Jaargang 10 | editie 7 | 15 februari 2018
 
Erland Galjaard weg bij RTL

RTL maakt bekend dat algemeen programmadirecteur Erland Galjaard heeft besloten per 1 mei aanstaande na 21 jaar RTL te verlaten. Galjaard stapt per 31 maart uit de dagelijkse operatie en rondt na die tijd een aantal lopende projecten af.

Voordat Galjaard zijn volgende stap bepaalt, last hij een creative sabbatical in om zich te richten op eigen projecten op het gebied van onder andere drama, gezondheid en muziek...


Lees Meer

 
De Persgroep sluit strategische samenwerking met NOC*NSF

De Persgroep en NOC*NSF hebben in het Holland Heineken House te PyeongChang een meerjarige samenwerking bekend gemaakt. Doelstelling van de samenwerking is om gemeenschappelijk unieke content (geschreven, beeld, video en radio) te maken en te verspreiden.

Op deze wijze komen topsporters, de sterke merken van NOC*NSF en de Nederlandse sportbonden nog beter in beeld  bij nog meer mensen...


Lees Meer

 
Kampioen naar MPG.

ANWB kiest MPG. als partner voor een vernieuwde bladformule en vormgeving van de Kampioen. De restyling is zichtbaar vanaf het februarinummer van de Kampioen dat vorige week bij 4,4 miljoen leden op de mat viel.

Walter van Maren, contentmanager bij ANWB: "ANWB heeft in 2017 haar printportfolio vernieuwd...

Lees Meer

 


[Interview] Anke Kuik over Faktor en cookies
Startup Faktor lanceerde onlangs Privacy Analytics, een service waarmee zij uitgevers, e-commercespelers en adverteerders ondersteuning bieden in de voorbereiding op de AVG. We spreken met Anke Kuik, medeoprichter en CCO van Faktor.

Hallo Anke, wat is Faktor voor bedrijf?

Faktor is een identitymanagementplatform en het core product waar we nu aan werken is de Privacy Manager met een Consumer Controlled Identifier...

Lees Meer

 
SLAM! 500.000 YouTube-abonnees
SLAM! telt 500.000 abonnees op YouTube; een mijlpaal voor de radiozender. Ruim een half miljoen gebruikers volgen de kanalen Play Music en Play Life van SLAM!, waarop wekelijks dj-sets uit de radioprogramma's en eigen content van SLAM!-gezichten verschijnen...

Lees Meer

 
Carat en XXS Amsterdam werken voor IENS
IENS gaat een samenwerking aan met Carat en XXS Amsterdam. Carat, onderdeel van Dentsu Aegis Network, wordt verantwoordelijk voor de AV-strategie en inkoop. Voor het creatieve gedeelte is gekozen voor XXS Amsterdam...

Lees Meer

 


[Interview] Maxim Spek (ProSpex): "We moeten ervoor waken dat social selling het nieuwe cold calling wordt"
Commercieel directeuren zijn erg kritisch op hun eigen commerciële prestaties. Dat blijkt uit de resultaten van de Nationale B2B Leadgeneratie Benchmark 2018 van ProSpex. We spreken met commercieel directeur Maxim Spek over het onderzoek...

Lees Meer

 
Initiative en Publicis One maken campagne Hey! Het is oké, maak depressie bespreekbaar
Meer dan 800 mensen maakten depressie bespreekbaar tijdens de Moodcamp in Beesd. De hoofdactiviteit was de Moodcamp Obstacle Run die bestond uit acht hindernissen. Deze hindernissen stonden in het teken van depressie en het perspectief er weer uit te komen...

Lees Meer

 
Natwerk verzorgt rebranding seksclub Elvee
Gentlemen's club Elvee, voorheen Club LV, heropent haar deuren voor pers en publiek en biedt een kijkje achter de schermen bij een van de meest luxueuze seksclubs in Nederland. Reden voor dit feestje is de rebranding van de gehele visuele identiteit in samenwerking met het Amsterdamse bureau Natwerk...

Lees Meer

 
[Interview] Marijn Deurloo over automated data en Ortec
Eind vorig jaar kondigde Havas Media een samenwerking aan met Ortec, een aanbieder van optimalisatiesoftware en analyseoplossingen, om real-time automated data te verkrijgen. Wat is Ortec precies voor bedrijf en wat doen ze voor Havas? We vragen het Managing Partner Marijn Deurloo...

Lees Meer

 




[Column] Marianne van Soomeren: Sociaal onwenselijke chips

Deze week zag ik een grappige video op YouTube van een American Football-wedstrijd waarin de quarterback iets totaal onverwachts deed. Eerst rustig met de bal over het veld wandelen, daarna een sprintje trekken en een punt scoren.

Wat bleek: ook nog eens het winnende punt! Enorm risicovol. Het had ook totaal mis kunnen lopen. Hij had ook direct gevloerd kunnen worden en dan had zijn team verloren...


Lees Meer

 
[Startups] Daan Heijink over upday
Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2018 op 25 april in Amsterdam. We spreken met Daan Heijink over upday...

Lees Meer

 




[Commercial Review] Maurice van Susante: winnaar Tide, onder hypnose met Amnesty en skiën met Audi
In de nacht van zondag 4 op maandag 5 februari was het tijd voor de Superbowl. Niet alleen sportief het hoogtepunt van de VS, maar ook voor Amerikaanse adverteerders het allerbelangrijkste en allerduurste moment. Adverteerders pakken hier dus altijd uit. Wat mij betreft is de winnaar dit jaar Tide...

Lees Meer

 
[Podcast] Deike Schulz en Didier Kick | Domien Verschuuren over de dialoog met zijn online volgers

In deze tweede aflevering van onze podcast over betekenisvolle communicatie praten wij met Domien Verschuuren, radio-dj bij 3FM en online influencer. 

We hebben het over de vraag hoe influencers in dialoog gaan met hun volgers. Welke uitdagingen zijn er bijvoorbeeld om een YouTubekanaal op te zetten en te onderhouden...

Lees Meer

 
DDMA: Europese ePrivacy Verordening bedreiging voor media-industrie zoals we die kennen
De Europese ePrivacy Verordening die onder meer de huidige cookieregels moet vervangen, gaat mediabedrijven en uitgeverijen hard raken. Dat blijkt uit een onafhankelijk onderzoek uitgevoerd in opdracht van het Duitse Ministerie van Economische Zaken op basis van het huidige wetsvoorstel...

Lees Meer

 
 

[Column] Sietse Pots: Winterklaas of Sinterklaas; balanceren op een hoverboard

Nick Cave & The Bad Seeds op het witte doek

BENK pakt door met Overtref Jezelf voor het Zweedse Lindahls Kvarg

We adapt en Oogst creëren Facebookcampagne voor de Mazda CX-5



 

[Column] Femke Leemeijer: Fun in het uitgeefvak

Hillenaar Outdoor voortaan ook zichtbaar op Abri's in Utrecht

Roy Aalderink en Peter Lubbers starten productiebedrijf Concept Street in samenwerking met MGM

Cartoon Network Enterprises viert mijlpalen met vernieuwd assortiment en licentiepartners




 

[Column] Herman Spinhof: Propaganda en desinformatie

Margriet van der Linden op plek van Matthijs op NPO1

OBI4wan, OBILytics en Buzzcapture samen verder

Bol.com en Exterion live met DOOH op Valentijnsdag


 

[Startups] Noel Wigdor about Jaspr Trades

Van startup naar scale-up: Cabture gaat de grenzen over

Presentatrice en Wie is de Mol?-deelnemer Simone Weimans eenmalig Radio10-dj

Comedy Central en Spike helpen Viacom Benelux aan 16 procent groei in januari




 
[Startups] Max Brand over Maxed Guardian

Veronica Magazine brengt na 25 jaar cast Zeg ‘ns Aaa samen

Nieuw programma op SBS6: Irene Moors helpt Toppers zoeken naar collega

Dept verwelkomt het Duitse superReal


 

[Startups] Arjan van Woensel en Hakan Coskunsoy over Stash

MMA publiceert Social Media Monitor: YouTube en Instagram sterkste stijgers

DOOH-inhakers op Olympische medailles

M2Media verzorgt mediacampagne Dutch Filmworks' Bankier van het Verzet


 

Unilever dreigt met advertentiestop Facebook en Google

Pieter Jan Hagens zeilt naar Suriname, Jort Kelder vervanger bij Buitenhof

STYLETODAY: Vrouwen krijgen het liefst bloemen met Valentijn

Kees Tol nieuwe presentator 'vtwonen weer verliefd op je huis'


 

Parkmobile integreert programmatic radio in mobile-advertisingstrategie

Runner's World en Vifit Sport helpen hardloopdromen te verwezenlijken

[Kijkcijfers] 2,2 miljoen mensen zien Sven Kramer voor derde keer goud winnen op 5 kilometer Olympische Spelen

Blendle groeit en breidt uit met Blendle Audio

 
 
[Forum] Branded content: Hoe onderscheidend moet branded content zijn?
Op zoek naar het antwoord op deze vraag is de grootste afweging: moet je wel onderscheidend wíllen zijn? Tijdens ons panelgesprek hoorden we voors en tegens van marcom- en media-experts Elias Reinheimer, Christiaan van Betuw, Marcella van Velzen en een uitgesproken Michel Tiggelman...

Lees Meer

 
[Interview] Manoushka Zeegelaar Breeveld over ongewenste omgangsvormen in de mediasector

Onlangs meldde de Nederlandse Associatie voor Podiumkunsten (NAPK) dat de podiumkunsten-, film- en televisiesector zich gezamenlijk gaan inzetten voor een onafhankelijk en overkoepelend meldpunt voor ongewenste omgangsvormen die vanaf dit voorjaar operationeel zal zijn.

Wij spreken met Manoushka Zeegelaar Breeveld, woordvoerster van Act Acteursbelangen...


Lees Meer

 


Counter Content aan de slag voor Zaanse Schans
Counter Content gaat in 2018 aan de slag voor de Zaanse Schans. Het bureau uit Zaandam gaat de toeristische attractie helpen met strategische ondersteuning, het vertellen van de verschillende verhalen van de Zaanse Schans en met advies voor de dagelijkse communicatie en pr-werkzaamheden...

Lees Meer

 
[Startups] Amber van den Putte over 2 glimpse
Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2018 op 25 april in Amsterdam. We spreken met Amber van den Putte over 2 glimpse...

Lees Meer

 


[Column] Ronja Slierendrecht: Omarm artificial intelligence
Een poosje geleden sprak ik met een jonge filmmaker die hard aan de weg timmert met zijn productiebedrijf. Samen met zijn compagnon maakt hij prachtige korte video’s voor modemerken, bedrijven en andere organisaties. Ze denken niet vanuit marketing of doelen, maar vanuit het verhaal. Daarbij zoeken ze de juiste locaties, shots en verzinnen ze vaak ter plekke de juiste tekst...

Lees Meer

 
ShortsTV lanceert app voor persoonlijke filmplaylist
ShortsTV zendt 24 uur per dag onafhankelijke, korte films uit. Met een nieuwe app wordt het voor kijkers makkelijker om in het aanbod van meer dan 5000 films een keuze te maken. Op basis van een keuze in genre en stemming, stelt het algoritme van de televisieapp een persoonlijk televisiekanaal samen...

Lees Meer

 
[Column] Isabelle Bolluyt: Vraagteken? Uitroepteken!
"Mam, ik ga even naar een houseparty." Houseparty? Ik keek uiteraard quasinonchalant op, hopende dat op mijn voorhoofd niet de letters dafuq knipperden. De houseparty bleek een videochatapp. Een groepsvideochatapp; vier puberella’s die gierend en roddelend elkaar vermaken...

Lees Meer

 




SCOUPY haalt How Brands Grow-auteur Byron Sharp naar Nederland voor uniek marketing event | Meld je nu aan!
Uitgeverij Vakmedianet (Distrifood en Foodmagazine) en activatieplatform en Sanoma-dochter SCOUPY halen top-marketeer Byron Sharp naar Nederland. Sharp kreeg mondiale bekendheid met zijn bestsellers How Brands Grow...


Lees Meer

 
Cross Media Congres 2018 zoekt Startups!
Op woensdag 25 april vindt het vijfde Cross Media Congres 2018 plaats in Amsterdam.

Cross Media Congres organiseert voor de vierde keer de Startup Competitie. Afgelopen jaar deden 30 startups aan de competitie mee. Met alle 30 is een interview gedaan en gepubliceerd. Alle deelnemende startups zal tevens een Engelstalig interview worden aangeboden op DutchCreativeIndustry.com...

Lees Meer

 




 
Vacatures



Abovo Media

Projectmanager

Backend Developer

Graphic designer

Media-inkoper

SEO Specialist

 

Clipit

HTML/XML Engineer

 

De Persgroep

Performance Campagne Manager

Data Scientist Marketing

Data Scientist Conversie Optimalisatie

Community Manager indebuurt Helmond

Community Manager indebuurt Oss

Accountmanager

Specialist Learning & Development

Technisch Specialist Digital Sales Development

 

Discovery Networks Benelux

Eurosport Sports Production Coordinator

 

Exterion Media

Communicatie Medewerker
Communicatie Medewerke
Communicatie Medewerke
communicatie medewerker

Account Manager Utrecht / 't Gooi

Manager KAM en Duurzaamheid

IT-Beheerder

 

Improve Digital

Senior Director Business Development UK

Data Engineer

Big Data Systems Administrator

Office Manager

UX Designer/Developer

 

Initiative

Communication Director

Digital Campaign Manager

 

MediaScience

Junior Digital Projectmanager

Media strateeg met een digitaal hart

 

MPG.

Creative

 

Nederlands MediaNetwerk

Freelance redacteuren voor B2B platform marketing

 

NRC Media

Medewerker ICT

 

OMG

OMG/Brainshuffle – PHP developer

 

OMS

Junior Trafficker

Data-medewerker

Senior Marketeer

 

Quadia

Medisch Event Producer

Video Editor / Motion Graphics Designer / Regisseur

Medisch Redacteur Online Video

 

Sanoma

Accountmanager Agencies – Fulltime

Analist/Mediaplanner – 32 uur

Subject Matter Expert, Record-to-Report (SME RTR)

CRM manager vtwonen.nl

Distribution marketeer

Product manager Books & Retail

Product Owner NU.nl

Performance Marketing Specialist

Conversie Specialist NU.nl en Fashionchick

CRO Specialist NU.nl

Advanced Analytics Consultant

 

SEMpeople

Digital Strategy Director with 6 - 8 years (consultancy) experience

Online Marketeer (2 - 4 jaar werkervaring)

Marketing Communicatie Specialist

Digital Data Consultant

Gedreven Online Marketeer in fashion

Ambitieuze Brand en PR Coordinator

Communicatie Manager, Social Media/ PR expert

 

Talpa TV

Bureauredacteur Hart van Nederland

Producer Hart van Nederland

TV Planner

Bureauredacteur Shownieuws

 

Talpa Radio

Commerciële Copywriter 538

Community Manager 538

Motion Graphics Designer

Freelance Motion Graphics Designer

 

Telegraaf Media Groep | TMG

Intern System and Infrastructure Specialist

Accountmanager ProMille Media

IT Contract Manager

Salaris Adviseur

Accountmanager JAAP.nl

Accountmanager GroupDeal en Telegraaf Aanbiedingen

Senior Inkoper

Senior IT Inkoper

Freelance Regioverslaggever bij De Telegraaf

Sales Consultant DFT

Online Marketeer bij GroupDeal

Sales Consultant

 

The Gardeners

PR manager

 

Triple

Unity Developer Beyond Sports

Junior Netwerk Engineer

Freelance Developer

Medior Linux Engineer

C# .Net Developer

 

Value Zipper

Account Manager Brand Solutions

 

Zenith

SEO Consultant

Insights & Data Consultant

Social Advertising Consultant


 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -