Jaargang 9 | editie 50 | 20 december 2017
 
Even bellen met... Patrick van Hooy, CEO Value Zipper
Patrick van Hooy staat met zijn Value Zipper op nummer 1 van het Adformatie Kerstrapport als de meest gewaardeerde media-exploitant van 2017.

Patrick gefeliciteerd! Vorige jaar op 7, nu op 1…

Vorig jaar waren we al verrast en apetrots om tussen alle grote media-exploitanten zevende te zijn. En dit jaar winnen we zelfs; hét beste waarderingscijfer van adverteerders en mediabureaus. Een ongekend succes voor ons pas drie en half jaar jaar jonge bedrijf...

Lees Meer

 
[Luistercijfers] Radio 10 groeit met 30 procent en realiseert record marktaandeel
Radio 10 zag het marktaandeel groeien van 5,6 naar 7,3 procent, een plus van 30,4 procent. Ook in verschillende doelgroepen worden records gebroken. Zo stijgt het marktaandeel in de doelgroep 30-59 jaar van 6,6 naar 9,4 procent...

Lees Meer

 
[Interview] Madelon Fortuin: Digitalisering is geen bedreiging, maar een kans

Wie mee wilt blijven doen in de dagbladenbranche, moet innoveren op de advertentiemarkt. Zo lanceerde NRC onlangs de quality view voor gesponsorde onlinecontent. Commercieel directeur advertentiemarkt Madelon Fortuin...


Lees Meer

 
BCC kiest voor The online company als digitaal marketingbureau
BCC heeft gekozen voor een langetermijnsamenwerking met The online company als online marketingbureau en strategisch partner voor de digital marketingactiviteiten. De keuze is voortgekomen uit een pitchtraject dat BCC...

Lees Meer

 
[Interview] Erik Roddenhof: We hebben aan succes geproefd en dat smaakt naar meer
Per 1 januari 2017 werd Erik Roddenhof CEO van de Persgroep Nederland. Hij begeeft zich in een dynamische mediatak die zichzelf in een moordend tempo aan het herontdekken is....

Lees Meer

 
[Column] Jeroen Verkroost: Dé topmarketeer van 2018: mijn slijter

De jaarwisseling, een periode waarin velen terugkijken, maar ik kijk liever vooruit. Waar zullen we de beste toepassing van nieuwe technologie vinden in 2018? Ik leg je graag uit hoe cutting edge mijn slijter Marcel is...


Lees Meer

 
4DX bioscoopcommercials in première in Pathé de Munt en de Kuip

De eerste 4DX bioscoopzalen in Pathé De Munt in Amsterdam en Pathé de Kuip in Rotterdam zijn officieel geopend voor publiek. 4DX brengt de bioscoopervaring naar een vierdimensionaal niveau. Bezoekers kijken niet alleen naar een film...


Lees Meer

 
[Interview] Menno Koningsberger: Radio is springlevend
Talpa Radio bestaat uit de zenders 538, Radio 10, Sky Radio en Veronica. Algemeen directeur Menno Koningsberger wil met dit brede aanbod een brede doelgroep bereiken, lineair én on demand...

Lees Meer

 
[Column] Erwin Fisser: Talpa en ik tegen Google. Who ya got!?
Ik ken John de Mol dus helemaal niet. En dat is een situatie waar wij allebei wel bij varen, dus laten we dat vooral zo houden. Maar in het kader van “de vijand van mijn vijand is mijn vriend” beschouw ik John als een vriend...

Lees Meer

 
F&L maakt doorstart

De Rotterdamse investeerder Shatho Beheer heeft het failliet verklaarde F&L Publishing Group overgenomen en zal onder de naam F&L Media met een groot deel van de werknemers een substantieel deel van de magazines doorzetten...


Lees Meer

 
[Interview] Luc van Os over Hearst, de overname van G&J Media en de toekomst van tijdschriften

In een afgeladen DeLaMar in Amsterdam heeft de CEO van Hearst Netherlands Luc van Os tijdens de twintigste editie van de Mercurs de grootste prijs gewonnen in de tijdschriftenbranche; de Mercur d’Or/LOF-prijs voor Magazines...


Lees Meer

 
N=5 ontwikkelt eindejaarsfilm NS

Speciaal voor N=5 reisde filmmaakster Jacobine van Hellemond het hele jaar door met de trein. Onderweg filmde ze kleine ontmoetingen tussen reizigers en herkenbare treinmomenten. De film is te zien op televisie en via social media...


Lees Meer

 
Vue Hilversum beloont miljoenste bezoeker
Zaterdagavond heeft Vue Hilversum de miljoenste bioscoopbezoeker verwelkomd sinds de opening op 27 december 2014. De eer was aan Hans van Pieren uit Hilversum. Hij werd feestelijk onthaald door het Vue personeel en stormtroopers...

Lees Meer

 
 

Xander de Buisonjé sluit 50 huwelijken van Flair-lezeressen

Icemedia ontwikkelt digitale campagne voor GAMMA

Terugblik van BN'ers in Het jaaroverzicht volgens de sterren op SBS6

Primeur: Net5 zendt crimiserie Gone uit nog voor de release in VS en rest Europa

Microsoft en Google bedrijven met beste imago volgens Enigma Research


 

Overname Wisecrackers door Mediaxplain*

Weekomzet online retail groeit in de weken voor kerstmis met 34 procent tot 310 miljoen euro

Jeroen Rigole aangesteld als General Manager bij LEWIS België

Supermarktomzet stijgt volgens onderzoek GfK

Cruyff Foundation en VodafoneZiggo gaan samenwerking aan



 

Value Zipper verzorgt branded content film Huisvrouwen Bestaan Niet

Kokoro ontwikkelt merkthema Simyo

KWF vormt verlicht hart door duizenden lampionnen

Coebergh lanceert kerstcampagne Rituals

[Kijkcijfers] Finale Maestro trekt 2,3 miljoen kijkers


 

KLM zet automatische beantwoording in met AI

BureauZUID en DEAR lanceren campagne voor Bruynzeel Keukens

Katja Schuurman start met nieuw seizoen Memories

Snapchat introduceert het Lens Studio Partner-programma

Kumpany versterkt zich met Larissa Clemens


 

Jurjen van de Pol adjunct-hoofdredacteur ANP

KLM tot en met 2020 titelsponsor KLM Open

KRO-NCRV zendt fan-made YouTubefilm Scars uit op NPO3.nl

[Onderzoek] Maandag meest en zaterdag minst lucratief voor e-commerce

Dave Minneboo neemt afscheid van Talpa Radio


 

Icemedia ontwikkelt digitale campagne voor GAMMA

Eerste competitiefilms Movies that Matter Festival 2018 bekend

Ivilina Boneva marketingmanager ASUS Benelux

Veel nieuwe programma's voor NPO

KLM introduceert spraakgestuurde assistent op Google Home


 

Terugblik van BN'ers in Het jaaroverzicht volgens de sterren op SBS6

Linden & Barbosa aan de slag voor Beemster kaas

[Onderzoek] Meerderheid positief over AVG

Positief advies COR TMG inzake verkoop belang Talpa Radio

Fma begeleidt mediapitch L’Oréal



 
 
[Column] Ronja Slierendrecht: Wat maakt een video succesvol?
Hoe ziet de maand december er voor jou uit? Nog druk bezig om de planning voor volgend jaar vast te stellen? Op het laatste moment nog wat projecten afronden? Voor veel mensen staat deze maand in het teken van reflectie...

Lees Meer

 
Opwaarderen.nl lanceert kerstapplicatie Rudolph

Het Nederlandse e-commercebedrijf Opwaarderen.nl lanceert een Rudolph-applicatie. Een app, waarmee treinreizigers kerstcadeaubonnen kunnen winnen of een bedrag kunnen doneren aan de Voedselbank door...


Lees Meer

 
[Column] Marianne van Soomeren: Schrale kerst voor de online retail
Het is bijna Kerst en dat is te merken. Veel adverteerders en met name de retail, pakken uit met emotionele kerstcampagnes. Zij gebruiken Kerstmis als een moment that matters (om Google maar eens te citeren) om de harten van de consument...

Lees Meer

 
Oranjeboom en Johnny Loco samen in campagne Add Some Dutch

Hoewel het merk oerHollands is, zie je Oranjeboom vooral in het buitenland. Uit de recente campagne blijkt echter duidelijk dat het bier zijn roots niet is vergeten. Add Some Dutch wordt dan ook echt een ode aan Nederland...


Lees Meer

 
SBS6 komt met realityserie over vloggers
SBS6 speelt in op de vloghype met een nieuwe dagelijkse realityshow: De Vloggende Hollanders. Tientallen Nederlanders laten hierin de kijkers meekijken en meeleven. De Vloggende Hollanders is vanaf maandag 1 januari elke werkdag vanaf 20.00 uur te zien bij SBS6..

Lees Meer

 
FCB Amsterdam ontwikkelt campagne Nivea
FCB Amsterdam ontwikkelde een drietal films voor Nivea. Met als thema Laat je hart spreken, creëerden zij random acts of Christmas kindness waarin mensen die wel wat hulp konden gebruiken werden gevolgd om te zien of er ook hulp wordt geboden...

Lees Meer

 
Voice-activated marketing dé trend voor 2018
Door alle ontwikkelingen op het gebied van communicatie, media-targetingtechnologieën en ROI measurement wordt 2018 weer een druk jaar voor marketeers. Dat blijkt uit de tiende jaarlijkse...

Lees Meer

 
 
 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -