Jaargang 10 | editie 22 | 14 mei 2018
 
[Kijkcijfers] Talpa TV groeit verder; RTL en NPO krimpen [Kijkcijfers] Talpa TV groeit verder; RTL en NPO krimpen
De ontwikkeling van de marktaandelen van televisie-exploitanten is voor de tweede maand op rij in het voordeel van Talpa TV. Het marktaandeel van Talpa TV groeide in april met 7,1 procent.

In april trok Talpa TV veel kijkers met voetbal - naar de halfe finale tussen Real Mardrid en Bayern München in de Champions League keken 1,3 miljoen mensen; naar de oefeninerland Nederland-Portugal keken 1,7 miljoen mensen...

Lees Meer

 
Mundu lanceert duurzame reclamemast
Het Groningse Mundu, exploitant in Digital-Out-of-Home, heeft de eerste duurzame digitale reclamemast toegevoegd aan haar netwerk van digitale masten en billboards. Het gaat om een nieuwe digitale reclamemast...

Lees Meer

 
Pepsi haalt Dua Lipa binnen voor openingsceremonie finale Champions League
UEFA en Pepsi kondigen aan dat zangeres Dua Lipa zal optreden tijdens de openingsceremonie van de UEFA Champions League-finale van 2018. De zangeres, bekend van de hit New Rules...

Lees Meer

 
[Interview] Wouter Glaser over pr-campagne Magnum Mansion: 3 miljoen euro mediawaarde

Begin april toverde Magnum het InterContinental Amstel om tot ware Magnum Mansion, met behulp van het Amsterdamse pr-bureau Glasnost. Wij spreken Wouter Glaser, directeur en oprichter van Glasnost...


Lees Meer

 
RTB House lanceert het AI Marketing Lab
RTB House, leverancier van retargeting-technologie voor topadverteerders, opent een nieuwe onderzoeksafdeling: het AI Marketing Lab. De afdeling staat los van de algemene R&D-afdeling...

Lees Meer

 
[Startups] Counter Content aan de slag voor Hardt Hyperloop
Counter Content en Hardt Hyperloop zijn een samenwerking begonnen. Counter Content ondersteunt de startup uit Delft bij de pr-activiteiten om meer zichtbaarheid...

Lees Meer

 
[Column] Annemarije Tillema: Nederlandse consument vindt Tony's Chocolonely het meest duurzame merk van Nederland
In mijn vorige blog schreef ik over duurzaamheidscommunicatie en wat Nederlandse consumenten hierin belangrijk vinden. Ik gaf toen al aan dat ik in mijn volgende blog in zou gaan op de resultaten...

Lees Meer

 
Kinetic, OutMoove en Beyond Outdoor bundelen krachten voor Peugeot
Kinetic, OutMoove en Beyond Outdoor hebben hun krachten gebundeld in de data-powered programmatic campagne voor Peugeot. Peugeot stapte naar Kinetic met het verzoek hun bedrijfswagens...

Lees Meer

 
[Column] Sietse Pots: Een goed decor zegt meer dan 1000 woorden
Singapore, Zweden, Mongolië, Zwitserland of tóch weer het Vredeshuis in Panmunjom? Gokkers moeten snel zijn, want binnen niet afzienbare tijd is de locatie voor de top tussen Trump en Kim Jong-un bekend...

Lees Meer

 
Greetz en L'HOMO lanceren tijdelijke samenwerking met collectie gaygerelateerde postkaarten

Omdat er voor het uit de kast komen nergens fysieke postkaarten te koop zijn, ontwikkelde L'HOMO. in samenwerking met Greetz tien verschillende kaarten voor deze feestelijke gebeurtenis...


Lees Meer

 
[Interview] Gio Schouten over PRSONAS: Wij creëren virtuele medewerkers die 24/7 inzetbaar zijn
Holografische selfservice-oplossingen die in staat zijn te communiceren met mensen: PRSONAS maakt van de toekomst nu. Wij spreken met Gio Schouten, directeur van PRSONAS Nederland...

Lees Meer

 
 

Hornbach lanceert tweede editie vaderdagcampagne

Samsung zet het beeld op zwart met QLED-tv

Silver Screen Festival Amsterdam: films met ouderen in de hoofdrol



 

Britt Dekker nieuwe gezicht van MUNT in online campagne

Nederlandse productiebedrijven lanceren NPA

Evers Staat Op elke werkdag live te zien bij SBS6


 

Makers Misfit kondigen nieuwe Nederlandse film aan

Juulr lanceert influencermarketingplatform

Dorst & Lesser breidt uit met creatief team


 

538-dj's rennen voor Spieren voor Spieren

Eventbrite ticketingpartner Instagram

[BoxOffice] Aanhoudend succes voor Avengers




 

Net5 toont tv-première van Harry & Meghan: A Royal Romance

Storyboard en ASICS verlengen samenwerking

Adobe leider in 2018 Gartner Magic Quadrant


 

Première Deadpool 2 in Dolby Cinema bij Vue Hilversum

Epidemie ontwikkelt eerste campagne voor Franx, dochteronderneming ABN AMRO

Candid Group en Pervorm bundelen krachten

 
 
[Startups] Talpa Network stapt in Camvision
Talpa Network heeft een strategisch belang genomen in de computer vision-startup Camvision s.r.o.. Camvision, opgericht in 2007, is een technologiebedrijf dat zich richt op de ontwikkeling van intelligente systemen...

Lees Meer

 
Epidemie ontwikkelt eerste campagne voor Franx, dochteronderneming ABN AMRO
ABN AMRO lanceert een eerste marketingcampagne voor fintech Franx, het digitale platform voor valutatransacties en internationaal betalingsverkeer. Centraal staat de gedachte dat het ook anders kan...

Lees Meer

 
Abovo Media drie keer nummer 1 in Emerce100
Abovo kan drie topnoteringen op haar erelijst bijschrijven. In de Emerce100 behaalde het mediabureau drie nummer 1-noteringen. Het mediabureau behaalde in de sector...

Lees Meer

 
Nederlandse datingapp The Inner Circle beschikbaar in 35 steden

The Inner Circle breidt uit naar San Francisco, Toronto en Los Angeles. Dat maakt de Nederlandse datingapp bekend. Ook kondigt de scale-up aan inmiddels over 900.000 leden te beschikken...


Lees Meer

 
NDC mediagroep organiseert DvhN LenteFair in opdracht van Dagblad van het Noorden
NDC Events, onderdeel van NDC mediagroep, organiseert in opdracht van Dagblad van het Noorden het terugkerende evenement DvhN LenteFair. In het weekend van 12 en 13 mei vindt de...

Lees Meer

 
[Interview] Alexander Zevering over Funda

Funda is in de loop der jaren uitgegroeid tot meer dan alleen een website waar je naartoe gaat om een huis te kopen en daarom interessant voor adverteerders. Wij spreken Alexander Zevering, salesmanager Advertising & Business Development bij Funda.

Kun je Funda introduceren?

Funda is 17 jaar geleden opgericht met als doel om vraag en aanbod in vastgoed te verbinden. We zijn over de jaren uitgegroeid tot het leidende onlinemediabedrijf in het vastgoeddomein en hebben een spontane naamsbekendheid van 93 procent...

Lees Meer

 
Samsung zet het beeld op zwart met QLED-tv

Samsung zet in zijn tv-commercial het beeldscherm 17 seconden op zwart, om zo te laten zien dat het zwarte vlak van een tv dat uitstaat wel erg saai is.

Met deze commercial vestigen ze de aandacht op de nieuwe Samsung QLED-tv die zich aan het interieur aanpast...


Lees Meer

 
 
Vacatures



Abovo Media

Backend Developer
Media-inkoper

 

Bunker Theaterzaken

PR- en Social Media Coördinator

 

Clipit

HTML/XML Engineer

 

Counter Content

Copywriter/tekstschrijver

 

De Persgroep

Exterion Media

Communicatie Medewerker
Communicatie Medewerke
Communicatie Medewerke
communicatie medewerker

Account Manager Digital
International Key Account Manager
Account Manager National Sales
Sales Assistant

 

Fightclub

Senior SEA Specialist
Social Media Manager
Senior Client Manager Performance


Hearst Netherlands

Client Partner (Account Manager)
Senior Digital Consultant Hearst Create / tijdelijk (freelance/interim)

 

National Account Manager

Improve Digital

Senior Director Business Development UK
PR & Communication Manager

 

Initiative

Communication Director
Digital Campaign Manager

Digital Director

 

MediaCom

 

MediaScience

Junior Digital Projectmanager
Media strateeg met een digitaal hart

 

MPG.

Contentmanager culinair  
Senior Commercial Manager  
Projectmanager

 

NRC Media

Marketeer NRC Media

 

OMS

Account manager (M/V) bij Talpa Media Solutions
Commerciële binnendienst (M/V)
Sales Assistent (M/V)

 

Publicis One

Project Manager Automotive

 

Quadia

Medisch Event Producer
Video Editor / Motion Graphics Designer / Regisseur
Medisch Redacteur Online Video
Technical Producer/ Webcast Engineer (fulltime)
Redacteur/ Samensteller ‘Business’ online video

 

Sanoma

Leuke uitdagende baan als Service retentiemedewerker bij Sanoma
Commercieel medewerker binnendienst, Customer Sales en Services

SEA Specialist (M/V)
Team Lead Marketing
Financieel Administratief Projectmanager

 

SEMpeople

VACATURE B2B MARKETEER LOCAL MEDIA AMSTERDAM
Vacature B2B Marketeer Nijmegen/ Arnhem
Vacature Online Display Consultant Utrecht
Vacature Online Content Marketeer Amsterdam
Vacature Webanalist Utrecht
Vacature Digital Content Marketing Specialist Amsterdam
Vacature Digital Content Manager Amsterdam
Vacature Senior Online Marketeer Beleggen Amsterdam
Vacature Marketing Manager Naarden
Digital Strategy Director with 6 - 8 years (consultancy) experience

 

Talpa Network

Online Content Redacteur/Webredacteur Voetbal TV
IT Manager Fulltime Amsterdam
Technical Solution Architect

 

Talpa Radio

Full Stack Developer Fulltime Hilversum
Technical Product Owner App Development Fulltime Hilversum

 

Talpa TV

Bureauredacteur
Network Specialist 
Support Engineer Broadcast & VOD

 

Telegraaf Media Groep | TMG

Data Engineer
Business Intelligence Specialist
Online Marketeer B-to-C
Online Marketeer B2B ProMille Media
Data Traffic Analyst
Conversie Specialist
Digital Growth Marketeer
Digital Manager De Telegraaf

 

The Gardeners

Account Manager

 

The Red Corner

Senior back-end developer
Frontend developer with UX design skills

 

Triple

Hospitality Manager
Cloud Solutions Architect
Freelance Developer
C# .NET Developer
PHP Software Engineer l Mobile Viewpoint

 

Value Zipper

Account Manager Brand Solutions
Junior Account Manager Brand Solutions

 

Zenith

SEO Consultant


 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

Nederlands MediaNieuws is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
Het Nederlands MediaNieuws publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -