & mobile) en Redmint (shoppermarketing).


Lees Meer

 
[Column] Reinier Rombouts: Jonge Valken: nieuwe vertellers
Oubollig, appelmoes en belastingfraude. Drie woorden die de beeldvorming rond Van der Valk in de afgelopen decennia kleurden. Iedere Nederlander kent de toekans langs de snelwegen. Een sterk merk in naamsbekendheid, maar de horecahotels verloren veel...

Lees Meer

 
Isaac Diepenhorst partner en accountdirecteur Blauw Gras, Shaun Voogd creatief directeur

Samen met Shaun Voogd neemt Isaac Diepenhorst tevens zitting in het MT. Deze wordt gecompleteerd door oprichters Erik Wiese en Erjon Tuenter...


Lees Meer

 
RLVNT werkt voor 3Dabout.me
Wie kent het niet? Online je schoenen in drie verschillende maten bestellen, zodat je sowieso de juiste maat te pakken hebt? 3Dabout.me ontwikkelde een innovatief idee om de keten een stuk slanker te maken...

Lees Meer

 
Sanoma aan de slag met PLUS-magazine

Sanoma gaat aan de slag als de maker van het inspiratiemagazine van PLUS. Het magazine komt zes keer per jaar uit, de eerste editie verschijnt in maart 2018 en zal zowel in PLUS-supermarkten, als huis-aan-huis worden verspreid in een oplage van 2,1 miljoen exemplaren...


Lees Meer

 
Crossroads 2017 | 2 november | Holland Casino Amsterdam
Het mediafeest voor iedereen die werkt in media en marketingcommunicatie. Met live optredens van Sister Sledge Next Generation, Def P,  DJ’s en aangename verrassingen. Na de succesvolle en uiterst gezellige eerste editie in Shelter onder de Adam Toren gaan we in volle vaart verder naar het kruispunt waar we elkaar allemaal weer gaan ontmoeten: CROSSROADS 2017...

Lees Meer

 
Hoe zit het nu écht met een arbeidsongeschiktheidsverzekering voor ZZP’ers?
Slechts 1 op de 5 zelfstandigen is verzekerd tegen de financiële gevolgen van arbeidsongeschiktheid. Voor sommigen is dat niet zo erg, omdat zij bijvoorbeeld ook nog in loondienst werken of een partner hebben die genoeg verdient...

Lees Meer

 
[Vacatures] Validators zoekt Business Consultant
Validators is in 2015 uitgeroepen tot marktonderzoekbureau van Nederland en is één van de snelst groeiende bureaus van Nederland. Validators heeft een super ambitieus team met een voorliefde voor high-tech tools zoals marketing mixed models...

Lees Meer

 

 
 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -