Jaargang 2 | editie 2 | 8 maart 2018
 
UNIC: groei Europees bioscoopbezoek in 2017
2017 was een goed jaar voor bioscopen in heel Europa; in totaal werden er 1,3 miljard kaartjes verkocht in de 36 Europese landen, een groei van 2,1 procent. In de EU-landen was de groei met 0,6 procent een stuk kleiner...

Lees Meer

 
SportFilmFestival Rotterdam maakt eerste titels bekend
De eerste vijf films en documentaires die te zien zijn op het SportFilmFestival Rotterdam zijn bekend. Maar liefst 3 van de 5 titels zijn direct een (Nederlandse) première. Het gaat om documentaire Hoe Zuid-Korea Guus Hiddink veroverde...

Lees Meer

 
[Column] Michiel Veugelers: Wakanda forever en universele liefde + wie wint een Oscar?
In het tijdperk waarin Trump het stokje overnam van Obama krijgen de slogans “yes we can” en “change we can believe in” een nieuwe lading. Er gebeurt namelijk iets uitzonderlijks in entertainmentland...

Lees Meer

 



[BoxOffice] Black Panther behoudt koppositie
Niemand had echt verwacht dat Red Sparrow zou debuteren boven Black Panther, maar deze score was toch wel een tegenvaller. Met een recette van 17 miljoen bleef de spionagethriller onder de ramingen van de industrie...

Lees Meer

 
Finale Wie is de Mol te zien in Vue-bioscopen

Op zaterdag 10 maart is de finale van Wie is de Mol?. Molloten kunnen dit jaar terecht bij een aantal Vue-bioscopen om met elkaar naar de ontknoping te kijken. De live finale wordt vertoond op het grote doek in zeven vestigingen van de bioscoopketen...


Lees Meer

 


Lidl: Bioscoop effectief medium voor wervingscampagne
Werven via de bioscoop is een trend die steeds vaker voorkomt, volgens Jean Mineur Mediavision. Bioscoopcampagnes, vooral interessant om jongeren tussen vijftien en vijfentwintig jaar te bereiken, zorgen met hun forced exposure-effect...

Lees Meer

 
Nick Cave & The Bad Seeds op het witte doek
Op donderdag 12 april om 20:00 uur draait in bioscopen van Pathé, CineMec en Foroxity verspreid over het land eenmalig Distant Sky - Nick Cave & The Bad Seeds Live in Copenhagen...

Lees Meer

 
ShortsTV lanceert app voor persoonlijke filmplaylist
ShortsTV zendt 24 uur per dag onafhankelijke, korte films uit. Met een nieuwe app wordt het voor kijkers makkelijker om in het aanbod van meer dan 5000 films een keuze te maken. Op basis van een keuze in genre en stemming...

Lees Meer

 

M2Media verzorgt mediacampagne Dutch Filmworks' Bankier van het Verzet

M2Media gaat de volledige mediacampagne verzorgen omtrent de lancering en promotie van de Nederlandse speelfilm Bankier van het Verzet van Dutch Filmworks. Jeffrey Prenger, marketingmanager van Dutch Filmworks: "We hebben vooral voor M2Media gekozen vanwege...


Lees Meer

 
Movies that Matter Festival presenteert competitieprogramma Camera Justitia met steun Vfonds
Het Movies that Matter Festival presenteert in het hoofdprogramma Camera Justitia dit jaar acht films over juridische dilemma's, waarheidsvinding en de strijd tegen straffeloosheid. De speelfilms en documentaires...

Lees Meer

 
 
 
[Interview] Frans Weisz over Het Leven is Vurrukkulluk

Voor het eerst gingen vader Frans Weisz en zoon Géza Weisz een grote samenwerking aan voor een bioscoopfilm. We spreken met regisseur Frans over Het Leven is Vurrukkulluk, een film van Sigma Pictures...


Lees Meer

 


 
 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -