Jaargang 10 | editie 21 | 3 mei 2018
 
Winnaars Cross Media Awards 2018

Op 25 april werden de Cross Media Awards 2018 uitgereikt in een ram vol NH Collection Barbizon Palace in Amsterdam.

Dit zijn de winnaars en genomineerden...


Lees Meer

 
NDC mediagroep neemt CMCG over
Crossmedia Communicatiegroep (CMCG) is onderdeel geworden van NDC mediagroep. De samenwerking is in goed overleg tot stand gekomen en past binnen de ambitie van beide partijen...

Lees Meer

 
[Interview] Michiel Veugelers over zijn nieuwe rol binnen IPG Mediabrands

Michiel Veugelers, inmiddels 14 jaar in dienst bij UM/IPG Mediabrands, is per mei 2018 marketingcommunicatiemanager van IPG Mediabrands Netherlands. In deze nieuwe rol is hij verantwoordelijk voor de professionalisering van de...


Lees Meer

 
Roel Schiefelbusch van Mangrove naar The Fightclub

Roel Schiefelbusch start per 1 mei bij The Fightclub. Hij zal zich onder meer gaan bezighouden met het stroomlijnen van processen en operationeel aansturen van The Fightclub.

Roel is afkomstig van Mangrove, een van de toonaangevende digitale bureaus van Nederland, waarvan hij tevens medeoprichter was. Mangrove is recent overgenomen door Colours...


Lees Meer

 
VIRTUE lanceert Publishers View
VIRTUE, het creatieve bureau van VICE, presenteert Publisher’s View, een consultancy traject waarin creatieven en strategen van VIRTUE merken helpen te denken en zich te gedragen als een uitgever...

Lees Meer

 
Paul Carpentier van Disney naar DFFRNT Media
DFFRNT Media heeft Paul Carpentier aangesteld als Head of Sales. Hij is in deze functie verantwoordelijk voor het onderhouden van het huidige klantenportfolio en de totstandkoming van nieuwe partnerships binnen...

Lees Meer

 
[Onderzoek] Quadia: personeelstekort grootste rem op groeiambitie ondernemers
Het gebrek aan goed personeel is de grootste groeituitdaging voor Nederlandse ondernemers. Dat blijkt uit onderzoek onder deelnemers van Groeimasters, een serie online masterclasses...

Lees Meer

 
[Column] Marc Stubbé: Facebook en het vertrouwen in de media
De trom van de nieuwe Europese privacy regelgeving (GDPR of de AVG) wordt al geruime tijd geslagen. Niet vreemd, omdat deze Europese wet na twee jaar overgangstijd binnenkort (25 mei 2018) zal worden gehandhaafd...

Lees Meer

 
De Persgroep lanceert XtraLocal

De Persgroep Nederland biedt een nieuwe propositie aan voor alle regionale adverteerders: XtraLocal. Met XtraLocal krijgt een regionale adverteerder naast een advertentie in de huis-aan-huiskrant, ook een week lang digitale zichtbaarheid...


Lees Meer

 
Thomas Loudon directeur corporate communicatie Talpa Network

Thomas Loudon is benoemd tot directeur corporate communicatie van Talpa Network. In die functie is hij ook woordvoerder van John de Mol, de oprichter van het Nederlandse mediabedrijf dat eind 2017 van start ging...


Lees Meer

 
Mediaman Quintin Schevernels CEO funda
Quintin Schevernels treedt op 1 juni aan als de nieuwe CEO van funda. Schevernels brengt ruime ervaring in de online wereld met zich mee, vooral in het uitbouwen en opschalen van online bedrijven...

Lees Meer

 
[Whitepaper] Papier verduurzaamt klantrealtie en doet omzet groeien

Hoe verfrissend dat er een whitepaper is verschenen die gaat over papier. Over print. Over tijdschriften en dat vooral in B2B.

Auteur van deze whitepaper is Adjo Poorter, managing director en eigenaar van Adformix: "Er is veel geïnvesteerd in onder andere adtech en de bijbehorende, veelal op de korte termijn gerichte marketingstrategie. Dit ging ten koste van kwalitatief hoogwaardige printmagazines. Terwijl printmedia nog steeds ouderwets goed scoren, zeker ook op het cruciale terrein van brand awarenes...


Lees Meer

 
[Column] Paola Cassone: Groei ligt op straat
Groeien. Welk merk wil dat niet? Het is mij nog nooit gebeurd dat een marketeer tegen mij zei: “Eigenlijk zijn we al groot genoeg, we gaan nu een paar jaar rustig aan doen.” Nee, er is altijd een niche waarin merken willen groeien...

Lees Meer

 
XXS Amsterdam ontwikkelt outdoor activatie voor Basic-Fit
XXS Amsterdam ontwikkelt een activatie voor Basic-Fit om vrienden fit te maken voor de zomer. Bij de Get fit for summer-campagne wordt een outdoor activatie gelanceerd: de vriendengroep die...

Lees Meer

 
[Column] Folkert Langeveld: De moderne creatief
In 1995 richtte een groep filmregisseurs in Denemarken de Dogme 95-groep op. De groep tekende een tiental strikte regels op in een manifest, waar zij zich bij het maken van films aan zouden gaan houden...

Lees Meer

 
[Column] Marianne van Soomeren: Ik ben geen trol!
De ADCN heeft traditiegetrouw het prijzenseizoen van de reclame- en mediawereld afgetrapt. Het is weer tijd om het vak te laten shinen en het blazoen flink op te poetsen met prachtige creatieve en effectieve cases. Bij winst van een award wordt...

Lees Meer

 
[Commercial Review] Maurice van Susante: OHRA haalt paarse krokodil van stal, opera met Hertog IJs, slapen met millennials bij Marriot

Weer een pareltje voor Ohra. Goed om consistentie te zoeken en mooi dat het oude concept is doorgetrokken met deels dezelfde cast. Dat helpt altijd in de herkenning...


Lees Meer

 
[Column] Remco Klöters: Loot boxes

Wat hebben Panini-voetbalplaatjes, Magic the Gathering kaarten en loot boxes gemeen? Het zijn allemaal producten waarmee je de kans koopt op een prijs waarmee je je voetbalboek, je deck of je game-ervaring kan verbeteren.

Maar zijn dit daarom ook kansspelen en is het aanbieden ervan in strijd met de wet...


Lees Meer

 
 

BVA zet in op actieve en eigentijdse netwerkorganisatie

OneFit ontvangt 4,25 miljoen euro aan investeringen

Designer Alexander Wang en model Bella Hadid samen in korte film voor Magnum

Dept zet content centraal bij herpositionering Altares D&B

Natwerk breidt team uit



 

Weber Shandwick en Capitola Digital lanceren Wish Maps

[Stichting Filmonderzoek] Bioscoopmonitor 2017

Block Party investeert in Unless

Alfred maakt campagne voor Simpel

FCB Amsterdam ontwikkelt Kingsday Hunt voor easyJet


 

E-Spirit verrijkt digital experience platform FirstSpirit

Yarden Uitvaartorganisatie gaat in zee met Het PR Bureau

KesselsKramer met Dutch Dubai naar Dubai Expo 2020

Fatboy en IMA lanceren internationale campagne #GetFat

Kim van den Broek en Erik-jan van den Berg nieuwe directie OOHA Media


 

Ruud de Wild lanceert wekelijkse podcast

NPO blikt terug op 2017

Nieuw programma Margriet van der Linden heet M

Libelle kiest voor MaisonPR

Directeur Prisca Ancion-Kors vertrekt bij Stichting Reclame Code


 

ANWB lanceert app en verzekering om gestolen fietsen terug te vinden

Erik de Zwart start online reisplatform 24Trains.tv

Mediaxplain* start influencermarketingbureau XMPLE

[Onderzoek] Quadia: onlinevideo steeds vaker het primaire communicatiekanaal

180 Kingsday en Bloemenbureau Holland roepen Duitse rokjesdag voor planten in het leven


 
Backbone Marketing ontwikkelt Buurttafelcampagne voor Aviko

VPRO 3voor12 viert 20-jarig bestaan

Alfred maakt campagne voor Liga

Publicis One verhuist naar Geesinkweg in Amsterdam

Rens Muller eindredacteur Runner’s World

 
 
[Interview] Marieke Liesting-Noorlag: FrieslandCampina speelt in op de behoeften van de bewuste consument

FrieslandCampina heeft de receptuur van Optimel vernieuwd. Meer smaak met minder ingrediënten, daar komt het op neer. Wij spreken Marieke Liesting-Noorlag, brandleader bij Optimel...


Lees Meer

 
Schiphol opent The Smallest Ad Agency in the World
Op Schiphol opent The Smallest Ad Agency in the World, een initiatief van Schiphol Media. In 24 uur gaan 12 topcreatieven uit de Amsterdamse reclamewereld zoveel mogelijk ingestuurde briefings...

Lees Meer

 
[Interview] Jasper Bronner over het identificeren van cultuur

Samen met Hofstede Insights zette MediaCom het onderzoek Cultural Connections op, een cultuurmarketingstudie uitgevoerd in 63 landen onder 60.000 consumenten. Wij spreken Jasper Bronner, Business Science Director van MediaCom, over de resultaten...


Lees Meer

 
Rob van Someren lanceert Somertijd Reanimatiedag
De Radio 10-middagshow Somertijd organiseert in samenwerking met het Rode Kruis de allereerste editie van de Somertijd Reanimatiedag op zaterdag 2 juni. Dat maakten dj Rob van Someren en Rode Kruis-ambassadeur...

Lees Meer

 
[Interview] Niels Baas over NLZIET: Nederlandse tv online live, terug- of vooruitkijken

NLZIET bundelt het aanbod van NPO, RTL en SBS op hun online videoplatform. Een weerwoord tegen buitenlandse platforms als Netflix en YouTube, om het Nederlandse televisieaanbod beter beschikbaar te maken voor de kijker. Wij spreken Niels Baas, Managing Director bij NLZIET...


Lees Meer

 
E-Spirit verrijkt digital experience platform FirstSpirit
Technologieleverancier e-Spirit heeft een groot aantal nieuwe functionaliteiten toegevoegd aan FirstSpirit, het door e-Spirit ontwikkelde digital experience platform. Marketeers kunnen met behulp van FirstSpirit...

Lees Meer

 
[Column] Bob Goulooze: Onze Lieve Google
Google is de moderne God, de omniscient van vandaag. Facebook is de helse engel die in de fout is gegaan en sommigen ertoe heeft gebracht het geloof te verliezen. Kijk naar Arjan Lubach, die na de...

Lees Meer

 
Film Festival InAir.Amsterdam all about drones

InAir.Amsterdam is an innovative Film Festival, with a drone film competition and a program of speakers and experiences. The audience gets the chance to see the latest innovations in film and a futuristic display of drone applications...


Lees Meer

 
[Column] Michiel Veugelers: Is het Netflix/Spotify abonnementsmodel de nieuwe disruptor in bioscoopland?
De vaste lezers van mijn column weten dat ik het liefst veel en vaak films in de bioscoop zie. Wat mij betreft toch de ultieme filmbeleving: niet gestoord, niet continu checken of je berichten op je mobiel hebt...

Lees Meer

 
[Vacatures] MediaCom zoekt Investment Executive

Bij MediaCom geloven we dat alle communicatie met elkaar verbonden is, systeemdenken noemen we dat. Wij streven naar het optimaliseren van het gehele communicatiesysteem van een merk, niet de afzonderlijke componenten...


Lees Meer

 
 
Vacatures

Abovo Media

Backend Developer
Media-inkoper

 

Bunker Theaterzaken

PR- en Social Media Coördinator

 

Clipit

HTML/XML Engineer

 

Counter Content

Copywriter/tekstschrijver

 

De Persgroep

Exterion Media

Communicatie Medewerker
Communicatie Medewerke
Communicatie Medewerke
communicatie medewerker

Account Manager Digital
International Key Account Manager
Account Manager National Sales
Sales Assistant

 

Fightclub

Senior SEA Specialist
Social Media Manager
Senior Client Manager Performance


Hearst Netherlands

Client Partner (Account Manager)
Senior Digital Consultant Hearst Create / tijdelijk (freelance/interim)

 

National Account Manager

Improve Digital

Senior Director Business Development UK
PR & Communication Manager

 

Initiative

Communication Director
Digital Campaign Manager

Digital Director

 

MediaCom

 

MediaScience

Junior Digital Projectmanager
Media strateeg met een digitaal hart

 

MPG.

Contentmanager culinair  
Senior Commercial Manager  
Projectmanager

 

NRC Media

Marketeer NRC Media

 

OMS

Account manager (M/V) bij Talpa Media Solutions
Commerciële binnendienst (M/V)
Sales Assistent (M/V)

 

Publicis One

Project Manager Automotive

 

Quadia

Medisch Event Producer
Video Editor / Motion Graphics Designer / Regisseur
Medisch Redacteur Online Video
Technical Producer/ Webcast Engineer (fulltime)
Redacteur/ Samensteller ‘Business’ online video

 

Sanoma

Leuke uitdagende baan als Service retentiemedewerker bij Sanoma
Commercieel medewerker binnendienst, Customer Sales en Services

SEA Specialist (M/V)
Team Lead Marketing
Financieel Administratief Projectmanager

 

SEMpeople

VACATURE B2B MARKETEER LOCAL MEDIA AMSTERDAM
Vacature B2B Marketeer Nijmegen/ Arnhem
Vacature Online Display Consultant Utrecht
Vacature Online Content Marketeer Amsterdam
Vacature Webanalist Utrecht
Vacature Digital Content Marketing Specialist Amsterdam
Vacature Digital Content Manager Amsterdam
Vacature Senior Online Marketeer Beleggen Amsterdam
Vacature Marketing Manager Naarden
Digital Strategy Director with 6 - 8 years (consultancy) experience

 

Talpa Network

Online Content Redacteur/Webredacteur Voetbal TV
IT Manager Fulltime Amsterdam
Technical Solution Architect

 

Talpa Radio

Full Stack Developer Fulltime Hilversum
Technical Product Owner App Development Fulltime Hilversum

 

Talpa TV

Bureauredacteur
Network Specialist 
Support Engineer Broadcast & VOD

 

Telegraaf Media Groep | TMG

Data Engineer
Business Intelligence Specialist
Online Marketeer B-to-C
Online Marketeer B2B ProMille Media
Data Traffic Analyst
Conversie Specialist
Digital Growth Marketeer
Digital Manager De Telegraaf

 

The Gardeners

Account Manager

 

The Red Corner

Senior back-end developer
Frontend developer with UX design skills

 

Triple

Hospitality Manager
Cloud Solutions Architect
Freelance Developer
C# .NET Developer
PHP Software Engineer l Mobile Viewpoint

 

Value Zipper

Account Manager Brand Solutions
Junior Account Manager Brand Solutions

 

Zenith

SEO Consultant


 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -