Jaargang 10 | editie 8 | 21 februari 2018
 
[Interview] Mandy van der Wal: TMG wil online de onbetwiste nummer 1 zijn

Mandy van der Wal is sinds kort als directeur video verantwoordelijk voor alle videoactiviteiten bij TMG. Daaronder valt ook de ontwikkeling van de over-the-top-kanalen van de uitgeverij. Hoe staan de OTT-zaken ervoor en wat zijn de plannen met TMG? We vragen het haar...


Lees Meer

 
Rik toe Water aangesteld als Creative Director Motion Content Group bij GroupM

Per 1 januari is Rik toe Water gestart als Creative Director van Motion Content Group. Hiermee haalt GroupM creatieve expertise in huis om verder te bouwen aan de innovatieve formats van Motion Content Group...


Lees Meer

 
[Column] Stefan Bothoff: Blockchain + GDPR = kijkcijferonderzoek 3.0
Het spel der advertentiebestedingen is soms net zo ingewikkeld als Game of Thrones. Er zijn veel spelers, grote belangen en je bent nooit ergens zeker van. In Game of Thrones wordt informatie voornamelijk verspreid via verkenners en postduiven...

Lees Meer

 
Radio 538 en NOC*NSF verlengen partnerschap tot tenminste eind 2020
NOC*NSF en Radio 538 verlengen het strategisch partnerschap tot en met tenminste 31 december 2020. Dit is bekendgemaakt in de uitzending van Evers Staat Op in Pyeongchang. Radio 538 is sinds de Olympische Spelen...

Lees Meer

 
[Interview] Victor Knaap over MediaMonks en Mexico

MediaMonks opende begin dit jaar zijn elfde internationale kantoor, in Mexico-Stad. Zeventien jaar na de oprichting van het bedrijf in Hilversum, is het nu wereldwijd vertegenwoordigd in tien landen en vier continenten. Wij spreken met Victor Knaap, CEO van MediaMonks...


Lees Meer

 
Regionale kranten Persgroep lanceren Gemeentekieswijzer
De regionale titels van de Persgroep komen op 24 februari met een gezamenlijke Kieswijzer voor de gemeenteraadsverkiezingen. Daarbij zijn niet de partijprogramma's leidend...

Lees Meer

 
[Column] Marvin Jacobs: Wat Nederlandse media kunnen leren van de LA Times

Aan het woord is LA Times-journalist Christopher Goffard over John Meeham: de hoofdpersoon van Dirty John. Deze podcast werd eind 2017 gelanceerd en een van de grootste podcast-hits afgelopen jaar. Dat succes heeft alles te maken met het goed opgebouwde verhaal...


Lees Meer

 
TMG's Metro start Mediabureau Battle
De B2B-campagne Mediabureau Battle van Metro is van start gegaan. In de campagne roept Metro mediabureaus op mee te doen aan de Mediabureau Battle. Daarmee ontdekken mediabureaus Metro en de advertentiemogelijkheden...

Lees Meer

 
De Persgroep daagt EU voor de rechter
De Persgroep spant een kort geding aan tegen de Europese Unie. De uitgever neemt die stap vanwege beschuldigingen over nepnieuws, dat gestaan zou hebben in de krant De Gelderlander...

Lees Meer

 
TitelUnox zet adaptive campagne in via Exterion Media
Tussen week 5 en 13 zet Unox ter promotie van haar winterse maaltijden een adaptive campagne in. De insteek van de campagne is dat er bepaalde digitale uitingen worden weergegeven op basis van de weersomstandigheden...

Lees Meer

 
SBS6 komt met realityserie De Handhavers!
Hoe reageren mensen als zij aangesproken worden op overtredingen? Hoe ervaren handhavers dit en hoe ziet hun werkdag er eigenlijk uit? In de realityserie De Handhavers!volgt de camera hun werk op straat en in het openbaar. Het programma is vanaf 23 februari te zien bij SBS6...

Lees Meer

 
René van der Mark (RTL) contentstrateeg bij Storyboard

RTL creative René van der Mark is begonnen als contentstrateeg bij Storyboard, waar hij samen met Content Creative Simon De Coninck de creatieve hub gaat vormen. Met de komst van Van der Mark zet Storyboard een nieuwe stap als full service, digital en creative agency...


Lees Meer

 
VICELAND lanceert merkcampagne ‘Zet je leven aan. Kijk VICELAND’

VICELAND lanceert haar nieuwste lokale docuserie Boxing ‘82, elke donderdag om 21:00 uur te zien op de tv-zender van VICE. De 5-delige serie wordt aangejaagd via een bredere hybride merkcampagne met de tagline ‘Zet je leven aan. Kijk VICELAND’...


Lees Meer

 
[Kijkcijfers] Talpa Network wint marktaandeel, RTL levert in

Even leek het erop alsof er een sensatie in de lucht hing: in september en december ging de kijktijd omhoog na jarenlange dalingen. Maar in januari houdt het feest niet aan; de kijktijd daalde van 201 naar 189 minuten per dag, een daling van 6 procent...


Lees Meer

 
[Luistercijfers] Radio 2 en Radio 10 bereiken nieuwe record marktaandelen

De luistercijfers van NovDec17 namen al een voorschot op wat er in de meetperiode Dec17Jan18 zou gaan gebeuren: Radio 2 zet een daverend nieuw record marktaandeel neer van 17,1 procent, dat is 2,3 procentpunt meer dan het marktaandeel van 14,8 procent van Dec 16 Jan17...


Lees Meer

 
 

Chunk breidt uit tot Chunk Network

RTL4 lanceert Superstart Chef

De Speld maakt branded video voor Moneyou

Linden & Barbosa verzorgt pr-campagne 50-jarig World Fashion Centre


 

Mediaxplain* zet in op video met overname Zelfspot

[Forum] Wie is Miquela Sousa?

Clear Channel sluit partnerships met onder andere de Esther Vergeer Foundation

Verzetskrant Trouw 75 jaar


 

Hans Veldhorst (Ogilvy & Mather) en Diederick Ubels (MobPro) starten creatief bureau 24AM

Internationale erkenning digitale marketing SEAT Nederland

Kantar behaalt ISO 19731-certificaat voor Digital Analytics and web analytics for purposes of market, opinion and social research

Wietze de Jager presenteert Je droom achterna: een Frans kasteel bij Net5




 

LG Electronics kiest Roorda Reclamebureau

Nederlandse Vereniging van Bioscopen en Filmtheaters viert 100e verjaardag

[Onderzoek] Online reclame rond kwaliteitscontent beklijft beter

Jean Mineur Mediavision organiseert JMM Oscartoto 2018



 

IENS gaat samenwerking aan met Carat en XXS Amsterdam

Nick Cave & The Bad Seeds op het witte doek

BENK pakt door met Overtref Jezelf voor het Zweedse Lindahls Kvarg

Natwerk verzorgt rebranding seksclub Elvee




 

We adapt en Oogst creëren Facebookcampagne voor de Mazda CX-5

Erland Galjaard weg bij RTL

Cartoon Network Enterprises viert mijlpalen met vernieuwd assortiment en licentiepartners

DDMA: Europese ePrivacy Verordening bedreiging voor media-industrie zoals we die kennen



 

Hillenaar Outdoor voortaan ook zichtbaar op Abri's in Utrecht

Roy Aalderink en Peter Lubbers starten productiebedrijf Concept Street in samenwerking met MGM

Bruna 150 jaar: "Op naar de volgende 150!"

[Forum] Branded content: Hoe onderscheidend moet branded content zijn?


 

Bol.com en Exterion live met DOOH op Valentijnsdag

Margriet van der Linden op plek van Matthijs op NPO1

OBI4wan, OBILytics en Buzzcapture samen verder

Van startup naar scale-up: Cabture gaat de grenzen over


 
 
[Column] Arno Peperkoorn: Gijp de Trans

Het is al weer bijna 2 weken geleden, maar LinkedIn herinnert mij er nog dagelijks aan. Twee weken geleden kwam Bo van Spilbeeck voor het grote publiek uit de kast kwam als transvrouw...


Lees Meer

 
Jean Mineur Mediavision organiseert JMM Oscartoto 2018

De 90-ste editie van de Academy Awards vindt plaats op 4 maart 2018 in Los Angeles. Zou Guillermo del Toro met zijn fantasy-sprookje The Shape of Water alle dertien nominaties innen? Of weten wellicht de twee...


Lees Meer

 
AD mediapartner van KNLTB
AD wordt de mediapartner van de KNLTB. De tennisbond en de Persgroep Nederland sluiten daarvoor een meerjarige overeenkomst. Het doel van de samenwerking is gezamenlijk meer aandacht voor tennis te creëren...

Lees Meer

 
MakerStreet breidt digitale propositie uit door belang in Big Shots
Big Shots gaat samenwerking aan met MakerStreet. Door de samenwerking krijgt Big Shots aansluiting bij verschillende digitale expertises uit het MakerStreetnetwerk. Dankzij het belang in Big Shots Group...

Lees Meer

 
Nederlandse creatieven op handelsmissie naar Cannes Lions Festival
De officiële kick-off van de vierde editie van de Nederlandse creatieve handelsmissie tijdens het Cannes Lions Festival is een feit. Deze handelsmissie is vanuit Topteam Creatieve Industrie ook dit jaar weer...

Lees Meer

 
Peter R. de Vries terug bij SBS6 met talkshowformat De Raadkamer
Vanaf donderdag 1 maart start het nieuwe tv-format Peter R. de Vries: De Raadkamer, waarin Peter R. de Vries met verschillende experts uit de strafrecht- en mediapraktijk zal discussieren over actuele onderwerpen uit de misdaadscène...

Lees Meer

 
Google Street View introduceert acht nieuwe Nederlandse locaties

Google introduceert acht nieuwe Nederlandse locaties in Google Street View. Naast verschillende toeristische bezienswaardigheden zijn ook Rotterdam Centraal, TU Eindhoven en Carré van binnen te zien...


Lees Meer

 
Cross Media Congres 2018 zoekt Startups!
Op woensdag 25 april vindt het vijfde Cross Media Congres 2018 plaats in Amsterdam.

Cross Media Congres organiseert voor de vierde keer de Startup Competitie. Afgelopen jaar deden 30 startups aan de competitie mee. Met alle 30 is een interview gedaan en gepubliceerd. Alle deelnemende startups zal tevens een Engelstalig interview worden aangeboden op DutchCreativeIndustry.com...

Lees Meer

 
Lidl: Bioscoop effectief medium voor wervingscampagne
Werven via de bioscoop is een trend die steeds vaker voorkomt, volgens Jean Mineur Mediavision. Bioscoopcampagnes, vooral interessant om jongeren tussen vijftien en vijfentwintig jaar te bereiken, zorgen met hun forced exposure-effect voor de zekerheid...

Lees Meer

 
FremantleMedia exclusieve productiepartner BBC Worldwide in Nederland en België
BBC Worldwide en FremantleMedia Netherlands en Belgium hebben een samenwerking aangekondigd. FremantleMedia wordt de exclusieve producent van de entertainment en non-scripted formats van BBC Worldwide in Nederland en België...

Lees Meer

 
[Column] Erwin Fisser: App-idiotie in de post #MeToo-wereld
Mocht je de serie Black Mirror gemist hebben, het is de moeite waard om er een Netflixabonnement voor te nemen. De serie behandelt de technologische ontwikkelingen die we nu zien en doet een voorspelling over wat dit in de toekomst zou kunnen betekenen...

Lees Meer

 
MassiveMusic ontwikkelt sonic branding TeamNL in opdracht van NOC*NSF
MassiveMusic ontwikkelde in opdracht van NOC*NSF samen met Nederlandse topsporters een sonic identity voor TeamNL die is gelanceerd op de Olympische Spelen in Peongchang...

Lees Meer

 


 
Vacatures

Abovo Media

Projectmanager

Backend Developer

Graphic designer

Media-inkoper

SEO Specialist

 

Clipit

HTML/XML Engineer

 

De Persgroep

Performance Campagne Manager

Data Scientist Marketing

Data Scientist Conversie Optimalisatie

Community Manager indebuurt Helmond

Community Manager indebuurt Oss

Accountmanager

Specialist Learning & Development

Technisch Specialist Digital Sales Development

 

Discovery Networks Benelux

Eurosport Sports Production Coordinator

 

Exterion Media

Account Manager Utrecht / 't Gooi

Manager KAM en Duurzaamheid

IT-Beheerder

 

Improve Digital

Senior Director Business Development UK

Data Engineer

Big Data Systems Administrator

Office Manager

UX Designer/Developer

 

Initiative

Communication Director

Digital Campaign Manager

 

MediaScience

Junior Digital Projectmanager

Media strateeg met een digitaal hart

 

MPG.

Creative

 

NRC Media

Medewerker ICT

 

OMG

OMG/Brainshuffle – PHP developer

 

OMS

Junior Trafficker

Data-medewerker

Senior Marketeer

Quadia

Medisch Event Producer

Video Editor / Motion Graphics Designer / Regisseur

Medisch Redacteur Online Video

 

Sanoma

Accountmanager Agencies – Fulltime

Analist/Mediaplanner – 32 uur

Subject Matter Expert, Record-to-Report (SME RTR)

CRM manager vtwonen.nl

Distribution marketeer

Product manager Books & Retail

Product Owner NU.nl

Performance Marketing Specialist

Conversie Specialist NU.nl en Fashionchick

CRO Specialist NU.nl

Advanced Analytics Consultant

 

SEMpeople

Digital Strategy Director with 6 - 8 years (consultancy) experience

Online Marketeer (2 - 4 jaar werkervaring)

Marketing Communicatie Specialist

Digital Data Consultant

Gedreven Online Marketeer in fashion

Ambitieuze Brand en PR Coordinator

Communicatie Manager, Social Media/ PR expert

 

Talpa TV

Bureauredacteur Hart van Nederland

Producer Hart van Nederland

TV Planner

Bureauredacteur Shownieuws

 

Talpa Radio

Commerciële Copywriter 538

Community Manager 538

Motion Graphics Designer

Freelance Motion Graphics Designer

 

Telegraaf Media Groep | TMG

Intern System and Infrastructure Specialist

Accountmanager ProMille Media

IT Contract Manager

Salaris Adviseur

Accountmanager JAAP.nl

Accountmanager GroupDeal en Telegraaf Aanbiedingen

Senior Inkoper

Senior IT Inkoper

Freelance Regioverslaggever bij De Telegraaf

Sales Consultant DFT

Online Marketeer bij GroupDeal

Sales Consultant

 

The Gardeners

PR manager

 

Triple

Unity Developer Beyond Sports

Junior Netwerk Engineer

Freelance Developer

Medior Linux Engineer

C# .Net Developer

Value Zipper

Account Manager Brand Solutions

 

Zenith

SEO Consultant

Insights & Data Consultant

Social Advertising Consultant


 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -