Jaargang 9 | editie 47 | 22 november 2017
Marc Vangeel, ceo TMG
 
Ceo Marc Vangeel maakt koers TMG bekend: focus op de sterke merken, de beste in service en kwaliteit en het huis op orde

In juni ging er een nieuwe fase in voor Telegraaf Media Groep. Met de benoeming van ceo Marc Vangeel en cfo Koos Boot bouwt TMG samen met Mediahuis aan een mediabedrijf met een stevige marktpositie en sterke merken...


Lees Meer

 
[Interview] Ernst-Jan Pfauth over het opzetten van The Correspondent

Ernst-Jan Pfauth is uitgever en medeoprichter van het advertentievrije De Correspondent. Nu het journalistieke platform in Nederland staat, werd het tijd voor een Engelstalige versie. We spreken Pfauth over de plannen...


Lees Meer

 
Strategische samenwerking VICE Benelux en De Persgroep Nederland

Vanaf heden zal videocontent van VICE en VICELAND Benelux beschikbaar zijn op AD.nl. Dit betreft een selectie van series, documentaires en films van VICELAND en online videocontent van de inmiddels tien digitale kanalen van VICE...


Lees Meer

 
[Interview] Mark van de Crommert - Mediasynced - over de weg naar programmatic TV advertising

Mydiasynced bouwt technologische oplossingen die inspelen op de evolutie van televisie- en video-advertising.

Wij hebben een meer dan boeiend gesprek met Mark: “Wij bouwen bruggen tussen de veelal offline televisie advertising wereld en het beste van online advertising wereld...


Lees Meer

 
Verfwinkel.nl kiest TCC & The Fightclub
Na een uitgebreide oriëntatie heeft Verfwinkel.nl zijn communicatiebelangen neergelegd bij The Communication Company en The Fightclub...

Lees Meer

 
[Column] Remco Klöters: Sensible Influencers

Het Commissariaat voor de Media (CvdM) heeft op 17 november 2017 de Social Code: YouTube gelanceerd. Deze code is door het CvdM in samenwerking met de bekendste YouTubesterren tot stand gebracht en beoogt meer transparantie rond...


Lees Meer

 
[Interview] Patrick van Hooy - Value Zipper - over branded content als groeimarkt

In de 3,5 jaar dat mediasaleshouse Value Zipper bestaat, is het bedrijf niet alleen in omvang gegroeid, maar ook de omzet en het aantal klanten groeiden mee. We spreken met oprichter en eigenaar Patrick van Hooy over het succes...


Lees Meer

 
[Luistercijfers] Radio 10 behaalt record marktaandeel, Radio Veronica en 3FM even groot

De luistercijfers van september-oktober 2017 laten grote verschuivingen in marktaandelen zien. Het meest blij zijn ze bij Radio 10 en de grafiek laat in één oogopslag zien waarom: er werd een stevig record in marktaandeel gerealiseerd...


Lees Meer

 
[Interview] Beerwulf wint The Pitch van De Persgroep

De Persgroep liet onlangs (media)bedrijven en creatieven pitchen voor een uitgebreide campagne. De winnaar is Beerwulf (Heineken) die met een pitch van Media Reverse wist te overtuigen. We spreken Marc Scholten (marketeer Beerwulf)...


Lees Meer

 
[Column] Marianne van Soomeren: Parabel over de vos en de taarten
De vos had een plannetje. Hij wilde graag de allerlekkerste taarten gaan verkopen in zijn eigen winkeltje in het bos. Er was maar één probleem: hij kon geen taarten bakken en had ook geen idee hoe dat moest...

Lees Meer

 
 

Het Amsterdamse Purple Pill gaat samenwerking aan met Radiant Images

BaByliss kiest voor Qontent Matters

SGM past event gamification toe

Waylon gasthoofdredacteur Veronica Magazine



 

Sietze Rademaker aangesteld als Managing Director bij Epidemic Sound

Exclusiviteit in platform HR-Communicatie.nl

Escape Through The Movies van Boom Chicago opent in december

VodafoneZiggo lanceert lesprogramma om digitale vaardigheden te bevorderen


 

100% NL en Inventum delen uit

89 goede doelen kiezen voor Roorda

Unicef en CM.com gaan strategisch partnerschap aan

Marina Meijer wint Karen de Bok Talent Prijs


 

SWOCC-onderzoek presenteert tien geboden voor een zinvolle merkmeting

NOC*NSF en Campina verlengen partnership met vier jaar

Leander van Altena Business Director Wunderman Amsterdam

Rabobank en Diakonessenhuis sluiten zich aan bij SCHAAL+


 

Tweede commercial SNS van Alfred on air

Uitreikers van Xite Awards 2017 bevestigd

Super Tuesday bij Vue Eindhoven wegens succes verlengd

Fitzroy ontwikkelt 'The drive-in closet' voor de Hyundai KONA



 

DDMA lanceert campagne Data, maak er iets moois van

Geer Oskam Hoofd Development Van Gogh Museum

Patrick Aarbodem Chief Commercial Officer Relay42

Wubbe en Fox on the Run ontwikkelen online platform De Echte Notaris


 

De'Longhi kiest voor Stroom

Unwanted (T'Padashtun) ontvangt in Tirana prijs voor Beste Scenario

[Onderzoek] Kloof tussen werkgeversimago en perceptie werknemers

Natwerk en Solidaridad lanceren campagne


 

Melkweg en Sugarfactory tonen Other Futures

Semilo werkt voor Vecozuivel

Mediaxplain* werkt voor Prijsvrij.nl

NPO en IDFA hernieuwen samenwerking



 
 
[Interview] Floortje en Clementine van Cooten over je eigen brand zijn

Zijn eigenheid, persoonlijkheid en creativiteit belangrijker dan een perfect gezicht, lange benen en smalle heupen als je succes wilt oogsten met je eigen online brand? We vragen het Floortje van mode- en beautyblog floortjeloves.com...


Lees Meer

 
Johnny de Mol gasthoofdredacteur LINDA.man
Vandaag werd in The Movement Hotel in Amsterdam het eerste exemplaar van LINDA.man 2017 door Linda de Mol overhandigd aan Johnny de Mol. Johnny is dit jaar gasthoofdredacteur van LINDA.man...

Lees Meer

 
Thomas Hendriks vertrekt bij Blue Circle en RTL

Thomas Hendriks houdt het na 81 dagen gezien bij Blue Circle, onderdeel van Fremantle Media. Sinds de focus op de dagelijkse televisieprogramma’s is vergroot, is televisieproducent Blue Circle (onderdeel van FremantleMedia Netherlands) flink aan het uitbreiden...


Lees Meer

 
[Column] Bob Goulooze: Radar Love

Kamervragen naar aanleiding van een tv-programma. Dat kennen we. Maar een programma dat actie onderneemt en met een koffer vol handtekeningen naar Den Haag trekt, is nieuw. Een poging tot sociale innovatie...


Lees Meer

 
Antoinette Hoes Transformation & Integration Director DDB Berlijn

Antoinette Hoes is gestart als directeur Transformatie & Integratie bij DDB Berlijn. Hoes wordt daarnaast wereldwijd verantwoordelijk voor de digitale business van het account Volkswagen...


Lees Meer

 
[Column] Reinier Rombouts: Consumenten? Het zijn net mensen

Wanneer dacht jij voor het laatst aan jezelf als consument? En? Word je graag gezien als een consument? De klant is koning, ja, ja. Wanneer roep je dat? Waarschijnlijk juist in situaties waarin je vindt dat je slecht wordt bediend. Als je het gevoel...


Lees Meer

 
[BoxOffice] Murder on the Orient Express stoot Thor van de troon
Thor: Ragnarok is dit weekend dan toch van zijn troon gestoten door de mysteriethriller Murder on the Orient Express. Murder is gemaakt voor een wat oudere doelgroep die echt gemotiveerd moet zijn om naar de theaters te komen...

Lees Meer

 
 
 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -