Jaargang 10 | editie 6 | 6 februari 2018
 
De Telegraaf verslaat Olympische Winterspelen on- en offline

De Telegraaf biedt tijdens de Olympische Winterspelen in Pyeongchang online een breed aanbod aan korte video's met het actuele sportnieuws uit Zuid-Korea.

Van vrijdag 9 tot en met zondag 25 februari zijn verslaggevers Jaap de Groot en Pim Sedee aanwezig bij de Spelen om dagelijks vanaf 05:45 uur Nederlandse tijd al het sportnieuws en hoogtepunten uit Pyeongchang te verslaan...

Lees Meer

 
MPG. aan de slag met crossmediale contentmarketingstrategie NS

De vorig jaar door NS uitgeschreven aanbesteding SPOOR en online inspiratie, is gegund aan MPG. Binnen de opdracht vallen de redactie en productie van het magazine SPOOR, met vijf edities in 2018, en het online inspiratieplatform #nsfavourites.

Daarnaast zal NS samen met MPG. werken aan de implementatie en doorontwikkeling van een 360-gradencontentmarketingstrategie om de synergie tussen de verschillende NS-kanalen te optimaliseren...


Lees Meer

 
Wayne Parker Kent neemt titels Mama Media Group over

Wayne Parker Kent neemt zowel de merken Mama en Zo en J/M Ouders van Mama Media Group als het platform Buskruit met Muisjes over.

Deze merken krijgen naast de reeds bestaande titels Famme en Famme Baby een plek in het parentingcluster van Wayne Parker Kent...


Lees Meer

 
[Interview] Hoofdredacteur Arjan Paans over Metro en media
Eind 2017 lanceerde Metro een vernieuwde website en app die de krant samen met zijn lezers ontwikkelde. Tijd voor een rendez-vous met hoofdredacteur Arjan Paans. Hoe is de nieuwe site ontvangen en hoe gaat het eigenlijk met de gratis krant?

Hallo Arjan. Hoe zijn de website en app tot stand gekomen?

Metro heeft zich de afgelopen jaren ontwikkeld van gratis krant in het openbaar vervoer tot een crossmediaal nieuwsmerk voor jonge mensen. Samen met uitgever Jeroen Meersma en het Metro-team is een plan gemaakt en het afgelopen jaar is door TMG geïnvesteerd in de vernieuwing van al onze platforms...

Lees Meer

 
Nationale B2B Leadgeneratie Benchmark 2018: leadgeneratie, social selling en contentmarketing niet op niveau

Commercieel directeuren zijn erg kritisch op hun eigen commerciële prestaties. Dat blijkt uit de resultaten van de Nationale B2B Leadgeneratie Benchmark 2018 van prospex.

Ondanks dat 59 procent van de respondenten in 2017 een groei noteert van meer dan 5 procent is twee op de drie verkoopleiders nog niet tevreden over het succes van leadgeneratie in het algemeen...


Lees Meer

 
[Startups] Bas Kostelijk over Wizzymaps
Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2018 op 25 april in Amsterdam. We spreken met Bas Kostelijk van Wizzymaps.

Hallo Bas. Wat is Wizzymaps?

Wizzymaps is een web-app die het gemakkelijk maakt om op locatie informatie te geven. Onze pay-off is: On-the-spot information where and when you need it...

Lees Meer

 
[Onderzoek] Abovo Media: Emotie speelt belangrijke rol bij mediakeuze

Om het gedrag in mediaconsumptie beter te kunnen begrijpen deed Abovo Media in samenwerking met DVJ Insights onderzoek naar beleving en frequentie van mediagebruik.

Conclusie: emotie speelt een belangrijke rol bij de keuze voor een bepaald type media...


Lees Meer

 
[Column] Paola Cassone: Goede voornemens

Het ligt misschien aan mij, maar ik heb de indruk dat we dit jaar veel minder bezig zijn met goede voornemens dan voorgaande jaren.

Ik hoor niemand uitspraken doen over afvallen, stoppen met roken en de gebruikelijke lijst die we allemaal afdraaien in het begin van januari en die we aan het einde van de maand al vergeten zijn...


Lees Meer

 
Radio 538 haalt Wietze de Jager binnen

Wietze de Jager start in maart met een eigen show op Radio 538.

De Jager: "Ik ben weer terug on air! Het is fantastisch om weer radio te mogen maken. En ik ben trots dat ik bekend mag maken dat ik voor Radio 538 aan de slag ga. Hiermee is de cirkel weer rond...

Lees Meer

 
[Startup] Faktor lanceert Privacy Analytics als hulp bij de AVG
Startup Faktor lanceert vandaag Privacy Analytics, een service waarmee zij uitgevers, e-commercespelers en adverteerders nog meer ondersteuning bieden in de voorbereiding op de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), ofwel de General Data Protection Regulation (GDPR)...

Lees Meer

 
[Column] Bart Kleijn: NOM Print Monitor; een dooie mus?

De cijfers van de NOM Print Monitor over het laatste kwartaal van 2017 zijn alweer enige tijd bekend. De afgelopen vier kwartalen is het bereik van print magazines niet (verder) gedaald. En dus kwam de Magazine Media Associatie (de brancheorganisatie voor multimediale magazinemerken in Nederland) met de enthousiaste kop: Bereikscijfers print voor vierde keer op rij stabiel.

Ik stond al bijna te juichen in de kamer. Want ik draag de printmedia een zeer warm hart toe...

Lees Meer

 
TMG-serie Dagboek van een Minnares naar Net5
De online dramaserie Dagboek van een Minnares is wekelijks te bekijken bij Net5. Eerder zond videoplatform Telegraaf VNDG de reeks online uit in korte vorm. Dagboek van een Minnares is een verfilming van de gelijknamige column op VROUW.nl...

Lees Meer

 
SBS6 naar Pyeongchang voor de Olympische Spelen
Bij SBS6 krijgt de kijker van donderdag 8 februari tot en met zondag 25 februari dagelijks een update voor en achter de schermen in het programma Hart van Oranje.

Evelien de Bruijn komt dagelijks vanuit Pyeongchang met het laatste nieuws over de sporters. Bovendien zit ze front row in het Holland Heineken House bij de huldigingen en spreekt ze met de medaillewinnaars en hun familie en vrienden en de supporters...

Lees Meer

 
[Column] Michiel Veugelers: Franchise blockbuster en de beerput

Het wordt weer een interessant jaar in de bioscoop in 2018! 2017 eindigde weer met betere cijfers dan de jaren ervoor: 36 miljoen verkochte kaartjes en een gemiddeld bezoek van 2,1 keer per jaar. Nieuwe technieken als VR, 4DX, Dolby-zalen en meer schermen en service dragen bij aan die groei.

Het aanbod aan films zelf is natuurlijk minstens zo belangrijk...

Lees Meer

 
RAB: radioreclamebestedingen gestegen met 1,5 miljoen euro
Adverteerders hebben in 2017 meer geïnvesteerd in radioreclame dan in voorgaande jaren. De totale radioreclamebestedingen komen uit op 226 miljoen euro netto. De spotbestedingen zijn gestegen met 1,5 miljoen euro. Dit blijkt uit cijfers van het Radio Advies Bureau...

Lees Meer

 
Exterion Media verzorgt outdoorpromotie Coca-Cola's Fuze Tea in Hoog Catharijne
In januari lanceerde Coca-Cola het merk Fuze Tea op de Nederlandse markt. Ter promotie van het ijstheemerk hangen in winkelcentrum Hoog Catharijne in Utrecht drie grote doeken van Exterion Media.

Anouk Slond, Media Connections Manager bij Coca-Cola Nederland: "We zijn enorm trots op ons merk Fuze Tea en dat delen we graag met iedereen...

Lees Meer

 
Viva doet onderzoek naar taboe vaginale klachten

Uit onderzoek blijkt dat ruim de helft (53%) van de vrouwen weleens last heeft van vaginale klachten. Op basis van het onderzoek ging de Viva-redactie opzoek naar de verhalen achter deze cijfers. Waarom is het thema nog altijd zo’n taboe?

Waarom gaan de meeste vrouwen met bijvoorbeeld een jeukend oog wel direct naar de huisarts, maar stellen ze dat bij jeuk aan de vagina zo lang mogelijk uit...


Lees Meer

 
Eurosport lanceert ontbijtshow op Facebook rond Olympische Spelen
Sequi nesciunt. Neque porro quisquam est, qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit, sed quia non numquam eius modi.

Lees Meer

 
[Onderzoek] GfK: nieuwsconsumptie stijgt door groei smartphonebezit

Bijna de helft van smartphonebezitters gebruikt het device om het nieuws te volgen. Door de groei van het smartphonebezit is aantal nieuwsvolgers via mobiel in 2017 gestegen tot 42 procent.

Ook de gebruiksfrequentie en duur van nieuwsupdates zijn toegenomen, naar 51 minuten per week...

Lees Meer

 
[Startups] Sven Willemsen over Sportaneous
Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2018 op 25 april in Amsterdam. We spreken met Sven Willemsen, oprichter van Sportaneous.

Wat is Sportaneous?

Sportaneous BV is een creative sports marketingmanagementagency. Wij bevinden ons op het snijvlak van sportmanagement, media, marketing & tech...

Lees Meer

 
The Oddshop en Initiative creëren campagne Autoriteit Persoonsgegevens
The Oddshop won de pitch van Autoriteit Persoonsgegevens eind 2017. De campagne moet burgers en organisaties aanmoedigen om te achterhalen wat er voor hen verandert door de nieuwe privacywet. In de campagne zijn alle personen en namen anoniem en onherkenbaar gemaakt...

Lees Meer

 
Cross Media Congres 2018 | 25 april Amsterdam | Eerste sprekers bekend
Het Cross Media Congres viert dit jaar het lustrum met tal van nieuwe initiatieven die deelname zo mogelijk nóg interessanter maken dan de afgelopen jaren.

Lees Meer

 
 

[Onderzoek] Mediatic: Focus op meetbaarheid leidt tot saaiere marketingplannen

Branded cinema ontwikkelt publiekscampagne arbeidsgehandicapten

Awardwinnaars 47e editie IFFR bekend, The Widowed Witch van Cai Chengjie grote winnaar

[Kijkcijfers] Luizenmoeder trekt 3,5 miljoen kijkers


 

SLAM! start digitaal kanaal SLAM!40

SOCIAL.INC verwelkomt acht opdrachtgevers in januari

Movies that Matter Festival presenteert competitieprogramma Camera Justitia met steun Vfonds

Happy Sak kiest voor Smith Communicatie



 

Anna Nooshin op zoek naar curvy supermodel

[Onderzoek] Belastbaar jaarinkomen mediafreelancers rond 25.600 euro

Nieuw programma op SBS6: ouders ruilen van huis en regels

Fabienne de Vries: van TMF naar New Business Radio


 
 
[Startups] Bas Gerritsen over Pabbl
Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2018 op 25 april in Amsterdam. We spreken met Bas Gerritsen, medeoprichter van Pabbl.

Wat is Pabbl?

Pabbl is een app die je als gebruiker download en je lock-screen omtovert tot een interactief billboard. Iedere keer als je je telefoon opent word je verrast met een persoonlijk content zoals artikelen en aanbiedingen, afgestemd op je interesses, locatie, het weer...

Lees Meer

 
Zwitserleven lanceert platform Vrijetijd en gaat samenwerkingen aan met startups Withlocals en Petbnb
Zwitserleven heeft in lijn met Het Zwitserleven Gevoel het reisplatform Zwitserleven Vrijetijd gelanceerd. Hiervoor gaat Zwitserleven samenwerkingen aan met verschillende startups, waarvan Withlocals en Petbnb de eerste zijn. Tegelijkertijd met het platform wordt ook de Zwitserleven Vrijetijd Reisverzekering geïntroduceerd...

Lees Meer

 
[Column] Frank Waals: In de toekomst...

Hij is geen held. Tenminste niet één die telt. Maar hij doet zijn best te blijven staan. Heel vaak gepest, maar dat gaf hij niet toe. Hij gaf je een grap. En als hij het schoolplein opliep? Iedereen lachen, om diezelfde keiharde grappen.

Dat dacht en wist een jonge zanger die er later nog eens een liedje over zou schrijven. Niet wetende dat kantinehumor van toen in de toekomst absoluut niet meer door de beugel zou kunnen...


Lees Meer

 
Energize maakt online Mario Kart-campagne voor PLUS

Energize is verantwoordelijk voor de online campagne waarbij kinderen vijf weken lang wordt gevraagd trucjes te doen met gespaarde PLUS Mario Kart Koins.

Iedereen die een truc kan met de Koins, kan deze delen op de speciaal ontwikkelde actiesite...

Lees Meer

 
Hornbach lanceert drie commercials in reclamecampagne die het begrip ‘project’ claimt

ornbach heeft een drietal commercials laten ontwikkelen, waarin ze ingrijpen op het gebruik van het woord project.

Volgens Hornbach wordt het woord project namelijk te pas en te onpas gebruikt. In haar nieuwe reclamecampagne wordt duidelijk dat je alleen van een project spreekt, als je ervoor naar Hornbach gaat...


Lees Meer

 
[Startups] Jordi Bron over Hulc
Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2018 op 25 april in Amsterdam. We spreken met Jordi Bron van Hulc.

Hallo Jordi. Wat is Hulc?

Hulc is de online marktplaats voor content. Hier kun je als marketeer blogs en andere vormen van online promotie bestellen bij influencers en media...

Lees Meer

 
OMG/Brainshuffle tweede in The best design hunt 2017

Op woensdag 31 januari werd bekend dat het e-maildesign van designer Robin Sprang van OMG/Brainshuffle 2e is geworden in de e-maildesignwedstrijd van Emailmonks.


E-mailclients zoals Apple mail en Gmail zijn steeds meer in staat om de nieuwste technieken in e-mail goed te verwerken zodat OMG/Brainshuffle de e-mail naar een hoger level kan tillen...

Lees Meer

 
Natwerk creëert campagne ter ere van tienjarig bestaan Youfone
Bureau Natwerk heeft voor het tienjarig bestaan van Youfone de mantra van de telecomprovider Wat You Wil verder uitgediept in een nieuwe campagne. Drie nieuwe commercials op tv en online, een pr-stunt, een out-home-campagne en een actie: 10GB voor 10 euro...

Lees Meer

 
Nederlands MediaNetwerk zoekt freelance redacteuren voor nieuw B2B platform over marketing
Het Nederlands MediaNetwerk lanceert in februari een nieuwe vaktitel over marketing.

Wij zoeken freelance journalisten die het leuk vinden om te helpen deze nieuwe titel op te bouwen.

Lees Meer

 
[Vacatures] Value Zipper zoekt een Account Manager Brand Solutions
Een full time Account Manager Brand Solutions (buitendienst). Een consultative seller met een relevant netwerk binnen de top 500 adverteerders en mediabureaus en met concrete ervaring op het gebied van zowel advertentieverkoop als branded content oplossingen (print en digitaal)...

Lees Meer

 
Cross Media Congres 2018 zoekt Startups!
Op woensdag 25 april vindt het vijfde Cross Media Congres 2018 plaats in Amsterdam.

Cross Media Congres organiseert voor de vierde keer de Startup Competitie. Afgelopen jaar deden 30 startups aan de competitie mee. Met alle 30 is een interview gedaan en gepubliceerd. Alle deelnemende startups zal tevens een Engelstalig interview worden aangeboden op DutchCreativeIndustry.com...

Lees Meer

 
Cross Media Congres 2018 | 25 april Amsterdam | Profiteer nu van early bird korting!
Het Cross Media Congres viert dit jaar het lustrum met tal van nieuwe initiatieven die deelname zo mogelijk nóg interessanter maken dan de afgelopen jaren...

Lees Meer

 


 
Vacatures



Abovo Media

Projectmanager

Backend Developer

Graphic designer

Media-inkoper

SEO Specialist

 

Clipit

HTML/XML Engineer

 

De Persgroep

Performance Campagne Manager

Data Scientist Marketing

Data Scientist Conversie Optimalisatie

Community Manager indebuurt Helmond

Community Manager indebuurt Oss

Accountmanager

Specialist Learning & Development

Technisch Specialist Digital Sales Development

 

Discovery Networks Benelux

Eurosport Sports Production Coordinator

 

Exterion Media

Communicatie Medewerker
Communicatie Medewerke
Communicatie Medewerke
communicatie medewerker

Account Manager Utrecht / 't Gooi

Manager KAM en Duurzaamheid

IT-Beheerder

National Account Manager

 

Improve Digital

Senior Director Business Development UK

Data Engineer

Big Data Systems Administrator

Office Manager

UX Designer/Developer

 

Initiative

Communication Director

Digital Campaign Manager

 

MediaScience

Junior Digital Projectmanager

Media strateeg met een digitaal hart

 

MPG.

Creative

 

Nederlands Film Festival

Algemeen Directeur

 

Nederlands MediaNetwerk

Freelance redacteuren voor B2B platform marketing

 

NRC Media

Medewerker ICT

 

OMG

OMG/Brainshuffle – PHP developer

 

OMS

Junior Trafficker

Data-medewerker

Senior Marketeer

 

Quadia

Medisch Event Producer

Video Editor / Motion Graphics Designer / Regisseur

Medisch Redacteur Online Video

 

Sanoma

Accountmanager Agencies – Fulltime

Analist/Mediaplanner – 32 uur

Subject Matter Expert, Record-to-Report (SME RTR)

CRM manager vtwonen.nl

Distribution marketeer

Product manager Books & Retail

Product Owner NU.nl

Performance Marketing Specialist

Conversie Specialist NU.nl en Fashionchick

CRO Specialist NU.nl

Advanced Analytics Consultant

 

SEMpeople

Digital Strategy Director with 6 - 8 years (consultancy) experience

Online Marketeer (2 - 4 jaar werkervaring)

Marketing Communicatie Specialist

Digital Data Consultant

Gedreven Online Marketeer in fashion

Ambitieuze Brand en PR Coordinator

Communicatie Manager, Social Media/ PR expert

 

Talpa Media Netwerk

Bureauredacteur Hart van Nederland

Producer Hart van Nederland

TV Planner

Bureauredacteur Shownieuws

 

Talpa Radio

Commerciële Copywriter 538

Community Manager 538

Motion Graphics Designer

Freelance Motion Graphics Designer

 

Telegraaf Media Groep | TMG

Intern System and Infrastructure Specialist

Accountmanager ProMille Media

IT Contract Manager

Salaris Adviseur

Accountmanager JAAP.nl

Accountmanager GroupDeal en Telegraaf Aanbiedingen

Senior Inkoper

Senior IT Inkoper

Freelance Regioverslaggever bij De Telegraaf

Sales Consultant DFT

Online Marketeer bij GroupDeal

Sales Consultant

 

The Gardeners

PR manager

 

Triple

Unity Developer Beyond Sports

Junior Netwerk Engineer

Freelance Developer

Medior Linux Engineer

C# .Net Developer

 

Value Zipper

Account Manager Brand Solutions

 

Zenith

SEO Consultant

Insights & Data Consultant

Social Advertising Consultant

 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -