Jaargang 1 | editie 22 | 3 augustus 2018
 
[Interview] Diederik Breijer (IPG Mediabrands): Machtspositie auditors is onnatuurlijk en te groot
De mediawereld verandert in een sneltreinvaart. Digitaal neemt de overhand, technologische ontwikkelingen gaan razendsnel. Hoe houdt Diederik Breijer als CEO van IPG Mediabrands zijn bedrijf bij de tijd? Wij spreken hem over interne samenwerking, de riekende rol van auditors en rust...

Lees Meer

 
CMO’s: data zowel grootste kans als grootste risico
Dat blijkt uit een internationaal onderzoek van Dentsu Aegis Network, waarbij duizend topmarketeers in tien grote markten werden ondervraagd. Volgens bijna een derde van de respondenten zit het grootste gevaar in een datalek of -aanval...

Lees Meer

 
Wayne Parker Kent en MediaTest: Jongeren vinden een burn-out normaal
Een studie moet zo snel mogelijk worden afgerond, Generatie Z is ondernemender dan Millennials en de wereld zal in de toekomst geen betere plek worden. En een burn-out? Die wordt gezien als normaal. Dit en meer is terug te lezen in het tweede Jongerenonderzoek van Wayne Parker Kent en onderzoeksbureau MediaTest...

Lees Meer

 

 
 
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Anderzorg, Ben, Calvé en Adidas
Deze review staat in het teken van overeenkomsten. Want in hun zoektocht naar betekenisvolle communicatie komen heel verschillende merken soms op hetzelfde thema uit. Soms is dat geslaagd en soms wat minder…

Lees Meer

 
 
Overig nieuws

Sapfabrikant Riedel naar ZIGT 15-08-2018 | 10:14:45
Riedel voert onder meer de merken CoolBest, Appelsientje, DubbelFrisss, Taksi en Van de boom en was tot eind vorig jaar onderdeel van FrieslandCampina


CCI cooperates with SpotX 14-08-2018 | 16:47:00
Dentsu’s CCI and SpotX have announced their partnership to bring SpotX’s video ad serving platform solutions to domestic broadcasting stations in Japan


Trustpilot: Nederlander doet het liefst aankopen bij 4-sterrenbedrijf 14-08-2018 | 16:27:00
Trustpilot heeft bij Nederlanders gepeild hoeveel sterren een bedrijf moet hebben gekregen voordat ze zouden overwegen om er iets van te kopen


Alfred ontwikkelt Beter Horen-campagne 14-08-2018 | 10:52:00
De campagne wordt uitgerold op tv, online video, display, social, print en POS. In de commercial zien we een energieke man die beschrijft hoe hij met volle teugen van het leven geniet


[Column] Isabelle Bolluyt: Conversational commerce 14-08-2018 | 10:37:00
Naast dat ik er een huisgenoot bij heb gekregen via mijn digitale medium, ben ik er ook wel eentje min of meer kwijtgeraakt. Conversational commerce. Persoonlijke aandacht aan de relatie met consumenten, maar die hebben ineens minder aandacht voor elkaar


Justlease haakt met VI in op transferperiode 14-08-2018 | 10:21:00
Gedurende de transfermaand augustus komen in Voetbal International diverse mensen aan het woord die onlangs de transfer gemaakt hebben naar Justlease


Agency Spotter Releases August 2018 Report 14-08-2018 | 09:47:00
​​Agency Spotter's Top 20 Advertising Agencies Report has named Traction as the number one advertising agency. Located in San Francisco, Traction is highly focused on the experiences good marketing can provide audiences


Far East Sneakers haalt Feiyue Dafu naar Nederland 14-08-2018 | 09:27:00
Far East Sneakers haalt het Chinese merk Feiyue Dafu naar Nederland. Feiyue Dafu werd in 1920 in Shanghai opgericht. De schoenen zijn licht, comfortabel en robuust


Fama Volat leading agency Swinkels Family Brewers 13-08-2018 | 10:47:00
Samen zullen zij de identiteit van Bavaria vertalen naar een nieuwe landelijke campagne. Met de campagne gaat het biermerk terug naar de vertrouwde slogan "Zo. Nu eerst een Bavaria"


N=5 maakt nieuwe campagne voor ABN Amro over duurzaam ondernemen 13-08-2018 | 09:41:00
De campagne wil de zakelijke markt verder kennis laten maken met duurzame businessmodellen. Want winst is in geld uit te drukken, maar ook in meer duurzame termen zoals werkgelegenheid, sociale cohesie of behoud van natuur en milieu


Becel lanceert 100% plantaardige drinks met campagne door Alfred 13-08-2018 | 09:33:00
De lancering wordt in communicatie ondersteund met een statement: Planten Zijn De Nieuwe Koeien. Met dit statement roept Becel mensen via tv, digital, print en outdoor op om over te stappen op plantaardig


ReBuy: verkoop consumentenelektronica in de lift 13-08-2018 | 09:01:00
ReBuy ziet de laatste maanden een duidelijke groei met in de maand mei meer dan een verdubbeling - 120 procent - van de verkopen van game consoles. Ook andere categoriën zitten in de lift


[Column] Michiel Veugelers: Wat merk je van algoritmes onder het boodschappen doen? 13-08-2018 | 08:59:00
Ik word vooral blij als de eigenaresse van de supermarkt persoonlijk komt meehelpen met het inpakken van de boodschappen. Dat voelt persoonlijk en sympathiek. Van een biologische bloemkool met korting krijg ik niet dat warme gevoel van binnen. Ik zal wel verwend zijn


Yune ontwikkelt onlinecampagne Randstad 13-08-2018 | 08:41:00
Randstad maakte de campagne Hijack om kandidaten te inspireren verder te kijken dan hun huidige werkveld. Daarvoor worden ze letterlijk ontvoerd


Zomerse Plus commercial met Syrisch jongetje als opvolger kerstfilm 12-08-2018 | 22:54:00
Supermarkt Plus introduceert een zonnig vervolg op haar emotionele kerstcommercial van vorig jaar. Een Syrisch jongetje maakt kennis met de Nederlandse eetcultuur



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -