Jaargang 10 | editie 4 | 24 januari 2018
 
[Column] Martin Leeflang: Jumbo wint de Gouden Loekie 2017
Op 9 januari zijn de tien finalisten voor de Gouden Loeki 2017 bekendgemaakt. In het afgelopen jaar heeft Validators alle 40 genomineerden (10 per kwartaal) getest op emotionele waardering met behulp van onze ValueFlowtechniek.

Hiermee meten we niet alleen of een commercial leuk is -  uitgedrukt in een cijfer (of percentage) - maar ook de waardering op secondeniveau en binnen elke scene van de commercial...

Lees Meer

 
[Startups] Martin Meulenkamp over 2daysmood
Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2018 op 25 april in Amsterdam. We spreken met Martin Meulenkamp, co-founder en hr-strategist van 2daysmood.

Wat is 2daysmood?

Een vraag die steeds meer organisaties zichzelf stellen, is: Hoe creëren we een cultuur van hoge betrokkenheid? Wij, van 2daysmood, hebben een methode ontwikkeld om betrokkenheid, geluk en welzijn van medewerkers continu te meten en te verbeteren...

Lees Meer

 
Yvonne de Jager Juryvoorzitter Cross Media Awards 2018
Yvonne de Jager is juryvoorzitter van de de Cross Media Awards 2018.

Zij treedt in de voetsporen van voorgangers Joris van Heukelom, Jan Müller en Jeroen Verkroost.

Yvonne de Jager is sinds april 2017 directeur van IAB, branchevereniging voor digital advertising en marketing innovatie...

Lees Meer

 
[Luistercijfers] Radio 2 en Radio 10 behalen historische record marktaandelen

December zit in de luistercijfers en dat betekent dat we zijn toegekomen aan de jaarlijkse disruptie met betrekking tot de radiozendermarktaandelen.

Radio 2 pakt ieder jaar meer uit met de Top 2000, een crossmediaal megasucces op radio, televisie en online. Radio 2 realiseerde in NovDec17 een marktaandeel van 15,9 procent. In de afgelopen jaren is het nooit voorgekomen dat een radiozender een marktaandeel realiseerde boven de 15 procent...


Lees Meer

 
[Column] Lyn Kuyper: Vaagtaal

Een tijdje geleden had ik een klant aan de lijn. Iemand van een telecombedrijf, die een brandedcontentartikel bij ons had ingekocht. Na plaatsing zou het stuk worden aangejaagd op de Facebook-tijdlijn van Libelle. "Maar ik wil wel dat het direct naar onze site doorklikt", vertelde de adverteerder. "En ik lever zelf de tekst wel aan...


Lees Meer

 
[Interview] Roel Kooi over het structureren van PilotStudio
PilotStudio heeft zich in vijf jaar tijd ontwikkeld tot een allround mediabedrijf. Roel Kooi komt Ewart van der Horst als zakelijk directeur helpen om de ambitieuze plannen in goede banen te leiden. We spreken Kooi over die plannen.

Hallo Roel. Allereerst gefeliciteerd met je aanstelling bij PilotStudio. Vanuit wie kwam het initiatief?

Ewart vroeg of ik aan boord kwam. Iedereen die hem kent, weet dat hij moeilijk is te weerstaan als hij iets wil...

Lees Meer

 
Richard de Jong Creative Director bij Wavemaker Content
Richard de Jong is aangesteld als Creative Director van Wavemaker. Dat maakt Niels Langereis, Managing Director bij Wavemaker Content, bekend.

Niels Langereis: "Als creatief label, dat zich focust op Digital Creativity en doorvertalingen van themacampagnes naar digitale kanalen en influencermarketing waren we op zoek naar een zwaargewicht op het gebied van creativiteit...

Lees Meer

 
[Column] Marianne van Soomeren: Goede voornemens

2018 is begonnen en het lijkt erop dat veel mediapartijen zich van hun beste kant willen laten zien. Vooral richting de consument.

Google heeft voor begin dit jaar een nieuwe browser beloofd waarmee je de meest irritante bannerreclames niet meer zal zien...

Lees Meer

 
TMG per 22 februari niet meer genoteerd aan de beurs
Op 15 december 2017 werd de overdracht van het belang van 29,2 procent van Talpa in TMG aan Mediahuis afgerond.

Voorts verwierf Mediahuis certificaten van aandelen TMG op de beurs en in directe transacties als gevolg waarvan het belang van Mediahuis en haar Nederlandse 100 procents dochtervennootschap Gerald BidCo in TMG thans 98,5 procent is...

Lees Meer

 
[Podcast] Deike Schulz en Didier Kick: Wat is betekenisvolle communicatie?
Transmitting meaningful communication. Een podcast over betekenisvolle content, dialogen en engagement.

Het begon in augustus 2017, toen wij tijdens een kopje koffie spraken over onze vakgebieden en de overeenkomst die we hadden: columns schrijven voor het Nederlands MediaNetwerk (Deike, Didier, red.)...

Lees Meer

 
Dagelijks 1 miljoen kijkers voor NPO Start

Elke dag maken 1 miljoen Nederlanders gebruik van NPO Start. Dit maakte NPO-voorzitter Shula Rijxman bekend op de nieuwjaarsborrel van de NPO.

Rijxman: “Het succes van NPO Start laat zien dat het gewoon kan: een mooie eigen Nederlandse etalage bouwen en daar mensen warm voor maken...

Lees Meer

 
United partner van Liberty Global

Liberty Global International heeft United aangewezen als een van hun partners in het verwerken van haar video on demand-content voor meerdere Europese landen.

De afdeling United Digital Services verleent zijn diensten aan Liberty Global Operating Companies verspreid over Europa...

Lees Meer

 
[Interview] Hilmar Mulder: We leven in een ongelofelijk spannende transitieperiode
Hilmar Mulder mocht de afgelopen Mercurs voor Libelle de prijs Magazinemerk van het jaar in ontvangst nemen. Het tijdschrift bewijst al sinds 1934 tijdloos te zijn en Mulder is niet van plan om hier verandering in te brengen. We spreken haar over het merk, innovatie en diversiteit.

Gefeliciteerd met het winnen van de Mercur Magazinemerk van het jaar! Wat heb je daar afgelopen jaar allemaal voor moeten doen?

In alle onbescheidenheid: gewoon, over de hele linie continu ontzettend goed presteren door te blijven verrassen en innoveren...

Lees Meer

 
Radio 538 gebruikt kracht van DOOH met inhakers op storm

Er raasde een flinke storm over Nederland. Vluchten werden geannuleerd, treinen reden niet en dakpannen vlogen van het dak. Radio 538 haakte vanaf 's ochtends vroeg op ludieke wijze in op de storm met Hierrr Met Je Rekening.

Als start van een mooi 2018 betaalt Radio 538 deze maand namelijk rekeningen van luisteraars, mits er wel een goed verhaal achter zit...


Lees Meer

 
[Column] Remco Klöters: Foto zonder persoonlijke stempel
Eerder schreef ik een column over claims van auteursrechthebbenden op foto’s. Ik besprak de kwestie tegen Drankgigant, die probeerde onder een claim van Post.nl uit te komen met het verworpen argument dat de gebruiksvoorwaarden van Facebook dit zouden toestaan.

Die zaak liep af in het voordeel van de eigenaar van de foto...

Lees Meer

 
Viceland en Paradiso Films presenteren Maandag Filmavond

Vanaf 19 februari zendt VICELAND elke maandag om 21:00 uur een prijswinnende film uit, te zien op Ziggo kanaal 26 en Caiway kanaal 22 in Nederland en Telenet kanaal 21 en Proximus kanaal 104 in Vlaanderen.

Dit kondigen VICELAND en onafhankelijke filmdistributeur Paradiso Films aan...


Lees Meer

 
Cross Media Congres 2018 zoekt Startups!
Op woensdag 25 april vindt het vijfde Cross Media Congres 2018 plaats in Amsterdam.

Cross Media Congres organiseert voor de vierde keer de Startup Competitie. Afgelopen jaar deden 30 startups aan de competitie mee. Met alle 30 is een interview gedaan en gepubliceerd. Alle deelnemende startups zal tevens een Engelstalig interview worden aangeboden op DutchCreativeIndustry.com...

Lees Meer

 
 

[Onderzoek] Conduent: twee derde klanten communicatie- en mediabedrijven is loyaal

Tweede seizoen voor AD.nl-serie Roel in de Regio

Nieuw programma op SBS6: pottenbakkende BN'ers

De Bijenkorf lanceert samen met datingapp happn Hello Beautiful




 

Srprs.me kiest voor Glasnost

Fisherman’s Friend neemt afscheid van Sterk spul, hè?

The Kennedys, onderdeel Wieden + Kennedy, ontwikkelen marketingkit arthouse film La Holandesa

Tatum Dagelet duikt bed weer in voor Viva



 

Sniper-X fuseert met brndcrmbs

Sandra van Wees hr-directeur Pulse Media Group

Del Monte kiest na pitch weer voor BENK

Jamai gastdj in ochtendshow Lex Gaarthuis op Radio 10




 

Natwerk ontwikkelt campagne en mixdranken Hooghoudt Beerenburg

Startpagina.nl viert twintigjarig bestaan

Johnny de Mol en elftal kinderen ontwerpen officiële Eredivisiebal 2018/2019

De Roze Hel: wekelijkse serie over het ouderschap door Leonie ter Braak op AD.nl




 
 
[Column] Reinier Rombouts: Feit, fictie of fantasie?

Wat moet ik met verhalen, geef me gewoon de feiten.

Feiten zijn belangrijk. Tegelijkertijd raken ze ons nauwelijks en brengen ons zelden in beweging. We willen niet alleen weten, maar ook voelen. Feiten zijn een belangrijke onderbouwing van verhalen, maar niet altijd de beste verhaalvorm...

Lees Meer

 
[Interview] Frans Weisz over Het Leven is Vurrukkulluk
Voor het eerst gingen vader Frans Weisz en zoon Géza Weisz een grote samenwerking aan voor een bioscoopfilm. We spreken met regisseur Frans over Het Leven is Vurrukkulluk, een film van Sigma Pictures.

Hallo Frans. Het Leven is Vurrukkulluk is een verfilming van een Remco Campert-klassieker. Geeft dat extra druk?

Die extra druk was en is er vanwege de reputatie die het boek heeft. Niet vanwege de inhoud of het plot, maar zelfs de titel is één van, misschien wel dé mooiste in de Nederlandse literatuur...

Lees Meer

 
Shelly Sterk maakt overstap van RTL naar SBS
Shelly Sterk maakt de overstap naar SBS6. De 26-jarige presentatrice is vanaf begin februari een van de presentatoren van Shownieuws. Ook is ze een van de presentatoren van het nieuwe vooravondprogramma Marktplaats: Heel Holland Handelt.

De presentatrice was eerder bij RTL te zien bij RTL Boulevard en Galileo...

Lees Meer

 
[Column] Erwin Fisser: Red Bull beteugelen, 6 methodes die niet werken (en wat we wél moeten doen)

Op de gemiddeld meest deprimerende dag, de derde maandag van het jaar, hoorde, zag en las ik verschillende plekken over een oproep van kinderartsen tot het verbieden van energy drinks.

Van die drankjes waar je vleugels van krijgt, maar dan voornamelijk goedkope varianten van overwegend Duitse kruidenierketens. Wat mij voornamelijk opviel was dat elk gesprek of elke discussie hetzelfde was...


Lees Meer

 
[Startups] Jack Simons over Voor een Ander
Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2018 op 25 april in Amsterdam. We spreken met Jack Simons, initiator van Voor een Ander.

Wat is Voor een Ander?

Voor een Ander is een online actieplatform met als missie om de maatschappelijke betrokkenheid van mensen en organisaties om te zetten in maatschappelijk kapitaal...

Lees Meer

 
[Column] Sietse Pots: Sluit deuren en ramen, de GDPR komt eraan!

Een miljoenenboete, je merkreputatie naar de knoppen, een vertrouwensbreuk met stakeholders: wie even niet oplet, gaat er na 25 mei 2018 aan.

Over twintig jaar zullen we beseffen dat er een tijd was vóór en een tijd na de invoering van de GDPR. Onze kinderen en kleinkinderen zullen ons vragen waar wij waren op die bewuste 25e mei 2018 – de dag dat de aarde heel even stilstond...

Lees Meer

 
76 procent Nederlandse bevolking volgde NPO Radio 2 Top 2000

Editie 2017 van de Top 2000 van NPO Radio 2 is door 76 procent van de Nederlandse bevolking (10 jaar en ouder) gevolgd via radio, tv, online en social media. De lijst bereikt een breed publiek.

Zo wist de 19e uitzending van de Top 2000 meer vrouwen aan zich te binden dan in 2016, waardoor in 2017 ongeveer evenveel vrouwen als mannen zijn bereikt...


Lees Meer

 
[Column] Bob Goulooze: Monkey business

Onderlaatst was ik bij een presentatie van Kas Bank. Die wikkelt transacties op beurzen administratief af.

Deze bank is de meest betrouwbare bank van Nederland door het gebruik van blockchaintechnologie. Met blockchain is het mogelijk een verandering door te voeren...


Lees Meer

 
[Startups] Chatbot Watermelon officieel gelanceerd

De Nederlandse startup Watermelon richt zich op laagdrempelige chatbot-toegang voor het bedrijfsleven.

Sinds de officiële livegang van het nieuwe product in december 2017 heeft Watermelon zestig nieuwe klanten verwelkomd...


Lees Meer

 

 
Vacatures

Abovo Media

Projectmanager

Backend Developer

Graphic designer

Media-inkoper

SEO Specialist

 

Clipit

HTML/XML Engineer

 

De Persgroep

Performance Campagne Manager

Data Scientist Marketing

Data Scientist Conversie Optimalisatie

Community Manager indebuurt Helmond

Community Manager indebuurt Oss

Accountmanager

Specialist Learning & Development

Technisch Specialist Digital Sales Development

 

Discovery Networks Benelux

Eurosport Sports Production Coordinator

 

Exterion Media

Communicatie Medewerker
Communicatie Medewerke
Communicatie Medewerke
communicatie medewerker

Account Manager Utrecht / 't Gooi

Manager KAM en Duurzaamheid

IT-Beheerder

 

Improve Digital

Senior Director Business Development UK

Data Engineerig Data Systems Administrator

Office Manager

UX Designer/Developer

 

Initiative

Communication Director

Digital Campaign Manager

 

MediaScience

Junior Digital Projectmanager

Media strateeg met een digitaal hart

 

MPG.

Creative

 

Nederlands MediaNetwerk

Freelance redacteuren voor B2B platform marketing

 

NRC Media

Medewerker ICT

 

OMG

OMG/Brainshuffle – PHP developer

 

OMS

Junior Trafficker

Data-medewerker

Senior Marketeer

 

Publicis One

Account Director

 

Quadia

Medisch Event Producer

Video Editor / Motion Graphics Designer / Regisseur

Medisch Redacteur Online Video

 

Sanoma

Accountmanager Agencies – Fulltime

Analist/Mediaplanner – 32 uur

Subject Matter Expert, Record-to-Report (SME RTR)

CRM manager vtwonen.nl

Distribution marketeer

Product manager Books & Retail

Product Owner NU.nl

Performance Marketing Specialist

Conversie Specialist NU.nl en Fashionchick

CRO Specialist NU.nl

Advanced Analytics Consultant

 

SEMpeople

Digital Strategy Director with 6 - 8 years (consultancy) experience

Online Marketeer (2 - 4 jaar werkervaring)

Marketing Communicatie Specialist

Digital Data Consultant

Gedreven Online Marketeer in fashion

Ambitieuze Brand en PR Coordinator

Communicatie Manager, Social Media/ PR expert

 

Talpa TV

Bureauredacteur Hart van Nederland

Producer Hart van Nederland

TV Planner

Bureauredacteur Shownieuws

 

Talpa Radio

Commerciële Copywriter 538

Community Manager 538

Motion Graphics Designer

Freelance Motion Graphics Designer

 

Telegraaf Media Groep | TMG

Intern System and Infrastructure Specialist

Accountmanager ProMille Media

IT Contract Manager

Salaris Adviseur

Accountmanager JAAP.nl

Accountmanager GroupDeal en Telegraaf Aanbiedingen

Senior Inkoper

Senior IT Inkoper

Freelance Regioverslaggever bij De Telegraaf

Sales Consultant DFT

Online Marketeer bij GroupDeal

Sales Consultant

 

The Gardeners

PR manager

 

Triple

Unity Developer Beyond Sports

Junior Netwerk Engineer

Freelance Developer

Medior Linux Engineer

C# .Net Developer

 

Value Zipper

Account Manager Brand Solutions

 

Zenith

SEO Consultant

Insights & Data Consultant

Social Advertising Consultant

 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -