Jaargang 1 | editie 22 | 3 augustus 2018
 
[Interview] Diederik Breijer (IPG Mediabrands): Machtspositie auditors is onnatuurlijk en te groot
De mediawereld verandert in een sneltreinvaart. Digitaal neemt de overhand, technologische ontwikkelingen gaan razendsnel. Hoe houdt Diederik Breijer als CEO van IPG Mediabrands zijn bedrijf bij de tijd? Wij spreken hem over interne samenwerking, de riekende rol van auditors en rust...

Lees Meer

 
CMO’s: data zowel grootste kans als grootste risico
Dat blijkt uit een internationaal onderzoek van Dentsu Aegis Network, waarbij duizend topmarketeers in tien grote markten werden ondervraagd. Volgens bijna een derde van de respondenten zit het grootste gevaar in een datalek of -aanval...

Lees Meer

 
Wayne Parker Kent en MediaTest: Jongeren vinden een burn-out normaal
Een studie moet zo snel mogelijk worden afgerond, Generatie Z is ondernemender dan Millennials en de wereld zal in de toekomst geen betere plek worden. En een burn-out? Die wordt gezien als normaal. Dit en meer is terug te lezen in het tweede Jongerenonderzoek van Wayne Parker Kent en onderzoeksbureau MediaTest...

Lees Meer

 

 
 
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Anderzorg, Ben, Calvé en Adidas
Deze review staat in het teken van overeenkomsten. Want in hun zoektocht naar betekenisvolle communicatie komen heel verschillende merken soms op hetzelfde thema uit. Soms is dat geslaagd en soms wat minder…

Lees Meer

 
 
Overig nieuws

[Interview] Remko Poggenklaas CEO Abovo Media: Creatie wordt steeds belangrijker 10-12-2018 | 12:00:00
Per november 2018 vervult Remko Poggenklaas officieel de functie van CEO bij Abovo Media. Door deze benoeming wordt hij verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding en kunnen oprichters Verbeek en Zoutendijk zich richten op het corporate vertegenwoordigen van het mediabureau


Contentmarketingbureau Yune zoekt socialmediamanager 10-12-2018 | 11:21:44
Yune zoekt een ervaren socialmediamanager met een voorliefde voor contentcreatie. Werken in een hoog tempo voor topmerken, daar zie jij de uitdaging wel van in. Door de nodige ervaring weet je hoe je een veeleisende klant managet. Je bent van nature georganiseerd en stressbestendig


Friendgift en Estée Lauder lanceren WhatsApp-campagne 10-12-2018 | 09:47:39
Social sampling-bedrijf Friendgift en Estée Lauder Companies lanceerden de gepersonaliseerde campagne My Kind of Love, waarin vrienden samples van de nieuwe parfumlijn van Kilian konden geven. Het is de eerste samplingactie via WhatsApp in de Benelux


[Interview] Diederik Breijer (IPG Mediabrands): Transformaties gebeuren op veel gebieden tegelijk 07-12-2018 | 16:30:00
IPG Mediabrands besloot twee jaar geleden hun bedrijfsproces van voor tot achter te automatiseren en zo de snel veranderende markt het hoofd te bieden. Nog steeds volgen ontwikkelingen in onze branche elkaar in hoog tempo op


NU.nl breidt site uit met uitagenda 07-12-2018 | 11:00:53
Nieuwssite NU.nl lanceert uitagenda met geselecteerde activiteiten in heel Nederland. Deze door de redactie samengestelde agenda biedt een overzicht van wat er te doen is in Nederland. NU.nl geeft de gebruiker hiermee een extra service


Vincent Siegelaar aangesteld als Commercial Director Hearst Netherlands 05-12-2018 | 10:48:00
Vincent Siegelaar wordt per 1 januari 2019 verantwoordelijk voor alle commerciële activiteiten van Hearst Netherlands


Yune wint zeven prijzen tijdens Grand Prix Content Marketing 04-12-2018 | 14:07:00
Yune sleept met zes bekroningen en één Gouden Award dit jaar een record aantal prijzen in de wacht bij de Grand Prix Content Marketing


[Onderzoek] Crowdfundingmarkt groeit naar bijna kwart miljard euro 04-12-2018 | 12:29:00
De crowdfundingmarkt in Nederland blijft groeien, zij het minder explosief dan in de afgelopen jaren. In 2017 is in Nederland bijna een kwart miljard via crowdfunding opgehaald


Aantal installaties van Facebook-app gedaald 04-12-2018 | 12:02:00
Tussen het vierde kwartaal van 2017 en het derde kwartaal van 2018 is de penetratie van de Facebook-app op Nederlandse smartphones met 1,1 miljoen installaties gedaald, zo blijkt uit het Dutch Apps Market rapport van Telecompaper


[CBS] Omzet detailhandel stijgt, ondernemers verwachten minder te investeren 04-12-2018 | 11:47:00
De omzet van de detailhandel was in het derde kwartaal van 2018 3 procent hoger dan in dezelfde periode vorig jaar. De kwartaalomzet stijgt al sinds het eerste kwartaal van 2014 onafgebroken


[Kaizen] Influencer marketing is ineffective for brands' online ranking 04-12-2018 | 11:21:00
A new study from Kaizen reveals that if brands want to use influencers as a form of content marketing, to move further up search rankings, influencers are the worst way to spend their budget


LINDA.het bureau maakt campagne voor Perla 04-12-2018 | 08:08:00
Speciaal voor Albert Heijn heeft LINDA.het bureau voor het merk Perla een campagne ontwikkeld waarbij creatie, productie, mediastrategie en social strategie inhouse zijn gerealiseerd


ŠKODA, 50five en Broekhuis lanceren ŠTORE 03-12-2018 | 12:05:00
Vanaf 8 december is in de Grote Houtstraat 2 in Haarlem ŠTORE gevestigd. ŠTORE is een initiatief van ŠKODA, 50five en Broekhuis


Kunstenaar en ontwerper Ton Giesbergen overleden 02-12-2018 | 17:39:00
Ton Giesbergen ontwierp het vrijheidssymbool 4, 5 mei en Holland logo


Arthur Hoogendijk CEO Media Buying Systems 30-11-2018 | 13:29:18
Media Buying Systems heeft Arthur Hoogendijk benoemd tot CEO. Hoogendijk wordt daarmee per 1 december 2018 verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding



 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -