Jaargang 10 | editie 1 | 3 januari 2018

Marc Duijndam, de nieuwe CEO van Sanoma in Nederland en België, is Mediatransfer van het Jaar... lees verder

 
Media 2017: de 15 grootste overnames en transfers van het jaar

Er waren veel overnames in media en marketingcommunicatie in 2017 maar er kan er maar één De Overname Van Het Jaar zijn.

2017 is het jaar van de meest spectaculaire overnamestrijd in de Nederlandse media ooit. De media zelf zetten de kemphanen in karikaturen tegenover elkaar met TMG als inzet...


Lees Meer

 
[Forum] Advertentiemarkt 2018

Hoe zal de advertentiemarkt zich ontwikkelen in 2018? We vragen het een aantal bepalende spelers in de markt.

Luc van Os, CEO Hearst Netherlands: "Overall advertentie bestedingen zullen gezien de economische groei licht toenemen. Online videobestedingen zullen onverminderd doorgroeien mede door de afnemende kijktijd via de reguliere tv-kanalen waar schaarste zal optreden...


Lees Meer

 
Grootste merkintroductie van Coca-Cola Nederland sinds 10 jaar: Fuze Tea
Coca-Cola lanceert ijstheemerk Fuze Tea. Qua volume-ambitie zal Fuze Tea de grootste introductie van Coca-Cola Nederland zijn sinds de introductie van Coca-Cola zero, tien jaar geleden...

Lees Meer

 
[Interview] Marieke ’t Hart, Hoofdredacteur van het Jaar 2017

Tijdens de afgelopen Mercur-uitreikingen in Amsterdam werd Marieke ’t Hart verkozen tot Hoofdredacteur van het Jaar. We spreken met het boegbeeld van VROUW over de verkiezing...


Lees Meer

 
[Column] Guy Grimmelt: De trend voor advertsing in 2018 is concentratie
2017 was voor veel media exploitanten een uitdagend jaar, wat meestal betekent dat het zwak, slecht of ronduit k**** was, tenzij je een Amerikaanse monopolist bent of… precies; de juiste dingen hebt gedaan in de...

Lees Meer

 
Touch-groep verwerft aandelen Diner Jaarkaart
Touch TVC holding, actief op het gebied van consumentenpromoties, heeft de aandelen van Diner Jaarkaart verworven. Na een periode van exclusieve vertegenwoordiging zal de Diner Jaarkaart-propositie als onderdeel van de Touch-groep verder worden ontwikkeld waarbij de focus zal liggen op vernieuwing van het online platform, promoties en internationale expansie...

Lees Meer

 
[Interview] Gerrit Reinders: De programmaticmarkt is volwassen geworden
Adcombi maakt het mogelijk geautomatiseerd een lokale doelgroep te bereiken rondom alle vestigingen van een bedrijf. Iets wat volgens oprichter en eigenaar Gerrit Reinders nog niet kon...

Lees Meer

 
[Forum] Beïnvloedt branded content de verdeling van mediabudgetten?
Wie is verantwoordelijk voor de productie van branded content? En welk deel van het mediabudget wordt gereserveerd voor distributie? Marcom- en mediaexperts Marcella van Velzen, Michel Tiggelman, Christiaan van Betuw en Elias Reinheimer zijn te gast bij Value Zipper en geven advies...

Lees Meer

 
[Column] Willem-Albert Bol, de Persgroep: Ga voor aandacht

De branche zit vol vakgenoten die er allemaal het hunne van denken. Voor het Nederlands MediaNetwerk vertellen verschillende prominenten over hún visie op het mediawezen. Zo ook Willem-Albert Bol, creatief directeur van de Persgroep...


Lees Meer

 
[Interview] John Robin Smith van Mr.Brand over reclamemaken voor 4DX
Onlangs is de eerste 4DX-reclame in première gegaan in de bioscoop. Nissan laat hierin kijkers de Nissan Qashqai ervaren met extra’s als wind en regen. Verantwoordelijk voor deze primeur is merkenbureau Mr.Brand...

Lees Meer

 
[Column] Léonie Koning: Gooi samen een blok hout op het vuur

Dit moment is het mooiste moment voor marketeers. Peter Haug, marketingdirecteur BMW, zei nog niet zo lang geleden zelfs dat het een gouden eeuw is voor marketeers. Hij heeft hartstikke gelijk...


Lees Meer

 
[Column ] Sebastiaan Moesman, Improve Digital: Waarom transparantie en volwassenheid in programmatic belangrijker zijn dan ooit

De branche zit vol vakgenoten die er allemaal het hunne van denken. Voor het Nederlands MediaNetwerk vertellen verschillende prominenten over hún visie op het mediawezen. Zo ook Sebastiaan Moesman, CEO van Improve Digital...


Lees Meer

 
Cross Media Congres 2018 zoekt Startups!

Op woensdag 25 april vindt het vijfde Cross Media Congres 2018 plaats in Amsterdam.

Cross Media Congres organiseert voor de vierde keer de Startup Competitie. Afgelopen jaar deden 30 startups aan de competitie mee. Met alle 30 is een interview gedaan en gepubliceerd...


Lees Meer

 
 

[Kijkcijfers] Kjeld Nuis en Koen Verweij trekken 1,3 miljoen kijkers, Michael van Gerwen 1,2 miljoen

Blauw Gras brengt een ode aan de duim

Justlease en Toyota lanceren campagne What’s your drive? met Ireen Wüst

#MeToo Issue van het Jaar 2017

[Column] Léonie Koning: Gooi samen een blok hout op het vuur


 

Daniël Verhagen directeur Happy Leads, Mathijs Visser CCO Happy Horizon-groep

G+J Media onder één dak met Hearst Netherlands

Sky Radio blijft cadeaus uitdelen en betaalt één jaar lang vaste lasten luisteraar

Libelle opent pop-uprestaurant

Lexa.nl start Europese merkcampagne Little Details, Great Stories


 

Eneco lanceert campagne rondom duurzaamheid

Mediamonitor: Nederlanders kiezen nog steeds het meest voor lineaire televisie

Validators: tonen producten beste manier om beursbezoekers te verleiden

Onbezorgd 2018: gepersonaliseerde trailer van Knab voor klanten

De Limburger lanceert dagelijkse bijlage Leef!


 

JCDecaux ondersteunt kerstspecial Stadshart Amstelveen met uitgebreide campagne

Huwelijksaanzoek via digitaal scherm van Exterion Media

Nosh Food Films vergroot team met regisseurs Vittorio Sacco en Nick Sawyer

Natwerk lanceert YoufoneTV-campagne

ACM keurt overname Emesa door Talpa Network goed


 

Just Games lanceert in samenwerking met RTL en EndemolShine het All You Need Is Love-bordspel

Cruyff Foundation en Rabobank Foundation gaan 3-jarig partnership aan

STIVA: Disney Channel, Disney XD en Nickelodeon geen alcoholreclames

Zes nieuwe klinkende namen op sleutelposities bij Abovo Media

Joe Public maakt eindejaarscommercial voor GAMMA


 

All I want for Christmas nummer 1 in Sky Radio's Christmas Top 101

[Onderzoek] Voor jongeren is de papieren krant dood. Lineaire tv (nog) niet

G+J Custom Content en Neckermann Reizen lanceren inspiratieplatform

Dutch FilmWorks gaat IP-adressen illegale downloaders verzamelen

Hornbach en Peugeot in finale RAB Radio Advertising Awards Publieksprijs


 
 
[Column] Peter Wiegman: Thierry Baudet, oliebol van het jaar
Het is weer tijd voor de lijstjes. De grootste dit, de populairste dat, de nummer één van, we zijn er gek op. De meest in het oog springende is toch wel de oliebollentest. Het AD stuurt er jaarlijks een aantal medewerkers op landelijk op uit...

Lees Meer

 
Carsten Balmes marketingdirecteur Europa Jaguar Land Rover
Carsten Balmes is afkomstig van Porsche AG, waar hij een uitgebreide staat van dienst heeft op het gebied van sales en marketing. Hij werkte gedurende vijftien jaar in diverse beleidsfuncties in verschillende landen...

Lees Meer

 
[Column] Michiel Rotteveel: De mens achter de data

Wat leven media- en communicatieonderzoekers toch in een prachtige tijd. Overal om ons heen zijn steeds meer data beschikbaar en je kunt deze data vaak zomaar gratis uit de lucht plukken...


Lees Meer

 
Qmusic's Mattie, Fien en Igmar delen geheimen en geld uit
Qmusic-luisteraars maken heel januari elke werkdag kans op 2018 euro belastingvrij door te raden of een geheim uit De Doofpot van Mattie, Fien of Igmar is. Elke dag trekt het ochtendshow-trio...

Lees Meer

 
[Column] Aart Lensink: Brandedcontentgedoe

Als adverteerders niet willen adverteren, maar kiezen voor content, weten ze bij de media-exploitant één ding zeker: dat wordt gedoe. Het kost veel tijd en de netto opbrengsten zijn niet al te hoog. Het goede nieuws: in 2018 gaat alles veranderen!...


Lees Meer

 
Dawn verzorgt rebrandingscampagne Belsimpel.nl
De naam van telefoonverkoper Belsimpel.nl is inmiddels bij veel Nederlanders bekend, toch vindt het bedrijf het de hoogste tijd voor verandering. Dawn verzorgt de rebrandingscampagne van Belsimpel.nl...

Lees Meer

 
Nederlands MediaNetwerk zoekt freelance redacteuren voor nieuw B2B platform over marketing

Het Nederlands MediaNetwerk lanceert begin 2018 een nieuwe vaktitel over marketing.

Wij zoeken freelance journalisten die het leuk vinden om te helpen deze nieuwe titel op te bouwen...


Lees Meer

 
 
Vacatures


Abovo Media

Projectmanager

Backend Developer

Graphic designer

Digital Consultant

Media-inkoper

SEO Specialist

Audiovisuele designer met HTML-ervaring

Copywriter

Front-end developer met WordPress-ervaring

 

Clipit

HTML/XML Engineer

 

E Power Radio & Online

Account Manager Radio

Account Manager Online

 

Exterion Media

Account Manager Concessies

Account Manager National Sales

Account Manager Utrecht / 't Gooi

IT Project Manager

Manager KAM en Duurzaamheid

Operations assistant


Improve Digital

Senior Director Business Development UK

Data Engineer

Big Data Systems Administrator

Office Manager

UX Designer/Developer

 

Initiative

Communication Director

Digital Campaign Manager

 

MediaScience

Junior Digital Projectmanager

Consumer Insights Agent

Media strateeg met een digitaal hart

 

MPG.

Creative

 

NRC Media

Backend developer / devops engineer

Medewerker ICT

Data warehouse specialist of een MS-SQL developer

 

OMG

OMG/Brainshuffle – PHP developer

 

OMS

Campagne Manager Digital Audio (M/V)

Junior Trafficker (M/V)

 

Persgroep

Learning & Development Specialist

Online Marketeer Commerce

Digital Branded Content Producer

Proces Coördinator Reclamefolder

Community Manager indebuurt Hoeksche Waard

Community Manager indebuurt Zoetermeer

Community Manager indebuurt Rotterdam

Online Marketeer indebuurt

IT Manager Online Services

Frontend Developer Marketing

Accountmanager Binnendienst

Regiomanager Distributie

Community Manager indebuurt Den Haag

Account Consultant Sales

Commercieel Redacteur indebuurt Utrecht

Freelance Fullstack Webdeveloper

Performance Campagne Manager

Bedrijfsjurist

Frontend Developer AutoTrack

Communitymanager Tweakers

Teamleider Personeels- en Salarisadministratie

Node.js developer

Business Developer IT Recruitment

Frontend Engineer (English)

Marketing Automation Specialist

Agile test engineer

Frontend Engineer

Projectmanager ICT

Clustermanager Huis-aan-Huis a.i.

Scrum master

Monteur Technische Dienst

Full Stack Developer

Scrum master Tweakers & AutoTrack

Sales Talentpool

 

Publicis One

Account Director

 

Qmusic

Digital Content Producer

 

Quadia

Medisch Event Producer

Video Editor / Motion Graphics Designer / Regisseur

Medisch Redacteur Online Video

 

Sanoma

Distribution marketeer

Product manager Books & Retail

Product Owner NU.nl

Performance Marketing Specialist (fulltime)

Manager Fashionchick – 40 uur

Product Manager Schoolbank.nl

CRO Specialist NU.nl

 

SEMpeople

Digital Strategy Director with 6 - 8 years (consultancy) experience

Junior Digital Campaign Executive

Online Marketeer (2 - 4 jaar werkervaring)

Marketing Communicatie Specialist

Digital Data Consultant

Gedreven Online Marketeer in fashion

Ambitieuze Brand en PR Coordinator

Communicatie Manager, Social Media/ PR expert

Manager Marketing en Sales

Senior Digital Project Manager

 

Talpa Radio

Commerciële Copywriter voor 538

Broadcast Engineer

Community Manager 538

Imaging Producer

Nieuwslezer(es) Sky Radio

Eindredacteur Video

Video Redacteur

Motion Graphics Designer

 

Telegraaf Media Groep | TMG

Marketing stage @ JAAP.nl

Marketing & Communicatie Stage @ Privé

Salaris Adviseur

Accountmanager JAAP.nl

Accountmanager

Senior Inkoper

Senior IT Inkoper

Medewerker Service & Sales

Freelance Regioverslaggever bij De Telegraaf

Sales Consultant DFT

Accountmanager Telesales

Online Marketeer bij GroupDeal

Informatiemanager

The Gardeners

PR manager

 

Triple

Freelance Developer

Medior Linux Engineer

C# .Net Developer

Value Zipper

Account Manager Brand Solutions

B2B Marketeer

Stagiair(e) Marketing & Communicatie

 

Wayne Parker Kent

Junior Editor NSMBL

Head of Video

Junior Controller (24/40 uur)

 


 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -