Jaargang 10 | editie 2 | 11 januari 2018
Jeroen Lampe, marketingdirecteur Coca-Cola Nederland
 
[Interview] Marketingdirecteur Coca-Cola Nederland Jeroen Lampe over de introductie van Fuze Tea

Coca-Cola introduceerde onlangs het ijstheemerk Fuze Tea op de Nederlandse markt. Het is de grootste merkintroductie sinds Coca-Cola Zero, tien jaar geleden.

Wij spreken Jeroen Lampe, marketingdirecteur van Coca-Cola Nederland...


Lees Meer

 
Lancering SBS7 blijkt grap Bucket Boys TV
De lancering van online mannenzender SBS7 heeft niet zozeer het publiek maar vooral de media zelf flink bezig gehouden. Het blijkt een grap van Bucket Boys TV.

Bucket Boy TV Thijs Meeuwsen: "We proberen ons als video makers op een leuke manier te onderscheiden...

Lees Meer

 
SpotX opent kantoor in België
SpotX breidt uit en opent een kantoor in België, om ook daar de lokale adverteerders- en uitgeversmarkt te bedienen met zijn technologieplatform voor programmatic advertising. De vestiging in Brussel is het achtste kantoor binnen Europa...

Lees Meer

 
[Column] Marco Ruivenkamp: naar engagement-achtige modellen voor mobile advertising
Marktveranderingen gaan in een rap tempo en dit zal de komende jaren alleen maar toenemen. Op het gebied van technologie zie je nieuwe partijen komen en gaan. Gaan omdat ze het niet redden of snel worden opgeslokt door de grotere jongens...

Lees Meer

 
Blauw Gras aan de slag voor Bavaria

Contentmarketingbureau Blauw Gras is sinds eind 2017 aan het werk voor Bavaria. Het Amsterdamse bureau zal de Brabantse familiebrouwer ondersteunen op het gebied van social media en campagnes...


Lees Meer

 
[Column] Ronja Slierendrecht: De onlinevideotrends voor 2018
De ontwikkelingen rondom (online) video volgen elkaar razendsnel op. Een voorspelling doen voor het komende jaar is dan ook best wel een uitdaging. Wat het (gehele) medialandschap vandaag de dag immers kenmerkt...

Lees Meer

 
BrandDeli-zenders hebben succesvol jaar achter de rug

BrandDeli heeft 2017 succesvol afgesloten. BrandDeli realiseerde een groei in marktaandeel van 8 procent in daytime en 12 procent in primetime. Er werden meerdere kijkcijferrecords gerealiseerd en kidszender Nickelodeon was wederom marktleider...


Lees Meer

 
[Column] Machiel Verkuyl: Cultureel erfgoed. Top 2000 of Famke Louise?
Wat laat je achter? Het is vast een vraag waar je weleens mee gespeeld hebt. Misschien is het, net als bij mij, nog niet helemaal duidelijk. Dat is niet gek, want hoe leuk je je baan ook vindt...

Lees Meer

 
Betere aansluiting door strategisch partnerschap ProMille Media en ToLocal
ProMille Media heeft haar portfolio met regionale en lokale media fors uitgebreid dankzij een strategisch partnership met ToLocal op het gebied van print. Dit partnership zorgt voor een uitbreiding van het huis-aan-huiskrantenportfolio van...

Lees Meer

 
[Startups] Overname The Fightclub door ME Worldwide
ME Worldwide, de holding boven onder meer het Bredase fullservicebureau The Communication Company (TCC), heeft een 100 procent belang genomen in de startup The Fightclub Digital...

Lees Meer

 
[Kijkcijfers] Kijktijd groeit voor de tweede keer in vier maanden tijd
Eén zwaluw maakt nog geen zomer en daarom werd het niet overdreven serieus genomen dat afgelopen september voor het eerst in 30 maanden tijd de kijktijd - buiten de zomermaanden - steeg...

Lees Meer

 
VPRO directeur Lennart van der Meulen: Publieke omroep kan slag om de middelmaat nooit winnen
Dit is de nieuwjaarsboodschap van Lennart van der Meulen, algemeen directeur VPRO, op maandag 8 januari 2018 in de Chin Chin Club te Amsterdam...

Lees Meer

 
Cross Media Congres 2018 zoekt Startups!
Op woensdag 25 april vindt het vijfde Cross Media Congres 2018 plaats in Amsterdam.

Cross Media Congres organiseert voor de vierde keer de Startup Competitie. Afgelopen jaar deden 30 startups aan de competitie mee. Met alle 30 is een interview gedaan en gepubliceerd...

Lees Meer

 
 

Spelletjes spelen met Chocomel en a friend of mine

Ook niet NVJ-leden in Raad voor de Journalistiek

In NRC: Het online nieuwsarchief zit vol gaten

Movies that Matter Festival opent met Golden Globe-winnaar Aus dem Nichts

Rufus Ketting creatief directeur Natwerk


 

Boomerang Agency ontwikkelt campagne voor Squla

Jacqueline Buijs begint pr-bureau HappyLife PR

United verzorgt gehele postproductie IDTV's Zomer in Zeeland, vanaf 8 januari op SBS6

Blom, Otten en Olde Scholtenhuis samen in adviesbureau YEARN Change Consultants

Talpa Radio introduceert Vavorite op Veronica


 

Mariëtte Leenhouts marketing- en communicatiedirecteur Randstad Groep Nederland

PSH Media Sales is Dock35 Media

Brandpunt verder als Brandpunt+

[Kijkcijfers] Reünie Boer Zoekt Vrouw trekt 3 miljoen kijkers

KBS New York ontwikkelt tv-commercial Monsterboard.nl


 

[Kijkcijfers] Seizoensopening Wie Is De Mol trekt 2,7 miljoen kijkers

CASIO Benelux kiest LVTPR als pr-bureau voor horlogedivisie

Keith Ta Head of Sales Pocket Media

GANDA voegt zich bij Make Some NOISE Group

Live marktonderzoek tijdens Huishoudbeurs


 

Cheil Amsterdam en Samsung maken SmartSuit voor Olympische shorttrackers

Fameuze blootrubriek AnyBody van VIVA vernieuwd

KesselsKramer ontwikkelt campagne voor jarig Jantje Beton

Fanclub Laurel & Hardy viert 50e verjaardag in Pathé Tuschinski

Touch-groep verwerft aandelen Diner Jaarkaart



 

[Forum] Beïnvloedt branded content de verdeling van mediabudgetten?

N=5 ontwikkelt campagne LOI

Cross Media Congres 2018 zoekt Startups!

Jimmie van Jesper Ganslandt opent IFFR 2018

Qmusic's Mattie, Fien en Igmar delen geheimen en geld uit


 
 
[Column] Wilbert van der Heijden: Lachen, grommen en leren van Trump
2018 begint spannend! Op 30 januari kan de hele wereld op hetzelfde moment dat president Trump zijn regeringsverklaring voorleest, op zijn eigen mobieltje zien of de beweringen waar of onwaar zijn...

Lees Meer

 
XITE lanceert Youtubeprogramma Karaoke Box
XITE lanceert Karaoke Box, een Youtubeprogramma waarin artiesten als Supergaande, Kaj van der Voort, PLEUN, Bizzey en F1rstman hun guilty pleasures zingen, gepaard met een van hun eigen liedjes...

Lees Meer

 
[Interview] Marcel Schuyt over Semilo en genzies

De markt voor digital advertising is volop in beweging. Het belang van display neemt af, dat van branded content neemt toe, net als het belang van mobiel. Millenials verschillen in hun mediagedrag niet zo veel van hun ouders, maar Generation Z wel...


Lees Meer

 
Persberichten.nl neemt persberichtenservice Nieuwsbank.nl over
De website Nieuwsbank.nl gaat een nieuw verdienmodel voor journalisten ontwikkelen en stopt met het distribueren van persberichten. De aloude persberichtenservice wordt overgenomen door de website persberichten.nl...

Lees Meer

 
[Interview] Ido Sharon over Wayne Parker Kent
Voor Wayne Parker Kent was 2017 een jaar vol dynamiek. Er was de lancering van Famme Baby, de overname van One More Thing, de strategische investering van Mediahuis, de lancering van Wayne Parker Kent in België en de groei van...

Lees Meer

 
[Column] Frank Waals: Het vlaggenschip Trump is op ramkoers

"Iceberg, right ahead", klonk het luttele uren voor het zinken van de Titanic in 1912. Het majestueuze White Star Line schip uit Belfast werd opgeslokt door de wateren van de Atlantische Ocean, waar ze nog altijd op 3800 meter diepte ligt verborgen.

In Washington DC vaart momenteel een ander vlaggenschip op volle kracht richting haar ijsberg. Kapitein: Donald J. Trump. De president van de VS toont zelf keer op keer aan waarom we ons zorgen moeten maken...


Lees Meer

 
Angela Ponsioen algemeen hoofdredacteur Audax Publishing, overname GLOSS

Angela Ponsioen (voorheen Hoogeveen) is benoemd tot algemeen hoofdredacteur bij Audax Publishing. Tegelijk met haar aanstelling heeft Audax het merk en het magazine GLOSS overgenomen van F&L Media en zal zij hier...


Lees Meer

 
[Vactures] OMS zoekt Senior Marketeer
OMS is verantwoordelijk voor de verkoop van commerciële radioreclame van 7 grote en succesvolle Nederlandse radiozenders: Sky Radio, Radio 538, 100% NL, Radio Veronica, Sublime FM, SLAM!, Radio 10 en de digitale radiozenders van OMX...

Lees Meer

 
[Vactures] OMS zoekt Data-medewerker
OMS is verantwoordelijk voor de verkoop van commerciële radioreclame van 7 grote en succesvolle Nederlandse radiozenders: Sky Radio, Radio 538, 100% NL, Radio Veronica, Sublime FM, SLAM!, Radio 10 en de digitale radiozenders van OMX...

Lees Meer

 
 
 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -