Jaargang 10 | editie 14 | 16 maart 2018 |
|
Bamigo heeft voor dit jaar de ambitie om flink te groeien. Na een pitch koos Bamigo voor allround creatief bureau The Gardeners. De combinatie van een socialmedia- en pr-strategie met creatie in de lead was uiteindelijk doorslaggevend.
Dit moet bijdragen aan de verdere bekendheid van het merk en de traffic naar de website vergroten...
|
|
|
|
Saints & Stars, een nieuw premium fitnessconcept, heeft voor de lanceringscampagne Abovo als mediapartner gekozen. Saints & Stars heeft de eerste boutique gym geopend in Amsterdam.
Abovo verzorgde de brand awareness campagne waarbij sterk ingezet is op out of home in de breedste zin van het woord; digitale abri’s, billboards, een giant flow op Centraal Station en een blow-up op de Overtoom...
|
|
|
|
Findio is een nieuw merk in de consumptief kredietmarkt en heeft de doelstelling het merk en de bekendheid ervan snel te laten groeien. Maar hoe verkoop je nu het product lenen? Het is een functioneel product waar mensen liever niet mee bezig zijn.
Het antwoord hebben we gevonden bij vtwonen. Op homedecoproducten wordt het meest geleend en met woonproducten hebben mensen een band, voelen ze emotie en staan er positief tegenover...
|
|
|
|
Glasnost gaat aan de slag voor Google Nederland. Na het winnen van een intensieve bureaupitch is Glasnost nu het pr-bureau voor Google Nederland. Wij spreken met Wouter Glaser, directeur en oprichter van Glasnost.
Hallo Wouter. Hoe is Glasnost in contact gekomen met Google Nederland?
Wij zijn gevraagd om deel te nemen aan een pitch...
|
|
|
|
De huidige organisatiestructuur en het tekort aan digitaal goed opgeleide werknemers maken dat de Nederlandse Chief Marketing Officers (CMO’s) worstelen met de implementatiesnelheid van de digitale transformatie.
De CMO’s van vandaag de dag moeten zowel verstand hebben van data en technologie, als van merkstrategie en creativiteit...
|
|
|
|
BoekenWurm TV, afgekort BW TV, biedt door bekende Nederlanders voorgelezen, bekende kinderverhalen aan de consument middels een Netflixachtige app, als videocontent.
Cultureel erfgoed in een nieuw jasje, voor kinderen tussen zes maanden en twaalf jaar...
|
|
|
|
Een eerste mobiel (of eerste prepaid tegoed) is voor zowel ouders als kinderen veel meer dan zomaar een simkaartje of toestel. Voor kinderen is een eerste mobieltje een belangrijk moment waar ze naar uitkijken. Ze gaan er nu echt bij horen en is de toegang tot een eigen mobiele identiteit (vrienden / klasgenoten / social media / spelletjes)...
|
|
|
|
De apotheose in de strijd om het landskampioenschap en promotie/degradatie is nog niet eens in zicht of we weten al dat het er bij veel Eredivisieclubs volgend seizoen heel anders uit zal zien. Nog niet eerder was van zo’n grote groep trainers al voor de lente bekend dat het vertrekt.
Na Henk Fraser (Vitesse), Ernest Faber (FC Groningen), John Stegeman (Heracles Almelo) en Mitchell van der Gaag (Excelsior), geeft nu ook Jurgen Streppel (SC Heerenveen) aan na de zomer zijn geluk elders te gaan beproeven...
|
|
|
|
Boodschappen-activatieplatform en Sanoma-dochter SCOUPY bereikte recent het aantal van meer dan twee miljoen unieke, geregistreerde gebruikersaccounts.
Meer dan 70 procent daarvan bestaat uit gebruikers die kozen voor de gratis app, de overige gebruikers hebben zich via de website aangemeld...
|
|
|
|
Cordaid zet zich wereldwijd in voor een menswaardig bestaan voor iedereen. Hiervoor zijn donaties nodig. Om dit te bereiken zochten we voor de vierde keer de samenwerking met RTL.
In 2017 kozen we voor het thema Schoon water voor iedereen. Het doel was om 100.000 mensen in droogtegebieden een jaar lang te kunnen voorzien van schoon water...
|
|
|
|
De Ziggo eBattle F1 is een virtuele strijd tussen oud Formule 1 coureur Robert Doornbos en de doelgroep met als doelstelling het vergroten van de merkvoorkeur voor Ziggo onder millennials door entertainment en connectiviteit aan elkaar te koppelen.
Millennials zijn bovenmatig geïnteresseerd in Formule 1 en eSports. Die elementen hebben we samengebracht in een activatie waarmee we buiten de gebaande paden én crossmediaal campagne voerden...
|
|
|
|
Coopr won de bureaupitch en werkt sinds januari 2018 voor de retailtak van Shell Nederland.
De keuze viel op Coopr door de combinatie van strategisch inzicht, het snappen van de markt en creativiteit...
|
|
|
|
Eigenlijk zou het een midweekje weg worden. In het isolement van mijn favoriete Waddeneiland werken aan een wetenschappelijk artikel. De eerste dag ging het redelijk. Daarna kon ik, geveld door griep (wie niet) alleen maar rustig afwachten op genezing en de volgende boot naar de overkant.
Ondertussen brak ik met alle goede voornemens voor mijn verblijf, zoals complete onthouding van social media...
|
|
|
|
TMI Academy heeft als doel om alle jongeren in Nederland mediawijs te maken. Door middel van praktijkgerichte workshops maakt de Academy nepnieuwsvideo's met jongeren om ze op deze manier bewust te maken van het fenomeen.
In het afgelopen jaar zijn er ruim 2000 jongeren mediawijs gemaakt door TMI en zijn er in totaal 200 video's gemaakt...
|
|
|
|
Samen met Kwantum hebben we een year around crossmediaal plan ontwikkeld, waarbij we op een inspirerende manier woon-items van Kwantum in beeld brengen.
In Maak het met Marit inspireert Libelle's woonstylist Marit Saladini lezeressen en kijkers met haar creatieve ideeën. Uiteraard is alles zelf thuis te maken met producten van Kwantum...
|
|
|
|
Vanuit de strategische gedachte ‘voor een perfect moment laat je niks aan het toeval over’ creëert FCB Amsterdam een emotionele film over een dochter en haar vader. Het verhaal is een onderdeel van de Safety & Security campagne van Mastercard...
|
|
|
|
Een provocerend blog over big data, een verdiepende whitepaper over elektrisch rijden, een persbericht over de hyperloop, converterende website teksten voor een werving- en selectiebureau, korte (maar krachtige) social copy over sporten...
|
|
|
|
Als Senior AV Planner werk je nauw samen met de (Group) AV Planning Director, andere AV Planners en de Communications Director. Je bent verantwoordelijk voor een aantal middelgrote klanten van MediaCom. Ook het mede opleiden van de AV planner behoort tot je doelen...
|
|
|
|
MPG. maakt in opdracht van Albert Heijn de content voor het foodplatform Allerhande. Het Allerhande-team is verantwoordelijk voor de totale crossmediale contentproductie (print, online, video). Als projectredacteur ben je verantwoordelijk voor redactionele ‘kop tot staart’ producties en de logistiek van Allerhande-producties...
|
|
|
|
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.
Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier |
Colofon:
Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk
Hoofdredactie: Bas Vlugt www.twitter.com/basvlugt Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl
Hosting: 20NINE www.20nine.nl
In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden. |
|
|
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
|