Jaargang 9 | editie 51 | 22 december 2017
Mercurs 2017
 
[Column] Bas Vlugt: Mercurs 2017; meer nostalgie dan goed is voor tijdschriften

Half december vindt de twintigste editie van de Mercurs plaats - het jubilerend prijzenfestival voor de tijdschriftenwereld wordt georganiseerd in een ramvol DeLaMar aan het Leidseplein in Amsterdam (voor de puristen; ja het theater staat aan de Marnixstraat).

Een prijzenfestival is geen congres en dus gaat het om het feliciteren van mensen in het vak die het goed hebben gedaan en niet om de vraag hoe het nu moet met het mediumtype tijdschriften maar toch; leuk als een event als dit de dynamiek in het vak weergeeft...


Lees Meer

 
Grolsch kiest voor Fitzroy

Na een korte oriëntatie heeft Grolsch Fitzroy gekozen om de nieuwe campagne voor het merk te ontwikkelen. Melanie Koning, marketingmanager van Grolsch: “Fitzroy liet vanaf het eerste moment duidelijk zien dat...


Lees Meer

 
[Interview] Isabelle Dacz: We aim for the moon
In het najaar van 2017 fuseerden MEC en Maxus+Helder in een nieuw GroupM-bureau: Wavemaker. Samen met Managing Director Edward Knol zorgt CEO Isabelle Dacz voor de dagelijkse leiding...

Lees Meer

 
Huwelijksaanzoek via digitaal scherm van Exterion Media
Stephanie werd in winkelcentrum Corio Center in Heerlen op een bijzondere manier ten huwelijk gevraagd door haar vriend Stefan. Stefan kreeg het met een goede smoes voor elkaar om zijn toen nog hoogzwangere vriendin naar het winkelcentrum te leiden. Stefan en Stephanie hebben samen een dochtertje, Sara-Louise..

Lees Meer

 
Zes nieuwe klinkende namen op sleutelposities bij Abovo Media
Abovo Media, het grootste onafhankelijke mediabureau van Nederland, blijft ambitieus en heeft vanwege de sterke groei zes toonaangevende namen aan zich weten te binden. David van Dam, Sake de Lange, Milena Sijs, Jenny van Zwanenburg, Marianne Segeler en Marion van Ham zullen het team komen versterken...

Lees Meer

 
Overname Wisecrackers door Mediaxplain*
Mediaxplain* neemt per januari 2018 het eigendom van mediabureau Wisecrackers over. Beide bureaus zetten deze stap na een uitvoerige inventarisatie van de meerwaarde van...

Lees Meer

 
[Commercial Review] Maurice van Susante: Samenzijn met de Efteling, haters bij Tele2, zoete Kerst met Apple

De Efteling komt met een mooie commercial die, in lijn met veel supermarkten, inspeelt op emotie. Na een dag Efteling gaat iedereen weer terug naar zijn eigen leventje.

Herkenbare dagelijkse situaties, met een vertederende twist. Het meisje uit de commercial brengt iedereen weer bij elkaar door haar eigen ride thuis te bouwen. Krachtig hoe een merk ook juist buiten haar eigen gebied durft te treden...


Lees Meer

 
[Kijkcijfers] NPO, RTL en SBS verliezen marktaandeel aan de niche

NPO, RTL en SBS hebben in november alle drie marktaandeel verloren. Een bijzondere gegeven, dat in de afgelopen vijf jaar slechts één keer eerder voorkwam, dat was in mei 2017.

De daling is substantieel. In november verloor NPO 3,3 procent marktaandeel ten opzichte van november 2016, RTL verloor 2,9 procent marktaandeel. SBS hield het verlies beperkt tot een min van 1,1 procent...

Lees Meer

 
[Interview] René Zeedijk: MediaScience past slecht in lijstjes
De scheidslijn tussen media- en reclamebureaus wordt steeds vager, transparantie steeds belangrijker. Ontwikkelingen die René Zeedijk, Managing Partner bij MediaScience, alleen maar toejuicht...

Lees Meer

 
Sterrencast in nieuwe dramaserie SBS6: Zomer in Zeeland
Vanaf maandag 8 januari is de komische dramaserie Zomer in Zeeland te zien bij SBS6. In Zomer in Zeeland verhuist columnist Sjors Mulder (Daniël Boissevain) met zijn kinderen Fenna (Pip Pellens) en Jurgen (Tonko Bossen) naar het Zeeuwse dorp Lekzand om daar een nieuw leven te beginnen. Behalve Sjors’ goede vriendin Juul (Jennifer Hoffman) begrijpt niemand zijn keuze...

Lees Meer

 
[Column] IAB | Justus Wever: Sharing is caring in de onlinemarketingindustrie

Waar staan we nu en waar gaan we heen? Twee vragen die zeker in de onlinemarketingindustrie continu besproken moeten worden. Want als er één sector is die altijd aan verandering onderhevig is, dan is het de onlinemarketing wel.

Ondanks het feit dat we allemaal zo digitaal zijn, blijven we een enorme behoefte hebben aan persoonlijk contact. We willen interactie en kennis en ervaringen reallife delen...


Lees Meer

 
KLM zet automatische beantwoording in met AI
KLM neemt de volgende stap in het gebruik kunstmatige intelligentie binnen haar sociale media service. Voortaan wordt een deel van veelgestelde vragen automatisch beantwoord...

Lees Meer

 
[Column] Frank Waals: Praatjes voor de bühne
En toen werd hij ineens met 39 procent van de stemmen in het EenVandaag Opiniepanel verkozen tot politicus van het jaar 2017: Thierry Baudet. Amper een half jaar nadat hij door Kamerleden werd weggelachen...

Lees Meer

 
Validators: tonen producten beste manier om beursbezoekers te verleiden
Sanoma en RAI Amsterdam hebben onderzoek gedaan naar het kijkgedrag en de emoties van bezoekers op de vt wonen&design beurs die van 3 tot 9 oktober 2017 plaatsvond. In dit innovatieve onderzoek, uitgevoerd door Validators, werden de nieuwste technieken ingezet om het gedrag op onbewuste wijze te registeren...

Lees Meer

 
[Column] Michiel Veugelers: Product placement in films; hoe het niet moet!
Door Johan Nijenhuis en Co werd ik uitgenodigd voor de première van de nieuwste Nederlandse romcom Gek van Geluk (nu in de bioscoop). Door de goede cast en een luchtig verhaal prima vermaak voor de laatste donkere...

Lees Meer

 
 

Mediamonitor: Nederlanders kiezen nog steeds het meest voor lineaire televisie

De Limburger lanceert dagelijkse bijlage Leef!

JCDecaux ondersteunt kerstspecial Stadshart Amstelveen met uitgebreide campagne


 

Nosh Food Films vergroot team met regisseurs Vittorio Sacco en Nick Sawyer

Natwerk lanceert YoufoneTV-campagne

ACM keurt overname Emesa door Talpa Network goed


 

Just Games lanceert in samenwerking met RTL en EndemolShine het All You Need Is Love-bordspel

Cruyff Foundation en Rabobank Foundation gaan 3-jarig partnership aan

STIVA: Disney Channel, Disney XD en Nickelodeon geen alcoholreclames


 

Joe Public maakt eindejaarscommercial voor GAMMA

All I want for Christmas nummer 1 in Sky Radio's Christmas Top 101

G+J Custom Content en Neckermann Reizen lanceren inspiratieplatform


 

Dutch FilmWorks gaat IP-adressen illegale downloaders verzamelen

Hornbach en Peugeot in finale RAB Radio Advertising Awards Publieksprijs

IAB Nederland en BVA richten werkgroep Privacy op


 

De Familie Slim verkocht aan buitenland

Tosti Creative marketingcommunicatiebureau Fit For Free

SBS6 komt met realityserie over vloggers


 
 
[Column] Bob Goulooze: AD, stop ermee
Begin volgend jaar dient het geding dat een miskende vishandelaar heeft aangespannen tegen het AD over de Haringtest. “Dat gaan we winnen”, zei de onbezorgde AD hoofdredacteur Hans Nijenhuis...

Lees Meer

 
[Onderzoek] Voor jongeren is de papieren krant dood. Lineaire tv (nog) niet
Geen pre-rolls, print en radioreclame, maar online native ads. Dat is de manier waarop je jongeren bereikt. Dit lijkt af te lezen uit de resultaten van het jongerenonderzoek van mediabedrijf Wayne Parker Kent en onderzoeksbureau MediaTest...

Lees Meer

 
[Interview] Maureen Belderink over haar plannen met delicious.
Enige tijd geleden stond er een gewilde vacature online: hoofdredacteur van delicious.. Maureen Belderink is de gelukkige en neemt het stokje over van Makkie Mulder. Belderink heeft een behoorlijke staat van dienst bij Libelle als...

Lees Meer

 
[Column] Marvin Jacobs: De 9 podcasttrends voor 2018 (deel 2)
Verkruimelt het podcastmonopolie van Apple? Gaan adverteerders massaal eigen shows ontwikkelen? En komen er eindelijk goede analytics? 2017 was een cruciaal jaar voor de podcast revival...

Lees Meer

 
Value Zipper verzorgt brandedcontentfilm Huisvrouwen Bestaan Niet

Value Zipper realiseerde dit jaar een nieuwe propositie: branded content in bioscoopfilms. Met de primeur op 21 december in de film Huisvrouwen Bestaan Niet. Vanuit de filmdistributie bracht accountmanager Mark Haring...


Lees Meer

 
[Column] Paola Cassone: Het Asterixgevoel
Ik geef het toe, soms heb ik de indruk dat we in een ouderwets dorpje leven, hier in Nederland. Vooral in deze tijd wanneer we allemaal bezig zijn met de plannen voor het komende jaar en de pietendiscussie uitdooft en de kerstlichten aangaan. Volgens mij zijn we hier met z’n allen soms veel te conservatief...

Lees Meer

 
Onbezorgd 2018: gepersonaliseerde trailer van Knab voor klanten
Klanten van Knab ontvangen per e-mail een gepersonaliseerde filmtrailer, waarin Knab hen een Onbezorgd 2018 wenst. In de video, in stijl van een Hollywood Blockbuster, zijn ruim vijftig Knab-medewerkers te zien. De hoofdrol is weggelegd voor de klant...

Lees Meer

 

 
Vacatures

Abovo Media

Projectmanager

Backend Developer

Graphic designer

Digital Consultant

Media-inkoper

SEO Specialist

Audiovisuele designer met HTML-ervaring

Copywriter

Front-end developer met WordPress-ervaring

 

Clipit

HTML/XML Engineer

 

E Power Radio & Online

Account Manager Radio

Account Manager Online

 

Exterion Media

Communicatie Medewerker
Communicatie Medewerke
Communicatie Medewerke
communicatie medewerker

Account Manager Concessies

Account Manager National Sales

Account Manager Utrecht / 't Gooi

IT Project Manager

Manager KAM en Duurzaamheid

Operations assistant


Improve Digital

Senior Director Business Development UK

Data Engineer

Big Data Systems Administrator

Office Manager

UX Designer/Developer

 

Initiative

Communication Director

Digital Campaign Manager

 

MediaScience

Junior Digital Projectmanager

Consumer Insights Agent

Media strateeg met een digitaal hart

 

MPG.

Creative

 

NRC Media

Backend developer / devops engineer

Medewerker ICT

Data warehouse specialist of een MS-SQL developer

 

OMG

OMG/Brainshuffle – PHP developer

 

OMS

Campagne Manager Digital Audio (M/V)

Junior Trafficker (M/V)


Persgroep

Learning & Development Specialist

Online Marketeer Commerce

Digital Branded Content Producer

Proces Coördinator Reclamefolder

Community Manager indebuurt Hoeksche Waard

Community Manager indebuurt Zoetermeer

Community Manager indebuurt Rotterdam

Online Marketeer indebuurt

IT Manager Online Services

Frontend Developer Marketing

Accountmanager Binnendienst

Regiomanager Distributie

Community Manager indebuurt Den Haag

Account Consultant Sales

Commercieel Redacteur indebuurt Utrecht

Freelance Fullstack Webdeveloper

Performance Campagne Manager

Bedrijfsjurist

Frontend Developer AutoTrack

Communitymanager Tweakers

Teamleider Personeels- en Salarisadministratie

Node.js developer

Business Developer IT Recruitment

Frontend Engineer (English)

Marketing Automation Specialist

Agile test engineer

Frontend Engineer

Projectmanager ICT

Clustermanager Huis-aan-Huis a.i.

Scrum master

Monteur Technische Dienst

Full Stack Developer

Scrum master Tweakers & AutoTrack

Sales Talentpool

 

Publicis One

Account Director

 

Qmusic

Digital Content Producer

 

Quadia

Medisch Event Producer

Video Editor / Motion Graphics Designer / Regisseur

Medisch Redacteur Online Video

 

Sanoma

Distribution marketeer

Product manager Books & Retail

Product Owner NU.nl

Performance Marketing Specialist (fulltime)

Manager Fashionchick – 40 uur

Product Manager Schoolbank.nl

CRO Specialist NU.nl

 

SEMpeople

Digital Strategy Director with 6 - 8 years (consultancy) experience

Junior Digital Campaign Executive

Online Marketeer (2 - 4 jaar werkervaring)

Marketing Communicatie Specialist

Digital Data Consultant

Gedreven Online Marketeer in fashion

Ambitieuze Brand en PR Coordinator

Communicatie Manager, Social Media/ PR expert

Manager Marketing en Sales

Senior Digital Project Manager

 

Talpa Radio

Commerciële Copywriter voor 538

Broadcast Engineer

Community Manager 538

Imaging Producer

Nieuwslezer(es) Sky Radio

Eindredacteur Video

Video Redacteur

Motion Graphics Designer

 

Telegraaf Media Groep | TMG

Marketing stage @ JAAP.nl

Marketing & Communicatie Stage @ Privé

Salaris Adviseur

Accountmanager JAAP.nl

Accountmanager

Senior Inkoper

Senior IT Inkoper

Medewerker Service & Sales

Freelance Regioverslaggever bij De Telegraaf

Sales Consultant DFT

Accountmanager Telesales

Online Marketeer bij GroupDeal

Informatiemanager

 

The Gardeners

PR manager

 

Triple

Freelance Developer

Medior Linux Engineer

C# .Net Developer

 

Value Zipper

Account Manager Brand Solutions

B2B Marketeer

Stagiair(e) Marketing & Communicatie


 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -