Jaargang 9 | editie 49 | 14 december 2017
 
[MediaBelofte 2018] Sophie Benink winnaar MediaBelofte 2018

Tijdens het DeMedia100 Diner in Olofs in Amsterdam op 6 december is voor de derde keer de MediaBelofte van het Jaar bekend gemaakt. Winnaar is Sophie Benink, communicatieconsultant bij Zenith. Zij ontving de prijs uit handen van Arno Peperkoorn...


Lees Meer

 
[Column] Ruud de Langen: Door het glazen reclameplafond
Ruud de Langen sprak tijdens het DeMedia100 Diner op 6 december 2017 in Olofs. Dit is zijn voordracht...

Lees Meer

 
[DeMedia100 2018] John de Mol, Arjen Lubach en Eva Jinek meest invloedrijk in de Nederlandse media

Op 6 december 2017 is tijdens het DeMedia100 Diner in Olofs in Amsterdam de zevende editie van DeMedia100 bekend gemaakt; de jaarlijkse lijst van de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media...


Lees Meer

 
Initiative wereldwijd mediabureau Lego Group
Initiative heeft na een intensief pitchproces het wereldwijde media-account van Lego Group gewonnen. Eerder dit jaar heeft Initiative - onderdeel van IPG Mediabrands - haar propositie opnieuw vormgegeven om merken te laten...

Lees Meer

 
[Interview] Peter de Mönnink: De mediawereld is multidimensionaal confuus

2017 was een meer dan bijzonder jaar voor Peter de Mönnink. Nadat Sanoma het meerderheidsbelang in SBS had verkocht aan Talpa ontstond een unieke situatie. Peter de Mönnink was nu CEO van zowel de verkopende als de kopende partij. Vanaf 1 januari 2018 werkt hij voor Talpa als Chief Commercial Officer en CEO van de televisiezenders.

Ook heeft hij de uitdaging aangenomen om binnen Talpa een crossmediaal sales house te bouwen. Bas Vlugt spreekt met de man, die dit jaar op plaats 7 staat in DeMedia100...


Lees Meer

 
Dave Minneboo neemt afscheid van Talpa Radio
Dave Minneboo kondigt aan per 1 maart 2018 afscheid te nemen van Talpa Radio. Minneboo is radiodirecteur van Talpa Radio en eindverantwoordelijk voor de radiozenders 538, Radio 10, Sky Radio en Radio Veronica. Minneboo begon zijn carrière bij Radio 538 in 2000 als assistent Music Director en groeide in 18 jaar uit tot radiodirecteur en maakte in die rol onderdeel uit van de directie...

Lees Meer

 
[Interview] Kees Verbeek en Marinus Zoutendijk: Abovo Media is groot geworden door eigenwijs te blijven
Abovo Media heeft de afgelopen jaren een ongekende groei doorgemaakt. De eigenaren en directeuren van het grootste onafhankelijke mediabureau van Nederland hebben beiden voor het eerst een notering in DeMedia100...

Lees Meer

 
Improve Digital aan de slag voor Guardian News & Media

Improve Digital ondersteunt Guardian News & Media met zijn SSP advertentieplatform. Door samenwerking zal Improve Digital de uitgever ondersteunen met het online monitoren van zijn online advertentie-activiteiten...


Lees Meer

 
[Column] Dolly van den Akker: Van mobile first naar moments first

89 procent van alle Nederlanders ouder dan twaalf jaar gebruikt de smartphone als primaire device voor sociale contacten, informatievoorziening en entertainment. 24/7, overal, binnenshuis en buitenshuis...


Lees Meer

 
Positief advies COR TMG inzake verkoop belang Talpa Radio
De centrale ondernemingsraad (COR) van TMG heeft een positief advies verstrekt inzake de verkoop van het belang van TMG in Talpa Radio. De verkoop van dit belang maakt onderdeel uit van de overeenstemming die Mediahuis, Talpa en TMG...

Lees Meer

 
[Interview] Guy Grimmelt en Eric Kip: OOH is het enige traditionele medium dat groei laat zien
Van aanplakbiljet tot volledig interactief, digitaal en programmatic. Buitenreclame heeft een enorme ontwikkeling doorgemaakt en nog steeds blijven de nieuwe mogelijkheden komen. We spreken over OOH met Guy Grimmelt en Eric Kip, respectievelijk Marketing & Business Development Director en algemeen directeur van Exterion Media...

Lees Meer

 
De trends in digital advertising voor 2018
Door alle ontwikkelingen op het gebied van communicatie,  media-targetingtechnologieën en ROI measurement wordt 2018 weer een druk jaar voor marketeers. Dat blijkt uit de tiende jaarlijkse Media and Digital Predictions-studie van Kantar Millward Brown die marketeers voorziet van de nieuwste inzichten op het gebied van media en digital marketing...

Lees Meer

 
[Interview] Monique Kemperman over planten als vrouwenmagneet en Maxim Hartman
Bloemenbureau Holland heeft in samenwerking met The Gardeners een onlinevideocampagne opgezet voor mooiwatplantendoen.nl. Hierin verovert mannenman Maxim Hartman de harten van vrouwen met verschillende planten...

Lees Meer

 
FremantleMedia Netherlands integreert Tiny Riot, Arthur Clement weg
Besloten is om alle digitale activiteiten volledig te integreren met de core business van FremantleMedia Netherlands, te weten het ontwikkelen en produceren van videocontent voor alle platformen...

Lees Meer

 
[Column] Martin Leeflang: Gouden Loeki - waarom negatief eigenlijk positief is

De komende tijd maak ik een columnreeks over wie volgens mij de Gouden Loeki 2017 moet winnen. Elke drie, vier weken bespreek ik een nieuw aspect van de effectiviteit en waardering van commercials én ik maak mijn persoonlijke top 10 van genomineerden...


Lees Meer

 
 

Linden & Barbosa aan de slag voor Beemster kaas

[Onderzoek] Meerderheid positief over AVG

Fma begeleidt mediapitch L’Oréal


 

Bolsius, Hero en Baarsma kiezen voor nu:amsterdam

ING Only Football ontvangt YouTube Silver Creator Award van Google

[Startups] Airbridge Equity Partners investeert in Join



 

MassiveMusic en St. Solaire verzorgen filmmuziek Amnesty International

Kinderen maken commercial bij BeyenMeyer

Hammerfest lanceert sexting-campagne voor Qpido en Gemeente Amsterdam


 

Het PR Bureau opent co-working space

Kinepolis opent eerste 4DX-zalen in België

Initiative wereldwijd mediabureau Lego Group


 

Booking.com test AI-chatbot Booking Assistant wereldwijd

SpotX lanceert log-level-data-programma

[Onderzoek] Smartphone belangrijkste recruitmenttrend


 

Pocket Media opent kantoor in Tel Aviv

Improve Digital aan de slag voor Guardian News & Media

Metro lanceert nieuwe metronieuws.nl


 

NN lanceert spaarapp SAM

Adverteerders besteden miljoenen aan Black Friday

Boukje Taphoorn vanaf maart 2018 CMO bij Bol.com


 
 
KLM introduceert spraakgestuurde assistent op Google Home
KLM introduceert een intelligente, interactieve spraakgestuurde inpakassistent op Google Home. Hiermee biedt KLM passagiers hulp bij het inpakken van hun koffer. BB, KLM’s servicebot die is gebaseerd op kunstmatige intelligentie...

Lees Meer

 
[Column] Julie van Mol: Tien jaar terug
Om mij heen hoor ik meer en meer dat men kregel wordt van zijn of haar smartphone. Het gepiep, gepingel en getril van socialmediaberichten – inclusief WhatsApp – leidt ze te veel af...

Lees Meer

 
Het Financieele Dagblad start project SMART Journalism
Het Financieele Dagblad investeert de komende jaren in het project SMART Journalism. Met dit project wil het FD gebruikmaken van technologie als artificial intelligence en machine learning om voor abonnees slimme...

Lees Meer

 
[Column] Marvin Jacobs: De 9 podcasttrends voor 2018 (deel 1)
2017 was een cruciaal jaar in de podcastrevival die in 2014 begon. In de VS staat het medium op de radar bij adverteerders, Hollywood jaagt op de film- en tv-rechten van podcasts en er werd een groot aantal prachtige shows uitgebracht...

Lees Meer

 
Amsterdamse huis-aan-huisbladen verenigd in Mediagroep Amsterdam
Zes huis-aan-huisbladen in en om Amsterdam met hyper lokale identiteit hebben de handen ineengeslagen en zijn commercieel en redactioneel een samenwerkingsverband aangegaan Het gaat om Bijlmer&Meer...

Lees Meer

 
[Column] Femke Leemeijer: Oude en nieuwe media

Ken je de bovenstaande tekst? Grote kans van wel. De afgelopen twee weken kon je er namelijk bijna niet omheen: de single Op Me Monnie van YouTuber (en inmiddels ook zangeres) Famke Louise werd miljoenen keren bekeken op YouTube.”...



Lees Meer

 
Colours, Mangrove en Redhotminute samen in We are you.
Drie digital agencies hebben hun krachten sinds 7 december gebundeld: Colours, Mangrove en Redhotminute.  De labels zijn onderdeel van de groep We are you. en blijven naast elkaar bestaan...

Lees Meer

 
Fleurop sponsor kerstshow SBS6
Fleurop is als sponsor betrokken bij Zo viert Nederland Kerst, dat vanaf 18 december te zien is op SBS6. Presentatoren Kim-Lian van der Meij, Irene Moors en Kees Tol gaan voor dit programma heel Nederland door...

Lees Meer

 

 
 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -