Jaargang 10 | editie 14 | 16 maart 2018
 
The Gardeners werkt voor Bamigo

Bamigo heeft voor dit jaar de ambitie om flink te groeien. Na een pitch koos Bamigo voor allround creatief bureau The Gardeners. De combinatie van een socialmedia- en pr-strategie met creatie in de lead was uiteindelijk doorslaggevend.

Dit moet bijdragen aan de verdere bekendheid van het merk en de traffic naar de website vergroten...


Lees Meer

 
Saints & Stars kiest Abovo voor crossmediale campagne

Saints & Stars, een nieuw premium fitnessconcept, heeft voor de lanceringscampagne Abovo als mediapartner gekozen. Saints & Stars heeft de eerste boutique gym geopend in Amsterdam.

Abovo verzorgde de brand awareness campagne waarbij sterk ingezet is op out of home in de breedste zin van het woord; digitale abri’s, billboards, een giant flow op Centraal Station en een blow-up op de Overtoom...


Lees Meer

 
[Cross Media Case 2018] Mike van der Peet over Findio

Findio is een nieuw merk in de consumptief kredietmarkt en heeft de doelstelling het merk en de bekendheid ervan snel te laten groeien. Maar hoe verkoop je nu het product lenen? Het is een functioneel product waar mensen liever niet mee bezig zijn.

Het antwoord hebben we gevonden bij vtwonen. Op homedecoproducten wordt het meest geleend en met woonproducten hebben mensen een band, voelen ze emotie en staan er positief tegenover...


Lees Meer

 


[Interview] Wouter Glaser over Glasnost & Google Nederland

Glasnost gaat aan de slag voor Google Nederland. Na het winnen van een intensieve bureaupitch is Glasnost nu het pr-bureau voor Google Nederland. Wij spreken met Wouter Glaser, directeur en oprichter van Glasnost.

Hallo Wouter. Hoe is Glasnost in contact gekomen met Google Nederland?

Wij zijn gevraagd om deel te nemen aan een pitch...


Lees Meer

 
Report on Marketing Innovation: branche worstelt met snelheid digitale transformatie

De huidige organisatiestructuur en het tekort aan digitaal goed opgeleide werknemers maken dat de Nederlandse Chief Marketing Officers (CMO’s) worstelen met de implementatiesnelheid van de digitale transformatie.

De CMO’s van vandaag de dag moeten zowel verstand hebben van data en technologie, als van merkstrategie en creativiteit...


Lees Meer

 


[Startups] Martijn Broersma over BoekenWurm TV

BoekenWurm TV, afgekort BW TV, biedt door bekende Nederlanders voorgelezen, bekende kinderverhalen aan de consument middels een Netflixachtige app, als videocontent.

Cultureel erfgoed in een nieuw jasje, voor kinderen tussen zes maanden en twaalf jaar...


Lees Meer

 
[Cross Media Case 2018] Yvette Belt-Beekman over Hoe overleef ik mijn eerste mobiel
Een eerste mobiel (of eerste prepaid tegoed) is voor zowel ouders als kinderen veel meer dan zomaar een simkaartje of toestel. Voor kinderen is een eerste mobieltje een belangrijk moment waar ze naar uitkijken. Ze gaan er nu echt bij horen en is de toegang tot een eigen mobiele identiteit (vrienden / klasgenoten / social media / spelletjes)...

Lees Meer

 
[Column] Frank Waals: Clubliefde?

De apotheose in de strijd om het landskampioenschap en promotie/degradatie is nog niet eens in zicht of we weten al dat het er bij veel Eredivisieclubs volgend seizoen heel anders uit zal zien. Nog niet eerder was van zo’n grote groep trainers al voor de lente bekend dat het vertrekt.

Na Henk Fraser (Vitesse), Ernest Faber (FC Groningen), John Stegeman (Heracles Almelo) en Mitchell van der Gaag (Excelsior), geeft nu ook Jurgen Streppel (SC Heerenveen) aan na de zomer zijn geluk elders te gaan beproeven...


Lees Meer

 

2 miljoen gebruikers voor SCOUPY

Boodschappen-activatieplatform en Sanoma-dochter SCOUPY bereikte recent het aantal van meer dan twee miljoen unieke, geregistreerde gebruikersaccounts.

Meer dan 70 procent daarvan bestaat uit gebruikers die kozen voor de gratis app, de overige gebruikers hebben zich via de website aangemeld...


Lees Meer

 
[Cross Media Case 2018] Alexandra van Nieuwenhuijzen over de Schoon water voor iedereen-campagne

Cordaid zet zich wereldwijd in voor een menswaardig bestaan voor iedereen. Hiervoor zijn donaties nodig. Om dit te bereiken zochten we voor de vierde keer de samenwerking met RTL.

In 2017 kozen we voor het thema Schoon water voor iedereen. Het doel was om 100.000 mensen in droogtegebieden een jaar lang te kunnen voorzien van schoon water...

Lees Meer

 
 

Brandframe Investigative Branding viert vijfjarig bestaan met nieuwe naam, website en design

Cartoon Network verbreedt line-up

Energize creëert internationale campagne voor samenwerking Ørgreen en Yuniku


 

[Cross Media Case 2018] Mart Roumen over Ziggo eBattle F1

[Cross Media Case 2018] Alexandra van Nieuwenhuijzen over de Schoon water voor iedereen-campagne

[Cross Media Merk 2018] Debby Gerritsen over VIVA



 

Ilse Openneer adjunct-hoofdredacteur RTL Nieuws

Discovery in het teken van Stephen Hawking

Sandera Krol vertrekt als hoofdredacteur Vriendin en Santé


 

[Cross Media Bureau 2018] Niels Roodenburg over eMense

[Cross Media Innovatie 2018] Marjolein Verdam over VIVA400 Visionista's

[Cross Media Merk 2018] Jannine Berkelaar over Tina


 
 
[Cross Media Case 2018] Mart Roumen over Ziggo eBattle F1

De Ziggo eBattle F1 is een virtuele strijd tussen oud Formule 1 coureur Robert Doornbos en de doelgroep met als doelstelling het vergroten van de merkvoorkeur voor Ziggo onder millennials door entertainment en connectiviteit aan elkaar te koppelen.

Millennials zijn bovenmatig geïnteresseerd in Formule 1 en eSports. Die elementen hebben we samengebracht in een activatie waarmee we buiten de gebaande paden én crossmediaal campagne voerden...


Lees Meer

 
Coopr na bureaupitch aan de slag voor Shell Retail

Coopr won de bureaupitch en werkt sinds januari 2018 voor de retailtak van Shell Nederland.

De keuze viel op Coopr door de combinatie van strategisch inzicht, het snappen van de markt en creativiteit...


Lees Meer

 
[Column] Deike Schulz: Social media en de dood? Lang leve social media!

Eigenlijk zou het een midweekje weg worden. In het isolement van mijn favoriete Waddeneiland werken aan een wetenschappelijk artikel. De eerste dag ging het redelijk. Daarna kon ik, geveld door griep (wie niet) alleen maar rustig afwachten op genezing en de volgende boot naar de overkant.

Ondertussen brak ik met alle goede voornemens voor mijn verblijf, zoals complete onthouding van social media...


Lees Meer

 


[Startups] Michiel Kalverda over TMI Academy

TMI Academy heeft als doel om alle jongeren in Nederland mediawijs te maken. Door middel van praktijkgerichte workshops maakt de Academy nepnieuwsvideo's met jongeren om ze op deze manier bewust te maken van het fenomeen.

In het afgelopen jaar zijn er ruim 2000 jongeren mediawijs gemaakt door TMI en zijn er in totaal 200 video's gemaakt...


Lees Meer

 
[Cross Media Case 2018] Carola Maassen van den Brink over Maak het met Marit

Samen met Kwantum hebben we een year around crossmediaal plan ontwikkeld, waarbij we op een inspirerende manier woon-items van Kwantum in beeld brengen.

In Maak het met Marit inspireert Libelle's woonstylist Marit Saladini lezeressen en kijkers met haar creatieve ideeën. Uiteraard is alles zelf thuis te maken met producten van Kwantum...


Lees Meer

 
FCB Amsterdam lanceert campagne Mastercard
Vanuit de strategische gedachte ‘voor een perfect moment laat je niks aan het toeval over’ creëert FCB Amsterdam een emotionele film over een dochter en haar vader. Het verhaal is een onderdeel van de Safety & Security campagne van Mastercard...

Lees Meer

 


[Vacatures] Counter Content zoekt copywriter/tekstschrijver
Een provocerend blog over big data, een verdiepende whitepaper over elektrisch rijden, een persbericht over de hyperloop, converterende website teksten voor een werving- en selectiebureau, korte (maar krachtige) social copy over sporten...

Lees Meer

 
[Vacatures] MediaCom zoekt Senior AV Planner
Als Senior AV Planner werk je nauw samen met de (Group) AV Planning Director, andere AV Planners en de Communications Director. Je bent verantwoordelijk voor een aantal middelgrote klanten van MediaCom. Ook het mede opleiden van de AV planner behoort tot je doelen...

Lees Meer

 
[Vacatures] MPG. zoekt Projectredacteur Allerhande
MPG. maakt in opdracht van Albert Heijn de content voor het foodplatform Allerhande. Het Allerhande-team is verantwoordelijk voor de totale crossmediale contentproductie (print, online, video). Als projectredacteur ben je verantwoordelijk voor redactionele ‘kop tot staart’ producties en de logistiek van Allerhande-producties...

Lees Meer

 


 
Vacatures


Abovo Media

Backend Developer
Media-inkoper

 

Clipit

HTML/XML Engineer

 

Counter Content

copywriter/tekstschrijver

 

De Persgroep

Brandmanager Marketing
B2B Marketeer Nijmegen/Arnhem
B2B Marketeer Local Media Amsterdam

Community Manager indebuurt ’s-Hertogenbosch
Data Scientist
JavaScript Developer (English)
JavaScript Developer
Accountmanager Rotterdam
Business Consultant CRM
Reporting Specialist Marketing
Accountmanager Binnendienst
Brandmanager Marketing
Community Manager indebuurt Den Haag
Branded Content Medewerker
Accountmanager
Key Accountmanager Automotive (Display Advertising)
Community Manager indebuurt Hoeksche Waard
Digital Sales Specialist
Technisch Projectmanager Digital Sales Development
Online Coördinator De Ondernemer
Business Development Manager
Community Manager indebuurt Ede
Accountmanager
Technisch Specialist Digital Sales Development
Specialist Learning & Development
Community Manager indebuurt Oss
Performance Campagne Manager
Demand Manager Programmatic
Teamleider Sales Binnendienst
B2B Marketeer Nijmegen/Arnhem
Online Marketeer AutoTrack
Product Owner Employment Solutions
Online Marketeer Tweakers & Hardware.Info
IT Manager Online Services
Frontend Developer Marketing
System Engineer
Agile test engineer
Projectmanager ICT
Full Stack Developer
Sales Talentpool
    

Discovery Networks Benelux

Account Manager Affiliate Sales

 

Exterion Medi

Account Manager Digital
Account Manager Utrecht / 't Gooi
Manager KAM en Duurzaamheid

 

Hearst Netherlands

Video Post Producer
Administratief medewerker abonnementen

 

National Account Manager

Improve Digital

Senior Director Business Development UK
Data Engineer
Big Data Systems Administrator
UX Designer/Developer
Data Scientist BI

 

Initiative

Communication Director
Digital Campaign Manager

 

MediaCom

Communications Director
Strategy Director
Business Science Manager
Business Science Executive  
Senior AV Planner

 

MediaScience

Junior Digital Projectmanager
Media strateeg met een digitaal hart

 

MPG.

Contentmanager culinair

 

Nederlands MediaNetwerk

Freelance redacteuren voor B2B platform marketing

 

NRC Media

Junior Marketing Data Analist
Content Manager
Medewerker ICT
Backend developer / devops engineer
Junior Channelmarketeer online

 

OMG

OMG/Mailmedia – Junior Campaign Manager
OMG/Brainshuffle – PHP developer

 

OMS

Senior Marketeer (M/V) bij het grootste saleshuis voor radio in Hilversum.
Junior trafficker m/v

 

Publicis One

Senior Advertising Account Manager

 

Qmusic

(Junior) Producer

 

Quadia

Medisch Event Producer
Video Editor / Motion Graphics Designer / Regisseur
Medisch Redacteur Online Video
Technical Producer/ Webcast Engineer (fulltime)
Redacteur/ Samensteller ‘Business’ online video

 

Sanoma

Privacy Manager
Leuke uitdagende baan als Service retentiemedewerker bij Sanoma
Commercieel medewerker binnendienst, Customer Sales en Services
Product Manager B2B Startpagina

SEA Specialist (M/V)
Product Manager Advertising
Team Lead Marketing
Financieel Administratief Projectmanager
Privacy Manager
Yieldmanager (fulltime)
Subject Matter Expert, Record-to-Report (SME RTR)
Accountmanager Agencies – Fulltime
SAP BI consultant / service manager

 

SEMpeople

E-commerce Specialist (conversie optimalisatie) 32 - 38 uur
Online Marketeer in omgeving Amsterdam
E- Commerce Manager in Amsterdam
Digital Intelligence Manager
Digital Content Manager
Digital Content Marketeer
Webanalist
Online Display Consultant
Digital Strategy Director with 6 - 8 years (consultancy) experience
Digital Content Marketing Specialist
Online Content Marketeer
Digital Projectmanager Tech

 

Talpa TV

Bureauredacteur
Coördinator redactie/eindredacteur Shownieuws
Medewerker Rechtenadministratie
Communicatie Adviseur
Network Specialist
Senior Bureauredacteur Shownieuws
Secretaresse
TV Planner
Technical Support Engineer
Teamleider Systeem- en Netwerkbeheer
Bureauredacteur Hart van Nederland
Content Producer 
Support Engineer Broadcast & VOD 

 

Talpa Radio

Product Owner Music
Master Control Room Medewerker Parttime Hilversum

Talpa Radio zoekt een Researcher Parttime Hilversum
Full Stack Developer Fulltime Hilversum
Technical Product Owner App Development Fulltime Hilversum
Digital Business Developer Fulltime Hilversum
Community Manager 538 Fulltime Hilversum

 

Telegraaf Media Groep | TMG

Medewerker Abonneeservice (Service & Sales)
Teamlead Customer Service
Data Engineer
Business Intelligence Specialist
Online Marketeer B-to-C
Online Marketeer B2B ProMille Media
Data Traffic Analyst
Data Scientist
Conversie Specialist
Digital Growth Marketeer
Digital Manager De Telegraaf

 

The Gardeners

Account Manager

 

Triple

Cloud Solutions Architect
DevOps Linux Engineer
Freelance Developer
Junior Netwerk Engineer
C# .NET Developer
PHP Software Engineer l Mobile Viewpoint

 

Value Zipper

Account Manager Brand Solutions
Junior Account Manager Brand Solutions
 

Zenith

SEO Consultant
Insights & Data Consultant
Social Advertising Consultant






 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -