Jaargang 9 | editie 46 | 9 november 2017
 
Terugblik IPG Mediabrands' Redefine Retail’17

De consument, bewapend met smartphone, is meer dan ooit tevoren in charge en bepaalt zelf hoe, waar en wanneer er wordt gekocht.

Voldoende aanleiding voor IPG Mediabrands om Redefine Retail’17 te organiseren. De eerste editie van dit event vond dinsdag 31 oktober plaats in de Hallen te Amsterdam...


Lees Meer

 
[Interview] Joost Istha (ZIGT): "Toegang tot data van onze klanten is essentieel om ons werk te kunnen doen"
Nederlands MediaNetwerk TV heeft een meer dan boeiend gesprek met Joost Istha, CEO van ZIGT, over de toekomst van mediabureaus, de schoonheid van reclame en de kunst van het heel hard nee zeggen tegen bureaucommissies...

Lees Meer

 
[Mercurs] Nominaties Magazinemerk van het jaar: Donald Duck, Happinez, Helden Magazine, Libelle en Quest

Uit een recordaantal van 160 inzendingen heeft de vakjury 42 nominaties gekozen.

Een nieuwe categorie – terug van weggeweest – is de Cover van het Jaar, hierin zijn 5 nominaties gevallen...


Lees Meer

 
[Column] Brechtje de Leij: Hoe pas je je app-uitgeefstrategie aan op de iPhone X?

De iPhone bestaat tien jaar, en Apple viert dit door ons te trakteren op maar liefst twee nieuwe toestellen: de iPhone 8 en de iPhone X, uit te spreken als tien en niet als X.

Naast dat dit ons als consument de kans geeft veel te dure sinterklaas- en kerstcadeaus aan te schaffen, betekent het dat jij als app-uitgever je iOS app weer moet aanpassen...


Lees Meer

 
[Interview] Ellen Danhof over crossmediaal stoppen met roken

Begin oktober sloten 50 verstokte rokers zich op om in vier dagen van het roken af te komen. LND Media verzorgde het videomateriaal dat via verschillende kanalen werd ingezet. We spreken met Ellen Danhof, Managing Director van LND Media, over het project...


Lees Meer

 
[Commercial Review] Maurice van Susante: Lidl, Greenpeace, Cluse
Wie deze heeft gemist, heeft echt onder een steen gezeten. Op radio, tv, online en in print was deze campagne van Lidl niet te missen. Het inzicht was een eenvoudig woordgrapje, en ook al eens gedaan (vorig jaar nog voor AH), maar de uitvoering...

Lees Meer

 
VICE Benelux lanceert Tonic

VICE Benelux kondigt de lancering van Tonic aan. Tonic heeft als doel om een plek te zijn waar jonge mensen terecht kunnen voor begrijpelijke verhalen over gezondheid, welzijn en ontwikkelingen in de zorg...


Lees Meer

 
Gepersonaliseerde fixed homepage takeover NU.nl door Samsung
Starcom en Sanoma introduceren de gepersonaliseerde fixed homepage takeover op NU.nl. De homepage takeover betreft een fixed propositie die kan worden gecombineerd met data...

Lees Meer

 
Candid Group investeert in volgende fase programmatic met SmartBids
Candid Group in Amsterdam - met bureaus als Head to Head, Stroom en programmatic platform The Edge Initiative - investeert in digitale transformatie en innovatie. In dat kader lanceert Candid Group artificial intelligence tool SmartBids...

Lees Meer

 
Samenwerking tussen GLOW en blowUP media
GLOW Eindhoven en blowUP media zijn een creatief partnership overeengekomen om het lichtfestival op kunstzinnig gebied en qua bereik verder te laten groeien. Het eerste gezamenlijke project van de samenwerking...

Lees Meer

 
Canal Digitaal introduceert tv-kijken via internet
Canal Digitaal, de Nederlandse aanbieder van satelliettelevisie, breidt haar aanbod uit met televisiekijken via internet (IPTV), waarbij het voor de verkoop gaat samenwerken met andere partijen...

Lees Meer

 
NU.nl compleet vernieuwd
NU.nl heeft haar apps compleet vernieuwd. Op basis van de feedback van gebruikers is de nieuwsapp voorzien van een nieuw design, dat moet leiden tot een beter overzicht van het nieuws...

Lees Meer

 
ANWB brengt merk- en campagneonderzoek onder bij Validators

Na een uitgebreide pitch heeft de ANWB ervoor gekozen om zowel het merk- als campagneonderzoek bij Validators onder te brengen.

Met deze stap wordt Validators voor ANWB de partij die de merkontwikkelingen, de campagne-effectiviteit en het testen van creaties gaat verzorgen...


Lees Meer

 
Endemol Shine produceert nieuwe online spelshow

Challenges Cup is de nieuwe online spelhow op YouTube, ontwikkeld door Endemol Shine in samenwerking met de Nationale Postcode Loterij. Acht bekende Nederlandse YouTubers strijden om een hoge geldprijs voor het goede doel...


Lees Meer

 
Oprichters Fashionchick kopen Jurkjes.nl
Fashionchick-oprichters Aart Wallet, Arno Mulder en Gerco de Jong kopen vanuit hun bedrijf Comparison Services, samen met aandeelhouders Denise Swaagman en Jaap de Jong, het platform Jurkjes.nl en internationale varianten...

Lees Meer

 
RTL start Facebook pilot met mid-rolls
RTL doet dit experiment vanwege de sterke groei van activiteit op de pagina’s van onder meer RTL Nieuws, EditieNL, Voetbal Inside en RTL 4. De Facebook video’s genereren momenteel ruim 60 miljoen views per maand...

Lees Meer

 
 

Carolien de Rooi van Sanoma naar adviesbedrijf Station10

Nieuwe Digital Development Director en Research Director voor Mediaxplain*

Wenneker Group opent onlinecontentbureau Explained

Elastique neemt Aneto over

Het Molboekje 2018 gelanceerd


 

Icemedia ontwikkelt website Aidsfonds

Nederlandse kinderen krijgen steeds eerder mobiele telefoon

Nostalgische editie Veronica Magazine

Margriet Winter Fair vindt plaats in vernieuwde Brabanthallen

Coen en Sander kondigen Elfstedentocht 2018 aan


 

Liefde is aardappelen bekroond op Dok Leipzig

Eyeforce en Red Bull presenteren Mission Kibo: Follow the wind

NIU kiest voor LEWIS

Speciale Twitter-emoji voor klimaattop VN #COP23

Driekwart marketingprofessionals begrijpt consument niet


 

NTR komt met webserie Nettiquette

Net5 komt met nieuw seizoen van De Bachelor

Merkuitbouw Elbuco in samenwerking met Linden & Barbosa

Digitaal label VIVAT officieel van start

FITGIRLS lanceert #LETSGETREAL campagne


 

Vincent Verkoelen Managing Director SugarCity Events

Stemweek Evergreen Top 1000 van start

AutoScout24 kiest voor in-house programmatic sales

Lidl in Goede Tijden, Slechte Tijden

Samenwerking tussen Thuisbezorgd.nl en TripAdvisor


 

Eigen magazine voor boekhandel Paagman

Derde editie fluiten in het donker vanaf 17 november op NPO Radio 1

Alain de Levita verlaat NL Film

KesselsKramer maakt sterrenstof campagne voor NEMO

Activatie Erdem x H&M-collectie op Rotterdam Centraal


 

Mobiel.nl kiest voor The Odd Shop

Judith Dudok Senior Research Consultant bij MediaTest

INDIE maakt FBTO campagne

Natwerk maakt commercial Intertoys

Qban maakt campagne Nationale Postcode Loterij, Albert Heijn en Unilever


 

[Kijkcijfers] Marktaandeel RTL daalt met 10 procent

Wouter Friso derde partner Today

Terugblik IPG Mediabrands' Redefine Retail’17

Tele2 kiest voor MediaCom

Gaykrant werkt samen met The Gay Issue


 

Wenneker Group opent onlinecontentbureau Explained

XYZ Branding Agency maakt campagne Willem de Kooning Academy

Media Info Groep breidt uit met pr-platform Faselis

Eerste Otto Sterman Oeuvre Award uitgereikt aan acteur Jack Monkau

Exterion Media wint concessie Amstelveen

 
 
Havas Lemz ontwikkelt campagne voor slimme chatbot van Amsterdam Marketing
Het culturele aanbod in Amsterdam kan behoorlijk overweldigend zijn, daarom is Amsterdam Marketing in opdracht van de Gemeente Amsterdam met een oplossing gekomen; Goochem, de slimme culturele chatbot...

Lees Meer

 
Elastique neemt Aneto over
Elastique neemt software development bureau Aneto over. Hiermee wil Elastique een breder scala aan technische oplossingen bieden. De combinatie van Elastique, Aneto en het in-house concept development agency Wetteloos...

Lees Meer

 
[Column] Sietse Pots: Je reputatie is niet pro-Bono

Reputatie komt te voet en vertrekt te paard. Een tegeltjeswijsheid werd de afgelopen weken weer bewaarheid. Het imago van Kevin Spacey stortte door #metoo in amper een week ineen als een kaartenhuis.

Deze week moet Bono - de zanger van U2 - het ontgelden: uit de Paradise Papers blijkt dat de zanger naast wereldverbeteraar ook belastingontwijker is...


Lees Meer

 
Nederlandse kinderen krijgen steeds eerder mobiele telefoon
Steeds meer Nederlandse kinderen krijgen op steeds jongere leeftijd hun eerste mobiele telefoon. Inmiddels heeft vijf procent van de kinderen van vier jaar oud een mobieltje, zo blijkt uit onderzoek van telecomprovider KPN...

Lees Meer

 
Coen en Sander kondigen Elfstedentocht 2018 aan
538 dj's Coen en Sander maken bekend dat de Elfstedentocht in februari 2018 zeker doorgaat. Op vrijdag 23 februari Giet it Oan tijdens Das Coen und Sander Fest 2018. Voor deze derde editie bij 538 verhuizen Coen en Sander Das Fest...

Lees Meer

 
Driekwart marketingprofessionals begrijpt consument niet

Onderzoek van Adobe en Goldsmiths, Reinventing Loyalty: The New Loyalty Experience, heeft aangetoond dat driekwart van de marketingprofessionals moeite heeft om de snel veranderende consument bij te benen...


Lees Meer

 
Digitaal label VIVAT officieel van start

NowGo, het digitale label van VIVAT, lanceert vandaag haar eerste commercial. De commercial voor autoverzekeringen is de eerste in een reeks commercials die online te zien is...


Lees Meer

 
AutoScout24 kiest voor in-house programmatic sales
AutoScout24 gaat in Nederland over op volledig in-house programmatic sales. Hiermee beëindigt AutoScout24, de online portal voor gebruikte en nieuwe auto's in Nederland, de samenwerking met Semilo...

Lees Meer

 
Lidl in Goede Tijden, Slechte Tijden
Vanaf 6 november strijkt supermarktketen Lidl neer in Meerdijk, de woonplaats van alle personages in Goede Tijden, Slechte Tijden. De supermarktketen wil zichzelf hiermee als werkgever op de kaart zetten...

Lees Meer

 
Hoe zit het nu écht met een arbeidsongeschiktheidsverzekering voor ZZP’ers?
Slechts 1 op de 5 zelfstandigen is verzekerd tegen de financiële gevolgen van arbeidsongeschiktheid. Voor sommigen is dat niet zo erg, omdat zij bijvoorbeeld ook nog in loondienst werken of een partner hebben die genoeg verdient...

Lees Meer

 
[Vacatures] Validators zoekt Business Consultant
Validators is in 2015 uitgeroepen tot marktonderzoekbureau van Nederland en is één van de snelst groeiende bureaus van Nederland. Validators heeft een super ambitieus team met een voorliefde voor...

Lees Meer

 
 
 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -