Jaargang 1 | editie 24 | 7 augustus 2018
 
[Screenforce] Tv-reclamemarkt groeit 3 procent
In de eerste helft van 2018 is de tv-reclamemarkt in haar nieuwe definitie uitgekomen op 392 miljoen euro. Dit is een stijging van 3 procent in vergelijking met de eerste helft van 2017...

Lees Meer

 
Herlancering BinckBank door XXS Amsterdam
Met de gestarte campagne wordt het gevoel van onafhankelijkheid gevierd en wordt het publiek uitgenodigd om aan hun onafhankelijkheid te werken...

Lees Meer

 
Caroline Boogaard senior consultant Kirkman Company
Boogaard's expertise ligt op het snijvlak van marketing- en HR-vraagstukken. Concreet betekent dit dat zij vanuit Kirkman Company onder andere een bijdrage zal leveren aan de ontwikkelingen op het gebied van employee experience...

Lees Meer

 

 
 
[Column] Machiel Verkuyl: English please!
Met alle verschuiving van mediabudget naar media die op mobiel geconsumeerd worden en de opkomst van spraakgestuurde assistenten, zoals Google, Siri en Amazon, kan geen marketeer verzaken om over taal na te denken...

Lees Meer

 


 
Overig nieuws

Sapfabrikant Riedel naar ZIGT 15-08-2018 | 10:14:45
Riedel voert onder meer de merken CoolBest, Appelsientje, DubbelFrisss, Taksi en Van de boom en was tot eind vorig jaar onderdeel van FrieslandCampina


CCI cooperates with SpotX 14-08-2018 | 16:47:00
Dentsu’s CCI and SpotX have announced their partnership to bring SpotX’s video ad serving platform solutions to domestic broadcasting stations in Japan


Trustpilot: Nederlander doet het liefst aankopen bij 4-sterrenbedrijf 14-08-2018 | 16:27:00
Trustpilot heeft bij Nederlanders gepeild hoeveel sterren een bedrijf moet hebben gekregen voordat ze zouden overwegen om er iets van te kopen


Alfred ontwikkelt Beter Horen-campagne 14-08-2018 | 10:52:00
De campagne wordt uitgerold op tv, online video, display, social, print en POS. In de commercial zien we een energieke man die beschrijft hoe hij met volle teugen van het leven geniet


[Column] Isabelle Bolluyt: Conversational commerce 14-08-2018 | 10:37:00
Naast dat ik er een huisgenoot bij heb gekregen via mijn digitale medium, ben ik er ook wel eentje min of meer kwijtgeraakt. Conversational commerce. Persoonlijke aandacht aan de relatie met consumenten, maar die hebben ineens minder aandacht voor elkaar


Justlease haakt met VI in op transferperiode 14-08-2018 | 10:21:00
Gedurende de transfermaand augustus komen in Voetbal International diverse mensen aan het woord die onlangs de transfer gemaakt hebben naar Justlease


Agency Spotter Releases August 2018 Report 14-08-2018 | 09:47:00
​​Agency Spotter's Top 20 Advertising Agencies Report has named Traction as the number one advertising agency. Located in San Francisco, Traction is highly focused on the experiences good marketing can provide audiences


Far East Sneakers haalt Feiyue Dafu naar Nederland 14-08-2018 | 09:27:00
Far East Sneakers haalt het Chinese merk Feiyue Dafu naar Nederland. Feiyue Dafu werd in 1920 in Shanghai opgericht. De schoenen zijn licht, comfortabel en robuust


Fama Volat leading agency Swinkels Family Brewers 13-08-2018 | 10:47:00
Samen zullen zij de identiteit van Bavaria vertalen naar een nieuwe landelijke campagne. Met de campagne gaat het biermerk terug naar de vertrouwde slogan "Zo. Nu eerst een Bavaria"


N=5 maakt nieuwe campagne voor ABN Amro over duurzaam ondernemen 13-08-2018 | 09:41:00
De campagne wil de zakelijke markt verder kennis laten maken met duurzame businessmodellen. Want winst is in geld uit te drukken, maar ook in meer duurzame termen zoals werkgelegenheid, sociale cohesie of behoud van natuur en milieu


Becel lanceert 100% plantaardige drinks met campagne door Alfred 13-08-2018 | 09:33:00
De lancering wordt in communicatie ondersteund met een statement: Planten Zijn De Nieuwe Koeien. Met dit statement roept Becel mensen via tv, digital, print en outdoor op om over te stappen op plantaardig


ReBuy: verkoop consumentenelektronica in de lift 13-08-2018 | 09:01:00
ReBuy ziet de laatste maanden een duidelijke groei met in de maand mei meer dan een verdubbeling - 120 procent - van de verkopen van game consoles. Ook andere categoriën zitten in de lift


[Column] Michiel Veugelers: Wat merk je van algoritmes onder het boodschappen doen? 13-08-2018 | 08:59:00
Ik word vooral blij als de eigenaresse van de supermarkt persoonlijk komt meehelpen met het inpakken van de boodschappen. Dat voelt persoonlijk en sympathiek. Van een biologische bloemkool met korting krijg ik niet dat warme gevoel van binnen. Ik zal wel verwend zijn


Yune ontwikkelt onlinecampagne Randstad 13-08-2018 | 08:41:00
Randstad maakte de campagne Hijack om kandidaten te inspireren verder te kijken dan hun huidige werkveld. Daarvoor worden ze letterlijk ontvoerd


Zomerse Plus commercial met Syrisch jongetje als opvolger kerstfilm 12-08-2018 | 22:54:00
Supermarkt Plus introduceert een zonnig vervolg op haar emotionele kerstcommercial van vorig jaar. Een Syrisch jongetje maakt kennis met de Nederlandse eetcultuur


 
Klik hier voor de webversie van deze nieuwsbrief.


Afmelden van deze nieuwsbrief klik hier
 

Colofon:

MarketingReport is een uitgave van het Nederlands MediaNetwerk. www.nederlandsmedianetwerk.nl
MarketingReport publiceert alle nieuws headlines met doorlinks op Twitter: www.twitter.com/medianetwerk

Hoofdredactie: Bas Vlugt
www.twitter.com/basvlugt
Voor redactie, adverteren en persberichten: info@nederlandsmedianieuws.nl

Hosting:
20NINE
www.20nine.nl

In samenwerking met 20NINE ontwikkelt het Nederlands MediaNetwerk ook nieuwsbrieven, website en social networks voor derden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -