Jaargang 9 | editie 48 | 5 december 2017
 
[Interview] Michiel Frackers: Blockchain gaat media radicaal veranderen
Michiel Frackers is oprichter van Planet Internet en behoort daarmee tot het selecte groepje mensen dat zich de grondleggers van het internet in Nederland mag noemen.

Hij is de laatste jaren wat minder vaak in Nederland wegens hardnekkig verblijf in het buitenland. Als kwartiermaker voor Jaunt VR is vanuit zijn thuisbasis Singapore de hele wereld zijn speelveld...

Lees Meer

 
Marktplaats introduceert inApp Lead generator voor advertising
Met de inApp Lead generator introduceert Marktplaats een advertentiemogelijkheid voor merken om met relevante informatie in contact te komen met consumenten...

Lees Meer

 
[Column] Roland Sars: Het belang van RTV Monitoring: Mediaverslaggeving kan onnodige ophef creëren
“Wij vonden hem in 3 minuten” vertelde Arjen Lubach zijn kijkers tijdens zijn satirisch programma Zondag met Lubachvorige week. Hij verwees naar de niet-nadergenoemde website die de Nederlandse...

Lees Meer

 
[Interview] Frank Volmer: Dat Ster in 2018 tientallen miljoen euro's omzet zou verliezen, is volstrekte onzin

In september 2017 maakt Ster bekend dat er per 1 januari 2018 een nieuwe tariefstructuur komt: zowel bureau- als volumekorting gaan verdwijnen. Het nieuws slaat in als een bom, vooral in de mediabureauwereld...


Lees Meer

 
Pocket Media en Peaks starten samenwerking
Pocket Media is voorkeurspartner geworden van Peaks (Rabobank), een online beleggingsapp voor iedereen. Dit betekent dat twee Amsterdamse startups in AdTech en FinTech de komende tijd intensief...

Lees Meer

 
[Interview] René Zeedijk - MediaScience: De consument bereiken kan iedereen, het gaat om het raken

René Zeedijk is managing partner bij MediaScience. Dit bureau is in de afgelopen jaren uitgegroeid van een trading desk tot een creatief campagnebureau...


Lees Meer

 
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Den Haag, Red Bull, Jacobs Douwe Egberts
De quote “if your advertising goes unnoticed, everything else is academic” van meer dan 60 jaar geleden (!) is nog steeds actueel en misschien nog wel meer dan toen...

Lees Meer

 
[Interview] Edwin Basten, OMG: Stop brainstorming, start brainshuffling
Edwin Basten is oprichter van Online Marketing Group: "OMG is een van de oudste internetbedrijven van Nederland, wat op zich niet per se een pré is; we opereren in een branche die zich kenmerkt...

Lees Meer

 
Clear Channel kiest nieuwe marktbenadering
We optimize your outdoor campaign is de nieuwe slogan van Clear Channel Nederland. Met de focus op People & Places, Insights en Create wil Clear Channel haar marktpositie verstevigen...

Lees Meer

 
[Interview] Jacqueline Smit over de lancering van Rockport Ink

Jacqueline Smit heeft de afgelopen jaren een bovengemiddeld CV opgebouwd. Zij werkte in topfuncties voor Starcom, Microsoft, 538Groep en TMG...


Lees Meer

 
Reorganisatie bij VI, hoofdredacteur Christiaan Ruesink vertrekt
De toekomstplannen voor Voetbal International zijn gepresenteerd. In de afgelopen maanden is gewerkt aan een plan om verder te bouwen aan een succesvol merk. VI is een van de grootste mediamerken en moet in de toekomst...

Lees Meer

 
Energize ontwikkelt merkcampagne Nationale Vacaturebank
Met een volledige re-branding en een nieuw platform laat Nationale Vacaturebank zich van haar sterke kant zien. Het merk ontwikkelt hard door en pakt daarom uit met een nieuwe...

Lees Meer

 
[Column] Letty de Nijs: In 5 stappen naar een succesvolle e-mail journey
Marketeers anno 2017 mogen van geluk spreken. Waar we 15 jaar geleden nog vanuit ons onderbuikgevoel gokten over wat onze doelgroep aanspreekt, kunnen we nu putten uit vele bronnen van data...

Lees Meer

 
Fusie ANP Pers Support en Cision/PR Newswire
ANP Pers Support en Cision/PR Newswire zijn samengegaan in Cision Benelux. Via het nieuwe bedrijf krijgen Nederlandse bedrijven en organisaties aanzienlijk meer mogelijkheden om hun nieuws internationaal te...

Lees Meer

 
 
 

Coca-Cola kiest Coopr

Spaces en Microsoft Nederland samen op Schiphol

Bert Jongsma co-directeur Simon Lévelt

DDB & Tribal lanceert Sinterklaasfilm voor Centraal Beheer


 

Powerpeers komt met een eigen app

Talpa en TMG ruilen belangen in TMG en Talpa Radio uit

Talkshow Jinek vanaf 4 december terug op NPO1

Ziggo zendt concert Guus Meeuwis live uit


 

Stemweek Top 2000 van start

WK handbal dagelijks te volgen via Ziggo Sport

McDonald's start campagne Cadeau Kalender


 

NDC mediagroep mede-organisator Wonen&Co de beurs

Winnaar Donald Duckwedstrijd met 65 vrienden naar Disneyland Paris

N=5 ontwikkelt nieuwe positionering Aidsfonds



 

Eventbrite vergroot partnernetwerk met Festicket - Verve en Ticketrunner

Arnold Sporrel opvolger Gordon Scholz als CEO MediaMarkt Nederlan

180 Kingsday lanceert campagne voor Peaks

International Film Festival Rotterdam lanceert campagne

 

ADchieve trekt Daniëlle Bol aan als CCO

Margriet start met campagne #ikgeefomje

[Onderzoek] Nederlanders kopen steeds meer online


 

Jessica Blaszka ambassadeur Athleteshop

MailDB, KVGO en Spotta gaan in hoger beroep tegen uitspraak JAIJA-sticker

Green Monday waait over naar Nederland


 
 
[Column] Paola Cassone: AI is net een peuter
Het zal jullie niet ontgaan dat de discussie over robots en kunstmatige intelligentie tegenwoordig vrij prominent in de media is. Samengevat komen de standpunten in de discussies neer op...

Lees Meer

 
[Interview] Marcel Schuyt over Semilo
Om optimaal in te spelen op het razendsnel veranderende medialandschap en onze klanten op het hoogste niveau te kunnen adviseren, werkt UM volgens de missie Better Science...

Lees Meer

 
Overal mobiel betalen met OK-app vanaf 2018
Overal mobiel betalen, met elke smartphone en met iedere bankrekening. Vanaf 2018 maakt OK dit mogelijk, zowel in de winkel, online, onderweg als aan de deur. De OK-app koppelt iedere bankrekening én klantenkaart en verwerkt bij...

Lees Meer

 
[Column] Deike Schulz: Het lieve, knusse internet
Plop! Opeens landt een kleine, witte origamikikker in de sjoelbak. Waar net nog houten schijfjes met een noodgang heen en weer vlogen, kijken nu vijf paar ogen naar een vernuftig geknutseld schepsel van papier...

Lees Meer

 
[Column] Julie van Mol: Praten als Brugman
"Ongelooflijk," zegt een goede zakenrelatie. "Zulke praktijken verwacht je niet in die wereld." Hij spreekt mijn regelmatig wederkerende gedachte uit, zoals zovelen wanneer ik over mijn ervaringen vertel als debutante...

Lees Meer

 
[Vacatures] MPG. zoekt online contentmanager
MPG. is hét communicatie- en contentmarketingbureau. Onze 100 medewerkers bedienen meer dan twintig klanten, voornamelijk A-merken, in zeer verschillende branches...

Lees Meer

 
[Vacatures] Zenith zoekt Operations Manager
Zenith, the ROI Agency, is een internationaal mediabureau en onderdeel van Publicis One. Wij werken voor grote internationale adverteerders als L’Oreal en Nestlé, maar ook voor mooie lokale merken als LOI en Triodos Bank...

Lees Meer

 
 
 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -