Jaargang 10 | editie 19 | 4 april 2018
 
[MediaWeek] Stoelendans in de radio- en televisiewereld - Talpa Network, RTL en NPO roeren zich op de transfermarkt

Wat een mediaweek! Het is onrustig in de televisiewereld. De spelers staan onder druk én zetten elkaar onder druk. Kijktijd neemt af, advertentiebudgetten laten geen groei zien.

Digitalisering rukt op, er is concurrentie van YouTube en Netflix en er zit nog veel meer concurrentie aan te komen. Het digitale domein lonkt, maar het winnende crossmediale busininessmodel moet nog worden gevonden...


Lees Meer

 
WAVEMAKER werkt voor Louwman Group
WAVEMAKER is het nieuwe mediabureau van de Louwman Group; onder meer Toyota, Suzuki, Lexus. Na een intensief pitchtraject, onder begeleiding van 3MO, kiest de Louwman Group voor WAVEMAKERr omdat de visie en strategie perfect aansluiten bij het realiseren van de doelstellingen en groeiambities van de komende jaren...

Lees Meer

 
Vincent Siegelaar Head Digital Trading GroupM

Vincent Siegelaar is afgelopen maand gestart als Head of Digital Trading en wordt verantwoordelijk voor alle publisher contracten die GroupM Trading namens de groep sluit.

Siegelaar heeft een achtergrond bij Sanoma media, waar hij de laatste 2,5 jaar de rol van commercieel directeur heeft vervuld...

Lees Meer

 
Crisis bij WPP, Martin Sorrell geschorst, onderzoek naar wangedrag
Grote onrust bij WPP. CEO en mede-eigenaar Martin Sorrell, meestal met gevoel voor Britse folklore aangeduid als Sir Martin Sorrell, is op non actief gezet door de Raad van Commissarissen (The Board).

De man die bekend staat als het boegbeeld van het wereldwijde reclamevak zit in de problemen en WPP - Wire and Plastic Products - ook...

Lees Meer

 
Value Zipper: Waarom adverteren in magazines?
Online marketing is aan de orde van de dag. Maar ook tijdschriften worden nog steeds massaal gelezen. Adverteren in tijdschriften kent vele voordelen. Value Zipper heeft de voordelen op een rijtje gezet...

Lees Meer

 
[Cross Media Man 2018] Patrick Goldsteen

Patrick Goldsteen, Innovation Director bij Talpa Radio, is genomineerd voor Cross Media Man van het Jaar. Wij spreken hem.

Kun jij Talpa Radio introduceren?

Talpa Radio vormt met 538, Radio 10, Sky Radio, Radio Veronica en JUKE het grootste muziek entertainment bedrijf van Nederland...

Lees Meer

 
[Column] Folkert Langeveld: Beste Folkert, hoe hebben we u geholpen?

Was alles naar wens?”, “heeft u alles kunnen vinden?”. Vaak als ik winkels of restaurants bezoek, verbaas ik me over hoe zelden iemand oprechte interesse toont in hoe mijn ervaring als klant was.

Tuurlijk zijn er die obligate was alles naar wens-vragen, maar hoe meer ingestudeerd, hoe geautomatiseerder mijn antwoord: “Ja prima.” Zelfs als ik me dood had geërgerd aan de manier waarop ik weer eens niet werd geholpen door winkelpersoneel wiens productexpertise het aflegt tegen de gemiddelde Google search...


Lees Meer

 
Disney zet touchscreens van Exterion Media in voor Star Wars

Tijdens de première van de bioscoopfilm Star Wars: The Last Jedi zijn ook de touchscreens van Exterion media gelanceerd. Disney heeft als eerste de touchscreens ingezet om de film op een speciale en interactieve manier te introduceren aan bezoekers.

Op de touchscreens konden bezoekers middels hun handdruk op het scherm ontdekken of ze bij de Dark Side of de Light Side horen...


Lees Meer

 
[Column] Martijn van Lambalgen: Van customer journey naar sluimerende safari

Welkom bij Mindf*ck. “Ja,” zegt René Mioch, “maar ik zou weleens willen weten op welk moment en hoe ik gefucked ben.” René had zojuist een filmposter samengesteld op basis van verschillende elementen waar hij uit kon kiezen.

Als ingrediënten koos hij een kaktus en een brandkast, met als acteur Barry Atsma in de hoofdrol. Hij koos volledig spontaan de titel Pijnlijk. Of zo spontaan was het eigenlijk niet, René was namelijk geprimed...


Lees Meer

 
[Cross Media Man 2018] Willem-Albert Bol
Willem-Albert Bol, creative director bij De Persgroep Nederland, is genomineerd voor Cross Media Man van het Jaar. Wij spreken hem.

Kun jij de Persgroep introduceren?

Moet ik dat nog steeds doen? Voor de zekerheid dan. De Persgroep is het grootste mediahuis van Nederland. Met een omzet van bijna 700 miljoen bedienen wij 10,8 consumenten elke dag via onze 7 verschillende mediumtypen...

Lees Meer

 
[Cross Media Bureau 2018] Klaas Weima over Energize

Op 25 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Energize is genomineerd voor de titel Cross Media Bureau van het jaar. Aan het woord is Klaas Weima, oprichter en Managing Director bij Energize. 

Kun jij Energize introduceren?

Energize is het reclamebureau voor verdiende aandacht. We creëren slimme crossmediacampagnes, digitale activaties en creatieve content voor ambitieuze merken...


Lees Meer

 
 

Dept netwerk gaat verder als Dept

BookSpot neemt lezerscommunity Chicklit over

Gemeente Leiden lanceert Leids Mediafonds



 

XYMS lanceert Het MarketingAlgoritme

Mediaxplain* werkt voor Baderie

Alfred maakt campagne voor Hertog IJs


 

Heineken voerde real-time DOOH-campagne tijdens Olympische Spelen via Exterion Media

JCDecaux introduceert Moodvertising: real-time adverteren op basis van actuele emoties

Metro-hoofdredacteur Arjan Paans verlaat TMG


 

[Forum] Branded content: Van logo tot memory structure

National Geographic maakt themanummer over ras

SBS6-format Niets Liever Dan Een Kind vanaf 2019 op tv


 
 
[Column] Michiel Veugelers: Adverteren in de bioscoop; tien gouden tips

De bioscopen floreren in Nederland. Het aantal bezoeken steeg in 2017 naar bijna 36 miljoen, wat weer 5,3 procent hoger is dan in 2016. In 2018 wordt wederom een lichte stijging verwacht, al vallen de bezoekersaantallen in Q1 ietwat tegen...


Lees Meer

 
[Cross media Event 2018] Mike Hendrixen over FIFA 18 Xperience
Op 25 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. FIFA 18 Xperience, ingestuurd door Vertigo 6, is genomineerd voor Cross Media Event van het Jaar. Aan het woord is Mike Hendrixen, oprichter en marketing- en pr-directeur van Vertigo 6.

Kun je Vertigo 6 introduceren?

Vertigo 6 is marktleider in de gamesindustrie op gebied van marketing en pr. We zijn een bureau zonder fratsen en poespas...

Lees Meer

 
[Column] Reinier Rombouts: Toppers voeren persoonlijk het woord

Goede leiders zetten zaken beweging. Ze weten mensen te raken; of dat nu klanten, medewerkers of samenwerkingspartners zijn. En ze krijgen het voor elkaar om verandering teweeg te brengen. Dat vraagt lef, visie en een helder verhaal dat begint bij jezelf.

Wie veel verantwoordelijkheid draagt mag veel verdienen, maar is ook verantwoordelijk voor duidelijke communicatie over zijn of haar doelen, de eigen rol en de bijbehorende beloning...

Lees Meer

 
[Cross Media Merk 2018] Hilmar Mulder over Libelle
Op 25 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Libelle is genomineerd voor de titel Cross Media Merk van het Jaar. Aan het woord is Hilmar Mulder, hoofdredacteur van Libelle.

Kun je Libelle introduceren?

Libelle is zonder twijfel het grootste vrouwen-mediamerk van Nederland. Bij alles wat Libelle maakt en doet, wordt kwaliteit en creativiteit gekoppeld. Libelle heeft zich de afgelopen jaren sterk ontwikkeld als 360-gradenmerk...


Lees Meer

 
Shell lanceert Mood Detection-campagne; koffie met een glimlach
Op Shell-tankstations De Andel en Peulwijk-Oost introduceert Shell een pilot met Mood Detection. Het Rotterdamse Binnenwegplein fungeerde als decor voor de kick-off, waarin passanten werden aangesproken door een pratend billboard in de persoon van cabaretier Wouter Monden...

Lees Meer

 
[Vacatures] Sanoma zoekt Junior Advertising Technology Analyst
Als Junior Advertising Technology Analyst ben je verantwoordelijk voor het functioneel beheer, inrichting en de ontwikkeling van de verschillende advertising technologieën, op het gebied van: display, video, mobiel, native, audience data, SSP en tagmanagement. Je krijgt de ruimte om jezelf te ontwikkelen en specialiseren in de materie...

Lees Meer

 


 
Vacatures


Abovo Media

Backend Developer
Media-inkoper

 

Clipit

HTML/XML Engineer

 

Counter Content

Copywriter/tekstschrijver

 

De Persgroep

Brandmanager Marketing
B2B Marketeer Nijmegen/Arnhem
B2B Marketeer Local Media Amsterdam

Community Manager indebuurt ’s-Hertogenbosch
Data Scientist
Business Consultant CRM
Reporting Specialist Marketing
Accountmanager Binnendienst
Brandmanager Marketing
Key Accountmanager Automotive (Display Advertising)
Technisch Projectmanager Digital Sales Development
Business Development Manager
Accountmanager
Technisch Specialist Digital Sales Development
Community Manager indebuurt Oss
Demand Manager Programmatic
Teamleider Sales Binnendienst
B2B Marketeer Nijmegen/Arnhem
Online Marketeer AutoTrack
Product Owner Employment Solutions
Online Marketeer Tweakers & Hardware.Info
IT Manager Online Services
Frontend Developer Marketing
System Engineer
Agile test engineer
Projectmanager ICT
Full Stack Developer
Sales Talentpool

 

Exterion Media

Communicatie Medewerker
Communicatie Medewerke
Communicatie Medewerke
communicatie medewerker

Account Manager Digital
International Key Account Manager
Account Manager National Sales
Sales Assistant

Hearst Netherlands

Client Partner (Account Manager)
Senior Digital Consultant Hearst Create / tijdelijk (freelance/interim)


National Account Manager

Improve Digital

Senior Director Business Development UK
Data Scientist BI
PR & Communication Manager


Initiative

Communication Director
Digital Campaign Manager

Digital Director

 

MediaCom

Strategy Planner
Communications Director

Strategy Director
Business Science Manager
Business Science Executive  
Senior AV Planner

 

MediaScience

Junior Digital Projectmanager
Media strateeg met een digitaal hart

 

MPG.

Contentmanager culinair  
Senior Commercial Manager  
Projectmanager

 

NRC Media

Marketeer NRC Media

 

OMG

OMG/Brainshuffle – PHP developer

 

OMS

Junior trafficker m/v

 

Publicis One

Sr Account Manager
Project Manager Automotive

 

Quadia

Medisch Event Producer
Video Editor / Motion Graphics Designer / Regisseur
Medisch Redacteur Online Video
Technical Producer/ Webcast Engineer (fulltime)
Redacteur/ Samensteller ‘Business’ online video

 

Sanoma

Privacy Manager
Leuke uitdagende baan als Service retentiemedewerker bij Sanoma
Commercieel medewerker binnendienst, Customer Sales en Services
Product Manager B2B Startpagina

SEA Specialist (M/V)
Product Manager Advertising
Team Lead Marketing
Financieel Administratief Projectmanager
Privacy Manager
SAP BI consultant / service manager

 

SEMpeople

E-commerce Specialist (conversie optimalisatie) 32 - 38 uur
Online Marketeer in omgeving Amsterdam
E- Commerce Manager in Amsterdam
Digital Intelligence Manager
Digital Content Manager
Digital Content Marketeer
Webanalist
Online Display Consultant
Digital Strategy Director with 6 - 8 years (consultancy) experience
Digital Content Marketing Specialist
Online Content Marketeer
Digital Projectmanager Tech

 

Talpa Network

Online Content Redacteur/Webredacteur Voetbal TV
DevOps Engineer Fulltime Amsterdam
IT Manager Fulltime Amsterdam
Technical Solution Architect

 

Talpa Radio

Product Owner Music
Master Control Room Medewerker Parttime Hilversum

Talpa Radio zoekt een Researcher Parttime Hilversum
Full Stack Developer Fulltime Hilversum
Technical Product Owner App Development Fulltime Hilversum
Digital Business Developer Fulltime Hilversum

 

Talpa TV

Bureauredacteur
Medewerker Rechtenadministratie
Communicatie Adviseur
Network Specialist
TV Planner  
Content Producer 
Support Engineer Broadcast & VOD

 

Telegraaf Media Groep | TMG

Teamlead Customer Service
Data Engineer
Business Intelligence Specialist
Online Marketeer B-to-C
Online Marketeer B2B ProMille Media
Data Traffic Analyst
Conversie Specialist
Digital Growth Marketeer
Digital Manager De Telegraaf

 

The Gardeners

Account Manager

 

Triple

Cloud Solutions Architect
DevOps Linux Engineer
Freelance Developer
Junior Netwerk Engineer
C# .NET Developer
PHP Software Engineer l Mobile Viewpoint

 

Value Zipper

Account Manager Brand Solutions
Junior Account Manager Brand Solutions

 

Zenith

SEO Consultant
Insights & Data Consultant
Social Advertising Consultant


 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -